Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Źle zregenerowana Turbina ? zakładać ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dzisiaj byłem osobiście wymienić swoją turbinę z AWX 1.9 130, w firmie pod Poznanień, już na miejscu zauważyłem że w nowej turbinie kręcąć wirnikiem w pewnym momencie coś trze i zatrzymuje wirnik, człowiek sprzedający turbine mówił że wszystko ok, mogło coś wpaść bo leżała na magazynie :/ po tych słowach się załamałem ale przkonywał nadal że jest ok, więc się złamałem i wziełem, ale po przyjezdzie do domu ( całkiem niedawno) dalej kręce wirnikiem i co jakiś czas słysze tarcie i wirnik tak delikatnie trze ( ciężej się kręci), nie wiem co robić :/ znowu jutro pędzić ponad 100km żeby ja wymienili, czy to normalne i ten typ tak ma ? nie zasne, bo chyba 800zł w błoto , a nawet więcej jak się okaże po założeniu ze padnie po tygodniu. Co robić ? wirnik ma delikatne luzy, ale to chyba normalne, i wogóle wydaje mi się że są jakby resztki nagaru w niej, firma niby duża ale chyba lipna.

Opublikowano

oddać turbo niech naprawiają jeszcze raz albo zwracają kase

znając życie po założeniu do auta powiedzą, że została uszkodzona z twojej winy nie uznają gwarancji.

może nie wyważyli wirnika ?

regenerowałem turbo w tej firmie

Przedmioty użytkownika turbo-serwis - 1.9 tdi - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

zrobiłem 10 tyś zero problemów solidnie zrobione zresztą jak chcesz poczytaj komentarze na allegro

Opublikowano

Nie ma sensu zakładać. Ja bym wymienił na taką w której nie ociera wirnik. Nie wiadomo dokładnie co to ociera, więc nie ma co ryzykować bo ci potem gwarancji nie uznają.

Opublikowano

Reklamuj albo zwrot gotówki. Płacisz za sprawne turbo, a nie za jakiś shit! Jak nie będą chcieli przyjąć to ich postrasz.

Przy wymianie turbo (bynajmniej ja tak miałem) dostałem dokładne info co wyczyścić i wymienić aby wszystko hulało - jak padnie Ci turbo to Ci wcisną, że coś nie tak zrobiłeś i kasa w plecy

Nie daj się

Opublikowano

Witam, Turbo oddałem, przysłali nowe, ale po założeniu auto wogóle nie jedzie, koszmar kręce do 2,400 obrotów i dopiero zaczyna delikatnie przyspieszac, mam pod ręka szwagra passata z tym samym silnikiem i zachowuje się jakby miał 3 razy więcej koni, wogóle moje auto na starej turbinie chodziło nawet lepiej od jego auta a teraz na nowej nie jedzie ;( chyba znowu warsztat tym razem jakiś inny, zrobiłbym logi bo mam vaga ale nie wiem które kanały , podpowie ktoś ? ps. dodam że zawsze lałem castrola 5w30 pozniej 5w40 a on zalał mi 10w40 jakies kiepskiej firmy,ale olej by chyba tak nie zdławił auta ? co zrobić jakies rady czy tylko mechanik znowu

PS zaczynam się powaznie denerwować, na gwarancji dziś zauważyłem że napisali Audi a3 zamiast a4 :/ ale mówili że to pomylka a turbo bedzie dobre, moje pytanie brzmi, czy to możliwe że dali mi turbo ze slabszego silnika i dlatego teraz nie ma mocy ?

Opublikowano

Najpierw posprawdzałbym podciśnienia czy są dobrze pozakładane czy nie spadło któreś oraz czy węże od IC nie są wypięte.

Miałem na warsztacie w którym turbina wróciła z regeneracji i poleciała do Jaworzna do turbo-tec i tam odzyskali z niej tylko muszle bo reszta to złom a geometria nie wiadomo była z czego , łożyskowanie wirnika rozwiercone wiertłem a samo łożysko wbite młotkiem... porażka.

Opublikowano

Właśnie sprawdziłem węże podciśnienia wszystkie ok, dobrze założone bez dziurek i przetarć, węże od IC wpięte i szczelne, ta Turbawka była regenrowana w Danmar-bis i coś czuje że jeśli odrypali lipe to i tak bede miec problemy z gwarancja juz nie wspmne o kosztach mechanika ktory znowu mnie skasuje za zmiane turbiny

Opublikowano

jeśli mechanik wlał ci 10W40 zamiast 5W40 to zmień mechanika :wink:

Opublikowano

Chyba właśnie tak zrobie :/ czy olej mógłby tak szybko cos uszkodzic ? albo tak zamulic auto ?

Opublikowano

Olej nie zamuli Ci auta,pół syntetyk też od razu nie da takiego efektu.

Byłeś jak zakładał turbo,jak odpalał???

Zmień mechanika tak jak radzą koledzy.

Opublikowano

gacekmen1 jesteś bardzo tajemniczy :wink: Uzupełnij sobie profil to może ktoś z forumowiczów będzie w stanie Ci pomóc. Domyślam się tylko, że jesteś z okolic Poznania...

Daj namiary na warsztat, który "opiekuję" się Twoim autkiem - ku przestrodze.

Danmar-bis - ostatnio wpisałem w google i jedynie co znalazłem to tylko 3 negatywy, pozytywów brak :kwasny:

Na mojej karcie gwarancyjnej z turbinki piszę taka instrukcja montażu:

Wyczyścić cały układ dolotowy, wymienić filtr powietrza, sprawdzić układ olejowy (drożność i szczelność), wymienić olej silnikowy z filtrem, montaż turbo na nowych uszczelkach, przed odpaleniem wlać minimalną ilość oleju do turbo (by nie ruszyła "na sucho", wytworzyć ciśnienie w układzie smarowania poprzez załączenie rozrusznika bez odpalania silnika, uruchomić silnik i dać mu popracować min 5 minut na biegu jałowym.

Czyściłem kolektory ssące i trochę kanały biegnące do silnika (ile było możliwości) i była to istna masakra :facepalm:nagar, nagar, nagar :facepalm

Czyściłem to po to by cały ten syf nie poszedł do nowej turbinki. Nie czyściłem jedynie IC :thumbdown: Przegapiłem.

Ciekawe jak zakładał to Twój mechanik skoro przewyższyła go wymiana oleju na właściwy

Opublikowano

regenerowałem turbo w tej firmie

Przedmioty użytkownika turbo-serwis - 1.9 tdi - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

zrobiłem 10 tyś zero problemów solidnie zrobione zresztą jak chcesz poczytaj komentarze na allegro

ja też tam robiłem swoje BRD - tylko że tam są 2 firmy na jednym podwórku więc nie pamiętam czy to ta :grin: nawet nazwy mają identyczne :facepalm: a są konkurencją dla siebie...

Opublikowano

Profil uzupełniłem, mechanik twierdził że wyczyścił wszystko i sam mówił że trzeba turbine olejem smarować przed uruchomieniem, nie będe pisać kto bo to miejscowy grzebalucha, co do auta cały dolot rozkrecony wszystko sprawdzone i szczelne, dzwonilem do tej firmy od turbiny i grzecznie powiedzialem ze nie wiem co sie dzieje bo na starej audi miala kopa a po wymianie ma muła, i ze to moze byc wina auta ale czy jest mozliwosc i mieli przypadki ze zle cos ustawili lub zregenerowali, to pan ze spokojem stwierdził że jest tak czasami że turbine trzeba wyregulowac juz zamontowana na aucie, "wydluzyc popychacz" nawiasem mowiac ja myslalem ze trzeba skrocic zeby wczesniej wstawala, ale nie wazne. Teraz zastanawiam sie gdzie moge zaprowadzic zeby znowu nie odebrac lipy ;(

Opublikowano

Nie brałem nigdy turba z reg ale moim zdaniem grucha powinna być wyregulowana:whistling::whistling:

Opublikowano

Ja nic nie musiałem regulować. Zamontowałem do auta i śmigam :decayed:

Opublikowano

zrób loga 011 na 4 biegu od 1k do 4 k rpm z pełnym sandałem

Opublikowano
Nie brałem nigdy turba z reg ale moim zdaniem grucha powinna być wyregulowana:whistling::whistling:

A w zasadzie ustawiona do poprzedniej pozycji - zaznaczonej lakierem.

może przetestować sterowanie turbiną vagiem i zobaczyć czy sztanga w ogóle chodzi, bo na logach pewnie wyjdzie że turbo nie pompuje

Opublikowano

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Tutaj są stare logi gdy odebrałem turbo z regeneracji i w tym smamym logu niżej z dzisiaj po próbie regulacji sztangi przez "niby dobrego mechanika" :/ te drugie są jak napisał lukraj7 od 1k obr. pełen but, 4 bieg, nie doszedłem do 4 tysięcy obrotów, chyba bym musiał na autostrade jechać żeby do tylu się rozpędzić

Opublikowano

odpal basic settings grupe 11 i patrz na sztange czy się rusza wogóle

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...