Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa wysokiego ciśnienia - opiłki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

niestety i mnie dopadł ten temat. Przebieg 223000km(potwierdzony). Podczas jazdy na autostradzie zaczęła migać kontrolka od świec żarowych. Auto straciło moc, przejechałem tak z 3km do najbliższego zjazdu, po zgaszeniu silnika auto już nie odpaliło. Odkręciłem zaworek na pompie, a tam pełno opiłków. Wcześniej auto nie sprawiało żadnych problemów. Mam w planach wyjąc wtryski, i oddać je do sprawdzenia, jest szansa że nie zostały uszkodzone przez opiłki ? Myślałem żeby przeczyścić cały układ paliwowy, wszystkie przewody wraz z bakiem przepłukać i jeśli wtryski byłby by dobre złożyć to wszystko na nowej pompie. Robił tak ktoś u siebie? Czy da radę wyczyścić bak, czy raczej trzeba szykować się na kupno nowego? Zapoznałem się z tematem i różne są opinie, najlepiej składać wszystko na nowych rzeczach ale to generuje wysokie koszty. Prócz nowej pompy co jeszcze muszę włożyć nowego ? Czy są pompy które tej wady nie maja, czy na to nie ma reguły? Auto z 2010r, oznaczenie silnika CAHA. Z góry dzięki za podpowiedzi 

Opublikowano
W dniu 3.11.2021 o 21:35, maciekdudek napisał:

Witajcie,

niestety i mnie dopadł ten temat. Przebieg 223000km(potwierdzony). Podczas jazdy na autostradzie zaczęła migać kontrolka od świec żarowych. Auto straciło moc, przejechałem tak z 3km do najbliższego zjazdu, po zgaszeniu silnika auto już nie odpaliło. Odkręciłem zaworek na pompie, a tam pełno opiłków. Wcześniej auto nie sprawiało żadnych problemów. Mam w planach wyjąc wtryski, i oddać je do sprawdzenia, jest szansa że nie zostały uszkodzone przez opiłki ? Myślałem żeby przeczyścić cały układ paliwowy, wszystkie przewody wraz z bakiem przepłukać i jeśli wtryski byłby by dobre złożyć to wszystko na nowej pompie. Robił tak ktoś u siebie? Czy da radę wyczyścić bak, czy raczej trzeba szykować się na kupno nowego? Zapoznałem się z tematem i różne są opinie, najlepiej składać wszystko na nowych rzeczach ale to generuje wysokie koszty. Prócz nowej pompy co jeszcze muszę włożyć nowego ? Czy są pompy które tej wady nie maja, czy na to nie ma reguły? Auto z 2010r, oznaczenie silnika CAHA. Z góry dzięki za podpowiedzi 

 

Trochę czasu już minęło, więc pewnie wiesz co z wtryskami. Według mnie będą szmelc ;)
Do wymiany pompa (nie ma poprawionych, są nowsze które mają mniejsze przebiegi a co za tym idzie problem nie występuje), raczej pompa progowa, filtr rzecz jasna.

Próbować wyczyścić można zbiornik, przewody, listwę CR, czujnik ciśnienia 

Opublikowano

Siemanko szukam zbiornika po zaopiłkowaniu układu, nowy.. 6 tyś. Czy jeśli ja posiadam 2.0 quattro w avancie zbiorniki podchodzą z czegoś innego typu benzyna albo 3.0?? 

Opublikowano

Witam mam taki problem że nabiegu jałowym obroty falują nie ma błędu ale ciśnienie paliwa skacze

Mechanik sprawdzał regulatory czy zaworki ok

Co może być 

Paciet audi a4b8 2.0 caga

Opublikowano
3 minuty temu, Rafi075 napisał:

Witam mam taki problem że nabiegu jałowym obroty falują nie ma błędu ale ciśnienie paliwa skacze

Mechanik sprawdzał regulatory czy zaworki ok

Co może być 

Paciet audi a4b8 2.0 caga

A co to ma wspólnego z powyższym tematem o opiłkowaniu pompy?

Opublikowano

Chodzi o to że może miał ktoś podobny problem A opiłków nie było 

Opublikowano

Mamy od tego odpowiednie działy aby opisywać dane problemy. Jak zaczniemy wrzucać wszystkie problemy w jeden temat to zginiemy w nawale różnorakich opisów. 

Opublikowano
17 godzin temu, Rafi075 napisał:

Witam mam taki problem że nabiegu jałowym obroty falują nie ma błędu ale ciśnienie paliwa skacze

Mechanik sprawdzał regulatory czy zaworki ok

Co może być 

Paciet audi a4b8 2.0 caga

Mam taki sam problem w CAHA . Wymieniony zawór na listwie. Podmieniony zawór na pompie oraz czujnik na listwie. Bez zmian. Opiłkow brak. Szarpie na jalowym oraz jak zimny w granicah 900-1700obrotow. Po zdjeciu wtyczki z czujnika na listwie pracuje równo , swieci się kontrolka od świec. Będę wywalać pompe CR prawdopodobnie ona popelniła samobójstwo. Po nowym roku dam znać co bylo przyczyną

Opublikowano

Dzięki u nas falują od 800 do 1000 i szarpie silnikiem też już przekładam walkę po nowym roku 

Mechanik nie może odjąć co jest 

Opublikowano (edytowane)

Hej.

Ktoś mi podpowie czy będzie jakaś roznica jeśli mam u siebie listwę wtryskowa o numerach 03L 130 089 A  a założe z inna końcówka czyli np. P lub Q ? 

Tak samo tyczy się czujnika , czy zamiast 057 130 764 H np na AB ? 

Edytowane przez Kamillo1185
Opublikowano

Cześć.
Ktoś wie może czy ta pompa wysokiego ciśnienia podpasuje do mojej ?
Pierwsze zdjęcie - nowa, drugie zdjęcie - moja

20220104_162344.jpg.0a2f3e75b49a1c35434c62f76d8a1946.jpg20211230_161155.thumb.jpg.965698e59be2dc456f32ce1ebedb15f9.jpg


 

Opublikowano

Jedyne co mogę podpowiedzieć to pompa z B9 czy pasuje nie wiem, z B8 polift pasuje na 100%

Opublikowano

CZY KTOŚ SIĘ ORIENTUJE OD KTOREGO ROKU ZOSTALY POPRAWIONE POMPY WYSOKIEGO CISNIENIA? wYELIMINOWANA WADA OPILKOWANIA? i CZY W OGOLE? WERSJE POLIFTOWE JAK WIDAC ROWNIEZ OPILKUJA... A CZY B9 TEZ? SILNIKI 150 I 190 KM TEZ?

Opublikowano

Wyłącz sobie caps lock i nie pisz dużymi literami.

Opublikowano

Niestety problem opiłków dopadł także mnie. Dziś odebrałem samochód po dużym serwisie m. in rozrząd i gdy już się cieszyłem, że autko wyszykowane, mechanik uświadomił mnie o prawdopodobnie sporym problemie dotyczącym wtryskiwaczy i pompy wysokiego ciśnienia. Oddając samochód do serwisu pozostawiłem informację, że od jakiegoś czasu auto sporadycznie kopci na biało oraz zdarza się szarpanie na zimnym silniku w przedziale 1600-2000 obrotów. Kod silnika CSUA 2.0 TDi 150 HP, po chipie do 187 HP, 2015 rocznik, przebieg 190 tys. Mechanik potwierdził, że jest to spory problem. Za kilka dni oddaję samochód ponownie. Wstępny plan jest taki, żeby zregenerować wtryskiwacze (Bosch 0445110468), wymienić pompę i wypłukać cały układ. Czy to jest wystarczające? Czytałem wcześniej, że wymienia się jeszcze przewody, filtr, bak, zawór....  Czy są jakieś sprawdzone, tańsze zamienniki lub mniej problematyczna pompa? Jeśli nie czy ktoś przetestował jakiś patent z magnesem w celu ograniczenia wędrowania opiłków? Proszę o jakieś konstruktywne porady. Regeneracja jednego wtryskiwacza to koszt 600 zł. Czy warto regenerować za taką cenę czy można kupić coś nowego w cenie porównywalnej lub niewiele droższej?

Opublikowano

Czyli nie ma znaczenia czy przedlift czy polift, pompy opiłkują tak samo?

Opublikowano (edytowane)

Nowe filtry, nowe pompy, nowe wtryski reszta do płukania i mocny magnes na wężu paliwowym.

Coś jak tu:

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Podobno węże tak samo nowe powinny iść..

Opublikowano (edytowane)

Panowie pytanie. Właśnie odebrałem wtryskiwacze ze sprawdzenia.Wyczyszczone, wypolerowana iglica i jest niby ok. Natomiast otrzymałem info ze mam opilki w układzie. Po wykreceniu regulatora z pompy, nic tam nie ma, spuszczone paliwo i świecąc lampka widać taki jakby pyłek. Czy to początki opilkowania pompy CR czy puszcza opilki pompa w zbiorniku?20230224_102810.thumb.jpg.470931e3932f1cceb80fc2567bbc36b2.jpg

Edytowane przez Lolek
Opublikowano

Zanurz magnes w tym zbiornicznu to się okaże czy to opiłki. Jeżeli tak, to najprawdopodobniej jest to pompa CR.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...