Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:hi: Myślę że cena LM SHT 5w-40 nie jest wcale wadą. Mało tego jeśli za 4L Szajstrol Sraknatec 5Fu-30 :facepalm: muszę zapłacić w sklepie w mojej okolicy ok 130zł :kox: to wolę dołożyć te 40zł i kupić 5L ori LM SHT 5w-40 :banan: od kolegi Dzika. Te cztery dychy to chyba nie jest jakaś bariera nie do przebicia :huh:

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No i litr do przodu. Poza tym różnica w jakości jest kolosalna.

Opublikowano
kmtmzamd.jpg
Opublikowano

kmtmzamd.jpg

Dzięki za foto nie mam podnośnika takiego ale mam linowy i w garażu hak to sobie poradzę w środę będę działał dam znać co z tego wyszło

Opublikowano (edytowane)

Panowie pytanie mam. Dziś rano w drodze do pracy zaświeciła mi sie żółta kontrolka od minimalnego stanu oleju. Na wymianę jestem umówiony dopiero jakoś w tym tygodniu, więc po pracy muszę kupić coś na dolewkę awaryjnego.

Jeżdę na LM Synthoil High Tech 5W-40. Co mógłbym wziąc na dolewkę, powiedzmy stąd:

http://www.motochemia.pl/oleje-silnikowe-oleje-syntetyczne-c-136_137.html?dostepnosc=0&filter_id=&sort=4a&view=

wiem, że najlepiej by było tego samego LM-a, ale jak mówiłem, chce tylko cokolwiek dolać bo i tak mam wymianę.

Porównałem mniej więcj normy i specyfikację i może ten byłby odpowiedni?

http://www.motochemia.pl/shell-helix-5w-40-1l-ultra-olej-syntetyczny-p-2977.html

Co sądzicie?

Edytowane przez Jokeer
Opublikowano

jak masz wymianę to olej pewnie już masz kupiony wiec co szkodzi dolać a jak nie to ja na twoim miejscu kupił bym ten co mam zalany i wymienił go sobie sam bo to nic trudnego a parę groszy zostaje w portfelu. Nie prowadził bym experymentów no chyba że był bym w trasie i musiał dolać coś innego ale w tym przypadku auto w domu więc bym coś kombinował by auto stało do wymiany jeśli nie mam zamiaru dolewać tego samego oleju. Nie polecam takich experymentów ale niech się specjaliści wypowiedzą

Opublikowano

Oleju jeszcze nie mam kupionego... czekam aż mi sprawdzą do warsztatu. a do domu mam ~50 km i się trochę cykam jechać na minimalnym poziomie...

Opublikowano

tutaj specjalisty nie potrzeba

cokolwiek wlejesz bedzie dobrze, silnik nie wybuchnie ani nie stanie

moze byc zaproponowany shell, nie pogryzie sie z synthoilem

Opublikowano

Panowie jestem własnie na etapie wymiany oleju w moim Audi 1.8 T BFB z przebiegiem 216 000 km ( realny przebieg, sprawdzany w ASO i zgadza się z załączoną książką przy kupnie auta). Auto kupione dwa tygodnie temu, więc nie mam rozeznania czy bierze olej czy nie. Zalany jest teraz Castrol Magnatec Professional B4 5W-40. Po przeczytaniu całego tematu i wyciągnięciu wniosków, trzeba ten olej zmienić, tylko na jaki Motul czy LM, i jaki dokładnie? Gdy jest zimny delikatnie słychać przez 1-2 s jakieś brzęczenie, czyżby to był łańcuszek? Warto zastosować płukankę przy ewentualnej zmianie oleju?

Opublikowano

jk2kay6t.jpg

albo

q4p4dbij.jpg

Opublikowano

Latam cały czas na LM 5w40 ale jutro zmiana na LM 0w40 :D dokładnie ten co Dev pokazał na zdjeciach jedne z najlepszych jakie można polecać do tego silnika.

Opublikowano

5w40 ewentualnie 5w50

Opublikowano

Ja 2 miesiące temu zalałem motula 0W/40 zrobiłem 5tyś.km żadnego ubytku oleju i co ważne rano łańcucha nie słyszę

Opublikowano

5w40 ewentualnie 5w50

Kolego na zimę do 1.8T to raczej nie zalałbym 5W50 do normalnej jazdy, łańcuszek będzie słychać każdego poranka.

Opublikowano

Dzięki kolego Dev za szybką odpowiedź :-) zapomniałem jeszcze o jednym, a mianowicie w aucie zostanie zamontowana instalacja gazowa i również można zastosować ten olej LM 5w40 ? I jeszcze jedno pytanie co do płukania silnika, po wlaniu tego środka do silnika i jego pracy przez ok 15 min wystarczy tylko jak spuszcze stary olej i wymienię na nowy wraz z filtrem?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

tak wystarczy. Do gazu czy bez LM bedzie bardzo dobry

Opublikowano

Ja latam na tym oleju po zmianie z Szajstrola i jest ok. Polecam go komu tylko mogę.

Opublikowano

zastanawiam się czy przy następnej zmianie nie zalać LM 0w-40 obecnie mam LM SHT 5w-40 czy jest sens??

Opublikowano

5w40 ewentualnie 5w50

Kolego na zimę do 1.8T to raczej nie zalałbym 5W50 do normalnej jazdy, łańcuszek będzie słychać każdego poranka.

przeca 5w lało się do starszych 1.8t, innych v6 i v8 od nowości z tamtych lat, gdzie też były napinacze, te same

Opublikowano

zastanawiam się czy przy następnej zmianie nie zalać LM 0w-40 obecnie mam LM SHT 5w-40 czy jest sens??

Jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...