dawid4728 Opublikowano 25 Lipca 2016 Opublikowano 25 Lipca 2016 Zapycha się od systematycznego jeżdżenia na oleju nieprzewidzianym dla danego silnika (owszem, są PÓŁSYNTETYKI 10W40 z normą VW502 00, ale rekomendowany jest SYNTETYK 5W40) + przeciąganie wymian oleju (max. co 15tys.km, jak się katuje auto to nawet szybciej) + brak płukanek przed wymianą oliwy. Żeby była jasność - jednorazowe zalanie 10W40 nie spowoduje od razu bajzlu. ok to motul 5w40? cczy castrol edge 5w40? Jeśli czujnik ciśnienia jest sprawny to zrzuć miskę i zobacz co tam się dzieje, na 5w40 może być to samo co teraz jest. U mnie spadało ciśnienie po rozgrzaniu oleju i kontrolka zapalała się. Miałem przytartą pompę oleju i po wymianie zalałem 5w40 do silnika, który jeździł długo na 10w40. arobiles płukanke czy tylko spuscilems 10w40 i zalales 5w40? Zapycha się od systematycznego jeżdżenia na oleju nieprzewidzianym dla danego silnika (owszem, są PÓŁSYNTETYKI 10W40 z normą VW502 00, ale rekomendowany jest SYNTETYK 5W40) + przeciąganie wymian oleju (max. co 15tys.km, jak się katuje auto to nawet szybciej) + brak płukanek przed wymianą oliwy. Żeby była jasność - jednorazowe zalanie 10W40 nie spowoduje od razu bajzlu. pojezdzilem kolo w tyg na 1040 czyli nie sie nie stanie ak zaleje 5w40?
Unf Opublikowano 25 Lipca 2016 Opublikowano 25 Lipca 2016 1. Motul, nigdy szajstrol. 2. Plukanka w niczym nie zaszkodzi. 3. Nic sie nie stanie, ja tez tak mialem, kupilem auto od goscia co wlasnie szajstrol 10W-40 zalal, natychmiast wymienilem na Motula 5W-40 + plukanka i nic sie nie stalo! 1
BeyerBrown Opublikowano 25 Lipca 2016 Opublikowano 25 Lipca 2016 Dla jasności (dla kol. pytającego) - płukankę wlewa się do rozgrzanego, starego oleju tuż przed jego wymianą na 10-15 minut.
dawid4728 Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 Koledzy dzis zdiolem miske oleju okzalo sie ze smok był czysty, jutro wymieniamy poppe oleju bo skoro zakupielm to załoze nowa odrazu, czyli co moze byc przyczyna swiecenia sie kontrolki oleju? zalem adudi b6 tydzien temu motulem polsyntetykiem 10w40 i po tygodniu zaczeła migac kontrolka a wczeniej nie wiem jaki byl olej to po zdjeciu miski zalac go tym samym 10w 40 czy moze przesjsc na motul 5w40 x-clean?
dawid4728 Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 Koledzy wymienilem pope oleju na febi smoka przeczyscilem i zalalem olej nowy i filter oleju tez nowy cisnienie oleju na zimnym silniku pokazywalo 3 bary na goracym spadło do zera gdy dalen na oborty na goracym silniku to zaczeła mi sie kontrolka oleju siwecic znowu na na malych obortach nie swieci tylko gdy dam na oboroty podpiolem pod komputer i nic nie wyzalalo by jakis czyjnik był walniety co moze byc przyczyna pomózcie ( audi a 4 b6 1.8t 150 km silnik avj 2002r )
koziol1172 Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 Bo oryginalnie ciśnienie oleju mierzone jest po przekroczeniu 1500 lub 2000 tys obr, na wolnych obrotach będzie chodził aż się zatrze nie informując Cię nawet o braku ciśnienia, tak to już jest skonstruowane, dlatego dopiero po przegazowce myga i piszczy. Jakie jest ciśnienie przy 1500 , 2000, 2500 sprawdź jeszcze raz innym manometrem Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka I napisz Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
dawid4728 Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 załozylem pompe FEBI Bo oryginalnie ciśnienie oleju mierzone jest po przekroczeniu 1500 lub 2000 tys obr, na wolnych obrotach będzie chodził aż się zatrze nie informując Cię nawet o braku ciśnienia, tak to już jest skonstruowane, dlatego dopiero po przegazowce myga i piszczy. Jakie jest ciśnienie przy 1500 , 2000, 2500 sprawdź jeszcze raz innym manometremWysłane z mojego MotoG3 przy użyciu TapatalkaI napiszWysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka Bo oryginalnie ciśnienie oleju mierzone jest po przekroczeniu 1500 lub 2000 tys obr, na wolnych obrotach będzie chodził aż się zatrze nie informując Cię nawet o braku ciśnienia, tak to już jest skonstruowane, dlatego dopiero po przegazowce myga i piszczy. Jakie jest ciśnienie przy 1500 , 2000, 2500 sprawdź jeszcze raz innym manometremWysłane z mojego MotoG3 przy użyciu TapatalkaI napiszWysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka OK sprawdze a jezeli przy tych obrotach co napisałes bedzie pokazywało np 3 bary to co wtedy?
zen8000 Opublikowano 29 Lipca 2016 Opublikowano 29 Lipca 2016 panewki i wał do roboty, jak nie wiecej
kris5333 Opublikowano 29 Lipca 2016 Opublikowano 29 Lipca 2016 Witam mam pytanie pierwsza wymiana oleju w moim bolidzie.Zalany przez helmuta castrol edge 5W30:( Zakupiłem Liqui Moly 5W40 synthoil high tech I flash engine Liqui Moly.Generalnie olej wygląda kiepsko i stąd moje pytanie czy nie zaszkodzę silnikowy tą płukanką??I czy mój wybór jest słuszny??pozdrawiam
BeyerBrown Opublikowano 29 Lipca 2016 Opublikowano 29 Lipca 2016 (edytowane) OK sprawdze a jezeli przy tych obrotach co napisałes bedzie pokazywało np 3 bary to co wtedy? Tu masz oficjalne minimalne wartości ciśnienia oleju jakie musi spełniać Twój silnik: 1.8T (AVJ/AMB/BFB/BEX/BKB) temperatura oleju: ok. 90st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz) ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,3 bar (!!!) ciśnienie przy 3500rpm: przynajmniej 3,5...4,5 bar ciśnienie przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano czujnik reaguje przy spadku ciśnienia do 1,2...1,6 bar (komputer prawdopodobnie ignoruje stan czujnika ciśnienia przy niskich obrotach) (źródło: ELSA) Zastanawiam się ilu forumowych sZpeców robiłoby generalkę silnika gdyby im manometr pokazał dajmy na to 1,5 bar przy 2000rpm... Bo mam wrażenie, że dla niektórych już 2 bary na wolnych obrotach to wystarczający powód do zaoferowania kapitalki klientowi Witam mam pytanie pierwsza wymiana oleju w moim bolidzie.Zalany przez helmuta castrol edge 5W30:( Zakupiłem Liqui Moly 5W40 synthoil high tech I flash engine Liqui Moly.Generalnie olej wygląda kiepsko i stąd moje pytanie czy nie zaszkodzę silnikowy tą płukanką??I czy mój wybór jest słuszny??pozdrawiam Nic się nie stanie Edytowane 29 Lipca 2016 przez BeyerBrown
siwak Opublikowano 29 Lipca 2016 Opublikowano 29 Lipca 2016 (edytowane) Panowie mam pytanie czy ktoś używał oleju MILLERS CFS 5W40 albo MILLERS EE LONGLIFE 5w40 5L lub słynnego AMSOIL rzeczywiście taki dobry ?? Który polecacie obecnie silnik zalany LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 ale chce zobaczyć jak silnik pracuje na innym oleju Edytowane 29 Lipca 2016 przez siwak
Mariuszvvvv Opublikowano 29 Lipca 2016 Opublikowano 29 Lipca 2016 (edytowane) Koledzy wymienilem pope oleju na febi smoka przeczyscilem i zalalem olej nowy i filter oleju tez nowy cisnienie oleju na zimnym silniku pokazywalo 3 bary na goracym spadło do zera gdy dalen na oborty na goracym silniku to zaczeła mi sie kontrolka oleju siwecic znowu na na malych obortach nie swieci tylko gdy dam na oboroty podpiolem pod komputer i nic nie wyzalalo by jakis czyjnik był walniety co moze byc przyczyna pomózcie ( audi a 4 b6 1.8t 150 km silnik avj 2002r ) U mnie stara pompa oleju wyglądała tak: Przy wymianie pompy warto wymienić panewki bo tam może uciekać ciśnienie. U mnie jakieś 40tkm temu były wymieniane i ich nie ruszałem. Może głupie pytanie zadam, ale zalałeś olejem przy zakładaniu? Edytowane 29 Lipca 2016 przez Mariuszvvvv
siwak Opublikowano 29 Lipca 2016 Opublikowano 29 Lipca 2016 Koledzy wymienilem pope oleju na febi smoka przeczyscilem i zalalem olej nowy i filter oleju tez nowy cisnienie oleju na zimnym silniku pokazywalo 3 bary na goracym spadło do zera gdy dalen na oborty na goracym silniku to zaczeła mi sie kontrolka oleju siwecic znowu na na malych obortach nie swieci tylko gdy dam na oboroty podpiolem pod komputer i nic nie wyzalalo by jakis czyjnik był walniety co moze byc przyczyna pomózcie ( audi a 4 b6 1.8t 150 km silnik avj 2002r ) U mnie stara pompa oleju wyglądała tak: Przy wymianie pompy warto wymienić panewki bo tam może uciekać ciśnienie. U mnie jakieś 40tkm temu były wymieniane i ich nie ruszałem. Może głupie pytanie zadam, ale zalałeś olejem przy zakładaniu? Panewki robiłeś na korbowodach czy główne ??
Mariuszvvvv Opublikowano 29 Lipca 2016 Opublikowano 29 Lipca 2016 Panewki robiłeś na korbowodach czy główne ?? Główne
BeyerBrown Opublikowano 30 Lipca 2016 Opublikowano 30 Lipca 2016 Panowie mam pytanie czy ktoś używał oleju MILLERS CFS 5W40 albo MILLERS EE LONGLIFE 5w40 5L lub słynnego AMSOIL rzeczywiście taki dobry ?? Który polecacie obecnie silnik zalany LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 ale chce zobaczyć jak silnik pracuje na innym oleju Wlałem kiedyś Millersa 5W40 z serii Nanodrive, w porównaniu do SHT 5W40 którego mam obecnie nie ma różnicy w pracy silnika, więc nie wiem czy jest sens płacić dodatkową forsę za niego... ...tym bardziej, że bardzo dobrym olejem jest też Motul X-cess. I do tego wyraźnie tańszy od w/w. Spróbować oczywiście możesz, nie zawiedziesz się... ja jednak wolałbym te kilkadziesiąt PLN różnicy (w por. do X-cess'a) wydać na coś przyjemniejszego
ravjaqbiec Opublikowano 30 Lipca 2016 Opublikowano 30 Lipca 2016 Cześć jestem nowym posiadaczem A4 z 1.8T. Po zakupie od razu zmiana oleju i przez moją nieuwagę mechanik wlał mi 10W40 powiedział że będzie dobry i że zawsze taki leje. Wcześniej był 5W40. Podpowiedzcie mi czy powinienem go zmienić (i czy robić płukanie ) jeśli tak na jaki. Do tej pory zrobiłem ok. 1000km i silnik pracuje cicho.
marcinch001 Opublikowano 30 Lipca 2016 Opublikowano 30 Lipca 2016 (edytowane) Cześć jestem nowym posiadaczem A4 z 1.8T. Po zakupie od razu zmiana oleju i przez moją nieuwagę mechanik wlał mi 10W40 powiedział że będzie dobry i że zawsze taki leje. Wcześniej był 5W40. Podpowiedzcie mi czy powinienem go zmienić (i czy robić płukanie ) jeśli tak na jaki. Do tej pory zrobiłem ok. 1000km i silnik pracuje cicho. Po pierwsze zmień mechanika . Płukanka i olej 5W40 ewentualnie 0W40 Ja zawsze robię płukankę i zawsze ten sam olej leję . Edytowane 30 Lipca 2016 przez marcinch001
siwak Opublikowano 30 Lipca 2016 Opublikowano 30 Lipca 2016 Panewki robiłeś na korbowodach czy główne ?? Główne W jakim stanie były stare i czy sporo jest roboty z wymiana wiadomo w korbowodach to prosta sprawa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się