sidoke Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Witam. W mojej A4 1.8T BFB włożyłem turbo od BEX(190KM) dlatego, że turbo od BFB zakończyło swój żywot. Turbo brało strasznie olej. Zamiast regenerować kupiłem używane turbo od BEX. Sprawa wygląda następująco ... To turbo od BEX gwiżdże tak od około 2krpm przy przyspieszaniu, nawet mi się to podoba ale chodzi mi o to czy powinno gwizdać. Jak to u was jest z tym ? 1
kawowy19 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 u mnie od początku gwizdało i gwizda, właśnie ok 2tys jest to przyjemnie słychać
sidoke Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2014 I od dawna tak jeździsz ? Może jeszcze inni się wypowiedzą na ten temat ?
kawowy19 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 jak rok temu kupiłem auto to od pierwszej jazdy tak było i jest nadal Oczywiście nie jest to nie wiadomo jaki gwizd. Delikatnie ale wyraźnie słyszalne.
sidoke Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2014 jak rok temu kupiłem auto to od pierwszej jazdy tak było i jest nadal Oczywiście nie jest to nie wiadomo jaki gwizd. Delikatnie ale wyraźnie słyszalne. A jaki masz kod silnika ? Ile KM ?
marjon Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 u mnie w tdi jak zaczelo gwizdac to był początek końca, zaczeło brać olej:kwasny:
kawowy19 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 BFB 163ps. Przejechałem przez ten rok 12tys km (od zmiany do zmiany) a dolałem 0,6 litra więc to chyba normalne zużycie. Tylko nie wiem też o jakim gwiździe mówicie. U mnie tak jak pisałem to delikatne ale dobrze słyszalne. Na forum w jakimś temacie ostatnio też dyskutowali na temat gwizdania turbo w 1,8T i z tego co pamiętam chyba nie ma reguły. I nie wiem czy prognozuje gwizd zbliżającą się konieczność wymiany turbo, bo u mnie od początku tak bylo i jest nadal, a skoro oleju nie wciąga to chyba jest okey.
pioteros Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 poki auto: 1. nie dymi 2. nie bierze oleju sporo 3. trzyma dynamike swistem sie nie przejmuj i jezdzij, u mnie w jakim aucie by nie bylo, czy to bus 2.5tdi lt28, czy stary golf iii tdi czy moj parch, wszystkie turba gwizdza i jezdza od kilku lat
sidoke Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2014 BFB 163ps. Przejechałem przez ten rok 12tys km (od zmiany do zmiany) a dolałem 0,6 litra więc to chyba normalne zużycie. Tylko nie wiem też o jakim gwiździe mówicie. U mnie tak jak pisałem to delikatne ale dobrze słyszalne. Na forum w jakimś temacie ostatnio też dyskutowali na temat gwizdania turbo w 1,8T i z tego co pamiętam chyba nie ma reguły. I nie wiem czy prognozuje gwizd zbliżającą się konieczność wymiany turbo, bo u mnie od początku tak bylo i jest nadal, a skoro oleju nie wciąga to chyba jest okey. Mam ten sam silnik. Ale turbo od BFB nie gwizdało, ale może przez to, że było zajechane(luzy miało i ciągło olej). Założyłem turbo od BEX i gwiżdże. Znaczy delikatnie. Na postoju praktycznie nie słychać, może delikatnie. A przy przyspieszaniu jak dam więcej gazu to taki świst delikatny w środku. Więc raczej będzie wszystko ok. Jeszcze jedno pytanie: jaki olej lejesz do swojego 1.8T BFB ?
kawowy19 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 ja mam Castrola 5w30. Niektórzy narzekają że się nie nadaje że lepiej Motula ale silnik wygląda czyściutko więc narazie nie zmieniam bo nie ma sensu
piotrekpiwko Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Kolego ja mam BFB i tez jest delikatny gwizd :] Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
mariano1984 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 w moim BFB zaczeło gwizdac jak zregenerowałem turbo, wczesniej było cicho
Dev Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 wszystko jest ok, nic sie nie dzieje lac dobry olej i pilnowac stanu
undek Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 U mnie w BFB nic nie słychać turbo, a ciągnie pięknie .... pozdr
sidoke Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2014 wszyscy macie zalany olej pełny syntetyk ? U mnie po kupnie auta, zmieniłem olej na motula 5w40 i turbo zaczęło ciągnąć olej i pełno wycieków było. Głowica poszła do planowania, turbo zostało zmienione i mechanik zalał mi półsyntetyk castrola 10w40, bo powiedział, że lepiej nie ryzykować znowu i nie lać pełnego syntetyku. Co wy na to powiecie ?
pioteros Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 to po co byl robiony caly ten remont? wylej to gowno bo za 3 lata bedziesz znow robil glowice i turbo a mechanikowi powiedz zeby przerzucil sie na tarpany i polonezy
sidoke Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2014 to po co byl robiony caly ten remont? wylej to gowno bo za 3 lata bedziesz znow robil glowice i turbo a mechanikowi powiedz zeby przerzucil sie na tarpany i polonezy mówiłem mu, że internet mówi, że tylko pełny syntetyk. On mówił, że silnik był przegrzany prawdopodobnie kiedyś. Do tego lany był gorszy olej i teraz po wlaniu pełnego syntetyku się tam rozpadło wszystko. Po tym remoncie chciałem wlać jeszcze raz motula 5w40 to on cały czas, że lepiej półsyntetyk, bo ten silnik ma już pewnie z 300 tys nakulane i żeby sytuacja się nie powtórzyła... Ręce opadają ... Przejechałem na tym oleju z 500km dopiero. Zmienić teraz bez obaw na pełny syntetyk ? Jakąś płukankę zastosować ? W sumie to ten silnik się wypłukał po wlaniu tego motula po raz pierwszy. Cały syf podobno zleciał jak zmieniał mi po remoncie na castrola 10w40. Dodam jeszcze, że skoro większe turbo już jest, to planuje w lato złamać 200KM w nim. FMIC założyć i na soft jechać.
pioteros Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 jeny co za ludzie... jak silnik sie moze rozwalic jak zmienia sie olej na lepszy, smarowanie sie polepsza i kultura pracy tez sie polepsza.. zalej plukanke, i zmien olej, niezaleznie od przebiegu powinno lac sie syntetyk do 1.8t, a jak cos jest nie tak to sie naprawia wycieki a nie zalewa gorszy olej poza tym 300tys to jest jeszcze nic dla samego slupka tego silnika i to nic takiego, bo 80% takich aut ma taki przebieg i jezdza dobrze
kawowy19 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 tak zapytam. Czy jak zmieniacie u siebie olej to co wymiane robicie płukanie????
KYLOMC Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 u mnie w AEb turbo juz gwiżdże 4 lata nic nie dymi ,pompuje elegancko ... podejrzewam ze to jest winna pęknięcia jej na gorącej części ,muszę to jakoś w koncu zaspawać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się