peju Opublikowano 29 Marca 2014 Opublikowano 29 Marca 2014 Avant 1.9TDI Od roku ciezko wskakiwal mi wsteczny i jedynka. Wsteczny nawet nie raz w ogole nie chcial wskoczyc, musialem wybrac dowolny inny bieg, widocznie cos sie wtedy odblokowalo i wtedy dopiero wybrac wsteczny. Nie byl to problem i nic z tym nie robilem. Dzis chyba jednak padla skrzynia gdy nagle podczas jazdy nie moglem wybrac ZADNEGO biegu a nawet majac wlaczony bieg wrzucic na luz. Co ciekawe moge wybrac jeden dowolny bieg przy wylaczonym silniku, wtedy jescze jakosc wskoczy ale juz na luz nie chce latwo wrocic. Moge w ten sposob wrzucic dwojke, ruszyc i jechcac tylko na dwojce. Czy to oznacza wymiane skrzyni?
C4NC3R Opublikowano 29 Marca 2014 Opublikowano 29 Marca 2014 To oznacza wymianę sprzęgła. Prawdopodobnie posypały się sprezynki w tarczy dlatego nie wysprzęgła.
peju Opublikowano 29 Marca 2014 Autor Opublikowano 29 Marca 2014 To jeszcze dodam ze np jak masz sprawne auto i nie wciskajac sprzegla zatrzymasz sie to silnik ci zgasnie. Gdyby sprzeglo mi nie dzialalo to mimo ze je wciskam to tez powinien zgasnac? Bo generalnie nie gasnie mi auto jak stoje i wcisne sprzeglo, choc faktycznie poczulem ze pedal nie ma juz tego oporu i wciska sie jakbym wciskal powietrze... ---------- Post dopisany at 14:49 ---------- Poprzedni post napisany at 13:32 ---------- A moze jednak i sprzeglo. Gdy je wcisne lekko zaczyna mocno drgac lecz wcisniete do konca przestaje. teraz auto na wstecznym przy wcisnietym sprzetle zaczelo jechac mimo ze nie dodawalem gazu no i przy odpalaniu z drugiego biegu mocno nim telepie i czasem sie wylaczy.
C4NC3R Opublikowano 31 Marca 2014 Opublikowano 31 Marca 2014 Mi jak padla skrzynia to blokowała na każdym biegu, a na "luzie" auto jechało tak jak na pierwszym biegu i coś się w niej mieliło. Z kolei wysypane sprężyny w tarczy sprzęgła powodują nie wysprzeglanie i obstawialbym raczej że to się u Ciebie stało.
artas154 Opublikowano 31 Marca 2014 Opublikowano 31 Marca 2014 miałem tak u siebie sprzęgło sie sypło
peju Opublikowano 31 Marca 2014 Autor Opublikowano 31 Marca 2014 no dobra ale to oznacza wymiane sprzegla i od razu dwumase. Szacujac optymalnie obie czesci plus robocizna bedzie jakies 2.5 - 3k zl ??
C4NC3R Opublikowano 31 Marca 2014 Opublikowano 31 Marca 2014 Części zamów u kolegi TOM77, ma je w naprawdę dobrych pieniądzach(komplet z dwumasą coś ok. 2000 zł). Dwumasa niekoniecznie zależy czy dawała o sobie znać - pukało przy gaszeniu auta?? A robocizna różnie, coś koło 700 PLN - nie wiem ja robiłem z kumplem za free także wyceny CI nie powiem. Warto też się zaopatrzyć w uszczelniacz wału( jak skrzynia już będzie zrzucona, to można wymienić - jeśli cieknie, a u mnie ciekło;/ - ja założyłem za 180zł górna półka, nie pamiętam nazwy producenta.)
przem88 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 żeby nie zakładać nowego tematu pisze tutaj. ja mam taka przypadlosc ze wszytskie biegi w miare dobrze mi wchodza ale jest wielkie ale, 4 bieg wrzuca mi sie wyjatkowa luzno az za luzno jak na moje oko, ba nawet probowalem (wiem ze tak nie powinno sie robic ) wrzucic 4 bez sprzegla i jaki byl efekt udalo sie bez zadnego silowania sie z drazkiem zmiany biegow, oczywiscie nie za kazdym razem wchodzi "czwórka" tak latwo bez uzycia sprzegla ale jesli wyczuwam opor to nie wrzucam 4 a po dwa tylko z 3 razy probowalem wrzucic bieg bez sprzegla. i chyba to cos ma wspolnego z tym ze jak dam w pedał prez kilka biegow to smierdzi w aucie delitknie specyficzna spalenizna.... czy to objaw konczenia sie sprzegla ?
peju Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Dwumas i sprzeglo wymienione... niestety to bylo powodem.
ryfi01 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 uzywana skrzynia wyszla by moze taniej;)
C4NC3R Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 No jasne że wyszła by taniej. Ja. Za skrzynie HCK dałem 1000,a za komplet sprzeglo + dwumas 2000 .
michalm320 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 U mnie są podobne objawy. Jedynka i wsteczny dość ciężko wchodzą. Czasami jak w masło a czasami bardzo ciężko. Też jest diagnoza sprzęgła. Tyle że ja mam 1.8T i się zdecyduje na jednomas Valeo Kit 4P. Koszt zestawu ok 1300zł + 350zł wymiana co da daje akceptowalne 1650zł. I no będzie spokój.
Sebastianb6 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 To jak zamontujesz,załóż jakiś wątek jak się na tym jeździ.
pioteros Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 nie ma to jak wydac 4/5 ceny dwumasu na jednomas.... za dwumas dasz niewiele wiecej i tez go nie zajedziesz bo pewnie auto predzej sprzedasz niz to zrobisz, wiec jak juz wydawac tyle kasy to lepszy dwumas http://a4-klub.pl/uklad-napedowy-skrzynia-biegow-12/valeo-kit-4p-jednomasowe-kolo-zamachowe-zamiast-dwumasowego-322749/
peju Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2014 @spetsnaz, niestety bo ludzilem sie ze moze bedzie to jakas pierdolka. Za dwumas + sprzeglo Sachs'a dalem ok 2400zl + robocizna. Po tej naprawie wszystko jest OK ale... no wlasnie, czasem wsteczny i jedynka dalej potrafi sie zablokowac wiec jest to dla mnie sygnal iz nie ma to nic wspolnego ze sprzeglem a moze byc na przyszlosc problem jeszcze ze skrzynia biegow. Narazie jest tak ze jedynka i wsteczny normalnie mi wskakuja i problemy zdarzaja sie sporadycznie, powiedzmy jedno na dziesiec zmian biegu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się