Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Czy pompowtryskiwacze mam do wymiany ? Porady...


lisek120

Rekomendowane odpowiedzi

v5PzFFJ.jpg
Pytałem wcześniej o to samo ale nie otrzymałem odpowiedzi - więc teraz zestawiłem dane graficznie, żeby były bardziej czytelne. Są to dane z raportu jakie otrzymałem ze sprawdzenia pompowtrysków w TurboTecu - oni chcieli je już regenerować (te 3 na czerwono), pytanie czy jest z nimi aż tak źle? Z tego co mówił mój mechanik to oni testowali je w 3 zakresach obrotów 1500, 950 i 500 i wynika z tego że 3 z nich podają zbyt małą dawkę paliwa. Co o tym myślicie - konieczna regeneracja czy dać spokój?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszła Ci ich sprawność średnio na 90% - masz jakieś objawy, że chcesz je regenerować ? ? ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kamil-vag napisał:

Wyszła Ci ich sprawność średnio na 90% - masz jakieś objawy, że chcesz je regenerować ? ? ? 

Sprawdzenie pompek na stole probierczym to tylko pokłosie zmagania się z problemem kiepskiego odpalania na zimnym silniku - co było związane z wadliwym wałkiem rozrządu, który mi założyli (Ruville - po niecałych 12k km zostały z niego zgliszcza). Zbadałem je tak dla świętego spokoju gdyby okazało się że po wymianie wałka nadal coś byłoby nie tak, ale po wymianie na ori wałek wszystko wróciło do normy jeśli chodzi o odpalanie. Pytanie czy pompowtryski w takim stanie mają jakikolwiek wpływ na wałek rozrządu? Wymieniłem 2 raz wałek i jeśli ten miałby mi się znowu zetrzeć to wolałbym tego uniknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie odnośnie moich pompek, wymiana czy sa ok?

korekcje na cyllindrach:

1.    - 0,4

2.    - 1,6

3.       0,0 

4.       -0,6

 

co sądzicie? drugi do wymiany?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, ŁukaszPłock napisał:

Witam. Mam pytanie odnośnie moich pompek, wymiana czy sa ok?

korekcje na cyllindrach:

1.    - 0,4

2.    - 1,6

3.       0,0 

4.       -0,6

 

Suma korekcji z wszystkich cylindrów w przybliżeniu powinna się równać 0, a u  Ciebie  wychodzi minus 2,60 :P

Coś Ci się omsknęło przy spisywaniu ....

Może daj chociaż screena.

Poza tym patrząc na korekcję i nie robiąc nic więcej, nie jesteśmy w stanie powiedzieć czy i ewentualnie która jest uszkodzona :hi:

P.S. Ta pompka na drugim cylindrze jest najlepsza .....

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, piotrsob1 napisał:

Suma korekcji z wszystkich cylindrów w przybliżeniu powinna się równać 0, a u  Ciebie  wychodzi minus 2,60 :P

Coś Ci się omsknęło przy spisywaniu ....

Może daj chociaż screena.

Poza tym patrząc na korekcję i nie robiąc nic więcej, nie jesteśmy w stanie powiedzieć czy i ewentualnie która jest uszkodzona :hi:

P.S. Ta pompka na drugim cylindrze jest najlepsza .....

głupie pytanie ale dlaczego na drugim najlepsza ? chyba niezakumałem :P

niestety nie mam możliwości obecnie zrobić screena . Przepraszam za brak profesjonalizmu. napisałem z pamięci :} next time wrzuce dokładniejsze dane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ŁukaszPłock napisał:

głupie pytanie ale dlaczego na drugim najlepsza ? chyba niezakumałem :P

 

Korekcja minus 1,6 oznacza że sterownik silnika na tym cylindrze ogranicza o taką wartość w mg/suw dawkę wtryskiwanego paliwa do drugiego cylindra, co świadczy że w stosunku do pozostałych generuje on największą moc , czyli ma największą sprawność . Oczywiście pewne by to było jakby suma się zgadzała , a tak gdzieś jest błąd a ja jasnowidzem nie jestem na którym cylindrze Ci się omsknęło :P:D

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, piotrsob1 napisał:

Korekcja minus 1,6 oznacza że sterownik silnika na tym cylindrze ogranicza o taką wartość w mg/suw dawkę wtryskiwanego paliwa do drugiego cylindra, co świadczy że w stosunku do pozostałych generuje on największą moc , czyli ma największą sprawność . Oczywiście pewne by to było jakby suma się zgadzała , a tak gdzieś jest błąd a ja jasnowidzem nie jestem na którym cylindrze Ci się omsknęło :P

Dziękuję za uświadomienie. A czy wytarty wałek rozrządu możne mieć wpływ na korekcje? na moim widoczne są "pawie oczka" na wierzchołku krzywki oraz wzdłużne linie na krzywkach. no i taki stan chyba na pewno kwalifikuje się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak krzywki są nierówno zużyte na poszczególnych cylindrach to może to mieć niewielki wpływ na korekcje.

Moje BPW od 25 kkm jeździ na powycieranym wałku, brakuje po ok. 0,6 mm krzywek wydechowych i korekcję mam OK :P

No może się poprawie, tyle brakowało 25 kkm temu , ile brakuje teraz to nie wiem bo nie sprawdzałem, ale na ucho i po parametrach na VAGu to raczej się dużo nie pogorszyło :D

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, greg2505 napisał:

Łukasz czy coś dzieje się z autem że szukasz usterki

Mam dudnienie z filtra powietrza, plus zima dwa razy tak jakby nie odpalił na jednym z cylindrów całe auto się trzęsie poprawiło a nawet ustapilo  po dogieciu styków wtyczki na jednem z cylindrów(wtyczka była tak luźno że sama mogła wypaść). No i za głośno chodzi  w porównaniu do innych 1.9tdi.

Z tego co wiem to mam do wymiany poduszki silnika, wałek rozrządu ma wytarte "pawie oczka" plus rysy na krzywkach. Złącze elastyczne nowe tłumik cały filtry nowe Rozrząd nowy. Przebieg auta oceniam na 400tys na ori walku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym dudnieniem to już kiedyś pisałem że nie od razu wałek do wymiany. U mnie też trochę dudni/buczy, w dwóch innych 1.9 pd jak sprawdzałem było to samo, więc najpierw dobrze zdiagnozuj. Nie ma chyba 1.9 pd w którym miałbyś ciszę w filtrze powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dudnienie jest często spowodowane wypadnięciem broka z wałka rozrządu.Sprawdzałeś czy siedzi na miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Rabbi napisał:

Dudnienie jest często spowodowane wypadnięciem broka z wałka rozrządu.Sprawdzałeś czy siedzi na miejscu?

broki siedzą. wałek wygląda tak jak na zdj.

plus zastanawia mnie od czego takie żółte plamki ....:(

11.jpg

22.jpg

44.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, MariuszKK napisał:

Olej Castrol? :naughty:

Nie wiem jaki miał wcześniej, teraz zalałem Mobil3000  5w30 , ale nie wiem czy to byl dobry pomysl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.06.2017 o 21:20, greg2505 napisał:

Łukasz czy coś dzieje się z autem że szukasz usterki

Dodam jeszcze że przy jałowych obrotach występują pojedyncze szrpniecia co 2,3 sekundy, natomiast przy ok 1800 1900 obr szrpniecia występują z większą częstotliwością w innych zakresach nie ma tego objawu , przy wciśnięciu sprzęgła lub opuszczeniu nic się nie zmienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr odłączałeś , ja miałem podobnie jak egr się zasyfił, po odpięciu problem zniknął 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...