k232 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Przy turbo to możliwe, że już po prostu stracił swoje właściwości.
HatefulEvil Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Ja jestem świeżo po wymianie z płukanką z motula na LM High po 12k km. Zmieniłem też olej w skrzyni i w między czasie miska była zalana ropą. Ładnie syfu jeszcze z niej zeszło razem z ropą.
rafal1986r1 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 podłącze się do postu . też mam a4 1.8 t od niedawna i będę wymieniał olej . Poprzedni właściciel zalał castrol magnatec 10 W-40 . Jaki byście mi polecili ?
przem8 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Osobiście zacząłbym od czyszczenia smoka i tego co pod pokrywą zaworów, a po wszystkim zalał 5w40 z normą vw 502. Marka wedle uznania ale chyba doczytałeś co tu głównie się leje. Grunt to systematyczna i dość częsta wymiana oleju w tym silniku z uwagi na skłonności tej jednostki do odkładania nagaru.
KINIAM Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 (edytowane) 36 minut temu, rafal1986r1 napisał: też mam a4 1.8 t od niedawna i będę wymieniał olej . Poprzedni właściciel zalał castrol magnatec 10 W-40 . Są lepsze 10W40 ale dla turbiny to raczej coś z 5W40. Mało piszesz o silniku: ile ma przebiegu, czy gubi coś oleju, co ile będziesz wymieniał, jakie trasy robisz ? Jaką kwotę przeznaczasz na olej ?. Ekonomicznie to dobierz coś z GULFA, FUCHSA, TEXACO, NESTE OIL. Edytowane 13 Kwietnia 2018 przez KINIAM
kazzi Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Przyszła pora i u mnie na wymianę. Kwestia jest tego typu że nie mam pojęcia co obecnie jest tam zalane (auto kupione miesiąc temu). I teraz nasuwa się pytanie czy jeden" cykl" płukanki starczy? Oczywiście nowy olej już kupiony LM 5w40 ;-)
KINIAM Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Opublikowano 14 Kwietnia 2018 28 minut temu, kazzi napisał: I teraz nasuwa się pytanie czy jeden" cykl" płukanki starczy? Czy jedna wystarczy to zależy co tam jest w silniku. Płukanka typu adaptive np. XADO lub taka co wypełni układ smarowania np. MITASU lub tez taka minimum 500 ml Liqui Moly lub coś od FORTE 400 ml. 1
jano1989 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Witam jestem szczęśliwym posiadaczem audi a4 b7 1.8t z 175k km przed wymianą była oliwa 5w30 shella bo taki lał niemiec i ja też pierwsza wymianę zrobilem na ten sam a teraz padl wybor na olej LM 5w40 hight tech i co od tego czasu przy odpalaniu z rana slychac łańcuszek tak przez 2 sekundy czego nie było prawie wcale na 5w30 tylko przy mrozach powyżej -10 co sądzicie przypadek czy lepkosc oleju w40 na zimnym nie odpowiada? Jakieś pomysły? Dodam że miski jeszcze nie zrzucalem I brak jakikolwiek brudu i innych zanieczyszczeń przy zmianie oleju, góra wyglądała całkiem nieźle I nie miałem nigdy problemu z ciśnieniem. Pozdro
przem8 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 (edytowane) Jeśli chodzi o parametr "40" to odpowiada za lepkość w wysokich temp. Skoro nie ściągałeś michy to skąd wiesz, że nie ma syfu (to, że nie pływały śmieci w spuszczonym oleju to żaden dowód). Zapewne po zmianie lepkości zacząłeś bardziej zwracać uwagę na występowanie terkotania i tyle Edytowane 19 Kwietnia 2018 przez przem8
KINIAM Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 52 minuty temu, jano1989 napisał: 1. ... olej LM 5w40 hight tech i co od tego czasu przy odpalaniu z rana slychac łańcuszek tak przez 2 sekundy czego nie było prawie wcale na 5w30 tylko przy mrozach powyżej -10 2. ...nie miałem nigdy problemu z ciśnieniem. 1. lepkość 5w40 przy rozruchu silnika jest większa /przy 40 stopniach to 86 mm2/s / niż oleju 5w30 /parametr lepkości kinematycznej w 40 stopniach to 69 mm2/s a jaki w -10 stopniach to ?/ czyli to co opisujesz jest jak najbardziej prawidłowe. 2. radzę je zmierzyć.
jano1989 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Godzinę temu, KINIAM napisał: 1. lepkość 5w40 przy rozruchu silnika jest większa /przy 40 stopniach to 86 mm2/s / niż oleju 5w30 /parametr lepkości kinematycznej w 40 stopniach to 69 mm2/s a jaki w -10 stopniach to ?/ czyli to co opisujesz jest jak najbardziej prawidłowe. 2. radzę je zmierzyć. Dzięki Panowie za szybką odp ? zacznę od pomiaru ciśnienia oraz płukania jeśli to nie pomoże to zostanie micha w dół co w tym modelu nie należy do najłatwiejszych :/
przem8 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Godzinę temu, jano1989 napisał: zacznę od pomiaru ciśnienia oraz płukania Z płukankami to daj sobie spokój jeśli myślisz, że wymyją Ci silnik i zastąpią mechaniczne czyszczenie smoka. Nie widziałeś chyba jak potrafi wyglądać nagar zapychający smok olejowy w tym silniku. Żadne hiper płukanki tego nie ruszą, co najwyżej luźny, powierzchniowy osad i dzięki temu olej będzie dłużej czystszy. Jeśli szwab jeździł w serwisie LL to po tych powiedzmy 200tys. nalotu ten zgromadzony nagar potrafi być jak skała.
mugolina Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Witam, od niedawna jestem nowym posiadaczem audi a4 b7 1.8t bfb 2007 rok. Auto było zalane olejem castrol 10w40. Od razu po kupnie zmieniłem na motul 10w40 bo miałem wcześniej motula 5w40 w b5 1.8t i bardzo go chwalilem. I czytam teraz na forum że w bfb też jest zalecany 5w40. Co teraz mam zrobić ? Mogę przejść z 10w na 5w ? I co teraz za olej polecacie ? Auto ma 190 tyś przebiegu. Pozdrawiam
Dev Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 5 minut temu, mugolina napisał: Witam, od niedawna jestem nowym posiadaczem audi a4 b7 1.8t bfb 2007 rok. Auto było zalane olejem castrol 10w40. Od razu po kupnie zmieniłem na motul 10w40 bo miałem wcześniej motula 5w40 w b5 1.8t i bardzo go chwalilem. I czytam teraz na forum że w bfb też jest zalecany 5w40. Co teraz mam zrobić ? Mogę przejść z 10w na 5w ? I co teraz za olej polecacie ? Auto ma 190 tyś przebiegu. Pozdrawiam zmieniaj
mugolina Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 (edytowane) Nie potrzeba żadnej plukanki robic przy zmianie z 10 na 5 ? Co byście polecili za olej ? Motul dalej ? Edytowane 25 Kwietnia 2018 przez mugolina
Sulfur Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Jak z płukanką to liqui moly. Osobiście uważam że nie trzeba, chyba że długo nie wymieniałeś oleju. 5W40, dobrych olei jest sporo. Ja osobiście leje LM Synthoil + Ceratec (ale w mniejszej ilości niż podaje producent). Dobre "papu" olejowe (PAO).
HatefulEvil Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Opublikowano 26 Kwietnia 2018 (edytowane) Czym się różni Lm synth od Lauf? Edytowane 26 Kwietnia 2018 przez HatefulEvil
Sulfur Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Opublikowano 26 Kwietnia 2018 (edytowane) Głowy nie dam ale Leichtlauf chyba jest to olej czysto longflife m.in. do silników bez DPF. Synthoil to w 100% olej PAO, co do Leichtlaufa nie jestem pewien. Edytowane 26 Kwietnia 2018 przez Sulfur
countryFan Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 A co sądzicie o Fuchs Titan Supersyn 0W40 do 1.8T? Cena rozsądna, a jakość/parametry? Skoro już pytam to też ciekaw jestem co jest warty obecny Mobil 1 0W40?
przem8 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Olej jak olej. Ważne, żeby był z pewnego źródła i wymieniany raz do roku lub max co 10tys. w tym silniku. Żadne ultra, hiper oleje nie pomogą na syf w tym silniku, który powstał wcześniej przez serwis w trybie LL ani nie uleczą silnika z powodu zużycia. Podstawa to markowy filtr oleju, oliwa 0/5w40 z normą vw i nie przeciąganie wymian oleju. Fuchs'em chyba zalewano silniki w fabryce ale nie jestem pewien czy akurat w tym koncernie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się