Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zapycha się od systematycznego jeżdżenia na oleju nieprzewidzianym dla danego silnika (owszem, są PÓŁSYNTETYKI 10W40 z normą VW502 00, ale rekomendowany jest SYNTETYK 5W40) + przeciąganie wymian oleju (max. co 15tys.km, jak się katuje auto to nawet szybciej) + brak płukanek przed wymianą oliwy.

Żeby była jasność - jednorazowe zalanie 10W40 nie spowoduje od razu bajzlu.

ok to motul 5w40? cczy castrol edge 5w40?:)

Jeśli czujnik ciśnienia jest sprawny to zrzuć miskę i zobacz co tam się dzieje, na 5w40 może być to samo co teraz jest. U mnie spadało ciśnienie po rozgrzaniu oleju i kontrolka zapalała się. Miałem przytartą pompę oleju i po wymianie zalałem 5w40 do silnika, który jeździł długo na 10w40.

arobiles płukanke czy tylko spuscilems 10w40 i zalales 5w40?

Zapycha się od systematycznego jeżdżenia na oleju nieprzewidzianym dla danego silnika (owszem, są PÓŁSYNTETYKI 10W40 z normą VW502 00, ale rekomendowany jest SYNTETYK 5W40) + przeciąganie wymian oleju (max. co 15tys.km, jak się katuje auto to nawet szybciej) + brak płukanek przed wymianą oliwy.

Żeby była jasność - jednorazowe zalanie 10W40 nie spowoduje od razu bajzlu.

pojezdzilem kolo w tyg na 1040 czyli nie sie nie stanie ak zaleje 5w40?

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

1. Motul, nigdy szajstrol.

2. Plukanka w niczym nie zaszkodzi.

3. Nic sie nie stanie, ja tez tak mialem, kupilem auto od goscia co wlasnie szajstrol 10W-40 zalal, natychmiast wymienilem na Motula 5W-40 + plukanka i nic sie nie stalo!

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dla jasności (dla kol. pytającego) - płukankę wlewa się do rozgrzanego, starego oleju tuż przed jego wymianą na 10-15 minut.

Opublikowano

Koledzy dzis zdiolem miske oleju okzalo sie ze smok był czysty, jutro wymieniamy poppe oleju bo skoro zakupielm to załoze nowa odrazu, czyli co moze byc przyczyna swiecenia sie kontrolki oleju? zalem adudi b6 tydzien temu motulem polsyntetykiem 10w40 i po tygodniu zaczeła migac kontrolka a wczeniej nie wiem jaki byl olej to po zdjeciu miski zalac go tym samym 10w 40 czy moze przesjsc na motul 5w40 x-clean?

Opublikowano

Na xcess przejdź

Opublikowano

Koledzy wymienilem pope oleju na febi smoka przeczyscilem i zalalem olej nowy i filter oleju tez nowy cisnienie oleju na zimnym silniku pokazywalo 3 bary na goracym spadło do zera gdy dalen na oborty na goracym silniku to zaczeła mi sie kontrolka oleju siwecic znowu na na malych obortach nie swieci tylko gdy dam na oboroty podpiolem pod komputer i nic nie wyzalalo by jakis czyjnik był walniety co moze byc przyczyna pomózcie ( audi a 4 b6 1.8t 150 km silnik avj 2002r )

Opublikowano

Silnik złom albo pompa oleju

Opublikowano

Bo oryginalnie ciśnienie oleju mierzone jest po przekroczeniu 1500 lub 2000 tys obr, na wolnych obrotach będzie chodził aż się zatrze nie informując Cię nawet o braku ciśnienia, tak to już jest skonstruowane, dlatego dopiero po przegazowce myga i piszczy. Jakie jest ciśnienie przy 1500 , 2000, 2500 sprawdź jeszcze raz innym manometrem

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

I napisz

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

załozylem pompe FEBI


Bo oryginalnie ciśnienie oleju mierzone jest po przekroczeniu 1500 lub 2000 tys obr, na wolnych obrotach będzie chodził aż się zatrze nie informując Cię nawet o braku ciśnienia, tak to już jest skonstruowane, dlatego dopiero po przegazowce myga i piszczy. Jakie jest ciśnienie przy 1500 , 2000, 2500 sprawdź jeszcze raz innym manometrem

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
I napisz

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

Bo oryginalnie ciśnienie oleju mierzone jest po przekroczeniu 1500 lub 2000 tys obr, na wolnych obrotach będzie chodził aż się zatrze nie informując Cię nawet o braku ciśnienia, tak to już jest skonstruowane, dlatego dopiero po przegazowce myga i piszczy. Jakie jest ciśnienie przy 1500 , 2000, 2500 sprawdź jeszcze raz innym manometrem

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
I napisz

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

OK sprawdze a jezeli przy tych obrotach co napisałes bedzie pokazywało np 3 bary to co wtedy?

Opublikowano

panewki i wał do roboty, jak nie wiecej

Opublikowano

Witam mam pytanie pierwsza wymiana oleju w moim bolidzie.Zalany przez helmuta castrol edge 5W30:( Zakupiłem Liqui Moly 5W40 synthoil high tech I flash engine Liqui Moly.Generalnie olej wygląda kiepsko i stąd moje pytanie czy nie zaszkodzę silnikowy tą płukanką??I czy mój wybór jest słuszny??pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

OK sprawdze a jezeli przy tych obrotach co napisałes bedzie pokazywało np 3 bary to co wtedy?

Tu masz oficjalne minimalne wartości ciśnienia oleju jakie musi spełniać Twój silnik:

1.8T (AVJ/AMB/BFB/BEX/BKB)

temperatura oleju: ok. 90st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz)

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,3 bar (!!!)

ciśnienie przy 3500rpm: przynajmniej 3,5...4,5 bar

ciśnienie przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano

czujnik reaguje przy spadku ciśnienia do 1,2...1,6 bar (komputer prawdopodobnie ignoruje stan czujnika ciśnienia przy niskich obrotach)

(źródło: ELSA)

Zastanawiam się ilu forumowych sZpeców robiłoby generalkę silnika gdyby im manometr pokazał dajmy na to 1,5 bar przy 2000rpm... :whistling:

Bo mam wrażenie, że dla niektórych już 2 bary na wolnych obrotach to wystarczający powód do zaoferowania kapitalki klientowi :wink:

Witam mam pytanie pierwsza wymiana oleju w moim bolidzie.Zalany przez helmuta castrol edge 5W30:( Zakupiłem Liqui Moly 5W40 synthoil high tech I flash engine Liqui Moly.Generalnie olej wygląda kiepsko i stąd moje pytanie czy nie zaszkodzę silnikowy tą płukanką??I czy mój wybór jest słuszny??pozdrawiam

Nic się nie stanie :hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

Panowie mam pytanie czy ktoś używał oleju MILLERS CFS 5W40 albo MILLERS EE LONGLIFE 5w40 5L lub słynnego AMSOIL rzeczywiście taki dobry ?? Który polecacie obecnie silnik zalany LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 ale chce zobaczyć jak silnik pracuje na innym oleju

Edytowane przez siwak
Opublikowano (edytowane)

Koledzy wymienilem pope oleju na febi smoka przeczyscilem i zalalem olej nowy i filter oleju tez nowy cisnienie oleju na zimnym silniku pokazywalo 3 bary na goracym spadło do zera gdy dalen na oborty na goracym silniku to zaczeła mi sie kontrolka oleju siwecic znowu na na malych obortach nie swieci tylko gdy dam na oboroty podpiolem pod komputer i nic nie wyzalalo by jakis czyjnik był walniety co moze byc przyczyna pomózcie ( audi a 4 b6 1.8t 150 km silnik avj 2002r )

U mnie stara pompa oleju wyglądała tak:

159c002ffaa2d970gen.jpg

Przy wymianie pompy warto wymienić panewki bo tam może uciekać ciśnienie. U mnie jakieś 40tkm temu były wymieniane i ich nie ruszałem. Może głupie pytanie zadam, ale zalałeś olejem przy zakładaniu?

Edytowane przez Mariuszvvvv
Opublikowano

Koledzy wymienilem pope oleju na febi smoka przeczyscilem i zalalem olej nowy i filter oleju tez nowy cisnienie oleju na zimnym silniku pokazywalo 3 bary na goracym spadło do zera gdy dalen na oborty na goracym silniku to zaczeła mi sie kontrolka oleju siwecic znowu na na malych obortach nie swieci tylko gdy dam na oboroty podpiolem pod komputer i nic nie wyzalalo by jakis czyjnik był walniety co moze byc przyczyna pomózcie ( audi a 4 b6 1.8t 150 km silnik avj 2002r )

U mnie stara pompa oleju wyglądała tak:

159c002ffaa2d970gen.jpg

Przy wymianie pompy warto wymienić panewki bo tam może uciekać ciśnienie. U mnie jakieś 40tkm temu były wymieniane i ich nie ruszałem. Może głupie pytanie zadam, ale zalałeś olejem przy zakładaniu?

Panewki robiłeś na korbowodach czy główne ??

Opublikowano

Panewki robiłeś na korbowodach czy główne ??

Główne

Opublikowano

Panowie mam pytanie czy ktoś używał oleju MILLERS CFS 5W40 albo MILLERS EE LONGLIFE 5w40 5L lub słynnego AMSOIL rzeczywiście taki dobry ?? Który polecacie obecnie silnik zalany LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 ale chce zobaczyć jak silnik pracuje na innym oleju

Wlałem kiedyś Millersa 5W40 z serii Nanodrive, w porównaniu do SHT 5W40 którego mam obecnie nie ma różnicy w pracy silnika, więc nie wiem czy jest sens płacić dodatkową forsę za niego...

...tym bardziej, że bardzo dobrym olejem jest też Motul X-cess. I do tego wyraźnie tańszy od w/w.

Spróbować oczywiście możesz, nie zawiedziesz się... ja jednak wolałbym te kilkadziesiąt PLN różnicy (w por. do X-cess'a) wydać na coś przyjemniejszego :wink:

Opublikowano

Cześć jestem nowym posiadaczem A4 z 1.8T. Po zakupie od razu zmiana oleju i przez moją nieuwagę mechanik wlał mi 10W40 powiedział że będzie dobry i że zawsze taki leje. Wcześniej był 5W40. Podpowiedzcie mi czy powinienem go zmienić (i czy robić płukanie ) jeśli tak na jaki. Do tej pory zrobiłem ok. 1000km i silnik pracuje cicho.

Opublikowano (edytowane)

Cześć jestem nowym posiadaczem A4 z 1.8T. Po zakupie od razu zmiana oleju i przez moją nieuwagę mechanik wlał mi 10W40 powiedział że będzie dobry i że zawsze taki leje. Wcześniej był 5W40. Podpowiedzcie mi czy powinienem go zmienić (i czy robić płukanie ) jeśli tak na jaki. Do tej pory zrobiłem ok. 1000km i silnik pracuje cicho.

Po pierwsze zmień mechanika :facepalm: . Płukanka i olej 5W40 ewentualnie 0W40

Ja zawsze robię płukankę i zawsze ten sam olej leję .

miller_lf5405L-500x500.jpgmillers-engine-flush-250ml.jpg

Edytowane przez marcinch001
Opublikowano

Panewki robiłeś na korbowodach czy główne ??

Główne

W jakim stanie były stare i czy sporo jest roboty z wymiana wiadomo w korbowodach to prosta sprawa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...