sssV Opublikowano 5 Stycznia 2016 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Ladny domek. Popatrz sobie na tej stronie: http://projekty.lipinscy-projekty.pl/Denver_II/
Wojto Opublikowano 5 Stycznia 2016 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Tak. Nie bedzie to dom 250m2 ale taki 120 jak najbardziej. Tylko trzeba sie liczyc z pewnymi kompromisami. A i budujcie dom na uprzednio wylanej zbrojonej lawie, nie na standardowych fundamentach. Do tego bez garazu ale z mozliwoscia rozbudowy o garaz. A dlaczego z góry decydować się na droższą płytę fundamentową? Rozumiem tam gdzie grunt jest "słaby", ale wszędzie i zawsze?
sssV Opublikowano 5 Stycznia 2016 Opublikowano 5 Stycznia 2016 A dlaczego z góry decydować się na droższą płytę fundamentową? Rozumiem tam gdzie grunt jest "słaby", ale wszędzie i zawsze? Bo widzialem juz tyle domow w ktorych sciany zaczely pekac/siadac/pracowac po kilku juz latach po oddaniu, ze gdybym ja budowal dom to plyta byla by obowiazkowa. I kazdorazowo towrzyszylo temu zdziwienie i oburzenie wlasciciela. Nie wazne czy dom z piwnica czy bez. Ja bym lal plyte.
Bristol Opublikowano 5 Stycznia 2016 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Każda opinia jest ważna Ładny ten domek. Może 100kpln wystarczyło by na jego wyposażenie? takie powiedzmy średnie... ?
trepek Opublikowano 5 Stycznia 2016 Opublikowano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Tak. Nie bedzie to dom 250m2 ale taki 120 jak najbardziej. Tylko trzeba sie liczyc z pewnymi kompromisami. A i budujcie dom na uprzednio wylanej zbrojonej lawie, nie na standardowych fundamentach. Do tego bez garazu ale z mozliwoscia rozbudowy o garaz. A dlaczego z góry decydować się na droższą płytę fundamentową? Rozumiem tam gdzie grunt jest "słaby", ale wszędzie i zawsze? 1) Ława fundamentowa to nie płyta. 2) Płytę warto stosować jeszcze jeśli fundament byłby powyżej poziomu przemarzania gruntu, wtedy (jak gdzieś by występował) grunt wysadzinowy ciągle będzie wprowadzał nierównomierne naprężenia na ławę. Bo widzialem juz tyle domow w ktorych sciany zaczely pekac/siadac/pracowac po kilku juz latach po oddaniu, ze gdybym ja budowal dom to plyta byla by obowiazkowa. Źle zrobiony projekt fundamentu pod warunki gruntowo-wodne bądź złe wykonanie samego fundamentu. Generalnie fundament powinien stanowić ok 20-30% inwestycji pod surowy stan. Funtamentu nie da się tanio wzmocnić, jeśli coś nie tak będzie to generalnie rozbiórka domu i postawienie od nowa czeka. Edytowane 5 Stycznia 2016 przez trepek
Wojto Opublikowano 5 Stycznia 2016 Opublikowano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Dobrze zrobiony fundament na sprawdzonym, nośnym gruncie jest wystarczający. Problem się robi jak na fundamencie się oszczędza: Rezygnuje ze zbrojenia, za slaby beton, za cienkie ławy, brak wcześniejszej analizy geologicznej gruntu itd itp. Edytowane 11 Stycznia 2016 przez Wojto
trepek Opublikowano 5 Stycznia 2016 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Otóz to. Chociaż z tą analizą geotechniczną dla domków jednorodzinnych to nie przesadzajmy. Zwykle ocenia się grunt "na oko" ;-) Ale oszczędności materiałowe to juz jak najbardziej.
klysek Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Pany mam pytanie do ludzi mieszkających w domku jednorodzinnym jako ze wprowadziłem do świeżo wybudowanego domu we wrześniu ,mamy już styczeń do lata bliżej jak grzejące wodę w termie latem chodzi u was piec czy elektrycznie ,termę mam 140 L i zastanawiam sie jak to finansowo wychodzi.
skrab Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Najlepiej piec wielofunkcyjny klysek Czyli gaz. tąpniete z LG F60
Miszka82 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 czy ktoś może polecić jakieś forum/stronę internetową, która ma w miarę rzetelne informacje/porady dla budujących dom. Chcę dowiedzieć się jakie rozwiązania najlepiej wybrać, jakie materiały itp. Jestem zielony w temacie, a zapewne są tu osoby, które mają już to za sobą lub są w trakcie.
Bieniek Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Najlepiej piec wielofunkcyjny klysek Czyli gaz. tąpniete z LG F60 Zapraszam do mnie. Pomogę w gazie
Piasek80 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 czy ktoś może polecić jakieś forum/stronę internetową, która ma w miarę rzetelne informacje/porady dla budujących dom. Chcę dowiedzieć się jakie rozwiązania najlepiej wybrać, jakie materiały itp. Jestem zielony w temacie, a zapewne są tu osoby, które mają już to za sobą lub są w trakcie. Ja buduję właśnie drugi. A jak to klasyk mawia w życiu trzeba wybudować trzy domy Pierwszy żeby dowiedzieć się jakich błędów nie popełniać, drugi który będzie do bólu funkcjonalny i praktyczny i trzeci który będzie piękny Masz już projekt jakiś ?
carrera369 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Trochę inaczej jest z tymi trzema domami. Pierwszy budujesz dla wroga. Drugi dla przyjaciela. Trzeci dla siebie.
Bristol Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 czy ktoś może polecić jakieś forum/stronę internetową, która ma w miarę rzetelne informacje/porady dla budujących dom. Chcę dowiedzieć się jakie rozwiązania najlepiej wybrać, jakie materiały itp. Jestem zielony w temacie, a zapewne są tu osoby, które mają już to za sobą lub są w trakcie. Ja buduję właśnie drugi. A jak to klasyk mawia w życiu trzeba wybudować trzy domy Pierwszy żeby dowiedzieć się jakich błędów nie popełniać, drugi który będzie do bólu funkcjonalny i praktyczny i trzeci który będzie piękny Masz już projekt jakiś ? Liczyłeś może ile kosztowało Cię wybudowanie domu pod jego wykończenie?
Piasek80 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 (edytowane) Zadajesz bardzo nieprecyzyjne i niezrozumiałe pytania. 1. Finalna cena domu wykończonego nie istnieje ponieważ każdy ma swoje fanaberie: jeden położy stary dywan na posadzkę i ręczne tynki cementowo-wapienne na ściany i sufity a drugi szpachle francuskie i włoski marmur po 600zł/m2. Przykłady można mnożyć na każdym etapie wykończenia. 2. Istnieje pojęcie kosztów stanu surowego/surowego zamkniętego ale ta zależy od 3 czynników a) projektu domu - rozwiązań budowlanych, stopnia komplikacji i szaleństw projektanta b ) materiałów z jakich stawiamy i technologii c) robocizny - firma budowlana czy met. gospodarcza znaczy samemu z teściem, szwagrem itd... W/w nie uwzględnia kosztów "przed" czyli zakupu działki, uzbrojenia, pozwoleń/projektów, prac ziemnych/adaptacyjnych bo tutaj tak samo jak w pkt pierwszym: można kupić działkę za 20 tyś zł a można i za 2 mln zł. Pokaż co chcesz stawiać, albo co cię interesuje bo największy błąd 90% inwestorów to jest projekt. Pozostałe 10% stawia drugi dom i ma bekę z tych pierwszych zapominając jak sami umoczyli Ja pierwszy stawiałem letniskowy całoroczny także tam były inne kryteria wyboru ale i tak nauczyło mnie to jakich błędów unikać w przyszłości. Edytowane 22 Stycznia 2016 przez Piasek80
Bristol Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Interesuje mnie taki domek http://pracownia-projekty.dom.pl/ac_simon_g2_ce.htm
lolq1660 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Cześć mógłby ktoś doradzić czy lepiej jest wybrać wentylację grawitacyjną czy może mechaniczną i dlaczego taką lub taką Wysłane z mojego MI 4LTE
Piasek80 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Cenę którą podaje projekt x2 - dopiero będzie zbliżona do realnej jak już się wprowadzisz.Zrezygnuj z garażu - to totalny zbytek, auto z cukru nie jest, nie rozpuści się. Garaż przy tym metrażu i szacowanych przez nich kosztach to prawie 87 tyś brutto wywalone na co ? Żeby parkować w nim samochód warty 40-50 tyś zł ?? Really ??Rezygnując z garażu projekt zyskuje na ustawności względem działki - bo przy org. rozmiarach domu min. obszar działki żeby się z tym rozłożyć i się to prezentowało to przynajmniej 15 arów. Inaczej siedzisz w ogródku mając 1,5m za płotem sąsiadów. Wiele widziałem fajnych projektów spapranych działką: śliczny dom upchnięty na niespełna 10 arowej działce.Na auta postawisz sobie wiatę z drewna, pod styl domu, gdzieś gdzie ci będzie najlepiej pasować wjazd z drogiprzykładhttp://img08.staticclassifieds.com/images_tablicapl/122787031_3_644x461_epx-wiata-garazowa-na-samochod-58-43m-okazja-epx-w-013-ogrod.jpgkoszt zakupu z montażem ok 8 tyś zł i auta masz zabezpieczone. Wystarczy. Nie potrzebują ogrzewanych garaży.Dzięki temu możesz przesunąć dom bliżej drogi dojazdowej zyskując za domem dużo przestrzeni na ogród (to na wypadek jakbyś jednak wpadł na pomysł upychania tego na 10 arowej działcePomieszczenie nr 12 - na samą kotłownię dużo za duże. Chyba że tam będzie pralnio-suszarnia przy okazji.Pomieszczenie nr 6 - łazienka - nieporozumienie. 1.5m2 ?!?!!? Projektant chyba nie był na takiej pow. z kiblem i umywalką jeszcze. No chyba że zakładał że spodnie ściągasz i podciągasz sobie przed wejściem, na korytarzu.Rzut budynku z góry: wewnwątrz są tylko fragmenty ścian nośnych co wiąże się z technologicznie skomplikowanym a co za tym idzie kosztownym w wykonaniu stropem, z podciągami, podwójnym zbrojeniem itp. Ogromne koszty.Pomieszczenie nr 6 powiększyłbym o pomieszczenie nr 4 a ścianę za nimi zrobił nośną. Spiżarnię wygospodarował ciut większą z ogromnego pomieszczenia nr 12 - wejście przy zewnętrznej ścianie domu. Podobnie wzmocniłbym ściany między pomieszczeniem nr 8 a korytarzem oraz między pomieszczeniami 9 i 10.Daje ci to możliwość rozłożenia lekkiego stropu typu teriva bez konieczności lania zbrojonych belek podciągowych przez całą szerokość domu. To są setki kg. stali, metry sześcienne mocnego betonu i kolejne tysiące złotych zaoszczędzone na tym etapie.Takie rozwiązanie daje ci jeszcze jedną możliwość: rezygnację z tradycyjnego stropu na rzecz drewnianego, montowanego na etapie montażu więźby dachowej. Strop typu teriva na taką pow. wyniesie cię ok 20 tyś zł łącznie podczas kiedy więźba drewniana jakieś 4 tyś zł + 3 tyś robota cieśli.Góra jest totalnie nieużytkowa - strych.Od spodu krokwi stropowych folia + płyta GK i masz gotowe sufity nad całym dołem (koszt tynków na sufitach wraz z gipsowaniem ok 35-40zł mkw x 115m). Pomiędzy krokwie i na nie układasz 25-30cm wełny, na to membranę dachową (kupisz kilka rolek więcej) i masz gotowy docieplony dom od góry. W przyp. tradycyjnego stropu docieplasz strop styropianem, lejesz kolejną posadzę i docieplasz dach na całej powierzchni - niewspółmierne koszty. A to nadal strych.Jeżeli będziesz chciał zagospodarować kiedyś strych, przykręcasz płyty wiórowe na podłogę i gotowe (wlozysz je na dach dużymi oknami balkonowymi na szczytach). Zaletą tego rozwiązania jest możliwość wprowadzenie się do domu i użytkowania bez konieczności izolowanie całej pow. dachowej. Można zrobić za kilka lat jak "odsapniesz" albo wcale jak nie potrzeba. Kolejnym plusem takiego rozwiązania (braku izolacji połaci dachowych) jest późniejsza swoboda w rozmieszczaniu okien dachowych jak będziesz chciał adaptować poddasze na mieszkalne.Duże okna tarasowe z salonu (nr 5) to suwanki - bardzo drogie rozwiązania w dziedzinie stolarki okiennej a masz ich aż trzy (to w nawiazaniu do pierwotnego stwierdzenia że bardzo kosztowny w wykonaniu projekt)Bardzo podobny a moim zdaniem tańszy jest Dom w Miłkachhttp://archon.pl/projekty-domow/projekt-dom-w-milkach-ver-2-mbaf212296d5e6ma tylko kosztowniejszy dach bo 4-spadowyale i tak łącznie, kosztowo 100 tyś zł mniej każdy etap. Dolepisz do niego 2-stanowiskowy garaż i masz koszty Twojego projektu. Widzisz różnicę ?
Bristol Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Po pierwsze to mega dzięki za taką analizę i szacun za znajomość tematu. Musze przyznać że ten drugi projekt jest bardzo fajny i wcale nie odbiega od mojego. Jeżeli chodzi o garaż to go nie potrzebuję bo w zeszłym roku jak jeszcze nie planowałem budowy postawiłem nowy na dwa auta obok domu rodziców ( działka jest 30m dalej ) Działka dokładnie ma 1105m2 Ile wg Ciebie wyniosłaby jego budowa pod klucz?
Piasek80 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 (edytowane) Jak dasz lustrzane odbicie to niemal identyczny. W Miłkach trzeba zmienić więźbę dachową z kratownicowej na jętkową lub mieszaną i masz poddasze z możliwością adaptacji. 1100m2 to wystarczające na ten projekt ale bez garażu w bryle domu. Ile wg Ciebie wyniosłaby jego budowa pod klucz? Stan surowy otwarty. Mnie wyniosła dokładnie tyle ile miałem w projekcie a miałem kilka zmian ale u mnie ceny z pewnością niższe niż pod Warszawą. Pamiętaj że ceny które podają w projektach są netto (z czasów ulgi budowlanej) a mamy 23% VAT na budownictwo (z wyjątkami: betony, stolarka z montażem czy wykonawca - to jest na 8%) i ten projekt nie łapie się na MDM, dlatego do tych cen trzeba ok 20% doliczyć i przyjąć je jako minimalne minimum. Pod klucz jak pisałem nie do określenia bo to już zalezy od fanaberii. Za samą stolarkę okienną możesz zapłacić ok 23-24 tyś zł (przy twoim projekcie) a możesz i 60 tyś albo i więcej. Edytowane 22 Stycznia 2016 przez Piasek80
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się