zenekbrudny Opublikowano 11 Października 2014 Opublikowano 11 Października 2014 Panowie mam do Was pytanie. Czy możecie mi powiedzieć jak najlepiej sprawdzić skrzynie Tiptronic podczas zakupu? Zamierzam właśnie kupić A4 B5 po liftingu. Znalazłem całkiem ciekawy egzemplarz tylko nie bardzo mam pojęcie na temat tego typu automatów. Gdzieś czytałem że niektórym trzeci bieg włącza się tak jakby na dwa ( tak jakby 2, 2,5 i 3) i że to normalne. O co chodzi z tym lock-up'em oraz trybem awaryjnym? Jak sprawdzić również czy konwerter hydrokinetyczny jest w dobrym stanie? Ogólnie poprosiłbym o jakieś opinie na temat tych skrzyń, jak z naprawami i trwałością.
Damian_1821 Opublikowano 16 Października 2014 Opublikowano 16 Października 2014 Sprawdź czy nie ma szarpnięć podczas jazdy dynamicznej i "emeryckiej". Nie zapomnij o "R" - znajomy się nadział, że dodaje gazu, a auto nie chce jechać do tyłu (jakby coś ślizga). W szczególności jak trzeba cofać pod górkę to są problemy. Auto jak ma zapięty bieg np. "D" nie ma prawa uciekać do tyłu (jeśli stoi pod górkę) po puszczeniu pedału hamulca. Analogicznie do "R" - nie ma prawa uciekać do przodu Dobrze jest sprawdzić błędy pod VAGiem P.S. U mnie wrzuca trójkę na "dwa razy" - zauważyłem to półtorej roku temu odkąd mam auto i ze skrzynią nic się nie dzieje.
irzyk Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 U mnie tak samo jest zauważalny jakby międzybieg między 2 a 3 także chyba tak to powinno wyglądać.
lukasz19tdi Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 (edytowane) O te skrzynie jakoś szczególniej trzeba dbać?co ile wymieniać olej? Jak drogie są ewentualnie części, które lubią się najczęściej psuć? Edytowane 24 Października 2014 przez lukasz19tdi
majkel_majki Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 (edytowane) Słabe punkty to konwerter, który rzadko wytrzymuje więcej niż 200-250 tys km., w benzynie czasami do 300 tys i pompa oleju. Scenariusz zazwyczaj jest taki, że uszkodzony konwerter rozwala pompę oleju i ewentualnie support albo rozcieknie się pompa i wysika olej na asfalt. Ta skrzynia nie lubi przegrzewania i częstego długotrwałego pałowania ze startu i przy maksymalnej prędkości. Poza tym szczególnie dbać nie trzeba, wystarczy wymieniać olej regularnie co 40-60 tys km. wraz z filtrem. Edytowane 24 Października 2014 przez majkel_majki
lukasz19tdi Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 a jaka jest ewentualnie cena pompy i tego konwertera?
majkel_majki Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Do sprawdzenia na necie, pompa około 650 zł, konwerter regenerowany mniej więcej 700-800 zł.
irzyk Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Panowie, takie pytanko.Czy u Was też gdy jest jeszcze nie rozgrzana słychać takie jakby cichutkie posiorbywanie (pewnie oleju) w skrzyni?Jak już się rozgrzeje to tego nie słychać. Dodam, że podczas tego odgłosu jak i po jego zaprzestaniu Tip pracuje bezproblemowo i płynnie.
irzyk Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Osobiście nie sprawdzałem ale auto kupiłem od kumpla, który ze 2 lata temu zmieniał olej.Polecasz to sprawdzić jak wspomniałem o tych odgłosach?
Dev Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Od tego trzeba zacząć. . ile juz masz nalatane km ?
irzyk Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Od wymiany nie wiem ale auto ma na blacie 215 tysi.
Dev Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Ile przez te dwa lata bylo zrobione ???
Robero321 Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Olej powinieneś wymienić co około 60 tysi
irzyk Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 (edytowane) Dev, około 40 tysiRobero321, czy nie za mały ten interwał? Ja słyszałem nawet o 120 tysiącach. Edytowane 5 Listopada 2014 przez irzyk
Banan Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 Producent skrzyni zaleca 60-80 tyś km
Dev Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 To zle słyszałeś, max 60tkm a to i tak duzo w polskich warunkach.
irzyk Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 No ok, przyjąłem do wiadomości i raczej sie do Waszych porad zastosuję.Ale co z tym odgłosem, o którym pisałem na początku. Czy u Was też występuje?Przypominam, że słyszalny jest wyłącznie na pierwszych kilometrach do nagrzania, jest bardzo cichy i skrzynia pracuje cały czas bardzo płynnie.
majkel_majki Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 Prawdopodobnie pompa, póki nie hałasuje głośniej i na ciepłym nie ma co przy niej grzebać. Profilaktycznie sprawdziłbym stan oleju bo może być za niski stan w skrzyni, ten olej znacznie zwiększa swoją objętość po rozgrzaniu względem temperatury pokojowej i niższej.
Robero321 Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) Dev, około 40 tysi Robero321, czy nie za mały ten interwał? Ja słyszałem nawet o 120 tysiącach. Tak częściowo dobrze słyszałeś ale może ktoś nie dokończył sentencji. Olej powinno się wymieniać co około 60 tysi a co 120 tysi czyli co druga wymiana powinno się wymieniać cały olej w skrzyni. Przy zwykłej wymianie sterogo oleju zawsze zostaje trochę w skrzyni. Dlatego też zaleca się co 120 tysięcy czyli co drugie 60 wymienić cały olej czyli najlepiej dynamicznie. Mało osób jednak tak robi Edytowane 6 Listopada 2014 przez Robero321
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się