Skocz do zawartości
IGNOROWANY

katalizator check engine


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich , od dluzszego czasu przymierzam sie do zakupu audi a4b6 w kombi w wersji benzynowej 1.8T 150km badz 2.0 131 . Ogladalem juz wiele egzemplarzy i wiekszosc ma problem ze swiecącą kontrolką "check engine", wiele samochodow ktore ogladalem mialy walniety juz katalizator, problemy z sondami etc. Zastanawiam sie czy takie smaochody faktycznie dyskwalifikowac? Diagnosta powiedzial wyraznie jak swieci sie kontrolka - nie brac ... Odrzucilem tak juz chyba z 4 sztuki , i zastanawiam sie czy moze jest to rzecz normalna w tym modelu i wystarczy wsadzic jakies pieniazki w to i jezdzic dalej? pytam bo slyszalem opinie ze "jak sie swieci check to smaochod juz doj***ny i nie brac, ale wiaodmo ile jest znawcow :) Pomyslalem ze tutaj czegos sie dowiem , Pozdrawiam !

Edytowane przez PanMateusz
Opublikowano

Jak jest wsadzone LPG w 1.8T to ciężko zgrać sterownik z pompą wtórnego powietrza...podejrzewam, że jakiś magik by to ogarnął, zależy jaki gaz założony, jak założony i jak wyregulowany....
U mnie jest ten sam problem w 1.8T BEX 190, że jak jeżdżę na PB95 wszystko jest ok, po przełączeniu na lpg po paru kilometrach i po paru depnięciach wyskakuje check.
Błędy na kompie to pompa wtórnego powietrza i lamda. Sondy są ok i nowy kat. Jeżdżę tak już 3 lata i nic się z autem nie dzieje , moc nie spadła, auto pali na dotyk i spalanie w normie.
Próbowałem regulować gaz i na wykresach wszystko gra, ale check i tak się pojawi.
Po walce z wiatrakami i po przejechaniu się po paru spotach usłyszałem, że 90% posiadaczy 1.8T na LPG tak ma....Nie wiem może jest jakiś sposób żeby to ogarnąć, ale to już zadanie dla nadgorliwych osób i pedantów. Kolega miał 2.0 131 na LPG ten sam temat. Drugi kolega ma Golfa V 2.5 170 na LPG ten sam temat.
Po podłączeniu pod kompa można wywnioskować czy to przez LPG czy nie.

Jak gazu nie ma check nie powinien się palić.
Ale też takiego auta bym nie skreślał.
Trzeba zobaczyć co w trawie piszczy i przeanalizować koszty.

Opublikowano

U mnie też wyskoczył czek ale gazownika mam kumatego,skorygował to i owo i czeka niema ani na lpg ani na pb.

Opublikowano

niektóre modele da się skorygować ale w 150km jest to dosc trudne prostą sprawą jest montaż emulatora sondy wtedy check wyskoczy albo wcale albo po paru tys km sporadycznie

innym sposobem popularnym wsród montażystów jest wyłaczenie sady monitorującej za katalizatorem koszt okolo 200-300pln i check nie zapali się

Opublikowano

Panowie pojadę trochę off-topic

niektóre modele da się skorygować ale w 150km jest to dosc trudne prostą sprawą jest montaż emulatora sondy wtedy check wyskoczy albo wcale albo po paru tys km sporadycznie

innym sposobem popularnym wsród montażystów jest wyłaczenie sady monitorującej za katalizatorem koszt okolo 200-300pln i check nie zapali się

Macie takie coś u siebie ? bo za te 200-300 zł chętnie bym się pozbył check-a bo niby wszystko gra ale jest to denerwujące.

Rozumiem, że wtedy wywalenie kat-a też by wchodziło w grę ?

Opublikowano

oczywiście że wchodzi w grę tylko zastanowiłbym się nad tym , mi po padnięciu kata przyszła taka sama myśl ale szybko chłopaki wybili mi to z głowy ponieważ nie jest to aż tak dobre dla turbiny może się przekrecić ponieważ kat hamuje rozpędzanie turbo ale to już twoja wlasna decyzja , najprostszym rozwiazaniem jest montaz emulatora nie musi byc kątowy , wejdzie pionowy cena około 7-15 pln plus odkręcenie sondy warto spróbować jednym pomaga innym częsciowo raz na 1000 lub 3000 zapali innym nie pomaga 150 ma bardzo krótkie czasy wtrysków i tu pojawia sie klopot z wtryskami gazu które nie wyrabiają poprostu jezeli masz waldki to zmien na hany są o wiele szybsze albo wyłącz monitorowanie sondy za katem

Opublikowano

hmm... no ja mam bex 190 i inst. BRC

Opublikowano

Sory nie zobaczyłem aczkolwiek nie zmienia to faktu że jednym check wyskakuje innym nie jakie masz wtryski? waldki czy hany? najprosciej wyłaczyć monitorowanie albo emulator , zawsze możesz podjechać na stacje montazu i dać do regulacji jednak z tego co wiem co koledzy pisza strata pln no chyba ze gwarancja to niech robią ale ogolnie to co podałem to 3 opcje

regulacja

zmiana wtryskow i regulacja

emulator

wyłaczenie monitorownia sondy

może też byc sonda uszkodzona

lub zapchany katalizator

aczkolwiek najszybciej emu albo wyłaczenie monitorowania pod warunkiem że wtryski nie za malo leją gazu

Opublikowano

Panowie pojadę trochę off-topic

niektóre modele da się skorygować ale w 150km jest to dosc trudne prostą sprawą jest montaż emulatora sondy wtedy check wyskoczy albo wcale albo po paru tys km sporadycznie

innym sposobem popularnym wsród montażystów jest wyłaczenie sady monitorującej za katalizatorem koszt okolo 200-300pln i check nie zapali się

Macie takie coś u siebie ? bo za te 200-300 zł chętnie bym się pozbył check-a bo niby wszystko gra ale jest to denerwujące.

Rozumiem, że wtedy wywalenie kat-a też by wchodziło w grę ?

Napisz jakie konkretnie błedy Ci wyskakuja.

Opublikowano

Mam obydwie sondy i czek wyskoczył z powodu rozjechanej mapy. Nastąpiło to po 2000 od założenia instalacji. Po wprowadzeniu korekt jest ok i tak już 10 tys. Dlatego uważam że to nie wina motoru i czasów wtrysku tylko kumatości gazownika.

Opublikowano

Ja mam od początku tak, że bez względu na temperaturę silnika, zawsze startuje na benzynie i przełącza się po ustaniu pracy pompy wtórnego powietrza. I żadnego checka na blacie.

Opublikowano

czasy wtryskiwaczy jak najbardziej maja znaczenie zeby wtrysk gazu się nie zapętlał za wględu za zbyt wolna pracę nawet jak mapy się idealnie zgraja z benzynowymi inna sprawa też jakości gazu ogólnie szybkie wtryski i dobry gaziarz lub wyłaczenie monitorowania katalizatora i też spokój

Opublikowano

Czyli jednak kumaty gazownik.

Opublikowano

Błędy na kompie to pompa wtórnego powietrza i lamda.

Próbowałem regulować gaz i na wykresach wszystko gra, ale check i tak się pojawi.

U mnie te same bledy, tez regulacje, mapa plg jest blisko z pb

po skasowaniu bledow robie ok 300-400 km i znowu wskakuje :facepalm:

Opublikowano

tak czytam i się zastanawiam kto takie głupoty opowiada,że sterownik LPG trzeba ustawiać pod pompę pow. wtórnego,że usunięcie kata to jakieś zło dla turba

co ma pompa wtórna do lpg ? zupełnie nic

Proponuję czym prędzej zmienić gościa od ustawiania LPG bo może być za póżno niebawem .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...