Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wahaczy, ocb ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szperając po forum, natrafiłem na informacje, aby wahacze wymieniać na opuszczonym aucie , czyli ze jak ? Podnosze auto, sciagam kolo i lewarek w dol ? Bo przymierzam sie do wymiany lewych gornych i zastanawiam sie jak to ugryzc aby wszystko zrobic jak nalezy.

Opublikowano

Źle czytałeś, oczywiście wymienia się na podniesionym tylko nie skręcasz na gotowo tylko lekko, wtedy auto w dół i niech się ułoży i wtedy dokręcasz.

Opublikowano

A to o to chodzi :) A mozesz mi napisac co w jakiej kolejnosci odkrecac ? I jakie klucze beda potrzebne ?

Opublikowano

Zwykły zestaw wraz z grzechotką załatwi sprawę :wink:

Najlepiej sobie wyciągnąć całą kolumnę na zew i wtedy będziesz miał fajny dostęp do górnych.

Opublikowano

plaskie klucze 16,17,18,19 plus grzechotka z takimi samymi nasadkami, ewentualnie 22 do koncowek drazkow i 15stka do lacznikow stabilizatora

+ dobry penetrator, mlotek i jakis wybijak do sworzni albo przecinak

Opublikowano

raczej bez palnika to szkoda podchodzić do górnych i psuć sobie niepotrzebnie nerwy :wink:

Opublikowano

Mi się udało :wink:

Opublikowano

Mi ostatnio nawę palnik nie pomógł :P dopiero prasa i dobre grzanie :P a 2 lata temu czyszczone wszystko bylo i składane na nowych śrubach + nie żałowałem smaru miedzianego :P

Opublikowano (edytowane)

Witam panowie, podpowiedzcie czy do wymiany dolnego przedniego wahacza w b6 czyli tego trzymającego amortyzator jest potrzebny ściągacz sprężyny, ?????

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

Nie

Wysłane z mojej nowej Nokii 3310

Musisz tylko podnieść cały przód i uwolnić stabilizator z jego obydwu tulejek

Wysłane z mojej nowej Nokii 3310

Opublikowano

Dzieki za info.

Opublikowano

Znając żywotność zwrotnic w B7 nie polecam walić młotkiem bez uprzedniego nagrzania :) No chyba, że ktoś ma za dużo szelestu i chce ryzykować, że jeszcze będzie musiał wymienić ten chromolony kawał aluminium.

Opublikowano

A takie jeszcze pytanie co byscie zrobili na moim miejscu. Mam wybity sworzen w jednym gornym lewym wahaczu, wymieniac tylko jego, czy drugi gorny tez ? Bo bede wsadzal Meyle HD

Opublikowano

Mi ktoś kiedyś dał dobrą radę i zawsze się do niej stosuję, jeśli robisz to przynajmniej parami, stronami itp. Mój dobry znajomy i mechanik też zalecał wymianę całej góry, bądź przynajmniej jednej strony.

PS: Dałem do regeneracji :wink:

Opublikowano

Male pytanko chyba w temacie:P.zerwala mi sie tuleja gum-met w wahaczu dolnym gl.znalazlem na aledrogo takie tuleje lemfordera czy ktos juz wymienial takie tuleje?

Opublikowano

jeśli guma Ci się tam zerwała to pewnie sam sworzeń nie jest już w najlepszym stanie. Zrobisz jeden , zacznie pukać drugi ..

Dwa lata temu regenerowałem wahacze ,czyli wszystkie sworznie , dwa łączniki ,jedna guma na górnych i chyba dwie gumy z dolnych, po 45tyś górne padły. Znowu dałem do regeneracji , ale dolne już też się powoli odzywają więc trzeba wymienić . Moim zdaniem jak masz robić wahacze to komplet za jednym razem, a nie wymiana jeden tulei.

Opublikowano

Racja, wstawiasz komplet regenerowanych i spokój. Komplet (jeśli oddasz stare) - 480zł.

Opublikowano

teraz za 4 górne plus wymiana dwóch gum wyszła mnie 230zł,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...