Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B8 CAGA] świece żarowe ? kontrolka miga


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, niedawno kupiłem to auto, po ok. 300 km jechałem do pracy i zaczęła mrugac kontrolka świec, zatrzymałem sie zgasilem silnik, zapalilem znow i po problemie, po kilku km znow ten sam problem, gdy zapali sie ta kontrolka auto strasznie traci na mocy praktycznie wogole jej nie ma, gaz moge wcisnac do deski a samochod praktycznie "stoi w miejscu" zauważyłem ze dzieje sie tak przy wiekszym spalaniu, np. pod gore, jezeli jade bez redukowania w automacie to np. spalanie wacha sie od 10 do 15 l/100 jade tak jakis czas, nagle boom zaczyna mrugać kontolka i moc spada praktycznie do 0, po prostej drodze nie pojade wiecej niz 100 km/h nawet z gazem do deski.

Wiec moje pytanko brzmi dlaczego tak sie dzieje? I czy moze sie cos powaznego stać z tego powodu.? Jeden mechanik powiedzial mi ze to turbo do regeneracji, drogi powiedzial ze przepływomierz powietrza, i tą czesc wymienilem na nową, bo na turbo mnie nie było stac, jednak ciagle mam problem.

Ps.poprzedni wlasciciel w tamtym roku wymienil silnik praktycznie cały przod bo jadąc do Niemiec strzeliła pompa ojelu i zatararł sie silnik, mam wszystkie pokwitowania od mechanika u ktorego to robił, Turbo jest wymienione na nowe. Jak kontrolka sie nie pali wszystko jest w porzadku, jak na swoj wiek i przebieg ten samochod jedzie jak wsciekly, mam porownanie bo sąsiad ma taką Audi tylko w sedanie, nie dba o to auto i przesiadając sie do mojego to niebo a ziemia. Prosze o porade co zrobic i gdzie szukac problemu, zeby niepotrzebnie nie dac sie naciagnąc mechanikowi, a sami wiecie ze takich jest mnostwo.

Oczywiscie moge odpowiedziec na pytania co jeszcze bylo wymienione, mam tego cała litanie. Prosze o pomoc

Edytowane przez wrclaguna
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Znajomy w BPW miał taki sam objaw. Niestety okazało się że turbo do regeneracji. Po regeneracji śmiga aż miło

Wysłane z Tapatalka

Opublikowano

Przeplywke sprawdz

Opublikowano

Podłacz vag i sprawd błęd.

Opublikowano

wyczysc egra przedewszytskim.a jak traci na mocy to kopci na jakis kolor?

Opublikowano

Ja bym podłączył najpierw komputer bo to podstawa także z 50zł już jesteś lżejszy...

Może dpf się chce wypalać a nie może bo są nie spełniane jakieś marunki-np swieca żarowa która w celu zwiekszenia temp.podgrzewa paliwo trafiające do cylindra...

Opublikowano

Diagnostyka komputerowa = podstawa.

Kumaty mechanik na tej podstawie już Ci prawdę powie - prawie jak wróżka.

Opublikowano (edytowane)

Witam. Panowie dzisiaj dopadł mnie ten problem. Podczas jazdy nagle zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych i auto nie miało ducha nie dało się rozpędzić. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem znikł. Przyjechałem do domu i podpiąłem po VCDS i wyszedł taki błąd: 4892- EGR Valve  (096) Malfunction

Intermittent - Not  Confirmed - Tested Since Memory Clear

Co to oznacza koledzy? Zależy mi na szybkiej diagnozie i naprawie ponieważ za 3 dni czeka mnie długa podóż

Zawartość dodana 19 minutes later

Dodam jeszcze, że w sobote wymieniałem rozrząd oraz filtr paliwa i akumulator w tym czasie był odłączony.

Edytowane przez resiak82
dodatkowa informacja
Opublikowano

jeszcze żeby było wiadomo jaki silnik.

błąd jest przemijający, do tego na tą chwilę nie wiadomo czy jest to problem elektryczny - wiązka, elektronika zaworu czy mechaniczny.

warto zrobic log BS 003.

bezpiecznik wykluczam, błąd byłby stały.

 

 

 

Opublikowano
3 minuty temu, Musashi napisał:

jeszcze żeby było wiadomo jaki silnik.

błąd jest przemijający, do tego na tą chwilę nie wiadomo czy jest to problem elektryczny - wiązka, elektronika zaworu czy mechaniczny.

warto zrobic log BS 003.

bezpiecznik wykluczam, błąd byłby stały.

 

 

 

silnik CAGA. W jaki sposób zrobić te logi?

Opublikowano

Kolego a zwróciłeś uwagę w jakim dziale zapytałeś?

Instrukcji i informacji jak wykonać logi na forum jest naprawdę wiele, trzeba się trochę wysilić i poszukać.

Opublikowano
10 minut temu, Musashi napisał:

Kolego a zwróciłeś uwagę w jakim dziale zapytałeś?

Instrukcji i informacji jak wykonać logi na forum jest naprawdę wiele, trzeba się trochę wysilić i poszukać.

Jak by forum tak nie muliło to z wielką chęcią bym poszukał sobie

Opublikowano

Rozumiem, Tobie się nie chce, szkoda czasu, ale czas kogoś innego to już nie twój problem. Byle był gotowiec pod nos.

Opublikowano
Dnia 12 październik 2014 o 20:22, Damiano3894 napisał:

Witam, niedawno kupiłem to auto, po ok. 300 km jechałem do pracy i zaczęła mrugac kontrolka świec, zatrzymałem sie zgasilem silnik, zapalilem znow i po problemie, po kilku km znow ten sam problem, gdy zapali sie ta kontrolka auto strasznie traci na mocy praktycznie wogole jej nie ma, gaz moge wcisnac do deski a samochod praktycznie "stoi w miejscu" zauważyłem ze dzieje sie tak przy wiekszym spalaniu, np. pod gore, jezeli jade bez redukowania w automacie to np. spalanie wacha sie od 10 do 15 l/100 jade tak jakis czas, nagle boom zaczyna mrugać kontolka i moc spada praktycznie do 0, po prostej drodze nie pojade wiecej niz 100 km/h nawet z gazem do deski.

Wiec moje pytanko brzmi dlaczego tak sie dzieje? I czy moze sie cos powaznego stać z tego powodu.? Jeden mechanik powiedzial mi ze to turbo do regeneracji, drogi powiedzial ze przepływomierz powietrza, i tą czesc wymienilem na nową, bo na turbo mnie nie było stac, jednak ciagle mam problem.

Ps.poprzedni wlasciciel w tamtym roku wymienil silnik praktycznie cały przod bo jadąc do Niemiec strzeliła pompa ojelu i zatararł sie silnik, mam wszystkie pokwitowania od mechanika u ktorego to robił, Turbo jest wymienione na nowe. Jak kontrolka sie nie pali wszystko jest w porzadku, jak na swoj wiek i przebieg ten samochod jedzie jak wsciekly, mam porownanie bo sąsiad ma taką Audi tylko w sedanie, nie dba o to auto i przesiadając sie do mojego to niebo a ziemia. Prosze o porade co zrobic i gdzie szukac problemu, zeby niepotrzebnie nie dac sie naciagnąc mechanikowi, a sami wiecie ze takich jest mnostwo.

Oczywiscie moge odpowiedziec na pytania co jeszcze bylo wymienione, mam tego cała litanie. Prosze o pomoc

Tak w ciemno to przy przebiegu 300 kkm powodem notlaufa może być brak odpowiedniego przepływu powietrza przez filterek znajdujący się na elektrozaworze sterującym gruszką turbiny.

Taki zabity pyłem filterek powoduje właśnie że gruszka nie wraca do położenia spoczynkowego i występuje przeładowanie.

Kiedyś na elektrozaworach filterków nie było, tylko brały powietrze z puszki filtra powietrza i problem ten nie występował :).

 

Opublikowano

Nie wiem czy tutaj ale mam problem w A4 B8 2.0tdi 143KM jak postoi na zapalonym silniku to zaczyna mrugac kontrolka świec zarowych, auto nie ma mocy a po podłączeniu komputera wyszedł błąd ciśnienia paliwa. Po ponownym uruchomieniu silnika i przegazowaniu to samo ale jak się zapali auto i zacznie jechać zanim na postoju zaświeci się kontrolka jeździ wporzadku i nic się nie dzieje. Jakieś podpowiedzi? Doświadczenia? 

Opublikowano (edytowane)

Hej mam taki sam problem audi a4 2.0tdi 143KM z 2012. Auto jezdzi normalnie ale czasem zapali sie kontrolma swiec zarowych i mruga auto traci pelna moc. Po zgaszeniu problem znika. Czasem zdarza sie tak kilka razy dzinnie a czasem kilka dni jest ok. Dwa razy na komputerze bylem na pierwszym wszedl brak sygnalu z czyjnika polozenia walu i dwa bledy ze gdzies zwarcie jest przerwany obieg elektryczny ale bez szczegolow. Po dwoch tygodniach znowu komp i te same dwa błędy z przewanym obiegiem ale nie bylo juz bledu czujnika walu ale byly bledy ABS. Z tego sam wnioskuje ze gdzies musi byc zwarcie i wskakuje to na rozne bledy. Ktos mial tak gdzie szukac przerwanego kalba. Probowalem ruszac kablami jak nie ma bledu ale nic nie nie pokazuje. Blad wyskakuje nagle bez powodu w roznych sytuacjach. Mechanik powiedzial ze trzeba sprawdzić element po elemencie. Ja mysle ze moze to ten czujnik ale tam dojscie lipne. Ktos tak mial warto rozbierac auto dla tego czujnika walu?

Edytowane przez Taz
Opublikowano

Widzialem ze na kilku forach problem sie pojawia ale nigdzie nikt nie napisal jak rozwiazal swoj problem. Jak ktos ma problem to na forum ale jak juz zrobi to robi wielka laske zeby sie podzielic info "moj dziala i to najwazniejsze". Jak zaczynamy temat to wypadaloby sie podzielic rozwiazaniem. Ktos tu jest co mial podobny problem i go rozwiazal?

Opublikowano

Musisz sprawdzić wiązkę i tyle.

Opublikowano

Hej wszytkim, problem z Audi i mrygajaca kontralka swiec zarowych zostal rozwiazany. Ogolnie kilka zlych diagnoz po drodze, prze mechanikow niestety, poprzez filtr czstek stalych, przerwana wiazke az po czujnik polozenia walu. sprawa znalazla swoj szczesliwy final w autoryzowanym serwisie Audi. Okazalo sie ze do wymany jest zawor EGR ktory generowal zle informacje i stad pochodzily rozne i rozbierzne kody bledow. EGR wymieniony na nowy i jak na razie (odpukac w niemalowane) smiga. pozdrawiam 

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów.

Mam pewien problem ze swoim Audi A4 B8. Mianowicie przy przełączaniu między trybem cofania, a trybem drive - zazwyczaj przy parkowaniu zapala mi się kontrolka świec żarowych, która cały czas miga. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu wszystko jest ok. Podczas jazdy wszystko jest ok, przynajmniej tak mi się wydaje. Jedynie przy ruszaniu na półsprzęgle słyszę takie lekkie rzężenie raczej ze skrzyni, ale po dłuższym dystansie to ustaje. Na postoju auto normalnie się zachowuje, nie trzęsie nim. Model auta dokładnie to Audi A4 B8 143km ze skrzynią multitronic. Może ktoś się spotkał z podobnym problemem ? Z góry dziękuję za pomoc. Do komputera będę miał możliwość podpięcia się dopiero w sobotę. 

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...