WYSKUN Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 Godzinę temu, uszol napisał: Na oleju kujawskim... kutwa co to za pytania. Przecież to zależy w głównej mierze od zużycia samego silnika.. Widze bardzo konkretna i przydatna odpowiedź... Dodam tylko że przed motulem mialem castrola i chodzil na nim 2x glosniej. Dlatego pytam czy ktos miał np motula potem zalal LM i było ciszej. Dlatego jak nie zrozumiałeś pytania to Twój komentarz jest zbędny
KINIAM Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 2 godziny temu, WYSKUN napisał: Na którym z tych olejów silnik może pracować najciszej w 1.8t? 1. motul 5w40 x-cess 2. LM 5w40 hi tech syn 3. Millers trident 5w40 1 i 2 podobnie. 3 bym sobie darował chyba , że masz dużo kasy lub kupisz w jakiejś wyprzedaży to zalej Millersa CFS.
ew89cia Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 (edytowane) Dnia 19.02.2017 o 11:46, przem8 napisał: Tyle stron tematu i nie wiesz co robić? Płukanka (Liqui Moly pro-line), micha w dół + czyszczenie smoka i olej syntetyczny, żadne półsyntetyki i mineralne do tego silnika się nie nadają. Może być 5w40 motul, LQ, millers i wymiana max co 10 tys. km + porządny filtr oleju mann, knecht. 100000km zrobiłem na Shell helix hx7 10w40 (aktualny przebieg 330tys). Dotychczas nie mialem za wielkiej wiedzy w dziedzinie jakiekolwiek mechaniki samochodowej, ufalem mechanikowi który właśnie taki olej u mnie wlewal. Za 4000 km zbliża się wymiana oleju. Jak myślicie płukać liqui moly, czyścić smoka i wlewać 5w40 motula, czy zostać przy obecnym oleju Shell? Doradzcie! Edytowane 22 Lutego 2017 przez ew89cia
aiwer Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 (edytowane) Jeżeli nie masz problemów, wszystko jest ok to zostaw tak jak jest. Płukankę i czyszczenie smoka zawsze profilaktycznie możesz zrobić, jeśli zaś nie masz problemów z ciśnieniem, ubytkami oleju itd to nie widzę potrzeby. Edytowane 22 Lutego 2017 przez aiwer
BeyerBrown Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 (edytowane) Dnia 22.02.2017 o 13:13, ew89cia napisał: 100000km zrobiłem na Shell helix hx7 10w40 (aktualny przebieg 330tys). Dotychczas nie mialem za wielkiej wiedzy w dziedzinie jakiekolwiek mechaniki samochodowej, ufalem mechanikowi który właśnie taki olej u mnie wlewal. Za 4000 km zbliża się wymiana oleju. Jak myślicie płukać liqui moly, czyścić smoka i wlewać 5w40 motula, czy zostać przy obecnym oleju Shell? Doradzcie! ZAWSZE warto zrobić płukankę i przejść na zalecany, syntetyczny olej zgodny z normą VW502.00 Kup LM SHT 5W40 i nie pytaj dlaczego, a po co etc. A oprócz tego wlej mu Ceratec'a (który starcza na 50 tys.km), szczerze polecam. Uprzedzając dziwne komentarze - służy on nie tylko do reanimacji zajechanych jednostek. Ja go traktuję jako dodatkową warstwę ochronną - coś jak dodatkowa powłoka na lakierze, którą nanosi każdy szanujący się detalingowiec Poza tym syntetyk to tylko kilkanaście-kilkadziesiąt złotych więcej przy wymianie... w skali rocznych kosztów eksploatacyjnych to tyle co nic. Edytowane 23 Lutego 2017 przez BeyerBrown
ew89cia Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 (edytowane) 6 godzin temu, BeyerBrown napisał: ZAWSZE warto zrobić płukankę i przejść na zalecany, syntetyczny olej zgodny z normą VW502.00 Kup LM SHT 5W40 i nie pytaj dlaczego, a po co etc. A oprócz tego wlej mu Ceratec'a (który starcza na 50 tys.km), szczerze polecam. Uprzedzając dziwne komentarze - służy on nie tylko do reanimacji zajechanych jednostek. Ja go traktuję jako dodatkową warstwę ochronną - coś jak dodatkowa powłoka na lakierze, którą nanosi każdy szanujący się detalingowiec Poza tym syntetyk to tylko kilkanaście-kilkadziesiąt złotych więcej przy wymianie... w skali rocznych kosztów eksploatacyjnych to tyle co nic. No więc już zdecydowałem. Na początek wymienię uszczelkę pokrywy zaworów, sprawdzę jeszcze uszczelkę nastawnika łańcucha wałków (z wymianą uszczelki pokrywy powinienem sobie poradzić, jeśli przyszłoby do wymiany uszczelki nastawnika mam trochę obawy). Następnie płukanka Liqui Moly (engline flush czy pro-line engine flush - tutaj mam dylemat?). Zdjęcie miski, czyszczenie smoka, wymiana uszczelnienia miski (tutaj mam trochę obawy, nie ma żadnego fotostory na forum co do zdjęcia michy). Zalanie 5w40 (dylemat mam między Motulem - jest trochę tańszy niż LM. Rozumiem, że jeśli Motul to: MOTUL 8100 X-CESS 5W40, a jeśli LM to: LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40??). No i do tego LIQUI MOLY CERA TEC. Silnik na LPG, aktualnie bierze mi ok. 1l na 4000/5000km (ulaną mam trochę skrzynię, więc podejrzewam, że leci spod nastawnika) Edytowane 23 Lutego 2017 przez ew89cia
przem8 Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 3 minuty temu, ew89cia napisał: No więc już zdecydowałem. Na początek wymienię uszczelkę pokrywy zaworów, sprawdzę jeszcze uszczelkę nastawnika łańcucha wałków (z wymianą uszczelki pokrywy powinienem sobie poradzić, jeśli przyszłoby do wymiany uszczelki nastawnika mam trochę obawy). Następnie płukanka Liqui Moly (engline flush czy pro-line engine flush - tutaj mam dylemat?). Zdjęcie miski, czyszczenie smoka, wymiana uszczelnienia miski (tutaj mam trochę obawy, nie ma żadnego fotostory na forum co do zdjęcia michy). Zalanie 5w40 (dylemat mam między Motulem - jest trochę tańszy niż LM. Rozumiem, że jeśli Motul to: MOTUL 8100 X-CESS 5W40, a jeśli LM to: LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40??). No i do tego LIQUI MOLY CERA TEC. Silnik na LPG, aktualnie bierze mi ok. 1l na 4000/5000km (ulaną mam trochę skrzynię, więc podejrzewam, że leci spod nastawnika) Płukanka LQ z serii pro-line, na youtubie masz filmik jak zdjąć michę na przykładzie chyba passata, do miski nie ma uszczelki tylko specjalna masa uszczelniająca (pot. silikon) koszt w granicach 25zł. Olej już według upodobań oba są dobre (osobiście jestem zwolennikiem LQ). Ja zamiast cerateca zalałbym ceramizer.
jacek70 Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 Też polecam LM 5w40 sam na nim jeżdżę i jestem zadowolony.
tomgt Opublikowano 5 Marca 2017 Opublikowano 5 Marca 2017 Panowie leje ktoś może u siebie Total Quartz 9000 ENERGY 5W40 ?? Cena na pewno konkurencyjna ale wiadomo nie jest najważniejsza, plusem może być to że jest to olej który jest rzadziej podrabiany niż np. Motul czy LM poza tym Francuzi leją go na start do swoich aut. Z własnego doświadczenia wiem ze znajomy leje do swojego francuza od 15 lat tylko total i złego słowa nie powie.
Dev Opublikowano 5 Marca 2017 Opublikowano 5 Marca 2017 2 godziny temu, tomgt napisał: Panowie leje ktoś może u siebie Total Quartz 9000 ENERGY 5W40 ?? to jest technologia syntetyczna a nie fullsyntetyk
mango_japko Opublikowano 11 Marca 2017 Opublikowano 11 Marca 2017 Czołem Panowie, co się stało, że nagle Motul X-Cess 8100 5W 40 zrobił się be i króluje LM? Odkąd pamiętam numero uno był Motul
sambo Opublikowano 18 Marca 2017 Opublikowano 18 Marca 2017 Dużo podróbek.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
cabanmat Opublikowano 18 Marca 2017 Opublikowano 18 Marca 2017 Zależy do czego... LM SYNTHOIL 5W40 w różowej butli będzie lepszy od Motula, ale i droższy
HQ-Automotive Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 Co do tego czy lepszy- kwestia otwarta, na pewno droższy i jeżeli Cię stać to zalej po czym obserwuj jak zachowuje się silnik, czy pracuje ciszej, inaczej itd. Bazowałem na olejach zarówno LM jak i Motula syntetykach 5w40 jak i 5w30 w przypadku silnika 1.8T i moim zdaniem ich jakość jest bardzo zbliżona.
SEBOlbfb Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Hej, dziś znajomy sprzedawca w sklepie zamówił mi olej Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 do 1.8t bfb. Czy to będzie dobry olej do tego silnika?
Charlie120 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 4 minuty temu, SEBOlbfb napisał: Hej, dziś znajomy sprzedawca w sklepie zamówił mi olej Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 do 1.8t bfb. Czy to będzie dobry olej do tego silnika? Jest porównywalny do motula 5w40. Silnik na nim chodzi prawie tak samo Wybrałeś jeden z lepszych olejów do tego silnika, więc raczej nie masz się czym martwić
SEBOlbfb Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Ok dzięki, tylko każdy proponuje lm synthol 5w40 a o top tecu malo kto pisze.
przem8 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 52 minuty temu, SEBOlbfb napisał: Ok dzięki, tylko każdy proponuje lm synthol 5w40 a o top tecu malo kto pisze. Top tec jest wykonany w technologii syntetycznej, a synthoil to prawdziwy full syntetyk i to taka znacząca różnica
mirek31071977 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Dokładnie z tym top tec.To technologia syntetyczna.Leję go do Polo i jestem zadowolony.Do Audi SHT.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się