Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klekotanie z silnika (filmiki) Rozwiązanie str. 4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

I jak po wymianie pompy cos lepiej?

Opublikowano

Niestety nie udało skę załatwić sprawy wczoraj, nie było czasu. Dziś będzie sprawdzone wszystko i wymienione. Zdam relację po zabiegu.

---------- Post dopisany at 15:50 ---------- Poprzedni post napisany at 11:00 ----------

A więc tak. Smok przytkany sitko smoka brudne, wyczyszczone. Żeby założyć łańcuch trzeba zdjąć cały przód, rozrząd itd. Dziś nie będzie skończone niestety.

Opublikowano

Zdjął rozrząd i napinacz hydrauliczny paska jest do kitu, nie działa jak powinien. Może to być ten napinacz hydrauliczny rozrządu? Nie wiem co już robić,.

Opublikowano

No cały czas o ten chodzi, napinacz paska nie klika

Opublikowano

Napinacz hydrauliczny paska rozrządu jest masakrycznie luźny, lata niemiłosiernie a powinno być bardzo sztywne.

samego napinacza nie dało się kupić, trzeba było brać napinacz, rolkę i pasek rozrządu. Cena zestawu to niestety 600 zł do tego 600 za wymianę. Sitko smoka zaklejone w 2/3. Jakieś plastikowe kawałeczki w misce olejowej. Zdecydowaliśmy na odłożenie wymiany zestawu pompy oleju ponieważ jest bardzo duża możliwość że to napinacz hydrauliczny, pompa jak i zestaw nie wykazuje śladów zużycia. Jeżeli problem nie ustąpi będzie znowu ściągana misa i rozbierany przód aby wstawić pompę oleju z osprzętem. Do tego będzie wlany nowy olej mobil 1 5w30. Jutro samochód będzie złożony. Zdam relację od razu po złożeniu auta.
Opublikowano

Podwaz czymś żeby nie stukal i odpal silnik zobacz czy będzie różnica, tylko uwazaj na ręce, on nie powoduje żadnego klikania w silniku czy głowicy kiedy działa nieprawidłowo

---------- Post dopisany at 20:54 ---------- Poprzedni post napisany at 20:53 ----------

No cały czas o ten chodzi, napinacz paska nie klika
Podwaz czymś żeby nie stukal i odpal silnik zobacz czy będzie różnica, tylko uwazaj na ręce, on nie powoduje żadnego klikania w silniku czy głowicy kiedy działa nieprawidłowo

W poprzednim poście źle zrozumiałem twojego poprzedniego posta

Opublikowano

Napinacz ten był bardzo luźny. Na filmiku widać że wystarczyło go lekko przycisnąć aby stukał pod spodem. Pod wpływen obrotu paska i drgań jest wielce prawdopodobne że stukał. Nie powinien ani drgnąć po ruszeniu go palcem.

Opublikowano

Kurna mowilem ze mialem takie klikane po wymianie rozrzadu ... tylko u mnie napinacz dzialal ok ale byl za mocno nappiety pasek. Jak poluznialem napinacz podczas pracy silnika to przestawalo klikac. A klikanie molglo byc z czego kolwiek z glowicy itp przez zla prace napinacza paska

Opublikowano

Ja bym zmienił mechanika ale to jest tylko moja opinia

Opublikowano

A czemu byś zmienił? Znam człowieka i wiem że się zna, wszystko posprawdzał, z resztą nie naciągnie mnie nawet na złotówkę :)

Opublikowano

Za chwile Ci wymieni pół silnika.

Opublikowano

Napinacz nie może być luźny, musi być sztywny i można go wcisnąć imadłem, nie palcem. Zestaw sam osobiscie kupilem w sklepie. W polsce samochód był robiony wcześniej i po proatu zostałem oszukany przy "wymianie" kilku części. Sam byłem osobiście i widziałem co musi być zmienione, pozostawił to do mojej decyzji.

---------- Post dopisany at 19:12 ---------- Poprzedni post napisany at 09:57 ----------

A więc tak, problem klekotania został rozwiązany. Widać może być wiele przyczyn takiego lub innego klekotania. Począwszy od napinacza i łańcucha wałków, łańcuch/łopatkę napinającą wraz z pompą oleju, panewce a kończąc na całym winowajcy klekotania: napinacz hydrauliczny paska rozrządu. Muszę pojeździć i sprawdzić jak się sprawuje nowy.

Oto jak działa stary napinacz który puścił:

A tutaj reszta jakiegoś chińskiego zestawu, który uwaga... zrobił nie całe 10 tyś km:

20140531_185350.jpg

20140531_185416.jpg

A tutaj widać miejsce w które stukało:

20140531_185743.jpg

Mam nadzieję że temat się komuś przyda w przyszłości chociaż nikomu tego nie życzę :)

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie problemem a także chęć pomocy, pozdrawiam.

Opublikowano

Najważniejsze, że problem rozwiązany, obyś śmigał bezawaryjnie jak najdłużej. Wielu z nas już się przekonało że kto tanio kupuje ten płaci dwa razy, unikać taniej chińszczyzny jak ognia, mechanik wydaje się jak najbardziej ok, widać że chłop solidny i zna się na robocie, nie odsyłał do innych tylko walczył dzielnie do zwycięstwa, teraz tylko dobrze opić i cieszyć się z jazdy.

Opublikowano

Skromnie powiem plus dla mnie bo bylem cyba najblizej ?:-)

---------- Post dopisany at 21:05 ---------- Poprzedni post napisany at 21:02 ----------

Miałem chyba kiedyś podobne pykanie w moim 1.8t jak zmieniałem rozrząd, po odpaleniu mialem takie efekty dzwiękowe, ostro sie przestraszyłem, znikneło jak poluzowałem bardziej rolke napinacza rozrządu, moze sprawdz rozrząd najpierw. Tylko ze u mnie nie bylo tej grzechotki na obrotach, tylko na wolnych obrotach tak pykalo jak na filmiku.

:-)

---------- Post dopisany at 21:10 ---------- Poprzedni post napisany at 21:05 ----------

Btw gdzie kupowales ten rozrAd co padl i jakiej firmy byl pasek i napinacz?

Opublikowano

No twój trop był najbardziej dokładny, jednak kto by przypuszczał dokładnie że to z przodu, dźwięk się roznosił.

Nie wiem jakiej firmy pasek, napinacz i rolka niestety, nie wiem gdzie kupions i nic nie ma wybitego na nich za wyjątkiem daty na napinaczu:

100 1020 0009

06/13

Na pasku nic nie widać totalnie.

Na rolce jedyne co widać to:

Japan ntn 6008lhai

Nowy zestaw firmy: dayco markIV Automotive

Opublikowano

W sumie fajnie że to napinacz a nie panewka. Dobrze że już ogarnąłeś temat :)

Opublikowano

Też się cieszę, dobrze i tak że spód ściągnięty aby sprawdzić miskę, było trochę opiłków plastiku, smok zalepiony - wyczyszczony, wymieniłem tyle części że głowa mała...

Tak więc jeżeli komuś się przyda jeżeli usłyszał klekotanie, co można sprawdzić:

- napinacz łańcucha wałków z łańcuchem

- pompa oleju z łańcuchem i łopatką

- napinacz hydrauliczny paska rozrządu

- panewka

łączny koszt, tej całej zabawy, szukania przyczyny i eliminowania po kolei kosztował mnie prawie 3 tyś zł na polskie, wiadomo, ceny w Anglii są inne, jednak w innym warsztacie zapłacił bym o wiele więcej, cena po znajomości.

Przynajmniej wiem teraz, że sam kupiłem części, sam je zanosiłem i na moich oczach było wymieniane.

Można przystąpić do kolejnego modowania :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...