Dominik93 Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 I ty z tego powodu chcesz robić remont silnika i zmieniać olej?.. To jest normalne jak weźmie 1 l na 10tkm przy turbodoładowanym benzynowym silniku. Nie zaprzataj sobie głowy tym problemem chyba że nie masz co z kasą robić to Twój wybór.
DanielAudiDaniel Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 Zdecydowanie mam co z kasą robić tylko się zapytałem czy z 0W40 wskoczyć na 5W40 Motula
Dominik93 Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 5w40 Motul x cess albo liqu Molly 5w40. 0w40 różni się tym że przy oleju 0w różnice odczujesz tylko w zimę podczas rozruchu a w lato bez zmian a klasy lepkości mają bardzo blisko porównywalne do siebie.
DanielAudiDaniel Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 Dominik bardzo dziękuję za radę będę robić zmianę za 2000 km to kupie i zaleję Motula 5W40
azure Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 na 10000 weźmie 1 litr oleju Niewiele, szczególnie latem i jak trochę gnieciesz.
BeyerBrown Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 (edytowane) Ja bym raczej nie stosował płukanki bo wywali Ci cały syf i może dojść do rozczelnienia a wtedy gwarantowany remont silnika masz zapewniony. Dobrze, że mówisz to w trybie przypuszczającym... jak mniemam nigdy płukanki nie stosowałeś stąd Twój sceptycyzm... Kolegę mogę zapewnić, że to taki sam mit z tym rozszczelnieniem i odlepianiem się płatami syfów jak ten, że nie wolno przechodzić z półsyntetyka na pełen syntetyk po np. 200tys.km. Ja zarówno zrobiłem ten "niedozwolony" krok wiele lat temu w drugim aucie jak i regularnie płuczę silniki płukanką... pacjenci mają się dobrze a w tym co miał od nowości tylko półsyntetyka (10W40) przepał dodatkowo zmalał do zera, po przejściu na 5W40 Kolega DanielAudiDaniel mając wcześniej wlanego dobrego fulla tym bardziej nie ma się co obawiać o jakiś płatami odklejający się syf, bo 0W40 niemal cały rozpuścił przez ostatni rok dzięki swoim dodatkom "piorącym" a wcześniej robił to z podobną skutecznością 5W40 Tutaj jest wszystko ładnie wyjaśnione: http://motoroils.pl/dlaczego.html wyczytać można tam między innymi: "Jeśli silnik zacznie spalać olej (będzie się przedostawał przez pierścienie do cylindrów), może to oznaczać unieruchomione pierścienie poprzez nagar (przez dłogotrwałe stosowanie olejów z bazami mineralnymi). Może pomóc wtedy wypłukanie nagaru płukanką dodawaną do oleju tuż przed wymianą." Polecam jednak przeczytać całość tego poradnika. Opis płukanki: http://liquimoly.pl/produkty/pro-line-1/engine-flush-pro-line-2662-detail "Czyści silnik od wewnątrz. Usuwa osady z kanałów olejowych, z rowków pierścieni tłokowych itp. Zmniejsza hałas silnika i zużycie oleju. Poprawia kompresję. Zwiększa niezawodność pojazdu. Umożliwia uzyskanie pełnej wydajności oleju bezpośrednio po wymianie." i jeszcze propagandowy filmik LM: https://www.youtube.com/watch?v=OSqwV50M8OE&list=PLu3fLeEhzF714nsej6N1NEpk9zkrQiybE Edytowane 10 Marca 2016 przez BeyerBrown
zen8000 Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 Pięknie powiedziane BeyerBrown Większość wypowiada się choć sami nie stosowali płukanki. Ja już płukałem 2x dwa auta i w żadnym prócz plusów nie zauważyłem minusów... Też nie byłem pewien ale przekonali mnie forumowicze i przeczytanie kilku postów nie żałuję... Płucz płukanką lej Motula albo LM 5w40 i będzie git różnice widać odrazu wydukane na T3
DanielAudiDaniel Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 Dziękuję za wszystkie opinie i za rady tak też zrobię tylko jeszcze muszę 2 trasy oblecieć i będzie nowa oliwa na pokładzie życzę wszystkiego dobrego pozdrawiam
kuki181993 Opublikowano 11 Marca 2016 Opublikowano 11 Marca 2016 Witam a co myslicie o oleju motul x-max 0w40? Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
kuki181993 Opublikowano 11 Marca 2016 Opublikowano 11 Marca 2016 To ciesze sie . Niedawno kupilem auto z 1.8t i poprzedni wlasciciel lał taki olej. Zastanawiam sie czy zastosowac plukanke LM przed wymiana... Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
Kosa-00 Opublikowano 11 Marca 2016 Opublikowano 11 Marca 2016 nie ma sensu płukać po syntetyku on sam płucze
BeyerBrown Opublikowano 11 Marca 2016 Opublikowano 11 Marca 2016 (edytowane) Generalnie tak, ale jeśli olej jest przepracowany to spada mu TBN i co za tym idzie zdolności dyspergująco-myjące i powolutku silnik się zaszlamia... tym mocniej, im dłużej zwleka się z wymianą (np. po 15tys.km). Świeża oliwa oczywiście zalegające osady znów oczyści ale po co jej robić pod górkę już na dzień dobry? Niech chlupie sobie od początku w czystym silniku Edytowane 12 Marca 2016 przez BeyerBrown
juuzek Opublikowano 12 Marca 2016 Opublikowano 12 Marca 2016 Panowie przeczytalem cały wątek, mam BFB i byl zalany Valvoline 10w60 vr1, płukanka LM i zmiana oleju na LM ?
luend Opublikowano 21 Marca 2016 Opublikowano 21 Marca 2016 Witam. Szykuję się do wymiany oliwy w swoim 1.8t i po przeczytaniu tego tematu mam kilka pytań. Zrobiłem 8tyś na tym co jest, poprzedni właściciel twierdził że zalał 10w40 i mam kartkę z zagranicy jeszcze że też taki był zalany wcześniej ja bym chciał zmienić na LM albo Motul 5w40 nie będzie problemu ? robić płukankę ? powiem tylko że auto przez te 8tyś wzięło jakieś pół litra oleju. A i jeszcze jedno LM pewnie w sklepie nie dostanę a ten na allegro warto zamawiać ? Ceny w granicach 150 za lm za motul dychę mniej ..
BeyerBrown Opublikowano 21 Marca 2016 Opublikowano 21 Marca 2016 Płukanka LM Engine ProFlush + LM SHT 5W40 i będzie dobrze Poszukaj na stronie Liqui Moly kto jest certyfikowanym sprzedawcą ich produktów i od nich zamów Ja dałem ~180zł/5l http://galonoleje.pl/ Mają ważny certyfikat, potwierdza to również strona LM http://www.liqui-moly.pl/
luend Opublikowano 21 Marca 2016 Opublikowano 21 Marca 2016 ok i git tyle chciałem wiedzieć dzięki czyli olać allegro
azure Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 Płukanka LM Engine ProFlush + LM SHT 5W40 i będzie dobrze Poszukaj na stronie Liqui Moly kto jest certyfikowanym sprzedawcą ich produktów i od nich zamów Ja dałem ~180zł/5l http://galonoleje.pl/ Mają ważny certyfikat, potwierdza to również strona LM http://www.liqui-moly.pl/ sam u nich kupuję i już parę kPLN zostawiłem. Ceny lepsze jak u polecanych forumowych kolegów.
VTG Opublikowano 26 Marca 2016 Opublikowano 26 Marca 2016 Ja wszystkie 1.8T które robiłem zalewam Mobilem 5W50 i uważam że nie ma lepszego oleju do 1.8T.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się