Pompa Wysokiego Ciśnienia ........ opiłki
20 20

    427 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Panowie , tak jak pisałem wcześniej , u mnie nie było opiłków na zaworach pompy i listwy . Po wymianie zaworu pompy - nic nie pomogło , dzisiaj wymieniłem zawór na listwie . Od razu zaczął chodzić normalnie , przejechałem z 10 km i na razie jest ok . Jak będzie dalej zobaczymy.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a no tak, źle skojarzyłem 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Samochód postał z 5 godzin , po odpaleniu znów telepie , po 30 metrach wszystko ok , po godzinie parkowania odpalam , wszystko ok . Już nie wiem co o tym myśleć .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak więc na chwilę obecną chodzi gładko nic nie telepie u mnie. Po procedurach opisanych we wcześniejszym poście trzeba było teraz przywrócić fabryczna mapę (nie zdjąć chipa tylko tam w basic settings vcds) - nie ja to zrobiłem ale pomogło. Diagnostyk podział że narazie trzeba sprawdzić bo nie wiadomo czy stan się utrzyma taki ponieważ ciśniesz na pompie szaleją jeszcze ale nie tak jak wcześniej do 400 000 tylko 40 000. I teraz auto będzie się na nowo adaptowało - może być tak że się wyrówna praca a może być tak że się znowu rozchwieje.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja dzisiaj rano odpaliłem , chodzi ok , może w końcu , bo już mi psychę roz............la.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Panowie , mam pytanie odnośnie oleju do paliwa Monzol lub , jeśli dobrze pamiętam ,  LM . Czy ktoś to kupował ,  czy ktoś te oleje dodawał do paliwa ,  jeśli tak to gdzie i po ile ?         

     

    Edytowane przez a-kuba

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Ja leje Orlen 17 zł litr na zbiornik wlewam 250 ml. Auto ciszej chodzi . Leje do Leona fr 2.0 tdi 170 KM z dpf, q5 2.0 tdi cahb i do swojej q5 3.0 tdi ccwa wszystkie auta maja dpf . Jeśli nie masz dpf to najlepiej lac miksol bo ma taka sama temperaturę spalania jak ropa ale minusem jest ze zapycha szybciej dpf 

    Edytowane przez peter22

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mam dpf-a , moje auto w profilu ,  dlatego pytam , bo nie chciałbym go zapchać . Ten Orlen , o którym piszesz ma jakieś oznaczenia , jakiś symbol ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Zrobię ci fotkę ma oznaczenia odpowiednie. Oznaczenie musi być  API/TC olej 2t do dwusuwów 

    Edytowane przez peter22

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Panowie , mam pytanie odnośnie oleju do paliwa Monzol lub , jeśli dobrze pamiętam ,  LM . Czy ktoś to kupował ,  czy ktoś te oleje dodawał do paliwa ,  jeśli tak to gdzie i po ile ?         
     
    Wtrące się do dyskusji, treść nie jest mojego autorstwa.

    A tu fajny tekst
    Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla)
    spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych.
    Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar.
    Ciśnienia te wytwarza w systemie CR pompa paliwa.
    Schemat konstrukcji takiej pompy przedstawia zdjęcie z poniższego linka:
    http://us1.webpublications.com.au/st...108104_2mg.jpg

    Wałek mimośrodowy napędzany najczęściej paskiem rozrządu wymusza ruch posuwisto-zwrotny sekcji tłoczącej pompy, która tłoczy paliwo do listwy akumulacyjnej
    silnika.
    Bezpośrednia współpraca wałka krzywkowego z sekcją tłoczącą wymusza zapewnienie odpowiedniego smarowania i odbierania ciepła, które wytwarza się podczas pracy.
    Rolę "smaru" i "chłodziwa" spełnia paliwo. Jest to powód, dla którego jakość paliwa musi być na odpowiednim poziomie.

    W latach 2005-2006 zmniejszono zawartość siarki w ON. Siarka i jej związki poza destrukcyjnym działaniem korozyjnym polepszały własności smarujące paliwa.
    Efekt zmian składu paliwa był jednoznaczny: pogorszyły się warunki pracy precyzyjnych elementów układów wtryskowych.
    Zauważono zwiększoną awaryjność silników o zapłonie samoczynnym - dotyczy układu zasilania silnika paliwem.
    Zaobserwowano niewielkie, błyszczące drobiny w filtrach paliwa, które przedostając się do wtryskiwaczy powodowały ich uszkadzanie.
    Wywnioskowano że, owe drobinki, to elementy współpracujących par pompy wysokiego ciśnienia. Powodem ich powstawania jest podwyższone tarcie i temperatura pracy pompy wskutek obniżonej smarności paliwa .
    Na poparcie owej tezy przytacza się opracowanie naukowe pracowników Politechniki Krakowskiej - "Zagadnienia smarności ciekłych paliw silnikowych":
    http://suw.biblos.pk.edu.pl/resource...aSmarnosci.pdf

    Koszt nowej pompy paliwa wysokiego ciśnienia zawiera się w przedziale od 2000 do 5000 w zależności od modelu silnika.
    Nie wiem, czy istnieje możliwość regeneracji pomp wysokiego ciśnienia.
    Koszt 1 wtryskiwacza CR to kwota około 1200 PLN.
    Regeneracja wtryskiwacza o ile w ogóle możliwa (tylko Bosch i Delphi) to wydatek rzędu 600 PLN.
    Do kosztów takiej naprawy należy doliczyć koszty robocizny, sprawdzenia układu elektrycznego wtryskiwaczy. Najczęściej również koszt czyszczenia układu paliwowego i zbiornika oraz oczywiście wymiany filtrów.

    Wobec powyższej perspektywy, użytkownicy zaczęli się zastanawiać w jaki sposób zwiększyć trwałość elementów wtryskowych silników.
    Na konstrukcję pomp i wtryskiwaczy oraz rodzaj użytego materiału wpływu nie mamy, więc tutaj poprawa nie jest możliwa.
    Pewien wpływ możemy mieć na własności smarne paliwa. Użytkownicy w różnych krajach na całym świecie zauważyli problem i sami zaczęli poprawiać smarność ropy olejem do 2T.
    Sięgnięto do jednego z najprostszych i najstarszych metod poprawy smarności jest dodawanie do paliwa
    oleju wykorzystywanego w silnikach dwusuwowych, tzw oleju 2T lub oleju mieszankowego lub po prostu "Miksolu".
    Silniki dwusuwowe smarowane są właśnie olejem dodawanym do benzyny. Benzyna w takim silniku dostarczana jest do wnętrza silnika.
    Ma kontakt z elementami współpracującymi (łożyska wału korbowego) i dzięki temu zapewnia wystarczające smarowanie.
    Zasadę smarowania mieszankowego wykorzystano w silnikach diesla. Do oleju napędowego dodawany jest olej 2T, który przepływając przez pompę i wtryskiwacze zapewnia im odpowiednie smarowanie, a więc polepszenie warunków współpracy wydłużając tym samym trwałość.
    Same zalety?
    Niby tak, ale nie do końca jest tak kolorowo.
    Użytkownicy niemieckiego forum motortalk.de próbowali przeprowadzać profesjonalne testy oleju napędowego z dodatkiem oleju do dwusuwów i wyniki wpływu 2T na parametry paliwa, a tym samym procesy spalania są dość zaskakujące.

    Wpływ oleju 2T na liczbę cetanową.
    Liczba cetanowa ON to oględnie mówiąc, zdolność paliwa do samozapłonu. Im LC jest wyższa, tym „miększa” jest praca silnika.
    Minimalna LC paliwa wynosi 50.
    I tak, dodatek oleju 2T w proporcji 1:50 zmniejsza LC o 26 punktów!
    Dodatek 2T w proporcji 1:150 zmniejsza LC już zaledwie o 3 punkty, co jest wartością akceptowalną.
    Linki:
    próbka 1:50 http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=686109

    próbka 1:150: http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=686110


    Wpływ oleju 2T na parametr HFRR
    HFRR to parametr opisujący własności smarne paliwa. Wyrażany jest w ľm. Im mniej ľm na badanej próbce, tym mniejsze zużycie, a więc lepsza smarność. Ponownie podeprę się niemieckim forum mt.de, gdzie użytkownicy zlecili badania HFRR paliwa z dodatkiem 2 różnych olejów:
    http://img33.imageshack.us/img33/2937/hfrr.jpg
    Próbka wzorcowa miała smarność równą 238 um, a dwie próbki z dodatkiem różnych olejów 2T miały smarność 178 i 256um.
    Wniosek z tego jest taki, że jeden olej poprawił smarność o około 25% w stosunku do próby wzorcowej, czyli czystego ON, drugi natomiast pogorszył HFRR o 10%.

    Własności czyszczące oleju 2T.
    Użytkownicy, którzy przez dłuższy czas dodają olej 2T do ON, stwierdzają, że paliwo takie posiada lepsze własności oczyszczające wnętrze mechanizmów z różnego rodzaju osadów.
    Wniosek subiektywny

    Zalecane proporcje oleju 2T
    Nasuwa się wniosek, że najbardziej zalecanymi proporcjami oleju 2T w stosunku do oleju napędowego mieszczą się w przedziale od 1:200 do 1:300.
    Oznacza to, że dla proporcji 1:200 na 50 L paliwa dodajemy 250 ml oleju, dla 1:250.
    Przedział jest o tyle ważny, że umożliwia nam niezbyt dokładne dozowanie oleju 2T bez jakiejkolwiek szkody dla silnika.

    Zalecane oleje
    Najbardziej znanym i sprawdzonym olejem dodawanym do paliwa jest produkt f-my Liqui Moly o symbolu 1052:
    http://www.liquimoly-sklep.pl/pl/p/O...ml-i-1L-1L/280
    Innym polecanym olejem, głównie ze względu na parametry i dostępność jest produkt naszego rodzimego giganta Orlen Platinum Moto 2T:
    http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,168.html

    I do starszych silników, „klasyczny” Miksol S:
    http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,125.html
    Koleżanka Iwona dotarła do informacji:
    Najbardziej polecane na MT.de, półsyntetyki API TC, JASO FC, ISO-L-EGC bądź ISO-L-EGD (w kolejności alfabetycznej):
    *Addinol Super 2 T MZ 406
    *Delticom HighPerformer
    *Liqui Moly 1052
    *Liqui Moly Racing 2T 1504
    *Liqui Moly Racing Scooter 1621
    *MEGUIN megol TC
    *Shell Advance VSX 2T
    *RAVENOL Scooter

    nie polecają na podstawie przeprowadzanych testów: nadają się do smarowania, ale mają słabe właściwości myjące
    *Castrol Act>evo 2T, mineralny API TC / JASO FC,
    *Mobil Extra 2T, półsyntetyk API TC, JASO FC, ISO L-EGC

    zdecydowanie niepolecane:
    *Divinol FF API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD
    *MEGUIN megol 2T TC mineralny API TC, ISO L-EGB, JASO FB
    *Motul 510 2T API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD


    Oczywiście stosowanie innych olejów również jest dozwolone, ale ze względu na dużą ilość nie podajemy ich gatunków. Należy tutaj napisać, że bardziej trzeba się kierować umiejętnością doboru oleju wg parametrów, niż podawaniem konkretnych wyrobów o czym w następnym punkcie.

    Kryteria doboru oleju 2T jako dodatku do oleju napędowego
    Jako, że stosowanie olejów 2T w paliwie silników diesla jest wymysłem użytkowników, żadne oficjalnie wytyczne nie istnieją.
    Przeglądają jednak parametry olejów, można natknąć się na pewne wspólne cechy, które wydają się być istotne z punktu widzenia zastosowania 2T w dieslu.
    I tak, wyróżnić można 3 grupy parametrów, które mówią z jakim olejem mamy do czynienia:
    1. Temperatura zapłonu
    2. Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu
    3. Spełniane normy jakościowe,

    Temperatura zapłonu jest parametrem, który ma wpływ na przebieg spalania paliwa w cylindrze. Owa temperatura dla czystego ON ma wartość około 60*C. Dlatego temp zapłonu oleju 2T powinna być jak najbliższa wartości, którą ma ON.
    I tek, oleje 2T na bazie mineralnej, czyli nasz Mixol, mają temperaturę zapłonu równą temperaturze zapłonu ON.
    Oleje półsyntetyczne, czyli Liqui Moly i Orlen Platinum mają temperaturę zapłonu w przybliżeniu 80*C. Oleje w pełni syntetyczne zapalają się w temperaturze 100*C i więcej.

    Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu wpływa na pracę filtrów cząstek stałych. Jak najmniejsza ich ilość służy utrzymaniu przynajmniej takiej samej ilości cząstek stałych w spalinach, jak w paliwie bez dodatków.
    W praktyce ilość około 0,1% popiołów należy uznać za bardzo małą zawartość cząstek stałych.
    I tak, Liqui Moly posiada deklarowaną wartość popiołów na poziomie 0,06%, a Orlen Platinum Moto 2T 0,07%.
    Stary Miksol S posiada 0,11% popiołów po spaleniu.

    Współczesny olej do silników dwusuwowych spełnia 3 rodzaje norm: ISO, JASO i API.
    Normy JASO odpowiadają za bezdymne spalanie oleju w cylindrze i własności „myjące”.
    W praktyce należy przyjąć, że „nowsze” silniki muszą spełniać te normy. Najodpowiedniejsze to JASO FC i JASO FD:
    http://en.wikipedia.org/wiki/JASO_FC

    Oleje, które spełniają tylko normy API TA/TB to oleje klasy Mixol i ze względu na obecność filtra cząstek stałych w układzie wydechowym, nie są zalecana do takich samochodów.
    Klasa API TC jest odpowiednia dla każdego silnika.

    Optymalny olej to półsyntetyk spełniający normy: ISO L-EGC , API TC , JASO FC.

    Zaobserwowane efekty ze wzbogacania ON olejem do 2T są praktycznie niezależnie od krajów i marek samochodów :

    Zalety obiektywne (zmierzone i udokumentowane):
    • Analiza spalin wykazuje mniejsze zadymienie.
    • Zmniejszają się i wyrównują korekcje na wtryskach (dotyczy silników z CR)


    Zalety subiektywne:
    • Większa kultura pracy silnika (ładniejszy i cichszy dźwięk pracy silnika)
    • Łatwiejsze zapalanie silnika
    • Mniejsze zużycie paliwa – 
    • Pompy wysokiego ciśnienia ciszej i dłużej pracują


    Wady:
    • Kłopotliwe dolewanie przed tankowaniem
    • Dodatkowe koszty na olej do 2T.

    Nie jestem autorem tekstu oryginał na: http://www.peugeot-klub.pl/index.php...1858#msg401858

    Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_ropy_pigulce_.html#ixzz3wagfoKyV




    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    xsebol , dzięki za artykuł , rozjaśniło mi się trochę co do dolewania różnych olejów do diesla .

    peter 22 , dzięki , jak możesz , daj fotkę , xsebol podaje , że orlen platinum moto 2t .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    130_FC9_A6-1_C03-4803-_A78_E-920_F93_B1_

    6724_A52_C-6_D3_C-49_B5-_B845-_E5_ADC749

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeszcze raz dzięki .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dlatego mój jest odpowiedni norma pasująca dla wszystkich . Przetestowane i wszystko jest Ok 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Dlatego mój jest odpowiedni norma pasująca dla wszystkich . Przetestowane i wszystko jest Ok 
    Masz dpf? Wchodziles w historię, co ile wypalał przed stosowaniem a ile po? Do ilu zapełnia się filtr?

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Nie sprawdzałem , nie mam problemu z Dpf . Oleju nie przybywa. Wiec wszystko daje radę. Żeby to dokładnie sprawdzić musiał byś stworzyć identyczne warunki bez dolewanego oleju i po . 

    Edytowane przez peter22

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Taki wykres z historii (zapozyczony z wątku o dopalaniu) przy stosowaniu dodatku dałby jednoznaczną odpowiedź. Ludzie którzy regenerują wtryski nie skarżą się na zapchanie syfem, a zacieranie elementów. Pompowtryski kiepsko wstrzeliły się w rynek, miały przejechać 600tys, efekt zmian w paliwach znacznie skrócił ich żywot. Jak będziesz miał możliwość, pobierz dane ze sterownika - będzie dla potomnych

     

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

     

     

     

    d55db79a83a67c629e847128ac3b0ec2.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    W dniu 3.09.2017 o 14:45, dominika6c6 napisał:

     

    jeśli chodzi o temat mojej usterki to wtryski zostały sprawdzone i jeden pod pełnym obciążeniem za mało dawkuje i to może wlasnie być przyczyna cykania bo zakłóca on prace prawidłową wszystkich wtrysków dodatkowo cały układ został sprawdzony i pompa jest czysta na czujniku na pompie znalezione zostały dosłownie 3 opiłki nie wiadomo skąd się wzięły pompa przy zbiorniku jest czysta, listwa wtryskowa i czujnik na listwie też jest czysty jedyne co to wtrysk i być może po zmianie wtrysku będzie wszystko ok dla późniejszej eksploatacji już zamowiona pompa z 2013 roku żeby uniknąć na przyszłość niespodzianek pozostanie ciekawostka skąd te opiłki znalazły się na pompie w tym czujniku???? bo pompa jest jak nowa.... dam znać jak będzie to chodziło na nowym wtrysku.....

    jaki masz nr pompy tej juz poprawionej?? bo będe wymieniał rozrząd i dla spokoju wymienię tez pompe chociaż nie mam żadnych opiłków wszystko czyściutkie mam pompe 03L130755

    czy ta pompa będzie pasować http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-vw-2-0tdi-03l130755a-0445010508-i6596832703.html

     

    Edytowane przez mrarturko

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak jak wcześniej pisali przedmówcy , będzie pasować . Mnie koledzy radzili , żeby kupić z  jak najmłodszą datą produkcji.  Ja nie wymieniałem , u mnie było czysto . Ale rób jak chcesz , bo kto bogatemu zabroni :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    11 godzin temu, a-kuba napisał:

    Tak jak wcześniej pisali przedmówcy , będzie pasować . Mnie koledzy radzili , żeby kupić z  jak najmłodszą datą produkcji.  Ja nie wymieniałem , u mnie było czysto . Ale rób jak chcesz , bo kto bogatemu zabroni :wink:

    E tam bogatemu allegro.pl raty 0% :D:D. Teraz jeszcze inny problem się pojawił u kumpla luz łożyska półosi w skrzyni. Wczoraj patrzyłem u mnie na lewej delikatny luz przy ruszaniu góra dół prawej nie sprawdziłem bo dostępu nie mam. Jest zestaw naprawczy sprzedawany przez ASO TPI:2023718/13 i to zrobię w pierwszej kolejności póki nie mam takiego luzu jak on bo mechanik mu powiedział ze szkoda ze nie przyjechał z rok wcześniej :D było by łatwiej uratować postarają się ogarnąć ale już się zrobiło za duże "jajko" i może skończyć sie na wymianie skrzyni porażka z tym Audi to już nie to co kiedyś jak moje stare a4 b5. A skoro ASO wymyśliło zestaw naprawczy to coś z tym musi być. Powinni to w gratisie wymieniać a chcą 1000zł. Mam samochód od 2 miechów sprawdzany przed zakupem i nie wiedzieli że trzeba tam popatrzeć porażka. Są jeszcze jakieś usterki na któr trzeba zwrócić uwagę w tym modelu??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No więc co do problemu z pół osią to temat jest związany z wadą fabryczna - jest gdzieś temat wibracje i hałas przy 120-140 kmh - w moim wypadku było to związane z właśnie luzem pół osi wchodzącej do skrzyni biegów - jak podjechałem do audi to nic mi nie powiedzieli o zestawie naprawczym przeszło rok temu tylko że trzebaby wymienić korpus skrzyni biegów i że specjalnie dla mnie zrobią rabat z 46000 na 35000 ... Także tego. Ostatecznie mój mechanik to naprawił i do tej pory jest ok - mianowicie wyjajowany otwór w skrzyni biegów wyrównał do okrągłego po czym wytoczył tuleje która wprasowal na ciasno w otwór - to było ponad rok temu do tej pory nie ma luzu nie "jajuje" się i nic się nie dzieje. 

    Wracając do meritum - dalej mi auto lata na jałowych obrotach. Tymczasowym rozwiązaniem jest resetowanie ustawień zaworu pompy w basic settings engine w vcds. Auto wraca do idealnej pracy (idealnej to nie bo skoki ciśnienia są rzędu 40 000 +/- gdzie normą jest do 35 000 jednak jak się rozkalibrowuje to ciśnienia są 400 000 +/-) mój diagnostyk stwierdził że najpierw trzebaby wgrać najnowszy soft na kontroler silnika - jednak przy tym tracę chipa :( po resecie tych ustawień za pierwszym razem po 900 km problem wrócił a za drugim razem po 1300km. Wczoraj zresetowałem po raz trzeci. Będę gadał z R-Performance czy może by mi nie wgrali ponownie chipa po updatacie firmware ... Znacie jakiś sposób aby zatrzymać mapę?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    2 godziny temu, jach0o napisał:

    No więc co do problemu z pół osią to temat jest związany z wadą fabryczna - jest gdzieś temat wibracje i hałas przy 120-140 kmh - w moim wypadku było to związane z właśnie luzem pół osi wchodzącej do skrzyni biegów - jak podjechałem do audi to nic mi nie powiedzieli o zestawie naprawczym przeszło rok temu tylko że trzebaby wymienić korpus skrzyni biegów i że specjalnie dla mnie zrobią rabat z 46000 na 35000 ... Także tego. Ostatecznie mój mechanik to naprawił i do tej pory jest ok - mianowicie wyjajowany otwór w skrzyni biegów wyrównał do okrągłego po czym wytoczył tuleje która wprasowal na ciasno w otwór - to było ponad rok temu do tej pory nie ma luzu nie "jajuje" się i nic się nie dzieje. 

    Wracając do meritum - dalej mi auto lata na jałowych obrotach. Tymczasowym rozwiązaniem jest resetowanie ustawień zaworu pompy w basic settings engine w vcds. Auto wraca do idealnej pracy (idealnej to nie bo skoki ciśnienia są rzędu 40 000 +/- gdzie normą jest do 35 000 jednak jak się rozkalibrowuje to ciśnienia są 400 000 +/-) mój diagnostyk stwierdził że najpierw trzebaby wgrać najnowszy soft na kontroler silnika - jednak przy tym tracę chipa :( po resecie tych ustawień za pierwszym razem po 900 km problem wrócił a za drugim razem po 1300km. Wczoraj zresetowałem po raz trzeci. Będę gadał z R-Performance czy może by mi nie wgrali ponownie chipa po updatacie firmware ... Znacie jakiś sposób aby zatrzymać mapę?

    Możesz kolego opisać bardziej szczegółowo jak vcds wykonać reset pompy?  U mnie też auto lata (nie zawsze) na biegu jałowym. Może ten reset by pomógł 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie po dwóch tygodniach auto chodzi ok .  Ja wymieniłem tylko zawór na listwie , a telepało autem dość mocno.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    17 minut temu, a-kuba napisał:

    U mnie po dwóch tygodniach auto chodzi ok .  Ja wymieniłem tylko zawór na listwie , a telepało autem dość mocno.

    Kolego, który zawór wymieniłeś dokładnie? Jaki koszt i czy samemu da radę wymienić? Też mi trochę taczką telepie

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No więc wchodzimy w engine dalej w basic settings I tam (nie mam teraz kabla przy sobie i mam vcds po angielsku)  najdłuższy napis zaczynający się od słowa reset - nasta pozycja, robisz to na zapłonie  (klikasz start ) jak się zrobić ok successful to potem wyciągasz kluczyk i czekasz 30 sekund odpalasz silnik i chodzi jakby mu nic nie było.

    Ja też wymieniłem ten zaworek na listwie (da radę samemu tylko pamiętaj że może się zapowietrzyc układ co za tym idzie zanim to przemieli może parę razy nie zastartować.

    Kupiłem używkę więc ciężko mi ocenić czy np to on - ciekawostka jest tak że jak się go odepnie to auto chodzi prawidłowo ale wynika to tylko z tego że to on odpowiada za ograniczenie na wtryskach. I jak jest odłączony to wtryski leja na maksa auto pali z 2 l więcej ale jest równa praca. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    30 minut temu, jach0o napisał:

    No więc wchodzimy w engine dalej w basic settings I tam (nie mam teraz kabla przy sobie i mam vcds po angielsku)  najdłuższy napis zaczynający się od słowa reset - nasta pozycja, robisz to na zapłonie  (klikasz start ) jak się zrobić ok successful to potem wyciągasz kluczyk i czekasz 30 sekund odpalasz silnik i chodzi jakby mu nic nie było.

    Ja też wymieniłem ten zaworek na listwie (da radę samemu tylko pamiętaj że może się zapowietrzyc układ co za tym idzie zanim to przemieli może parę razy nie zastartować.

    Kupiłem używkę więc ciężko mi ocenić czy np to on - ciekawostka jest tak że jak się go odepnie to auto chodzi prawidłowo ale wynika to tylko z tego że to on odpowiada za ograniczenie na wtryskach. I jak jest odłączony to wtryski leja na maksa auto pali z 2 l więcej ale jest równa praca. 

    Jak fachowo nazywa się ten zworek aby móc go zamówić?

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 17.02.2018 o 11:18, jach0o napisał:

    No więc co do problemu z pół osią to temat jest związany z wadą fabryczna - jest gdzieś temat wibracje i hałas przy 120-140 kmh - w moim wypadku było to związane z właśnie luzem pół osi wchodzącej do skrzyni biegów - jak podjechałem do audi to nic mi nie powiedzieli o zestawie naprawczym przeszło rok temu tylko że trzebaby wymienić korpus skrzyni biegów i że specjalnie dla mnie zrobią rabat z 46000 na 35000 ... Także tego. Ostatecznie mój mechanik to naprawił i do tej pory jest ok - mianowicie wyjajowany otwór w skrzyni biegów wyrównał do okrągłego po czym wytoczył tuleje która wprasowal na ciasno w otwór - to było ponad rok temu do tej pory nie ma luzu nie "jajuje" się i nic się nie dzieje. 

    Wracając do meritum - dalej mi auto lata na jałowych obrotach. Tymczasowym rozwiązaniem jest resetowanie ustawień zaworu pompy w basic settings engine w vcds. Auto wraca do idealnej pracy (idealnej to nie bo skoki ciśnienia są rzędu 40 000 +/- gdzie normą jest do 35 000 jednak jak się rozkalibrowuje to ciśnienia są 400 000 +/-) mój diagnostyk stwierdził że najpierw trzebaby wgrać najnowszy soft na kontroler silnika - jednak przy tym tracę chipa :( po resecie tych ustawień za pierwszym razem po 900 km problem wrócił a za drugim razem po 1300km. Wczoraj zresetowałem po raz trzeci. Będę gadał z R-Performance czy może by mi nie wgrali ponownie chipa po updatacie firmware ... Znacie jakiś sposób aby zatrzymać mapę?

    Robiłeś tylko lewą czy prawą też?? miałeś dość duże te wibracje czy zrobiłeś to asekuracyjnie?? u mnie jest ok takie lekki drgania pojawiają się ok 160=170 km/h jutro jade do ASO po zestaw i do mechanika niech robi póki jest ok.Ile kosztował cię taki zabieg z wytoczeniem

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie, robiłem tylko jedną stronę. Nie robi się tego asekuracyjnie. No drgania były takie że już wkur**alo głównie przy 120-140 u mnie wiem że robili korekty tego w Stanach (tam nie skończyło się na wymianach tylko na dużych pozwach) i stamtąd te "zestawy naprawcze" przyszły z tego co się orientuję to - tam przynajmniej tak radzili że dobierali grubsza półoś w sensie ten wałek wchodzący w skrzynie miał 1mm lub 1,5mm większą średnicę jakoś tak to było

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie która pompa jest najnowsza? Z jaką końcówką? A, AE, AC, F, D?
    U mnie jest ...755 bez literki.
    Prawda że konieczna jest wymiana pompy wstępnej/paliwa?
    Pozdrawiam

    Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    20 20

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy