Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Czy pompowtryskiwacze mam do wymiany ? Porady...


lisek120

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 7.09.2017 o 22:37, piotrsob1 napisał:

Czyli dokładnie odwrotnie niż napisałeś na początku :D

Mały szczegół a zmienia postać rzeczy , teraz jest wszystko jasne i logiczne , pompka która teraz jest na czwartym cylindrze na 99 % jest niesprawna :P:hi:

Proponuje pamiętać na przyszłość by pisać o rzeczach pewnych i dwa razy sprawdzonych, jak się chce uzyskać wartościową wskazówkę dotyczącą problemu :naughty:

Powiem wam, że już wymieniłem drugi raz wtryskiwacze i po zalaniu paliwa do pełna zaczyna się znowu ta sama historia.

Znów błędy wtryskiwaczy, po wyjęciu - złomy.

 

 

 

Moje zdanie:
Mam jakiś za***isty syf w układzie, baku.... po zalaniu paliwa wszystko zaczyna latać po całym baku, odpalam auto, zaciąga syf i po wtryskach.....Nie widze innej przyczyny :(

Czeka mnie wyjęcie baku, wyczyszczenie go porządnie, oraz podłączenie auta do jakiegoś urządzenia, które czyści układ paliwowy.

co sądzicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tego co powiedziałeś to nie posiadasz filtra paliwa tak.ja to interpretuje moim zdaniem jest to nie za bardzo możliwe

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Damis16 napisał:

Powiem wam, że już wymieniłem drugi raz wtryskiwacze i po zalaniu paliwa do pełna zaczyna się znowu ta sama historia.

Znów błędy wtryskiwaczy, po wyjęciu - złomy.

Moje zdanie:
Mam jakiś za***isty syf w układzie, baku.... po zalaniu paliwa wszystko zaczyna latać po całym baku, odpalam auto, zaciąga syf i po wtryskach.....Nie widze innej przyczyny :(

Czeka mnie wyjęcie baku, wyczyszczenie go porządnie, oraz podłączenie auta do jakiegoś urządzenia, które czyści układ paliwowy.

co sądzicie??

Prędzej po prostu trafiłeś przy tankowaniu na jakąś zupę a nie ON :decayed:

Od kiedy skończyło się przywożenie paliwa od Niemca, to nasi fachowcy od paliw mają problem jak zarobić parę złociszy. I wraca do łask sposób praktykowany niegdyś, czyli odbarwianie opału, albo komponowanie czegoś co ma ON przypominać z dostępnych składników , nie objętych akcyzą :P

Dla tego proponuje zacząć od rzeczy banalnej, wymiany paliwa w zbiorniku na pewne i filtra paliwa.

Potem próba odpalenia, jak będzie problem to pomóc Plakiem .

Jest duża szansa że wszystko wróci do normy , a jak nie to dopiero rwać pompki i szukanie innych przyczyn:hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze do kompletu zajrzał bym do baku, sprawdził sitko pompy, wyssał i wyczyścił wszystko co tam jest i dopiero zalał pewnym czystym paliwem..

 

Na próbę wziąłbym odpalił na krótkim układzie z butelki [emoji14] odrazu by było widać czy jest poprawa czy nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kamil-vag napisał:

Piotrze do kompletu zajrzał bym do baku, sprawdził sitko pompy, wyssał i wyczyścił wszystko co tam jest i dopiero zalał pewnym czystym paliwem..

 

Na próbę wziąłbym odpalił na krótkim układzie z butelki emoji14.png odrazu by było widać czy jest poprawa czy nie...

Grzebanie w baku to już konkretna robota, zazwyczaj wystarczy sama wymiana paliwa bez zaglądania do zbiornika.

Ale jak ktoś chce być dokładny to warto najpierw zrobić sekcję zwłok filtra paliwa, jak będą tam stałe , podejrzane zanieczyszczenia, albo woda, to zaglądanie do zbiornika jest jak najbardziej uzasadnione :hi:

Odpalanie z bańki też jest dobrym sposobem, ale przy takich objawach ja bym w ciemno ściągał paliwo z baku, po wlaniu setki do słoika już powinno być widać czy diagnoza trafna :decayed:

20170728_140442.jpg

Po lewej paliwo ze znajomego A6 C7 2,0 TDI , które zamiast zawieść go na urlop nad może, wróciło na lawecie z pod Włocławka :hi:

Po wymianie paliwa i filtra  plak i się rozchodziło , zrobił już ponad 10 kkm i wszystko OK.

Jakby wtedy pojechał do serwisu to przynajmniej dwa wtryski by mu wymienili , bo się ewidentnie zacinały :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już to 3. Zanim oddasz na regeneracje, spróbuj wymienić uszczelniacze i zamienić miejscami 2 z 3.

 

Taka pojedyncza wartość to tez nie analiza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w załączniku LOGI grup 013 i 023. Niestety stronka z vaglog nie działa :/ . Czuć czasami delikatne telepnięcie. Proszę o ocenę.

LOG-01-013-023-029.csv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie tak z tym plikiem, zrób logi jeszcze raz i nie konwertuj tego pliku ani nic... wrzuć tu: 

http://log.malonetuning.com/upload

albo

http://vaglogger.apphb.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak jest na minus to jest ok ? Dziwna sprawa bo moje są po regeneracji i pierwszy mam sporo na minus -1.80 drugi jest 0.60 trzeci i czwarty 0.00

 

Niedawno jeszcze były korekcje inne

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, marky2552 napisał:

To jak jest na minus to jest ok ? Dziwna sprawa bo moje są po regeneracji i pierwszy mam sporo na minus -1.80 drugi jest 0.60 trzeci i czwarty 0.00

 

Niedawno jeszcze były korekcje inne

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Na minus korekcja jest najlepsza oznacza to że wtryskiwacz jest na tyle wydajny że musi paliwka odejmować niż dolewać :)

Edytowane przez BartoszBB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2017 o 09:33, marky2552 napisał:

To jak jest na minus to jest ok ? Dziwna sprawa bo moje są po regeneracji i pierwszy mam sporo na minus -1.80 drugi jest 0.60 trzeci i czwarty 0.00

Nie może być takich korekcji jak napisałeś :P

Suma korekcji ze wszystkich cylindrów w przybliżeniu musi dawać ok . 0,0 , a według Ciebie masz sumę -1,20 :whistling:

Coś niedokładnie spisałeś :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy mógłbym prosić Was o ocenę logów i stanu pompowtrysków silnik 1,9TDI BRB 116KM z DPFem stan licznika 260tys.

Ogólnie auto straciło na mocy ale diagnoza na chwilę obecną to zapełniony DPF (fabryczny od nowości Audi), Carbon mass wynosi 76g na VCDSie. Filtr regeneruje się częściej ni 200km ale od roku czuję na nim przytkanie (dziwne pierdzenie) i ogólnie spadek osiągów.

Filtr póki co działa poprawnie niemniej zamierzam go wymienić na jakiś zamiennik. Chciałbym tylko upewnić się czy to wystarczy. Czy ktoś z Was jest w stanie zdiagnozować po logach czy problemem jest przypełniony filtr cząstek stałych?

Logi robiłem kilkukrotnie i pierwszy raz (mam nadzieje że wyszły), prosze o porady co ewentualnie ulepszyć.

003, 004, 0011:

1500-4000tsy na 3 biegu pierwsza próba: http://vaglogger.apphb.com/log/5a0c8cbc2839f8686835d1dc

1500-4000tys na 4 druga próba (na 4 biegu praktycznie nie mogłem dobić do 4tys auto szło jak muł, przy 160km/h nadal nie było 4tys : http://vaglogger.apphb.com/log/5a0c8e7a2839f8686835d1de 

1500-4000 na 4 trzecia próba: http://vaglogger.apphb.com/log/5a0c8f462839f8686835d1df

001, 003, 013:

1500-4000 na 3 pierwsza próba: http://vaglogger.apphb.com/log/5a0c8f962839f8686835d1e0

1500-4000 na 4 biegu druga próba: http://vaglogger.apphb.com/log/5a0c8fe42839f8686835d1e1

1500-4000 na 4 biegu trzecia próba: http://vaglogger.apphb.com/log/5a0c900d2839f8686835d1e2

Załączam jeszcze zdjecie jak silnik był letni i jakie był korekcje na biegu jałowym.

Dzięki za pomoc.

Bez tytułu.png

Edytowane przez dude5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem chyba z pompowtryskiwaczami. Na zimnym silniku za telepie i zadymy sporą ilością dymu, poźniej wszystko się uspokaja. Po między temparaturą 60-75 stopnia zaczyna telepać całą budą. Gdy jest w pełni nagrzany wszystko się uspokaja.

Po między temparaturą 60-75

https://zapodaj.net/0b669a5a981d2.png.html

A tu w pełni nagrzany

https://zapodaj.net/2bbe5266e4d9b.png.html

Co jest? co się dzieję? Dodam, że wtryskiwacze po regeneracji.

Edytowane przez Rai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2017 o 20:54, Rai napisał:

Witam. Mam problem chyba z pompowtryskiwaczami. Na zimnym silniku za telepie i zadymy sporą ilością dymu, poźniej wszystko się uspokaja. Po między temparaturą 60-75 stopnia zaczyna telepać całą budą. Gdy jest w pełni nagrzany wszystko się uspokaja.

Po między temparaturą 60-75

https://zapodaj.net/0b669a5a981d2.png.html

A tu w pełni nagrzany

https://zapodaj.net/2bbe5266e4d9b.png.html

Co jest? co się dzieję? Dodam, że wtryskiwacze po regeneracji.

Mi to wygląda na problem z uszczelnieniem pompek w gniazdach głowicy i przedostawaniu się spalin do szyny paliwowej w głowicy.

Nie spotkałem się jeszcze by tak diametralnie różne korekcje w tym samym silniku były spowodowane czym innym :decayed::hi:

Poza tym BIP-y z trzeciego cylindra też to potwierdzają :whistling:

Rób wymianę uszczelnień pompek ze szczególnym zwracaniem uwagi na czystość powierzchni pompek i i głowicy stykających się z mosiężną podkładką .

Śruby mocujące pompki nowe, dla pewności zamień miejscami pompki pierwszą z drugą i trzecią z czwartą, jakby po wymianie nie było poprawy to będzie wiadomo czy to wina pompek :hi:

PS

Kiedy pompki były regenerowane, ile na nich po regeneracji zrobiłeś km ?

Czy ten objaw występuje od początku po ich zamontowaniu, a jeżeli nie to po jakim przebiegu się pojawił ? 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.12.2017 o 00:06, piotrsob1 napisał:

Mi to wygląda na problem z uszczelnieniem pompek w gniazdach głowicy i przedostawaniu się spalin do szyny paliwowej w głowicy.

Nie spotkałem się jeszcze by tak diametralnie różne korekcje w tym samym silniku były spowodowane czym innym :decayed::hi:

Poza tym BIP-y z trzeciego cylindra też to potwierdzają :whistling:

Rób wymianę uszczelnień pompek ze szczególnym zwracaniem uwagi na czystość powierzchni pompek i i głowicy stykających się z mosiężną podkładką .

Śruby mocujące pompki nowe, dla pewności zamień miejscami pompki pierwszą z drugą i trzecią z czwartą, jakby po wymianie nie było poprawy to będzie wiadomo czy to wina pompek :hi:

PS

Kiedy pompki były regenerowane, ile na nich po regeneracji zrobiłeś km ?

Czy ten objaw występuje od początku po ich zamontowaniu, a jeżeli nie to po jakim przebiegu się pojawił ? 

Tak, więc wysłałem pompowtrysk nr 3 do firmy aby sprawdziła. Z nią wszsytko okey, więc uszczelnienie. Gniazdko wyczyszczone, nowe oringi, podkładka. Wszystko wróciło do normy, ale nie do końca. Np. po stoi na podwórku przy -3 i na zajutrz odpala, za telepie 2-3 sek i puści niebieski dym.. Niebieski dym tzn nie dopalony olej silnikowy czy napedowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej zbiornik do pełna i sprawdź jak będzie rano wyglądało uruchamianie silnika gdy zostawisz go na noc na dość stromej górce ( np wjazd do garażu w podpiwniczeniu ) przodem do dołu a na następną nockę przodem do góry :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Rai napisał:

 stoi na podwórku przy -3 i na zajutrz odpala, za telepie 2-3 sek i puści niebieski dym.. Niebieski dym tzn nie dopalony olej silnikowy czy napedowy?

Kolega miał podobnie.Powodem były dwie czy trzy spalone świece żarowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przepalone świece nie objawiały by się np jakimś dużo dłuższym grzaniem się, czyli kontrolka spiralki świeciła by dłużej ? :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...