Biszczan Opublikowano 16 Lutego 2014 Opublikowano 16 Lutego 2014 Witajcie Od dłuższego czasu męczyła mnie ta uszczelka, a mianowicie olej sączący się z pod pokrywy, oraz śrub pokrywy, a że wczoraj wiosenna pogoda dopisała postanowiłem wymienić w/w części.Co będzie potrzebne:Części:1. Uszczelka pokrywy zaworów: 038 103 483 D - (AVB, AWX, AVF, BKE) koszt w ASO - 95,25zł.2. Śruba kołnierzowa z łbem 6-kątnym z tulejką prowadzącą; 13 sztuk: 038 128 773 - (AVB, AWX, AVF) koszt 1szt. w ASO - 13,80zł x 13= 179,40zł.Dla BKE: 022 103 831 B - koszt 1szt. w ASO - 14,86zł x 13= 193,18zł.Narzędzia:1. Grzechotka 1/4".2. Nasadka sześciokątna 1/4" 10mm.3. Nasadka sześciokątna długa 1/4" 10mm.4. Przedłużka 1/4" 50mm.5. Przedłużka 1/4" 100mm.6. Śrubokręt płaski.7. Środek do umycia/wyczyszczenia pokrywy zaworów, oraz powierzchnię przylegania uszczelki do głowicy. ( Użyłem do tego środka do czyszczenia hamulców)8. Ściereczki z mikrofibry.9. Klucz dynamometryczny.Zaczynamy od zdjęcia zaślepek śrub (śrubokręt płaski), następnie wykręcamy trzy nakrętki mocujące osłonę silnika (nasadka sześciokątna 1/4" 10mm):Osłonę można zdjąć bez wyciągania miarki poziomu oleju, wyciągamy też wytłumienie silnika jeśli jest (moje uległo zniszczeniu jakieś dwa lata temu )Następnie demontujemy górną część osłony paska zębatego luzując klamry mocujące (śrubokręt płaski):Przed demontażem pokrywy wyciągamy wąż odpowietrzenia przestrzeni korbowej, który jest przykręcony do pokrywy opaską zaciskową ( U mnie na śrubokręt płaski).Po zdjęciu węża odkręcamy śruby pokrywy zachowując odpowiednią kolejność tj. 13-1:Po wymontowaniu pokrywy wywaliłem stare śruby, oraz uszczelkę, a pokrywę wyczyściłem środkiem do czyszczenia hamulców:Dalej: Usuwamy resztki środka uszczelniającego w miejscu przejścia na przedniej pokrywie łożyska/głowicy silnika:oraz na tylnej:Usuwamy też resztki środka uszczelniającego z pokrywy:Pokrywa wyczyszczona, nakładamy środek uszczelniający na miejsce przejścia na przedniej pokrywie łożyska/pokrywie silnika:oraz na tylnej:Nowe śruby:Najpierw przykręcamy pokrywę w kolejności odwrotnej do demontażu czyli od 1 do 13 i mocujemy wąż odpowietrzenia skrzyni korbowej, następnie dokręcamy śruby kluczem dynamometrycznym o sile 9Nm:Na koniec zakładamy górną osłonę paska rozrządu i osłonę silnika.Przy okazji wymieniłem filtr powietrza, który tak wyglądał po 15 tyś km:Nowy/stary Pozdro
piotrsob1 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Opublikowano 13 Grudnia 2014 (edytowane) Ta uszczelka, jeżeli tylko nie jest uszkodzona mechanicznie, to daje sobie spokojnie radę bez dodatkowych środków uszczelniających Wystarczy tylko jej powierzchnie przylegająca do głowicy , przed montażem leciutko zwilżyć olejem, a przed dokręceniem pokrywy wykonać nią kilka okrężnych ruchów, dając jej szanse na odpowiednie ułożenie się P.S. Wymianę dobrych śrub mocujących na nowe uważam co najmniej za ekstrawagancję Edytowane 14 Grudnia 2014 przez piotrsob1
marek89 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Opublikowano 18 Grudnia 2014 wszystko lux;] ale ja moja uszczelke i sruby demontowalem i montowalem x razy i bez silikonu itd i jak narazie jest oki.....o ile uszczelka nie jest twarda niema potrzeby jej wymieniac.
piotrsob1 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Opublikowano 18 Grudnia 2014 (edytowane) Dokładnie, jak się do tej uszczelki podchodzi z głową, to można ją wielokrotnie montować i demontować, bez silikonów i nie ma prawa cieknąć P.S. W tytule tematu można dodać jeszcze BPW i BRB, uszczelka jest taka sama Edytowane 31 Grudnia 2014 przez piotrsob1
Pioro Opublikowano 8 Czerwca 2015 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Witam, mam pytanie do autora tematu czy pokrywa zaworów którą prezentuje na zdjęciach jest tym starszym typem pokrywy z wadliwą odmą? Pytam ponieważ występuje jeszcze pokrywa z górnym przetoczenie skośnym a nie poziomym. Jeśli ktoś mógłby mi to jednoznacznie określić będę wdzięczny. Dziękuję i pozdrawiam.
piotrsob1 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Ciekawy artykuł ( na który trafiłem przypadkiem ) na temat uszczelnień pokryw głowic, wyjaśniający zasadę działania tego typu uszczelnienia http://motofocus.pl/technika/10738/prawidlowy-montaz-elastomerowej-uszczelki-pokrywy-glowicy-cylindrow
Norbas Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 Trochę odgrzeję Witam, mam pytanie do autora tematu czy pokrywa zaworów którą prezentuje na zdjęciach jest tym starszym typem pokrywy z wadliwą odmą? Pytam ponieważ występuje jeszcze pokrywa z górnym przetoczenie skośnym a nie poziomym. Jeśli ktoś mógłby mi to jednoznacznie określić będę wdzięczny. Dziękuję i pozdrawiam. Tą co kolega ma na aucie to stary typ. BRB ma nowy typ taki jak na zdjęciu Dodam od siebie, że BRB ma inny układ dolotowy oraz dwa "haczyki" przy rozrządzie. Trochę to utrudnia wyciągnięcie obudowy . Ponadto śruby są na torx 30mm "Haczyki" przy rozrządzie Torx 30mm Pozdrówki
Endrio Opublikowano 7 Maja 2016 Opublikowano 7 Maja 2016 (edytowane) BRB ma nowy typ taki jak na zdjęciu Dodam od siebie, że BRB ma inny układ dolotowy oraz dwa "haczyki" przy rozrządzie. Trochę to utrudnia wyciągnięcie obudowy . Taki sam typ jak i BKE, a więc ... Sączy mi się pod uszczelką to wziąłem się za jej wymianę Przy okazji sprawdziłem jak była przykręcona - ponad 20 Nm Odkręciłem, niestety te dwa haczyki skutecznie uniemożliwiły mi wyjęcie pokrywy U mnie to wygląda tak Po wielu próbach nie pozostało nic innego jak przykręcić ja z powrotem. W związku z tym mam pytanie: jak ją wyjąć? ruszyć synchronizację rozrządu? Siedzę i szukam rozwiązania, i o ile wzrok mnie nie myli to te haczyki kręcą się razem z kołem , i różnie się ustawiają, pokombinuję z gaszeniem silnika, ale to już w dogodnym czasie Edytowane 7 Maja 2016 przez Endrio
piotrsob1 Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 Auto na równym, poziomym podłożu , wrzucasz piąty bieg i turlasz go do przodu lub do tyłu , aż występy nadajnika impulsów synchronizacji wałka rozrządu ustawią się w takim położeniu , które umożliwi zdjęcie pokrywy
Endrio Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 Takie proste, a jakie genialne Poziom mojej wiedzy często "paraliżuje" mnie przed działaniem, ale jak z Waszą pomocą uda mi się coś zrobić to jestem dumny jak paw
Endrio Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 (edytowane) No i poziom wyżej Jestem po wymianie uszczelki, silnik ustawił się lepiej do wyjęcia i lekka pomoc sposobem piotrsob1 i poszło, i tak nie wiedziałbym jak wyjąć śruby-do momentu jak usuwałem starą uszczelkę Wszystko poszło gładko, przy okazji sprawdziłem przejścia na kablach w listwie zasilającej i podoginałem profilaktycznie konektorki. Chciałem wyjąć listwę, wcześniej czytałem, że ona łamie się po kawałku, lecz w mojej nic takiego nie zauważyłem tylko się wyginała, ale bałem się, że ja połamię Chciałem jeszcze pomierzyć jeszcze ustawienie pompowtrysków ale zapomniałem o suwmiarce z pracy Czy na tych zdjęciach widać coś niepokojącego? Wciąż mam spore drgania silnika (niedługo będę zmieniał poduszki) Choć pierwszy raz na żywo widziałem co jest pod pokrywa to mnie zaniepokoił wygląd z pierwszego zdjęcia (krzywka?) Pozostałe są gładkie, a z poprzedniego zdjęcia pierwsza lekko szorstkawa ?? No i jeszcze z przodu brakowało zaślepienia otworu ( z tyłu było), czy ono jest istotne? konieczne? Za wszystkie porady :hi: Edytowane 10 Maja 2016 przez Endrio
Animal Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Brakuje Ci broka kolego - to jest właśnie to zaślepienie otworu, o którym wspomniałeś. Jest ono konieczne i dobrze, że zajrzałeś do niego bo można to łatwo naprawić. Pytanie gdzie podział się brok
Endrio Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 (edytowane) Rozglądałem się za nim dość dobrze? Niedawno czytałem o tych zaślepkach w jakimś temacie, że powinny być z przodu i tyłu, inaczej bym nie zwrócił uwagi. Nie, no na pewno nie było jak rozkręciłem, uważałem, aby nic nie spadło-upadło. Kilka kilometrów przejechałem po wymianie? Sadząc po tym jak poprzedni mechanik obchodził się z wszystkim ( przy wymianie turbiny brakowało 2 uszczelek) można założyć, że ...? ale mi dałeś do myślenia Można coś takiego dokupić? Edytowane 10 Maja 2016 przez Endrio
piotrsob1 Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 (edytowane) Jak znam życie to brok pławi się w oleju w zagłębieniu śruby obok Jak go tam znajdziesz to możesz go spróbować z powrotem zaprasować na miejsce, a jak nie znajdziesz, to każdy sposób będzie dobry byle otwór po broku trwale zaślepić, bez niego ciśnienie smarowania w silniku nie osiąga odpowiedniej wartości by prawidłowo napełniały się popychacze zaworów i można zapomnieć o prawidłowym chłodzeniu natryskowym tłoków i smarowaniu turbiny Edytowane 10 Maja 2016 przez piotrsob1
Endrio Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 (edytowane) Szukam, czytam, nie jest to taka błahostka jak mi się wydawało Niby sprawdzałem-szukałem tego broka, ale już nic nie wiem Dzięki Miałbym jeszcze prośbę o informację na temat - gdyby brok wpadł do silnika - wariant pesymistyczny. Edytowane 10 Maja 2016 przez Endrio
piotrsob1 Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Z powodu obecności tego broku w misce olejowej nic mu nie będzie , nie takie ilości złomu się poniewierają w miskach olejowych i silniki jeżdżą bezawaryjnie
nik23 Opublikowano 11 Maja 2016 Opublikowano 11 Maja 2016 Z tego moze ci drgać buda. Kiedy zmieniałeś olej? Nie było go tam? Spróbuj spuścić olej moze tam jest, i u góry pod pokrywą szukaj w zagłębieniach. Bez tego i szklanki i wałek cierpią.
Endrio Opublikowano 11 Maja 2016 Opublikowano 11 Maja 2016 (edytowane) Dojechałem do 22 strony tematu http://a4-klub.pl/index.php?/topic/186316-dziwne-odbijanie-w-filtrze-powietrza-19-tdi-avb-avf-awx-bke/ I mam niezły mętlik w głowie, jakieś przesilenie we mnie nastało, zamiast problemów ubywać to ciągle przybywa Te drganie silnika jest jak tylko go kupiłem, jeśli od tego to sam nie wiem czy się cieszyć czy smucić Olej wymieniałem dwa razy, ostatnio z jakiś miesiąc temu, ale nic nie sprawdzałem- szukałem w nim i nie zauważyłem niczego niepokojącego. I głupie pytanie jak to ode mnie - czy jak bym go teraz spuścił to mogę go wlać z powrotem? Jak pogoda jutro pozwoli to zdejmę pokrywę i będę szukał tego broka i jeszcze sprawdzę głębiej w otworze czy go nie ma, ale jeśli wypadł to wątpię aby tam jeszcze by ponieważ w dwóch zagłębieniach sprawdzałem, coś tam mi świtało, że powinno coś być. Na tych 22 stronach nie znalazłem nić z podpowiedzi co zrobić gdy go nie ma oprócz tego aby wbić wiertło, obciąć i zaspawać, ale mi to niewiele mówi. Niestety, coś słabo przyswajam wiadomości, przerasta mnie to w tej chwili - broki, szklanki , popychacze, wałki, uszczelki, śruby, ustawienia, ło matko Edytowane 11 Maja 2016 przez Endrio
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się