Ali89 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 nie trzeba, samo mocowanie by sie ruszalo
kielbu Opublikowano 14 Grudnia 2014 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Sprawdziłem mocowanie siedzi sztywno, ale tak jak pisałem wcześniej nie mam żadnych problemów z hamulcem więc problem leży gdzie indziej, wczoraj dla odmiany auto i te obrotu pracowały cudownie wręcz, żwawe od samego początku od pierwszego biegu, czy zawód n18 może mieć coś z tym wspólnego? Gdzie go szukać w AVFie?
Jaro666 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Sprawdź sobie EGR apózniej zobacz czy przypadkiem ta gruszka duża która jest od turbiny przy rozrzadzie czy nie masz pęknietego króćca
kielbu Opublikowano 14 Grudnia 2014 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Egr jest nowy, gdyby cos bylo pekniete to zawsze byloby zle, a jest loteria. Cos mi sie wydaje ze to jakis sterownik stad moge pytanie czy winny moze byc zawor n18
piotrsob1 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Opublikowano 14 Grudnia 2014 A czy problem nie jest powiązany z wilgotnością powietrza ? Jakiej firmy masz filtr powietrza, i kiedy ostatnio był wymieniany ?
kielbu Opublikowano 14 Grudnia 2014 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Filtr wymieniałem jakoś około kwietnia, firmy nie pamiętam ale na pewno coś dobrego ( nie oszczędzam na tym aucie-części od chłopaków z forum, toma, dzika itp. ) Co do wilgotności to co może być powodem filtr i co jeszcze, przepływka?
piotrsob1 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Przy mocno zanieczyszczonym filtrze powietrza opór przepływu powietrza przez niego mocno wzrasta, szczególnie w wilgotne dni . Szczególnie jest to odczuwalne na wolnych obrotach, gdy turbo jeszcze nie pompuje. Stopień zabrudzenia filtra jest mocno zależny od warunków , w jakich się użytkuje auto , np. Niemcy w mojej audi zalecają wymianę filtra co 90 kkm Co w polskich warunkach trzeba podzielić minimum przez trzy, a przy okresowej eksploatacji auta na drogach gruntowych to nawet przez 30 Przynajmniej zajrzyj jak wkład filtra wygląda, jak będą podejrzenia to go wymień
kielbu Opublikowano 18 Grudnia 2014 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Jasne, tak zrobię, napisz jeszcze co myślisz o wymianie zaworka n18 czy może on mieć coś wspólnego oraz wkładu przepływki? Wychodzi na to że to przepływomierz, odpiąłem go i uruchomiłem silnik, auto zachowywało się prawidłowo, było zrywne od samego dołu, miało tą moc której mi brakowało oprócz oczywiście błędnych wskazań spalania i tego jak zachowywało się na kolejnych biegach. Po podpięciu z powrotem muł na dole. Pytanie, wymieniać sam wkład przepływki czy całość? Oryginał Pierburg czy Bosch? Nikt nie doradzi? Dobrze rozumuje z tym jak odpiąłem ten przepływomierz i autko na jałowym ładnie reagowało na gaz oraz przy ruszaniu? Później nie ma już kopa ale chyba po odłączeniu przepływki to normalne, chodzi mi o sam "dół" i ruszanie.
piotrsob1 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Poszukaj, może jest jakaś nieszczelność w dolocie , pomiędzy przepływką, a turbiną. Wymienianie przepływki tylko dla tego, że po jej odpięcu jest lepiej, nie da Ci gwarancji że będzie dobrze. pasowało by zrobić logi, a jak nie masz dostępu do kompa, zamień się z kimś na przepływki na próbę
POWER-KRIS Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Ja gdy odepne przeplywke mam Ursusa od razu.
kielbu Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Ja gdy odepne przeplywke mam Ursusa od razu. .... ale podczas jazdy, a na jałowym masz jakąś różnice, czy jest tak samo jak dodasz gazu - z i bez przepływki?
przemo33 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 kielbu i jak tam sytuacja u Ciebie?
kielbu Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Odpuściłem trochę temat, w między czasie wymieniłem przepływkę ( teraz jedna sprawna leży w garażu - mogę odsprzedać, jak coś to PW ), lecz nie tu jest problem, wymieniłem również uszczelki na pompkach, to też nie to, pomierzyłem podciśnienia i wydają się być OK, ale ciągle chodzi mi vacum po głowie. Ostatnio ze 3 razy po nocy zauważyłem że pedał hamulca jest twardy jak kamień, a innym razem po 5 dniach nie odpalania mięciutki? Mam trochę teraz czasu więc chyba powrócę do tej nierównej walki
niestandardowy Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Nie, hamulce zawsze mam pewne, tzn. nie zauważyłem aby był trwalszy bądz w jakikolwiek sposób zwróciły na siebie moją uwagę więc hamulce odpadają. Z rana sprawdzę ten króciec i dam znać, już doczytałem o co w tym biega. Panowie trzeba ściągać ten wężyk na tym króćcu aby go ocenić? ja bym sciagnal wezyk. ja mialem w srodu olej ( niesprawna pompa vacu puszczala olej w podcisnienie ) tak jak i Piotr sugerowal szczelnosc dolotu do sprawdzenia.
kielbu Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Ok sprawdzę na dniach? Panowie czy podciśnienie na EGRa idzie od razu po uruchomieniu silnika bez dodania gazu, bo troszeczkę dzisiaj eksperymentowałem i zauważyłem że nie było go tam od razu. Po przygazowaniu podciśnienie skoczyło do ok 0,7, później auto pracowało na jałowym pare minut i znowu brak podciśnienia na EGR. Pewnie tak ma być i odpowiada za to N18 ale rozwiejcie moje wątpliwości. Jeszcze jedno czy po wyłączonym silniku podciśnienie powinno trzymać sztangę od turba uniesioną czy ja opuścić?
piotrsob1 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 (edytowane) Jak uruchamiasz silnik bez gazu, to podciśnienie na gruszce EGR-a powinno się pokazać z bardzo krótką zwłoką, jeżeli go tam nie ma dłuższy czas, to zmierz podciśnienie zaraz za trójnikiem przy vacum pompie . Jeżeli tam go też nie ma na wolnych obrotach , to albo jest spora nieszczelność gdzieś w układzie podciśnienia, albo vacum do wyrzucenia Osobiście po objawach stawiam na vacum- złom , albo gumową przelotkę przez ścianę grodziową , na przewodzie do serwa hamulców Edytowane 4 Kwietnia 2015 przez piotrsob1
kielbu Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Krótka zwłoka? Rozwiń, jutro sprawdzę, ale wydaje mi się że jak nie dodam gazu to na EGR nie będzie podciśnienia po uruchomieniu auta. Główne podciśnienie z vacum mierzę przed zaworkiem zwrotnym, czyli praktycznie na trójniku zaraz za króćcem. Dzisiaj po uruchomieniu na vacum miałem cos około 0,75 po paru sekund podskoczyło ale do 0,8 nie doszło
piotrsob1 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Czyli wartość podciśnienia masz w normie, pytanie tylko czy wykonując ten pomiar odłączyłeś cienki wężyk dochodzący do trójnika i tam podłączyłeś vacuometr, czy podłączyłeś dodatkowy trójnik i z niego brałeś podciśnienie do pomiaru, a cała reszta osprzętu podciśniniowego w tym samym czasie była podpięta i normalnie pracowała ?
kielbu Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Podłaczyłem przed zaworkiem zwrotnym, czyli turbo i egr nie pracowalo. Musze zmierzyć to podciśnienie wtedy kiedy bedzie mial muła. Ale wydaje mi sie że to vacum szwankuje bo kiedyś zmierzylem i bylo wlasnie 0,7.
piotrsob1 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 (edytowane) Podłącz tak , żeby cały osprzęt pracował i wtedy zmierz podciśnienie, jak jego wartość przy vacum będzie powyżej -0,7 bara ( czyli -0,6 lub -0,5 bara) to albo jest problem z wydajnością vacum pompy, albo masz gdzieś nieszczelność na osprzęcie używającym podciśnienia Najlepiej podłącz vakuometr tekalanem fi 4mm, wyprowadź go do kabiny, umieść w widocznym miejscu i poobserwuj dłużej jego wskazania w czasie jazdy Edytowane 5 Kwietnia 2015 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się