krzyniarz Opublikowano 9 Września 2014 Opublikowano 9 Września 2014 dzisiaj jeden magik podjechał odpiął wąż od EGR dał w palnik i po kilku próbach auto zaczęło kopcić na siwo i na czarno na zmianę. ale przestało gasnąć jakoś dałem rade wrócić pod dom. Podczas jazdy od 1500 do 2500 brak mocy później na autostradzie jakoś się rozkręcił (już nie kopcił tak mocno) podłączyłem pod vaga 0 błędów. Tylko od świec żarowych (mam już go od pół roku) Podepnę jeszcze raz i zobaczę jak egr pracuje i zrobię logi. Dzięki piotrsob1 za wstępną diagnozę. Jutro jadę do lokalnego warsztatu zobaczymy co powiedzą. które szybki złączki sprawdzić? czytałem w innych tematach chłopaki piszą że w blb " W silniku BLB wystarczyło tylko wywalenie środkowego koła zębatego by EGR był cały czas zamknięty i po kłopocie" ale opisują jeszcze błąd czujnika N18 u mnie tego niema.
melisario Opublikowano 19 Września 2014 Opublikowano 19 Września 2014 Siemka, podepnę się pod temat. Jakiś czas temu zauważyłem podobne objawy. Ogólnie zaczęło ubywać płynu chłodniczego a żadnego wycieku nie zauważyłem. Dodatkowo, raz na jakiś czas zaraz po odpaleniu zdarzało się że kopciło mi na biało, nawet bez dodawania gazu, po prostu ulatniał się biały dym z wydechy. Zmartwiłem się tym faktem, pojeździłem chwilę ale objawy nie ustały. Raz na 1,5-2 tygodnie musiałem dolewać płynu no i to kopcenie. Dodam że to kopcenie raczej rzadko się zdarzało, na 2 tygodnie codziennie jazdy, powiedzmy że 2 razy. Pojechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu aby sprawdzili możliwą przyczynę. Oczywiście odrazu podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą. Zauważyliśmy również że przybyło oleju (tak z 1l) Pod korkiem oleju, glut. Przed rwaniem głowicy, kazałem zobaczyć inne rzeczy. Po wyjęciu wymiennika ciepła oleju, włożyli go do wody i pościli przez niego powietrze. Okazało się że puścił kilka bąbelków, dodam że było to sprawdzane na zimnym wymienniku, więc na ciepłym może puszczać więcej. Także na tą chwilę, wymieniłem go na nowy, wczoraj odebrałem auto, pojeżdze i zobacze... Póki co cały zabieg 500 PLN, mam nadzieje że to rozwiąże problem.
piotrsob1 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) Jak nie pomoże , to sprawdził bym szczelność ale chłodnicy spalin. To w jej części "spalinowej" może po nocy zbierać się chłodziwo, jak rano odpalasz, to gorące spaliny powodują odparowanie chłodziwa i przez EGR idzie to do cylindrów, gdzie jest spalane Edytowane 10 Listopada 2014 przez piotrsob1
sebastian_marat Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 (edytowane) uszczelka reinz 150zł a głowicy się nie planuje w dieslu!!! Edytowane 11 Listopada 2014 przez sebastian_marat
piotrsob1 Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 Teoretycznie się nie planuje. jeżeli głowica przysiadła , to Niemiec każe zakładać nową , a Polacy planują głowicę od dawna i to z całkiem dobrym skutkiem
SotoM Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 uszczelka reinz 150zł a głowicy się nie planuje w dieslu!!! trzymasz się tej teorii -jeśli jesteś mechanikiem w serwisie ? Śmię w to wątpić.... B-) 1
piotrsob1 Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 (edytowane) E tam , kolega po prostu pracuje w serwisie w Niemczech Edytowane 11 Listopada 2014 przez piotrsob1
SotoM Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 Ogólnie chłopina dobrze prawi -uwaga jak najbardziej słuszna...ale bez przesady... Kup kuźwa głowice nową gołą a jeszcze gdzie koszt reszty gratów do kompletu...
endriu13 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Generalnie planowanie takiej głowicy sprowadza się do ,,zabielenia,, płaszczyzny ,w optymistycznej wersji są to wartości minimalne a jak jest wiecej to chyba jest jeszcze parametr minimalnej wysokości głowicy który jest niprzekraczalny.Wspólczesne diesle i tak są odprężone w stosunku do silników z komorą wstępną więc co może grozić poza nieznacznym wzrostem stopnia sprężania?
piotrsob1 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Nie słyszałem o takim parametrze jak minimalna wysokość głowicy , Niemiec nie przewiduje planowania, więc chyba i nie ustalił tegoż parametru Po planowaniu głowicy w dieslu , stopień sprężania się praktycznie nie zmienia, komora spalania znajduje się w tłoku i to jej pojemność i grubość uszczelki decyduje o stopniu sprężania danego silnika
endriu13 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Czyli w 2,0 TDI uszczelki p.głowicowe też są stopniowane?
SotoM Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 tak są stopniowane wszystko od zaleznosci wysuniecie denka tłoka po za powierzchnie bloku. trzeba ja zmierzyc. jesli np jest z 2ma oczkami to zakładasz z dwoma. chyba ze czapa była dosc mocno liźnieta to wtedy zakłada sie 3ke.
endriu13 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 Czyli taka sama zasada jak w starszych silnikach.a pojęcie minimalnej wysokości głowicy pojawiało się u mnie kilka razy przy okazji planowania jakiejś głowicy dieslowskiej i wyszło to od fachowców frezerów-ja tylko przytaczam ich słowa.
Pawelkiwi Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 Przykład: Ostatnia głowica. Przed planowaniem 30 bar na każdy tłok. Po splanowaniu - 30 bar na każdy tłok. Różnica = 0 ps. nie pytajcie po co zdjęta była czapka
bielas1 Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 (edytowane) Witam Panowie, Mam podobny problem a mianowicie jak auto jest zimne to dymi na biało i czuć jakby zapach spalonego oleju - po przejechaniu ok 5-8km lub jak chodzi z 5min przestaje dymic. Jakieś 3 miesiące temu wymieniłem zawór EGR na nowy. Ponieważ w poprzednim ukruszyly się ząbki i strasznie halasowalo to w silniku. Moje pytanie brzmi od czego zacząć by sprawdzić to małymi kosztami co może być przyczyną? Na co zwrócić uwagę? W okolicy nie mam dobrych mechaników a nie chce zapłacić komuś za "wymyslanie" dodatkowych usterek. Dzięki z góry za odp mój silnik to 2.0tdi 140km Edytowane 26 Listopada 2014 przez bielas1
SotoM Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Może to tylko para wodna-to normalne teraz w te temp. Moja też teraz ładnie dymi... i spaliny też ciut podśmierdują... W ukł.wydechowym osadza śię woda z różnicy temp na zewnatrz.
Tazio Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 moja tez dymi a jeste juz poł roku po wymianie uszczelki i planowaniu głowicy
piotrek30071990 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Zobacz gniazda pompowtryskow
Maszczu Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 (edytowane) I rozwiązałeś swój problem ? Czy była to pęknięta głowica na trzecim mialem podobnie ubywalo plynu nic nie bylo widac , nowa chlodnica spalin plynu dalej ubywalo , i co sie okazalo ze głowica peknieta (mikro pekniecie) na zimnym plyn spierniczal jak szalony jak juz sie zagrzał bylo prawie ok -zero kopcenia itd. Glowice mozesz sprawdzic i ewentualnie pospawac u pietka.com.pl , po spawaniu masz pewnosc 100% ze usterka zostanie usunieta i nie powroci , a jak kupisz nowa glowice nie masz pewnosci ze nie jest tez wadliwa(7/10 maja to wade) i nie peknie w przyszlosci,A i dla tych co mówią o planowaniu - głowicy się nie planuje i daje się ta sama rozmiarowo uszczelkę Pozdrawiam. Edytowane 6 Lutego 2015 przez Maszczyk
Hezen Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 (edytowane) A i dla tych co mówią o planowaniu - głowicy się nie planuje i daje się ta sama rozmiarowo uszczelkę Tutaj kolega jest w błędzie. Producent nie zaleca planowania i to prawda lepiej tego nie robić, ale czasami płaszczyzna głowicy jest powyprężana i nawet nowa uszczelka nic nie da, wtedy trzeba planować... innego sposobu nie ma, chyba że kupisz nową Edytowane 6 Lutego 2015 przez Hezen
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się