Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poprawne podłączenie filtra paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie odpali.

 

Opublikowano

Jeśli kupiłeś ten filtr z linku to polecam sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie czy napewno podaje sugerowane 4 bary ?

Opublikowano

założyłem ori z aso, ale już po przekręceniu kluczyka a po odpaleniu w szczególności paliwo leje cię ciurkiem, podejrzewam, że pojawiła się jakaś nieszczelność między pompą a filtrem :/

Opublikowano

Witam po wymianie filtra paliwa na 4 króćce po paru miesiącach po przekręceniu stacyjki słychać często stukanie ewidentnie z filtra paliwa i długo wtedy odpala czy wie ktoś co to może być?

Opublikowano

Pewnie uszkodzony filtr. 

Opublikowano
W dniu 11.09.2021 o 18:13, slawko912 napisał:

Witam po wymianie filtra paliwa na 4 króćce po paru miesiącach po przekręceniu stacyjki słychać często stukanie ewidentnie z filtra paliwa i długo wtedy odpala czy wie ktoś co to może być?

Jak to po wymianie na 4 króćce, miałeś 3 i wymieniłeś na 4? Chyba nie koniecznie. Btw, prawdopodbnie kupiłeś kiepski filtr. 

Opublikowano
W dniu 19.09.2021 o 00:01, Tamek141 napisał:

Jak to po wymianie na 4 króćce, miałeś 3 i wymieniłeś na 4? Chyba nie koniecznie. Btw, prawdopodbnie kupiłeś kiepski filtr. 

Filtr był na 4 krućce i  na taki zmieniłem jest knechta więc kupilem specjalnie drogi narazie auto zaczęło znów dobrze odpalać może wina była zapowietrzenie gdzies układu paliwa

Opublikowano
W dniu 7.05.2021 o 16:43, artroskk napisał:

Odkopię trochę kotleta (najwyżej usuną), ale też rozkminiałem jak podłączyć te przewody, bo wszystkie wyglądają tak samo. U mnie jest akurat 1.8T Quattro, 4 króćce z regulatorem ciśnienia. Rozkminiłem po swojemu jak się nie pomylić :)

Wiadomo, że tył filtra (od tylnej strony samochodu) ma mieć oznaczenia VL i RL, a przód filtra (od przedniej strony samochodu) to oznaczenia MOTOR + E. Wiadomo też, że strzałka ma być skierowana w stronę silnika (przodu samochodu). A co z wężami, które wyglądają tak samo? Posłużę się zdjęciem i jego "swojskim" opisem tak żeby zrozumieć.

filtr.jpg

1. wąż który idzie do góry nad filtrem - RL

2. wąż, który zawija się pod filtrem i idzie w dół, prawie dotyka tylnej strony filtra - VL

3. wąż, który idzie prosto do silnika - MOTOR

4. wąż, który idzie do silnika, ale zawija się też do tyłu filtra i niejako łączy się z drugim wężem - E

Mam nadzieję, że ten prosty opis jakoś Wam pomoże, bo sam rozkminiałem trochę z tymi wężami, które wszystkie wyglądają tak samo. Niektórzy twierdzą, że nie da się inaczej podłączyć niż przewidziała to fabryka, ale były przypadki gdzie ludzie podłączali nieprawidłowo :)

Witam, wymieniłem dziś filtr w swojej audicy I jestem ciekawy czy jeśli pomylibym przewody 1 i 2 ze zdjęcia to czy auto będzie palić? 

Opublikowano (edytowane)

Witam, czytam i odkopuje jakie są objawy uszkodzonego takiego filtra, że mieliście konieczność go wymieniać? W benzynie ponoć mówią że się nie wymienia. Jak nic się nie dzieje, więc jestem aż ciekaw? Trudności z rozruchem i coś jeszcze do tego było, czy jakieś gwizdy, ja nie zauważyłem u siebie w benzynie nic z takich rzeczy, ale aż jestem ciekawy? Natomiast mając Diesle to wymieniałem, czasami był filtr tak zabity że nie było już przepływu, ale to całkiem inna sprawa. Tutaj ktoś wspomina że jest wbudowany regulator ciśnienia we filtrze który reguluje ciśnienie na listwę i on się psuje tak? Jeśli następują wyżej wymienione objawy? 

Edytowane przez FabianB
Opublikowano

Na dwa sposoby może być uszkodzony :

1. Regulator ustawiony poniżej 4bar i pompa paliwa wyje + auto może mieć problemy z odpalaniem

2. Regulator w ogóle nie trzyma ciśnienia, odpalanie dopiero po kilku sekundach pracy pompy, bo filtr nie trzyma nabitego wcześniej ciśnienia w układzie. 

 

Ja akurat na listwie mam osobno regulator ciśnienia ale w filtrze paliwa również jest. Zamówiłem z Filtrona i sprawdzam jak będzie się pompa zachowywać, aktualnie siedzi Mann, wcześniej Knecht, oba powodują że nowa pompa VDO wyje.

Opublikowano
W dniu 10.10.2023 o 19:07, Langista napisał(a):

Na dwa sposoby może być uszkodzony :

1. Regulator ustawiony poniżej 4bar i pompa paliwa wyje + auto może mieć problemy z odpalaniem

2. Regulator w ogóle nie trzyma ciśnienia, odpalanie dopiero po kilku sekundach pracy pompy, bo filtr nie trzyma nabitego wcześniej ciśnienia w układzie. 

 

Ja akurat na listwie mam osobno regulator ciśnienia ale w filtrze paliwa również jest. Zamówiłem z Filtrona i sprawdzam jak będzie się pompa zachowywać, aktualnie siedzi Mann, wcześniej Knecht, oba powodują że nowa pompa VDO wyje.

A widzisz, dzięki za info, ale mówisz o producentach filtra? Z OE nie próbowałeś, coś koło 200zł widziałem?  To skoro masz dodatkowy regulator to w czym nadal problem.. Ja na szczęście nie borykam się z tym problemem. 

Opublikowano

Ten regulator jest raczej do tego, aby paliwo z listwy nie wracało do baku, a niżeli wtryski dostawały za dużo. Problem z tymi filtrami to właśnie beznadziejnej jakości regulatory w środku puszki. Jeszcze nie jestem tak zdesperowany aby wydawać 200 zł na filtr, który tej samej firmy tylko bez tego logo (i niestety z większym prawdopodobieństwem bycia wadliwym) kosztuje 50 zł. 

 

Jak ten nie zadziała to będę szukać z innych marek, bo to co wyrabia się w częściach do grupy VW to jakaś paranoja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...