Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gwizd turbo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W mojej A4 1.8T BFB włożyłem turbo od BEX(190KM) dlatego, że turbo od BFB zakończyło swój żywot. Turbo brało strasznie olej.

Zamiast regenerować kupiłem używane turbo od BEX. Sprawa wygląda następująco ... To turbo od BEX gwiżdże tak od około 2krpm przy przyspieszaniu, nawet mi się to podoba ale chodzi mi o to czy powinno gwizdać. Jak to u was jest z tym ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

u mnie od początku gwizdało i gwizda, właśnie ok 2tys jest to przyjemnie słychać :wink:

Opublikowano

I od dawna tak jeździsz ? ;)

Może jeszcze inni się wypowiedzą na ten temat ?

Opublikowano

jak rok temu kupiłem auto to od pierwszej jazdy tak było i jest nadal :)

Oczywiście nie jest to nie wiadomo jaki gwizd. Delikatnie ale wyraźnie słyszalne.

Opublikowano
jak rok temu kupiłem auto to od pierwszej jazdy tak było i jest nadal :)

Oczywiście nie jest to nie wiadomo jaki gwizd. Delikatnie ale wyraźnie słyszalne.

A jaki masz kod silnika ? Ile KM ?

Opublikowano

u mnie w tdi jak zaczelo gwizdac to był początek końca, zaczeło brać olej:kwasny:

Opublikowano

BFB 163ps. Przejechałem przez ten rok 12tys km (od zmiany do zmiany) a dolałem 0,6 litra więc to chyba normalne zużycie. Tylko nie wiem też o jakim gwiździe mówicie. U mnie tak jak pisałem to delikatne ale dobrze słyszalne. Na forum w jakimś temacie ostatnio też dyskutowali na temat gwizdania turbo w 1,8T i z tego co pamiętam chyba nie ma reguły. I nie wiem czy prognozuje gwizd zbliżającą się konieczność wymiany turbo, bo u mnie od początku tak bylo i jest nadal, a skoro oleju nie wciąga to chyba jest okey. :wink:

Opublikowano

poki auto:

1. nie dymi

2. nie bierze oleju sporo

3. trzyma dynamike

swistem sie nie przejmuj i jezdzij, u mnie w jakim aucie by nie bylo, czy to bus 2.5tdi lt28, czy stary golf iii tdi czy moj parch, wszystkie turba gwizdza i jezdza od kilku lat

Opublikowano
BFB 163ps. Przejechałem przez ten rok 12tys km (od zmiany do zmiany) a dolałem 0,6 litra więc to chyba normalne zużycie. Tylko nie wiem też o jakim gwiździe mówicie. U mnie tak jak pisałem to delikatne ale dobrze słyszalne. Na forum w jakimś temacie ostatnio też dyskutowali na temat gwizdania turbo w 1,8T i z tego co pamiętam chyba nie ma reguły. I nie wiem czy prognozuje gwizd zbliżającą się konieczność wymiany turbo, bo u mnie od początku tak bylo i jest nadal, a skoro oleju nie wciąga to chyba jest okey. :wink:

Mam ten sam silnik. Ale turbo od BFB nie gwizdało, ale może przez to, że było zajechane(luzy miało i ciągło olej). Założyłem turbo od BEX i gwiżdże. Znaczy delikatnie. Na postoju praktycznie nie słychać, może delikatnie. A przy przyspieszaniu jak dam więcej gazu to taki świst delikatny w środku. Więc raczej będzie wszystko ok.

Jeszcze jedno pytanie: jaki olej lejesz do swojego 1.8T BFB ?

Opublikowano

ja mam Castrola 5w30. Niektórzy narzekają że się nie nadaje że lepiej Motula ale silnik wygląda czyściutko więc narazie nie zmieniam bo nie ma sensu

Opublikowano

Kolego ja mam BFB i tez jest delikatny gwizd :]

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

w moim BFB zaczeło gwizdac jak zregenerowałem turbo, wczesniej było cicho :)

Opublikowano

wszystko jest ok, nic sie nie dzieje

lac dobry olej i pilnowac stanu

Opublikowano

U mnie w BFB nic nie słychać turbo, a ciągnie pięknie .... pozdr

Opublikowano

wszyscy macie zalany olej pełny syntetyk ? U mnie po kupnie auta, zmieniłem olej na motula 5w40 i turbo zaczęło ciągnąć olej i pełno wycieków było. Głowica poszła do planowania, turbo zostało zmienione i mechanik zalał mi półsyntetyk castrola 10w40, bo powiedział, że lepiej nie ryzykować znowu i nie lać pełnego syntetyku. Co wy na to powiecie ?

Opublikowano

to po co byl robiony caly ten remont? wylej to gowno bo za 3 lata bedziesz znow robil glowice i turbo a mechanikowi powiedz zeby przerzucil sie na tarpany i polonezy

Opublikowano
to po co byl robiony caly ten remont? wylej to gowno bo za 3 lata bedziesz znow robil glowice i turbo a mechanikowi powiedz zeby przerzucil sie na tarpany i polonezy

mówiłem mu, że internet mówi, że tylko pełny syntetyk. On mówił, że silnik był przegrzany prawdopodobnie kiedyś. Do tego lany był gorszy olej i teraz po wlaniu pełnego syntetyku się tam rozpadło wszystko. Po tym remoncie chciałem wlać jeszcze raz motula 5w40 to on cały czas, że lepiej półsyntetyk, bo ten silnik ma już pewnie z 300 tys nakulane i żeby sytuacja się nie powtórzyła... Ręce opadają ... Przejechałem na tym oleju z 500km dopiero. Zmienić teraz bez obaw na pełny syntetyk ? Jakąś płukankę zastosować ? W sumie to ten silnik się wypłukał po wlaniu tego motula po raz pierwszy. Cały syf podobno zleciał jak zmieniał mi po remoncie na castrola 10w40.

Dodam jeszcze, że skoro większe turbo już jest, to planuje w lato złamać 200KM w nim. FMIC założyć i na soft jechać.

Opublikowano

jeny co za ludzie... jak silnik sie moze rozwalic jak zmienia sie olej na lepszy, smarowanie sie polepsza i kultura pracy tez sie polepsza..

zalej plukanke, i zmien olej, niezaleznie od przebiegu powinno lac sie syntetyk do 1.8t, a jak cos jest nie tak to sie naprawia wycieki a nie zalewa gorszy olej

poza tym 300tys to jest jeszcze nic dla samego slupka tego silnika i to nic takiego, bo 80% takich aut ma taki przebieg i jezdza dobrze

Opublikowano

tak zapytam. Czy jak zmieniacie u siebie olej to co wymiane robicie płukanie????

Opublikowano

u mnie w AEb turbo juz gwiżdże 4 lata :D nic nie dymi ,pompuje elegancko ... podejrzewam ze to jest winna pęknięcia jej na gorącej części ,muszę to jakoś w koncu zaspawać :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...