skoffice Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 Panowie czy tą nową kapę 0B4409175E montujemy wypukłym przetłoczeniem w stronę łożyska czy też odwrotnie?
krystian3769 Opublikowano 15 Września 2017 Opublikowano 15 Września 2017 7 godzin temu, skoffice napisał: Panowie czy tą nową kapę 0B4409175E montujemy wypukłym przetłoczeniem w stronę łożyska czy też odwrotnie? Kolego wypukłym do środka. Po to jest zrobione to przetłoczenie w nowej kapie że by dociskała łocżysko.
Andrzej85 Opublikowano 15 Września 2017 Opublikowano 15 Września 2017 Witam. U mnie też wyszło że prawa półoś ma luz co pewnie powodowało te uciążliwe wibracje w trakcie jazdy. Na lewej też już coś delikatnie jest wyczuwalne. Co ciekawe u mnie nie było żadnego stukania tylko wibracje na całym samochodzie podczas przyspieszania i jeszcze większe przy hamowaniu silnikiem. Po wciśnięciu sprzęgła wibracje ustały. Zamówiłem łożyska na lewa i prawą strone, uszczelniacz na prawa i kape na lewą z jakąś podkładka. Czy to wystarczy żeby pozbyć sie luzów? I jeszcze jedna sprawa, wibracje przy ruszaniu na 1 i wstecznym to też wina luzu na pół osiach czy to już coś ze sprzęgłem i dwumasą?
KoJ@K Opublikowano 18 Września 2017 Opublikowano 18 Września 2017 Panowie, a mial ktos takie przypadki w aucie z 13 roku ? Tesciu ma 13r. Przebieg zaledwie 44k i podczas ruszania (szczegolnie, jak auto rozgrzane, ale tez nie zawsze) zatelepie autem, robi sie tak jakby taki "kangurek" przy puszczeniu sprzegla, pozniejcjuz po zmianie na kolejne biegi jest okej. Dzieje sie to tylko przy ruszaniu, taka telepawka - czy powodem może być właśnie to łoźysko i wybite gniazdo ?
olinek2 Opublikowano 18 Września 2017 Opublikowano 18 Września 2017 Wymieniał płyn hamulcowy i płukał wysprzęglik? bo może być stary płyn.
KoJ@K Opublikowano 18 Września 2017 Opublikowano 18 Września 2017 Nie nie, nie byl wymieniany. Sugerujesz wymienic plyn, odpowietrzyc hamulce i wysprzeglik ?
olinek2 Opublikowano 18 Września 2017 Opublikowano 18 Września 2017 Tak, jeśli tylko na gorącym silniku to może być to, sam się przymierzam. Ewentualnie kończy się sprzęgło :/
KoJ@K Opublikowano 18 Września 2017 Opublikowano 18 Września 2017 Ale przy 40 tysiącach sprzeglo ? A dzialo sie to juz wczesniej
olinek2 Opublikowano 18 Września 2017 Opublikowano 18 Września 2017 Dlatego prędzej płyn, ma już 4 lata jak nie wymieniany...
quadral20004 Opublikowano 18 Września 2017 Opublikowano 18 Września 2017 bzdura,wymiana plynu nic nie da..sprobuj przypalic sprzeglo,najlepiej na zaciagnietym recznym.jak drgania mina to przyczyna jest sniedziejacy docisk.taki typ
emdzej91 Opublikowano 19 Września 2017 Opublikowano 19 Września 2017 W dniu 18.09.2017 o 12:43, KoJ@K napisał: Panowie, a mial ktos takie przypadki w aucie z 13 roku ? Tesciu ma 13r. Przebieg zaledwie 44k i podczas ruszania (szczegolnie, jak auto rozgrzane, ale tez nie zawsze) zatelepie autem, robi sie tak jakby taki "kangurek" przy puszczeniu sprzegla, pozniejcjuz po zmianie na kolejne biegi jest okej. Dzieje sie to tylko przy ruszaniu, taka telepawka - czy powodem może być właśnie to łoźysko i wybite gniazdo ? Wymienic plyn hamulcowy najlepiej z przeplukaniem ukladu i dobrze podajnik sprzegla odpowietrzyc, jak nic to nie da to wina dwumasy.
paudib8 Opublikowano 21 Września 2017 Opublikowano 21 Września 2017 Może ktoś poleci jakiś dobry warsztat w okolicach Mysłowice/Sląsk, który ogarnie profesjonalnie wymianę łożysk półosi w skrzyni? Po 147K wygląda, że wada dopadła i moje A4/B8/2011/1.8 CDHA :- (
arnail77 Opublikowano 22 Września 2017 Opublikowano 22 Września 2017 Mysłowice DACAR ul.Obrzeźna Połnocna tam pytaj
Emperian Opublikowano 26 Września 2017 Opublikowano 26 Września 2017 (edytowane) U mnie to samo... Macie jakis namiar na mechanika na śląsku/gliwice co zna temat? Z jakimi kosztami trzeba się liczyć? (Orientacyjnie) Edytowane 26 Września 2017 przez Emperian
Andrzej85 Opublikowano 30 Września 2017 Opublikowano 30 Września 2017 Wymieniłem łożyska z prawej i lewej strony plus osłona z lewej i wibracje w trakcie jazdy znacznie sie zmniejszyły ale nadal są wyczuwalne. Co jeszcze może być nie tak? Przeguby wyglądały na dobre. Czy to może być coś z kołami. Wibracji nie ma na kierownicy czy na pedałach, czuć na całym samochodzie przeważnie na 4 z prędkościa 60 km/h.
Lastk Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 Hej, mam pytanie do osób, które wymieniały łożyska stożkowe z prawej strony. Czy wiedzieliście o regulacji mechanizmu różnicowego? Wykonywaliście to, bo wygląda skomplikowanie Tutaj znalazłem pdfa w necie: https://www.pdfhost.net/index.php?Action=DownloadFile&id=94db8f6bd36796d1e77fa1d7d9450d7d Pozdrawiam
luk330 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 (edytowane) Cześć, potwierdzam - 3.0TDI też mają problem z lewą półosią, zresztą potwierdza to TPI. Jakiego kleju Loctite (który model) używaliście do osadzenia łożyska? U mnie przebieg 211tys km (co ciekawe do końca serwisowana w ASO a tamci i tak się nie poczuwają do chociaż partycypowania w kosztach) i luz góra dół około 1cm (niestety zauważyłem przypadkiem już po kupnie auta ). Co do objawów u mnie - delikatne cykanie, stukanie przy utrzymywaniu prędkości i delikatnym przyśpieszaniu, a także przy toczeniu się na luzie. Drgań żadnych nie ma nawet grubo powyżej 200, więc mam nadzieję, że gniazdo nie jest jeszcze nie wiadomo jak rozwalone i zastosowanie rozwiązania z TPI rozwiąże problem chociaż na chwilę. Jutro zamawiam łożysko, śruby, kapę i podkładki, będzie mi to robił kolega mechanik niedaleko Wawy. Czy ktoś frezował gniazdo i wprasowywał stalową tuleję gdzieś w Warszawie? To rozwiązanie wydaje mi się najsensowniejsze na dłuższy czas i docelowo myślę o takim wyjściu. Pozdrawiam! Edytowane 11 Stycznia 2018 przez luk330 poprawka
skoffice Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Co do kleju to używałem LOCTITE 638 (zielony) - jednoskładnikowy klej anaerobowy do mocowania współosiowego o wysokiej wytrzymałości.
luk330 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Dzięki Scoffice, kupię taki sam zatem.
luk330 Opublikowano 15 Stycznia 2018 Opublikowano 15 Stycznia 2018 Drodzy, przetłumaczyłem procedurę serwisową naprawy tej lewej półosi. Naprawa nie jest jakimś rocket science, więc z taką instrukcją podejrzewam, że każdy mechanik powinien podjąć się naprawy moja będzie naprawiana na dniach (czekam na części z ASO). Wiem, że kilka osób prosiło o przetłumaczenie, ale nikt z tym nic nie zrobił. PDF zajmuje 1,27mb - więc załączam do tego posta, jakby ktoś potrzebował w wersji z wyraźniejszymi zdjęciami (ponad 5mb) to mogę wysłać mailem. Jakby ktoś miał uwagi do tłumaczenia (przy tłumaczeniu grany był google translate z ostatkami podstaw mojego niemieckiego ze szkoły ) to piszcie - poprawię żeby było bardziej zrozumiałe. Procedura serwisowa naprawy lewego łozyska półosi PL(low).pdf 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się