Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wady i zalety 3.0 TDI


posti_a6

Rekomendowane odpowiedzi

Jak tylu userów B7 sugeruje Ci B8 / A5 to coś jest na rzeczy. B8 w średnim wyposażeniu ma więcej niż B7 na wypasie a dołożenie reszty to nie taki problem, pomijam już fakt że inne elementy są lepsze. Miałem golfa 5 starszego o 2 lata który miał więcej zabawek i nowszą elektronikę (funkcje nie osiągalne w b7) przy odrobinie pracy było można to ulepszyć i zyskać to co oferuje B8.

B7 jest autem dość pancernym i mam dziwne wrażenie że względnie mało awaryjnym (w każdym razie ja jeszcze nic nie naprawiałem), jest dość wygodne (zawieszenie), dobrze wygłuszone i można nim bardzo komfortowo podróżować. Z v6 pod maską i Q spisuje się świetnie i za te pieniądze trudno znaleźć alternatywę który by to auto z godnością zastąpiło.

Auto mnie rozczarowało ale jestem z niego zadowolony, jest to moje pierwsze audi więc i wymagania miałem troszkę inne, chyba zbyt wygórowane. Czy bym kupił drugi raz... ? a czy da się za te pieniądze kupić coś innego co tak za***rdala i nie rujnuje na paliwie ? Kto latał Q na RWD nie spojrzy.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to trzyma sie drogi to wiem bo mam b6 od 4 lat a zawieszenie jest nie zmienione. Mam pytanie do posiadaczy ASB ile to auto pali przy lataniu koło komina tzn. na zakupy 2km po żonę na pociąg 2km ??? Moj AVF przy takiej jezdzie wciąga 8-9l a 3.0 ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które zawieszenie jest nie zmienione? Bo jeżeli chodzi o 3.0 quattro w b7 to jest zupełnie inne niż w każdym innym "zwykłym" b7 czy b6. Same stabilizatory są od rs4 fabrycznie. Wahacze są tez inne , przede wszystkim grubsze i sworznie maja większą średnicę. Samochód prowadzi sie rewelacyjnie. Zbyt zwykle i oklepane byłoby stwierdzenie ze jak po szynach. Jest niesamowicie zbalansowany i wyczuwalny. Ponadto uklad kierowniczy z systemem servotronic to bajka.

Spalanie wokół komina mi wychodziło w granicach średnio 11 litrów w mieście. Czyli z 1,5 km dziecko do szkoły po mieście, potem prosto do pracy 1 km i z pracy po dziecko w lekkich korkach i do domu. Po południu na jakieś tam zajęcia i w powrotem do 2-3 km.

Edytowane przez bosniak_sg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile 1,9 po grubym koksie potrafi przegonić 3.0 to zawieszeniem mu nie dorówna, zwłaszcza w ośce. Różnica między 1,9 / 2.0 a 2,7 / 3.0 Q są dość spore zwłaszcza że trzeba przykleić do drogi dość ciężki furgon. Wspomaganie to zupełnie inna bajka.

Mój 1,9 PD na krótkich trasach palił minimalnie mniej niż audi, biorąc pod uwagę koła, napęd, litraż i wagę auta to 1,9 nie był taki oszczędny.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trochę sie rozpedziles z tym grubym koksem i przegonieniem 3.0 no chyba ze benzynę. Jezeli nawet, to w 3.0 tdi wystarczy podjechac do grzeska w Rybniku lub jemu podobnego i za wartosc do niedawna dwoch bakow zrobic lekko 280 km i z 550 nM.Wtedy nawet jak pod maske 1.9 pd wsadzilbys murzyna to nie pojedzie jak 3.0 tdi.Z reszta wypowiedzi sie zgadzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jak tylu userów B7 sugeruje Ci B8 / A5 to coś jest na rzeczy. B8 w średnim wyposażeniu ma więcej niż B7 na wypasie a dołożenie reszty to nie taki problem, pomijam już fakt że inne elementy są lepsze. Miałem golfa 5 starszego o 2 lata który miał więcej zabawek i nowszą elektronikę (funkcje nie osiągalne w b7) przy odrobinie pracy było można to ulepszyć i zyskać to co oferuje B8.

Kolego co ty wypisujesz za bzdury że golf z 2004 roku miał wiecje zabawek od b7 2006 roku ? Nawet jak miałeś GTI to i tak miałeś zwykła navi bo rnsC nie wychodziły w tamtych latach więc proszę powiedz mi pod jakim względem był lepiej wyposażony golf od audi w tamtych latach , moim zdaniem porównałeś syrenke do fiata 125P.

A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli

1.9 (ASZ / ARL, etc) + GTB VS 3.,0 205 / 233

1,9 300+ VS 3.0 tdi 280 / 550

Jesteś pewny że nie da rady ? fabrycznego ASB w A6 objeżdża 2.0 170 CR tylko po programie (wynik powtarzalny), mi nie jest w stanie usiąść na d*pie. Silnik zdrowy legitymuje się fabrycznymi parametrami.

V6 przy wysokich prędkościach będzie zyskiwał (4g+), ale niestety w B7 do 100km/h petardą nie jest. Na szczęście tylko program i wszystko się zmienia, osiągnięcie takich samych mocy w 3.0 i 1.9 to dwa drastycznie różne budżety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie ASB u mnie to 10/100 przy dość szybkiej jeździe,przy spokojnej to ok 8/100.Komputer oszukuje jak szalony,pokazuje średnie 5,5 jest 8,pokazuje 8 jest 10L.Ale i tak jestem mega zadowolony,uważam ze to bardzo oszczędne auto.W porównaniu do mojej TT 13-17/100 E98 ,A4 to bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego co ty wypisujesz za bzdury że golf z 2004 roku miał wiecje zabawek od b7 2006 roku ? Nawet jak miałeś GTI to i tak miałeś zwykła navi bo rnsC nie wychodziły w tamtych latach więc proszę powiedz mi pod jakim względem był lepiej wyposażony golf od audi w tamtych latach

Pamiętaj że golf miał długie kodowanie więc wiele rzeczy zrobiłeś nie ingerująć fizycznie, co w B7 nie jest możliwe. Do B7 brak kompatybilnych nowszych gratów a pamiętaj że wszystko co ma golf 6 wsadzisz do mk5.

Oczywiście w B7 też zrobisz dużo ale kombinując i kupując rzeczy których nie wypuścił producent, tam robisz wszystko na VW gratach, używkach często za śmieszną kasę.

Zrób wizualizacje parktronic'a i kamerę cofania (pracującą z czujnikami) w b7 a zrób ją w golfie, to samo hill hold assist / hill holder.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie porównuj pierdziawki golfa do a6 która jest od a4 ciezsza o 200 kg. Pojedziesz trasę, zakręty i za kilometr golfa w lusterku nie widać.

Weź zgrzebane a4 b7 1.9 pd i a4 b7 3.0 tdi po samym programie i kilometra nie trzeba żeby go w lusterku nie widzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Kolego nie porównuj pierdziawki golfa do a6 która jest od a4 ciezsza o 200 kg. Pojedziesz trasę, zakręty i za kilometr golfa w lusterku nie widać.

napisałem że wynik powtarzalny, właściciel szybciej miał A4 B7 2.0 po zakupie A6 był rozczarowny, a waga okazała się większa niż katalogowa. Gdzie pisałem o golfie ?

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co tam jest ciekawego miedzy najmocniejszym 2.0 CR i najsłabszym 3.0 oprócz tego ze 2.0 szybciej ruszyl a i tak do setki zdechł nie mówiąc juz co było dalej?

Ten temat zaraz sięgnięcia gimnazjum czyli dna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z innej beczki, jak już była mowa o BMW, to kolega zakupił ten szajs 330D (E91) "ładna" rozsądny przebieg. Długo nie pojeździł, doklanie dwa dni → pękł łańcuch.


No i co tam jest ciekawego miedzy najmocniejszym 2.0 CR i najsłabszym 3.0 oprócz tego ze 2.0 szybciej ruszyl a i tak do setki zdechł nie mówiąc juz co było dalej?

chodziło o proste zestawienie już fabrycznych silników, 3.0 z nikogo nie czyni króla szos a wręcz przeciwnie czasem można się zdziwić. Chociaż największy problem i tak mają właściciele benzyn... objechał ich diesel.

najmocniejszy 2.0 ma 190ps nie 177.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego co ty wypisujesz za bzdury że golf z 2004 roku miał wiecje zabawek od b7 2006 roku ? Nawet jak miałeś GTI to i tak miałeś zwykła navi bo rnsC nie wychodziły w tamtych latach więc proszę powiedz mi pod jakim względem był lepiej wyposażony golf od audi w tamtych latach

Pamiętaj że golf miał długie kodowanie więc wiele rzeczy zrobiłeś nie ingerująć fizycznie, co w B7 nie jest możliwe. Do B7 brak kompatybilnych nowszych gratów a pamiętaj że wszystko co ma golf 6 wsadzisz do mk5.

Oczywiście w B7 też zrobisz dużo ale kombinując i kupując rzeczy których nie wypuścił producent, tam robisz wszystko na VW gratach, używkach często za śmieszną kasę.

Zrób wizualizacje parktronic'a i kamerę cofania (pracującą z czujnikami) w b7 a zrób ją w golfie, to samo hill hold assist / hill holder.

Audi też ma długie kodowanie i porównaj b6 do b7 wszystko jest to samo tylko z zewnątrz sie różni , z golfa 5 nie włożysz nic do mk4 i ma krótkie kodowanie , a z mk7 nie włożysz nic do mk6 . wiec porównujesz nie te modele co trzeba . i tak samo ingerować fizycznie trzeba w golfie 5 6 aby mieć pamięć foteli , składane lusterka , lusterko fotochrom nawet jak chcesz zmieścić navi RNSC z golfa 6 do mk5 to trzeba zmienić zegary aby to wszystko dobrze banglało , i wiem o tym bo przerabiałem te tematy .

Długi czas miałem bore ASZ zrobioną samym programem na 180 ps i jak przesiadłem sie na 3.0 TDI w b7 to odczucia miałem mieszane bo do 100 tak sobie to szło ale bora ważyła 1450 a audi waży 1800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z innej beczki, jak już była mowa o BMW, to kolega zakupił ten szajs 330D (E91) "ładna" rozsądny przebieg. Długo nie pojeździł, doklanie dwa dni → pękł łańcuch.

Nawet w rowerze może peknąć kolega miał pecha. Ważył bym słowa nazywajac 3.0 d BMW szajsem, audi może uczyć sie robić takiego diesla i to jeszcze długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa słowa do Bośniaka, straszny dwulicowiec z ciebie na poprzedniej stronie najezdzałes na mnie ze podoba mi sie BMW a teraz piszesz ze to dobre auta :facepalm: Nie wiem czy ty myslisz ze masz najlepsze auto na swiecie a b7 3.0 to cud i szczyt techniki ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...