md40 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Panowie, krótko i na temat. Dwa tygodnie temu wykonałem remont silnika 2.0 tfsi CDNC u kolegi kixi4. Przejechałem 600 km, wszystko ok.poziom oleju bez zmian. Polecam kolegę, pełny profesjonalizm.
Regisek100 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Wiec tak: w wyniku reklamacji w warsztacie wymieniono uszczelke, widac bylo ze olej leci. Niestety zrobilem sto kilometrow i znowu widze dwie belki nizej na MMI. Zrobie jeszcze 200km przez weekend, poki co wychodzi okolo 200ml na 100km. W poniedzialek reklamuje dalej ehh juz mi to auto zbrzydlo spokojnie, wychodzi niestety na to ze tłoki zostały nieprawidłowo przerobione i bez ponownego rozebrania silnika i poprawy tłoków się nie obejdzie.. ja już dwa takie silniki poprawiałem i teraz jest wszystko ok.. poprostu luz pomiedzy tłokiem a pierścieniem powinien wynosić 0,02-0,03 mm (2-3 setne milimetra) a w silnikach które poprawiałem bylo pomiedzy 0,2 i 0,5mm! (tak od 2 dziesiątych do pół milimetra!) Polecam ci tylko zmiane mechanika.. szkoda tylko ze ponowna rozbiorka to podobne koszty, znowu nowe uszczelki, plyny, pierscienie, robocizna itp.. byc moze jesli poczuja się do winy to zwroca czesc kosztów? Wiec tak reklamowalem dalej i okazalo sie ze leci z turbiny. Turbina po regeneracji, z nadzieja konca problemu olejowego wyruszylem w trase. Po 300 kilometrach na MMI ubylo 0,5litra oleju. Po rozmowie w warsztacie pojechalem na stacje diagnostyczna sprawdzic spaliny. Wynik w normie ale katalizator czysci wiec trudno powiedziec. Czy jest jakis sposob aby bez rozbierania silnika sprawdzic czy to dalej pierscienie? Zauwazam czasami jakby bialy dym na biegu jalowym na mocne nacisniecie gazu na moment czarny. Mysle tez o odmie, ponoc byl z nia problem jest nawet film na youtube, wymieniaja odme i przeprogramowuja ecu silnika.
kixi4 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Rozumiem, ze zregenerowali turbine, a oleju ubywa dalej tak? Te turbiny w tych silnikach sa dosc wytrzymale i dodatkowo chlodzone obiegiem plynu chlodniczego i rzadko zdarzaja sie awarie, chyba, ze ktos strasznie sie z nia obchodzi.. Analiza spalin tez nic nie da bo katalizator dobrze sobie radzi z dopalaniem oleju.. jesli nie ma plamy oleju pod autem, a koncowka wydechu pokryta tlustym nalotem to tak jak mowie, zle wykonana obrobka tlokow, niestety. Szkoda bo pewnie kosztuje cie to 'kupe' nerwow i pieniedzy. Aha, co do odmy, to jest to 'stage 1', wymiana odmy i przeprogramowanie sterownika silnika w celu zmiany podcisnienia w silniku, a co za tym idzie zmniejszenie poboru oleju, niestety przewaznie to niewiele daje, a jesli nawet to naprawde minimalnie
griga-st Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 (edytowane) Wreszcie rozsądny komentarz kolegi kixi Co do Stage 1: odma jak najbardziej, ale z programem to raczej bujda. Przy odmie nie ma żadnych elektrycznych przyłączy ani elektrozaworów. Nie ma ich tez na przewodach idących do turbiny i do kolektora. Softem w żaden sposób nie można zmienić ciśnienia w komorze silnika. Jedynym znakiem rozpoznawalnym nawet dla laika świadczonym o padniętych pierścieniach bez zaglądania do motoru jest to, ze świeży olej po przejechaniu ok.500km* jest czarny gdzie przy "zdrowym" silniku jest jeszcze w miarę czysty po przejechaniu ok. 2kkm. Kat wytrzymuje wszystko w tym silniku. Nawet jak olej kapie z końcówek wydechu. Turbina IHI jest nie do zajechania i świetnie nadaje się na hybrydy. Jedyna wada to pęknięcia na kolektorze przy zaworze wastegate. *nie dotyczy LPG Edytowane 17 Sierpnia 2016 przez griga-st
komoornik Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 W poliftowym egzemplarzu brata oleju nie bierze praktycznie nic (jeszcze CDNC), ale za to właśnie zaczął sypać błędem katalizatora No i właśnie chyba coś się dzieje z turbo, bo po programie sypie błędem ciśnienia doładowania.
kixi4 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 To fakt ze przy odmie nie ma czujników, ale zmieniona odma utrzymuje inne podciśnienie w silniku, a soft zmieniany jest po to aby silnik nie "głupiał" jak ma to miejsce np po wyjęciu zaślepki rurki bagnetu, lub odkręceniu korka wlewu oleju gdzie silnik zaczyna drżeć i przerywać itp. Jeśli po programie sypie błędem katalizatora i w dodatku błędem ciśnienia doładowania to oczywiste jest, że jest zbyt niskie ciśnienie doładowania = zbyt bogata mieszanka = błąd katalizatora. Być może program do poprawki..
komoornik Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Może żeby doprecyzować, błędem katalizatora sypał już przed programem. Program robiony w Rperformance, na dniach mają się przyjrzeć turbo/kolektorowi.
kixi4 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 (edytowane) warto sprawdzić zawór westgate na turbinie, bardzo czesto wyrabia się otwór na dźwigni od zaworu ciśnieniowego i westgate nie domyka i czesc spalin ucieka bokiem zamiast napędzać turbinę Może żeby doprecyzować, błędem katalizatora sypał już przed programem. Program robiony w Rperformance, na dniach mają się przyjrzeć turbo/kolektorowi. warto sprawdzić zawór westgate na turbinie, bardzo czesto wyrabia się otwór na dźwigni od zaworu podciśnieniowego i westgate nie domyka i czesc spalin ucieka bokiem zamiast napędzać turbinę co do katalizatora to byc moze sonda któraś będzie do wymiany Edytowane 17 Sierpnia 2016 przez kixi4
griga-st Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 a soft zmieniany jest po to aby silnik nie "głupiał" Tak właśnie tłumaczyłem sobie tutaj na forum trzy lata temu stage 1. Jest to prawdopodobnie zmiana wartości granicznych jednego, dwóch czujników. Ale "zmiana softu" brzmi lepiej właśnie zaczął sypać błędem katalizatora No i właśnie chyba coś się dzieje z turbo Dość niesamowity zbieg okoliczności...Nic o tym nie wspominałeś tutaj... Mialem zaproponować zmianę na diesla. Jednak bardziej niezawodny. Ale przypomniałem sobie ze zostaliście inaczej wychowani.
komoornik Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 (edytowane) A co miałem wspominać? Nie moje auto, przy okazji poruszenia tematu katalizatora i turbo można napomknąć. Spoko loko, u mnie nic dziwnego się nie dzieje Diesel niepotrzebny, autobus tym bardziej Edit: podobno jest pęknięcie przy wastegate. Co z tym najlepiej zrobić? Turbo ma być wyjęte i trafi Perun Turbo. Edytowane 24 Sierpnia 2016 przez komoornik
kixi4 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Kupcie kolektor uzywany z "gwarancja rozruchowa" na znanym portalu kosztuja okolo 500zl, przełóżcie turbo, trzyma sie tylko na jednej opasce i dzwigni westgate i po sprawie..
piotrekkkk Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Witam. Kilka stron temu pisalem o moim problemie. Z duzym opoznieniem ,ale pisze o wnioskach mechanik rozlozyl silnik na czesci i zostaly one wyslane do krasnobrodzka racing. Przeprowadzono remont glowicy, wymiana tulejek w tłokach, przetoczono tloki (tak twierdza), Czesci odeslano wraz z nowymi pierscieniami (specjanie bez opakowan, aby nie mozna bylo dojsci do tego co to za pierscienie) Po zalozeniu wszystkiego do kupy nie ma juz zuzycia oleju. Zastanawiające jest tylko czy tłoki faktycznie zostaly przetoczone (po wspolnych ogledzinach z mechanikiem nie rozpoznalismy, aby w rowki od pierscieni olejowych byla jakas ingerencja). Dlatego pozostaje pytanie czy to tylko kit/chwyt reklamowy krasnobrodzka racing? Twierdza, ze tocza tloki i daja jakies inne tajemnicze pierscienie olejowe i dbaja o to, zeby ich nie zidentyfikowac Tak czy siak, w moim przypadku problem zuzycia oleju mam już za soba z czego sie bardzo ciesze
kixi4 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Nie zaden chwyt, wystarczylo zmierzyc stare pierscienie, ktore maja 1mm, 1,2mm i 1,5mm a nowe 1,2mm, 1,5mm i 2mm. Dodam, ze jesli ktos chcialby wymienic same pierscienie bez przerobki tlokow, to nawet w serwisie sa nie do kupienia, poniewaz nie sa juz produkowane!
griga-st Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 wystarczylo zmierzyc stare pierscienie Najlepiej rowki w tłoku. Mogli dobrać pierścienie które pasują w oryginalny rowek. Te 0,3 może się zmieścić. Trzymałem wprawdzie tylko raz stary model tłoka w ręce. Pierścienie miały bardzo duży luz...
kixi4 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Zrobilem u nich kilkadziesiat kompletow tlokow i wiem co mowie, gdyby luz miedzy pierscieniem i tlokiem wynosil 0.3mm to silnik prawdopodobnie by nie pracowal, zreszta kilka kompletow bylo poprawianych po mechanikach, ktorzy sami przetaczali tloki i tam luz w rowkach na samym pierscieniu olejowym wynosil 0.2-0.3 mm i palil wiecej oleju niz przed remontem. Prawidlowy luz musi wynosic 0.02-0.03mm i w tlokach robionych na Krasnobrodzkiej zawsze idealnie tyle wynosi.
luczak84 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 zastanawiam się nad ofertą A4 B8 2.0 TFSI 211KM z 2013 roku http://otomoto.pl/oferta/audi-a4-2-0-tfsi-211km-quattro-salon-pl-f-vat-23-gwarancja-ID6ywIfh.html#700a595a13 czytam już jakiś czas forum i pojawia się sporo informacji o kolejnych wersjach tego silnika, prośna o info czy modele z 2013 roku mają problemy z poborem oleju?. auto było w leasingu w przyszłym tygodniu powinienem mieć raport z ASO dotyczący tego samochodu - czy na podstawie tego raportu będę w stanie ustalić czy taki problem wstępuje?
Yoghurt Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 o to ciekawy samochod bo buda jest poliftowa ale silnik jeszcze drugiej generacji. myslalem ze w poliftowej budzie juz wychodzily tylko 3 generacji (224KM). Te 224 konne (kod silnika CNCD) maja juz usuniety problem z nadmiernym poborem oleju. Czy te 211 z koncka produkcji - to nie wiem,
komoornik Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Nie, wychodziły też z CDNC. Brat ma lifta z lipca 2012, kilka tysięcy km po wymianie oleju i nic nie spadło (a nic nie było robione wg historii serwisowej).
luczak84 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Nie, wychodziły też z CDNC. Brat ma lifta z lipca 2012, kilka tysięcy km po wymianie oleju i nic nie spadło (a nic nie było robione wg historii serwisowej). Nie potrafię doszukać się informacji czy jest jakiś parametr/numer silnika/data produkcji którą można ustalić, na podstawie którego można potwierdzić że problem został rozwiązany. Na forum z problemem pojawiają się roczniki do 2011 roku. Raczej nie będę w stanie tego ocenić na jeździe próbnej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się