przem8 Opublikowano 19 Lutego 2017 Opublikowano 19 Lutego 2017 25 minut temu, 1szewczi90 napisał: Słuchajcie jest taki problem jaki olej zalać do silnika 1.8T 150KM o oznaczeniu AWT. Przebieg około 120tys km. W książce serwisowej ktoś napisał długopisem 10W40 i cholera wie być może taki tam wlał bo się nie znał. Co teraz? Wolał bym wrócić do 5W40 lub 5W30 ale czy tak można? Coś tam czytałem że trzeba by zrobić płukankę (jaką?) i wtedy można bezpiecznie wrócić do pełnego sytetyku. No i jaki sytetyk wybrać co tam najbardziej pasuje powiedzcie z doświadczenia. Pozdrawiam Tyle stron tematu i nie wiesz co robić? Płukanka (Liqui Moly pro-line), micha w dół + czyszczenie smoka i olej syntetyczny, żadne półsyntetyki i mineralne do tego silnika się nie nadają. Może być 5w40 motul, LQ, millers i wymiana max co 10 tys. km + porządny filtr oleju mann, knecht.
Gość Opublikowano 19 Lutego 2017 Opublikowano 19 Lutego 2017 12 godzin temu, Rabbi napisał: Motul X-max 0W40 jest bardzo dobrym wyborem woda
1szewczi90 Opublikowano 19 Lutego 2017 Opublikowano 19 Lutego 2017 Producent: Liqui Moly Nazwa: Engine Flush - 2662 - PRO-LINE takie coś będzie pasowało do silnika benzynowego? ale płukanka jest w pełni bezpieczna dla silnika? bez płukanki wracanie do sytetyku nie ma sensu?
przem8 Opublikowano 19 Lutego 2017 Opublikowano 19 Lutego 2017 Właśnie taka, jest bezpieczna i sam osobiście stosuje. Płukanka jak sama nazwa wskazuje wypłucze Ci resztki po starym oleju i pozwoli utrzymać silnik w czystości to tak w skrócie Przy przejściu na inny olej taki zabieg jest zalecany i czyszczenie misy też wypada zrobić.
1szewczi90 Opublikowano 19 Lutego 2017 Opublikowano 19 Lutego 2017 Ok dzieki, duzo ludzi poleca valvoline olej ale jaki model konretnie?
Rabbi Opublikowano 19 Lutego 2017 Opublikowano 19 Lutego 2017 5 godzin temu, uszol napisał: woda Dlatego właśnie jest dobrym wyborem.Wycisza maksymalnie łańcuszek przy porannym odpaleniu.Stosowałem wcześniej Valvoline Synpower 5w40,LM Synthoil 5W40,Motula 5W40 i na Motulu X-max 0W40 motor startuje najciszej.Do tego ma wysoki TBN 1
przem8 Opublikowano 19 Lutego 2017 Opublikowano 19 Lutego 2017 6 godzin temu, 1szewczi90 napisał: Ok dzieki, duzo ludzi poleca valvoline olej ale jaki model konretnie? Z valvoline to oleje z serii synpower o lepkościach 0w40, 5w30 i 5w40.
Gab73 Opublikowano 19 Lutego 2017 Opublikowano 19 Lutego 2017 Czyli Valvoline Xlife 5w40 był by dobry obecnie mam zalane motul xcess ale ten olej nie w każdym sklepie jest dostępny i zastanawiałem się właśnie nad takim Valvoline tym bardziej że mam zalane tym olejem drugie auto
Gość Opublikowano 19 Lutego 2017 Opublikowano 19 Lutego 2017 (edytowane) 4 godziny temu, Rabbi napisał: Dlatego właśnie jest dobrym wyborem.Wycisza maksymalnie łańcuszek przy porannym odpaleniu.Stosowałem wcześniej Valvoline Synpower 5w40,LM Synthoil 5W40,Motula 5W40 i na Motulu X-max 0W40 motor startuje najciszej.Do tego ma wysoki TBN A film olejowy cienki jak fjut po trzecim stosunku pod rząd Edytowane 19 Lutego 2017 przez uszol
przem8 Opublikowano 19 Lutego 2017 Opublikowano 19 Lutego 2017 4 minuty temu, Gab73 napisał: Czyli Valvoline Xlife 5w40 był by dobry obecnie mam zalane motul xcess ale ten olej nie w każdym sklepie jest dostępny i zastanawiałem się właśnie nad takim Valvoline tym bardziej że mam zalane tym olejem drugie auto Chodzi Ci chyba o maxlife? Seria synpower stoi tak jakby o półkę wyżej. Ja kupuję oleje przez internet, bo w moim przypadku różnica na bańce to 70zł w porównaniu do miejscowych sklepów więc może też spróbuj
Gab73 Opublikowano 19 Lutego 2017 Opublikowano 19 Lutego 2017 Dokładnie maxlife muszę pomyśleć nad zmianą wtedy dwa auta jedna dolewka
1szewczi90 Opublikowano 20 Lutego 2017 Opublikowano 20 Lutego 2017 1.8T 150KM o oznaczeniu AWT ile tam wchodzi tego oleju do silnika? 4.2l?
Rabbi Opublikowano 20 Lutego 2017 Opublikowano 20 Lutego 2017 23 godziny temu, uszol napisał: A film olejowy cienki jak fjut po trzecim stosunku pod rząd
krakus4891 Opublikowano 20 Lutego 2017 Opublikowano 20 Lutego 2017 Dnia 18.02.2017 o 23:22, krakus4891 napisał: Panowie potrzebuje rady przy zmianie oleju w 1,8t BFB z LPG(od miesiąca). Helmut lał do niego motul specific 504 507 5W30, jednak w bagażniku zostawił 1l dolewki Motul xclean+ c3 5W30....no i teraz pytanie który lepiej będzie zalać przy wymianie....? Dodam ze autko potrzebuje 1L na +/- 8-10tys i właśnie na to wykorzystałem ten xclean'a Przy wymianie na pewno pomiar ciśnienia, micha w dół i smok do czyszczenia oraz dekiel out. Ps. wystarczy ocenić napięcie łańcucha zęby wiedzieć czy napinacz ok....? dzięki za help! nikt nie pomoze.....?
lopez00073 Opublikowano 20 Lutego 2017 Opublikowano 20 Lutego 2017 Liqui moly SHTWysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
przem8 Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 9 godzin temu, krakus4891 napisał: nikt nie pomoze.....? Po zdjęciu dekla zobaczyć czy nie ma śladów na pokrywie od łańcuszka. Sprawny napinacz nie powinien się praktycznie wciskać przy użyciu dużej siły, dodatkowo sprawdzić stan ślizgów. Olej jak już było pisane LQ SHT 5w40 i filtr mann lub knecht.
krakus4891 Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 13 godzin temu, przem8 napisał: Po zdjęciu dekla zobaczyć czy nie ma śladów na pokrywie od łańcuszka. Sprawny napinacz nie powinien się praktycznie wciskać przy użyciu dużej siły, dodatkowo sprawdzić stan ślizgów. Olej jak już było pisane LQ SHT 5w40 i filtr mann lub knecht. w takim razie nie bedzie konieczna plukanka po przesjciu ma LM z Motula...?
WYSKUN Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 bry:) szybkie pytanko: Na którym z tych olejów silnik może pracować najciszej w 1.8t? motul 5w40 x-cess LM 5w40 hi tech syn Millers trident 5w40
Gość Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 (edytowane) Na oleju kujawskim... kutwa co to za pytania. Przecież to zależy w głównej mierze od zużycia samego silnika.. Edytowane 21 Lutego 2017 przez uszol
przem8 Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 48 minut temu, krakus4891 napisał: w takim razie nie bedzie konieczna plukanka po przesjciu ma LM z Motula...? Konieczna skoro masz zamiar zrzucać miche itp. oraz zmieniasz lepkość oleju. Silniczek będzie przygotowany na przyjęcie nowej oliwy i pozbędziesz się pozostałości po starym oleju.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się