freezblock Opublikowano 3 Marca 2014 Autor Opublikowano 3 Marca 2014 A ta płukanka co robiłem przed wymiana oleju nie ogarnie smoka ? szkoda mi teraz miskę zrzucać bo olej nowy. ---------- Post dopisany at 21:17 ---------- Poprzedni post napisany at 19:10 ---------- Jeszcze wieczorem nagrałem trochę lepiej słychać te stukanie Dobrze słychać od 30s i od 1 min też słychać, może coś tam wyłapiecie
freezblock Opublikowano 3 Marca 2014 Autor Opublikowano 3 Marca 2014 mam podobnie w a6 Działasz coś w temacie ? Masz jakieś pomysły ?
sadi_motorsport Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Nie wiem jak wam, ale jak mi coś stukało to albo panewka(dół silnika) albo szklanki/zawory (góra silnika). To klepanie na moje ucho to zawory.
kamilb5 Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Oj nie przyjemnie to brzmi,na moje oko to może być sworzeń korbowo-tłokowy,lub panewka. Szklanki tak nie stukają.
freezblock Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Opublikowano 4 Marca 2014 no nie przyjemnie, ale te stukanie na wolnych nie wystepuje a jak wcisnę gaz to tylko do 3 tysiecy sie pojawia powyżej znika, przy jeździe 1 i 2 bieg stuka a na wyższych jest już normalnie, auto jeździ tak jak jeździło normalnie przyspiesza itp. Stukanie jest u góry tak mi sie wydaje. Co może być przyczyna stukania zaworów i jak to sie naprawia ? Dobry art na temat stukanie w silniku Dlaczego z silnika dochodzą stuki? Jak im zaradzić? [poradnik] Ť AUTOKULT.pl
kamilb5 Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 auto jeździ tak jak jeździło normalnie przyspiesza itp. Stukanie jest u góry tak mi sie wydaje. Co może być przyczyna stukania zaworów i jak to sie naprawia ?] Auto będzie jezdziło normalnie aż do momentu kiedy Ci korba wyjdzie bokiem i rozpitoli silnik,ja bym na twoim miejscu nawet nie odpalał tego silnika. To nie są zawory:facepalm: tylko luz na sworzniu tłokowym,lub panewka.
15lolo Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 u mnie w a6 slychac jak lancuch trze obudowę gdy się doda gazu i odpuści wtedy najgorzej chrobocze wlasnie zamowilem z hp przyrząd do napinacza
freezblock Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Opublikowano 4 Marca 2014 to lipa na maksa, teraz kiedy auta najbardziej potrzebebuje A tak na marginesie jakiej firmy polecacie panewki (główne i korbowodowe), sworznie, pierścienie ? Bo jak będe sie za to zabierał to juz raczej kompleksowo, żeby 2x roboty nie robić ---------- Post dopisany at 20:13 ---------- Poprzedni post napisany at 14:09 ---------- Jeszcze jedno czy np. przy luzie na sworzniu korbowo tłkowym może być nieprawidłowe spręzanie na cylindrze ??
dch00807 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Mam to samo w a6 wymienilem lancuch I napinacz I dalej to samo wyczytalem na forum a6 ze turbina Forum Audi A6 Klub :: Zobacz temat - [A6 C5 1.8 T] dzwonienie z okolic/silnika wlasnie czekam na nowe turbo I zobczymy dam znac co I jak po wymianie
sawul Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Zmierz jeszcze ciśnienie sprężania na cylindrach.Płukanka ci nie wyczyści smoka zwalaj michę jak Dev pisał.
valent Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Zrobiłem ciśnienie i wyniki takie: prawie 5,5bara na zimnym motorze przy 3000 obrotów prawie 6,5 bara 66 stopni (temp z klimatronika) 2 bary na wolnych przy 3000 obrotów nieco ponad 5 barów 80 stopni 1,5 bara na wolnych 5bar przy 3000 Więc ciśnienie jest wporządu Przez jaki czas utrzymywałeś podwyższone obroty przy pomiarze?
Emejcz Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 Muszę sprawdzić u siebie ten łańcuch, ale mam kilka nurtujących mnie pytań co do tego procederu. -Czy aby ustawić na te znaki to trzeba zdjąć osłonę rozrządu i przekręcić koło grzechotką? Czy może da radę po prostu ciągnąć za łańcuch i wtedy się to przekręci? -Czy opcja wymiany samego napinacza jest możliwa i może pomóc bez zmiany łańcucha? Jest to o tyle istotne, że nie zamontuję sam łańcucha, bo nie rozłożę rozrządu, a sam napinacz bym może wymienił. -Czy do wyjęcia napinacza potrzebny jest ten przyrząd VAGowski czy można go jakoś zwyczajnie wyjąć? -Oraz czy jeżeli wymieniamy sam napinacz i nie rozmontowujemy rozrządu to nie rozjadą się te znaki itp.? Bo tu chyba tylko ten wałek z prawej strony trzeba wyjąć? Proszę o pomoc. ---------- Post dopisany 09-07-2014 at 09:08 ---------- Poprzedni post napisany 12-06-2014 at 18:32 ---------- Nikt nie ma ochoty pomóc w powyższej kwestii?
piotrekkkkk Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 Ogólnie to tak: - nie bój się rozrządu w 1.8t, bo jest dziecinnie prosty, - żeby wymienić sam napinacz musisz mieć ten klucz (mogę Ci mój wysłać) i wyjąć wałek ssący, - wymiana samego napinacza może być tylko krótkotrwałym rozwiązaniem, bo łańcuch też się rozszerza po latach, a sam łańcuch kosztuje niewiele, także warto zrobić, - żeby zmienić sam napinacz nie trzeba kręcić wałkiem wydechowym. Jak masz więcej pytań wal na PW.
trytyt Opublikowano 11 Lipca 2014 Opublikowano 11 Lipca 2014 Jeszcze jedno czy np. przy luzie na sworzniu korbowo tłkowym może być nieprawidłowe spręzanie na cylindrze ?? Przy luzie na sworzniu w tłoku będzie stukać, ale sprężanie będzie ok. Przy luzach na panewkach możesz mieć obniżone ciśnienie oleju, a z kolei obniżone ciśnienie sprężania to wiadomo, że gładzie cylindrów, pierścienie, zawory.
admin20 Opublikowano 11 Lipca 2014 Opublikowano 11 Lipca 2014 Sprawdź smok!!! ja zmieniłem niepotrzebnie łańcuch i napinacz. przejechałem 20 km i znów stukało, okazało się że ssak był zawalony i pompa dostawała za mało oleju. częsta przyczyna w 1,8t.
Emejcz Opublikowano 12 Lipca 2014 Opublikowano 12 Lipca 2014 @piotrekkkkkk dzięki, jakby co to się odezwę. Słuchajcie podniosłem pokrywę zaworów aby posprawdzać ten napinacz, bo słyszę takie szeleszczenie dla niego charakterystyczne. Mechanik też powiedział, że to napinacz na słuch. Sprawdziłem na znakach i jest idealnie równo więc chyba łańcuch wyciągnięty nie jest... Moim zdaniem, łańcuch jest mocno naprężony. Da się go ugiąć ale dopiero przy bardzo mocnym naciśnięciu ręką (dokładne filmiki wrzucę później). Póki co siedzi oryginalny. Zrobiłem specjalnie zdjęcie przy lekko odkrytym ślizgu. Jak dla mnie to te rowki są bardzo małe... on chyba raczej nie siedzi w tym silniku od początku, bo wydaje mi się, że byłyby większe... Co wy o tym myślicie? Może Dev ma jakiś pomysł? Czy możliwość ugięcia świadczy o tym, że jest on do wymiany? Wiecie, mogę kupić febiego za 300zł i zmienić samego bez łańcucha, ale jak jest sprawny to nie widzę sensu.
waskivw Opublikowano 12 Lipca 2014 Opublikowano 12 Lipca 2014 Dolny ślizg może być wytarty , widoczny jest dopiero po demontażu .
Emejcz Opublikowano 13 Lipca 2014 Opublikowano 13 Lipca 2014 Nie, nie sprawdzałem. Muszę manometr kupić... Swoją drogą nie paliłaby mi się kontrolka jakby ciśnienie było złe? Zastanawiam się, czy nie zdjąć jednak miski i wyczyścić tego smoka tak czy inaczej, bo zbliża mi się wymiana oleju... Duże są z tym problemy? bo coś czytałem, że spore... Czy wystarczy tam nowa uszczelka na miskę aby nie ciekło, czy trzeba silikon jaki? Obecnie mam sucho. ---------- Post dopisany 13-07-2014 at 21:18 ---------- Poprzedni post napisany 12-07-2014 at 20:38 ---------- Wrzucam moje filmiki z napinaczem. Zupełnie przypadkiem przeglądając ten temat znalazłem identyczny drugi dźwięk jakiego chciałem się pozbyć w silniku. Jest to dokładnie takie cykanie jak na tym filmiku (nie słychać tam swoją drogą napinacza). Podają, że trzeba wyregulować zawór upustowy turba. Czy ktoś to kiedyś regulował lub ma jakiś pomysł kto się czymś takim w ogóle trudni?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się