Amano Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Witam Postanowiłem napisać ten temat, bo jestem trochę zaniepokojony. 2 lata temu zakupiłem komplet opon michelin 225/50/17 z bieżnikiem 7-7,5mm. Opony użytkowane były tylko w okresie letnim. Zrobiłem na nich może 20 tyś km. Samochód ma przebieg 115 tyś. km. Byłem na diagnostyce, u mechanika nie ma żadnych luzów w zawieszeniu. Nikt nic nie zakwestionował. Amortyzatory mają 81 i 76 % ( tył i przód ). Ciśnienie mam nabite 2,4. Przy większym strasznie wali na dołach i nie da się normalnie jeździć. Oglądałem niedawno opony i szczerze mówiąc nie nadają się na kolejny sezon. W innych samochodach przy takich przebiegach rocznych ( statystycznych ) opony starczają na średnio 5-6 lat. A jak u Was Panowie ? Czy ktoś się wypowie kto ma taki motor / rozmiar opon ? Na pewno przy mniejszym litrażu i węższych oponach wygląda to inaczej. Chciałbym jednak wiedzieć czy to normalne, że to dosyć szerokie balony jak na B7 tak szybko się zużywają ?
fafnasty Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 napisz jak są one zużyte czy po całosci jednakowo czy może od wewnątrz? czy tylko przód czy też tył? sprawdzałeś zbieżność u konkretnego gościa? zrobił też pomiary kątów pochylenia koła? a może wkleisz foto opon
Amano Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2013 Kątów nie kojarzę. Jutro pojadę do innego diagnostyka, zobaczę co wyjdzie. Zarówno przód jak i tył leci, z tym, że przednie szybciej. Postaram się jutro wkleić zdjęcie.
Tomeks Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Niech zgadne,Michelin pilot sport? micheliny są bardzo miękkie i 20tysi to właśnie ich limit,oczywiście w zależności jak i gdzie sie jeździ
Robero321 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Niech zgadne,Michelin pilot sport?micheliny są bardzo miękkie i 20tysi to właśnie ich limit,oczywiście w zależności jak i gdzie sie jeździ To prawda ja swoje też z tej serii (nówki sztuki) tyle że w Toyocie załatwiłem w niecałe dwa sezony strasznie miękkie
Amano Opublikowano 30 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2013 Witam Wyszło szydło z worka. Auto było stuknięte z prawe koło przez poprzedniego właściciela. Koło wciągnięte jest górą do środka. Diagnosta poprawił mi kąty z tyłu, z przodu stwierdził, że nie ma regulacji i że się nie da tego zrobić w tym modelu. Opony zdzierały się najbardziej z przodu. Niepokoi mnie kąt nachylenia, 40 stopni to dosyć dużo. Dopuszczalna norma to podobno 30 stopni. Opony to Primacy HP Czy ktoś z Was się orientuje jak można skorygować ten kąt ?
Fido Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Jak brak regulacji to kratownica i mus naciągać.
Amano Opublikowano 31 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2013 O co chodzi z tą kratownicą ? Nie bardzo rozumiem.
Fido Opublikowano 31 Grudnia 2013 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Auto stawia się w specjalną ramę,mocuje i naciąga łańcuchami.
fafnasty Opublikowano 31 Grudnia 2013 Opublikowano 31 Grudnia 2013 ja na poczatek bym zrobił regulacje sankami kiedys mi sie udało na sankach wyrwać 8stopni ale jeśli z jednej strony podciagniesz kat na sankach to z 2 strony tez sie bedzie zmieniał w odwrotny sposób
s27 Opublikowano 1 Stycznia 2014 Opublikowano 1 Stycznia 2014 MIchelin HP to również bardzo ciche opony i 2 sezony max. + mocny silnik - sprawny układ hamulcowy daje taki wynik, kolega MB 123 2.0D robił na komplecie 120 tys. km. ale to historia, miałem Vectra C na na HP to w oczach leciał bieżnik, Goodyear Exellence w Passacie B6 - 2 sezony i wymiana - opony na 5-6 lat to Historia.
.Pablo. Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Może lepiej sprawdzić co jest krzywe że taki duży kąt jest może zwrotnica albo wahacz.
Amano Opublikowano 13 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2014 Byłem u blacharza. Powiedział, że potrzebna jest mu odległość między dwoma kielichami, żeby móc dobrze to naprostować. Czy ktoś wie gdzie tego szukać ?
karolas123321 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Jedz to normalnego majstra który sie tym zajmuje. Nie bedzie Cie pytał o odległosci.
greg2505 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 zanim będziesz naciągał auto to sprawdź wachacze ,zwrotnicę,drążki czy wszystko jest proste
czaki22 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 masakra, w elsie masz rozpiski jakie odległosci po miedzy maja byc , sprawdzic i pozniej bawic sie w jakies prostowanie tylko czego ? gornej podluznicy ? dolnej ? sanki krzywe ?? przeciez by nic nie pasowało, do sprawdzenia jest zwrotnica i wachacze przeciez to podstawa
KubiaK Opublikowano 17 Października 2017 Opublikowano 17 Października 2017 mozecie potwierdzic na 100% , ze w b7 nie istnieje regulacja pochylenia kata kola ??
Setneck Opublikowano 21 Października 2017 Opublikowano 21 Października 2017 (edytowane) W B7 rzeczywiście nie ma możliwości regulacji kąta pochylenia koła, do B6 była taka możliwość. Moje Audi darło prawą przednią oponę od środka. Normalna regulacja zbieżności nic nie dawała. Problem dało się rozwiązać za pomocą regulacji kątów skrętu przednich kół - możliwe że określam to nieprecyzyjnie lub niefachowo. Chodziło o to, że w skręcie koło za bardzo było pochylone do środka. Ta sytuację dało się wyregulować, ale jak to nie powiem, nie jestem mechanikiem. Edytowane 21 Października 2017 przez Setneck
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się