Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju, a 2gi bieg -> problem z wbiciem 2ki po zmianie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymieniony olej na oryginalny zalecany w wątku, niestety u mnie pomogli ale tylko w malym stopniu. Olej kupiony w Škodzie 50zl za litr gdyby ktoś się interesowal.

Opublikowano (edytowane)

kkrawat

Ja do skrzyni 6b Q z 1.8T BFB buda B7 nalałem ori w/g VIN'u

Skrzynia G 055 532 A2 , dyfer G 052 145 S2

U mnie zmiana oleju nie pomogła w problematycznej zimnej zmianie Luz-1 , 1-2 , Luz-R , a wynalazki skody lać do torsena to raczej nie zaryzykuję , bo takie rozwiązanie to raczej usunięcie objawu , a nie przyczyny.

Więc albo

1) dwumas ciągnie tarcze bo dostał luzu wzdłużnego

2) łożysko wałka sprzęgłowego ciągnie wałek sprzęgłowy , co powoduje niepełne wysprzęglanie

3) piasta tarczy sprzęgłowej ma problemy z odsunięciem się od powierzchni roboczej koła zamachowego mimo że docisk ją odpuścił

Edytowane przez Kołomax
Opublikowano

Dzieki za info - u mine problemu zmiany biegow nie ma ale profilaktycznie chce wymienic oleje.

Opublikowano

@kkrawat - jaki masz przebieg? Jak nie ma problemów ze zmianą biegów to zostaw tak, jak jest.

A jeżeli bardzo chcesz zmienić olej w skrzyni to lej tylko ori. Ja brałem na Allegro i wyszło ok. 45 pln/litr.

Wysłane z mojego Xperia J przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

360tys nakulane wedlug serwisu

Opublikowano

Ja zmieniłem przy 260 k km. Lej tylko oryginał - takie jest moje zdanie.

Wysłane z mojego LG-E460 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

W przypadku skrzyni quattro (FTM) jak wygląda sprawa oleju do centralnego mechanizmu różnicowego? Czy lać tam olej taki sam jak do skrzyni czy taki jak do tylnego dyfra? Do skrzyni idzie G052911 natomiast do dyfra tylnego dedykowany jest G052145. Drugie pytanie ile oleju potrzebne jest do dyfra tylnego i centralnego?

Opublikowano (edytowane)

Tak kolego to jest ten olej do skrzyni manualnej.

GregorX wysłałem ci pw.

Edytowane przez sciemamcz
Opublikowano

Witam.Mam w planach wymianę oleju w skrzyni i całym napędzie i chciałbym się zaopatrzyć we wszystko co będzie mi potrzebne.Dawca to 2.0 TFSI quattro 6 biegów.Móglby mi ktoś naświetlić gdzie jaki olej, w jakich ilościach i czy torsen pracuje na tym samym oleju co skrzynia czy ma osobną komorę?

Pozdrawiam

Opublikowano

Czy jak jest zimno i dopóki się nie rozgrzeje i ciężko wchodzi 2 bieg z 1 a jak się nagrzeje to już wchodzi normalnie to jest to 100% wina oleju w skrzyni? (nie jest oryginalny). Dodam, że jak jest zimny i wrzuci się z 1 biegu na 2 bieg przez luz to wchodzi dużo lżej, jednak nie idalnie. Obecnie bym powiedział, że dopóki się nie rozgrzeje to podczas pierwszych wrzuceń 2 biegu czuć w połowie wchodzenia 2 biegu opór, który musi przejść lewarek (jak by o coś haczył lub coś musiał przepchnąć), a czasem nawet i metaliczny dźwięk przy tym słychać jak za szybko się wykona przełożenie.

Opublikowano

Ja już raz zmieniłem olej na Fuchs i problemy z dwójką nadal są. Zastanawiam się czy nie zmienić na G052512A2. Ostatnio bardzo mocno mnie niepokoi dwumas i może to on jest źródłem problemów. Sprzęgło wymienione przy 190tyś, obecnie 208tyś. Takie objawy zaobserwowałem odnośnie dwumasy:

- po dodaniu gazu na postoju budą lekko buja

- przy puszczaniu sprzęgła kilkukrotnie(na 1 biegu) , tocząc się z górki słychać uderzenie, tak jakby dwumas mając luz rozpędzał się i powodował gwałtowne zazębienie w przekładni, jak stoję pod górkę i puszczam sprzęgło to wszystko działa płynnie i delikatnie

- przy dodaniu/puszczeniu gazu powiedzmy na drugim biegu lewarek się porusza o jakieś 2mm

- na biegu jałowym drży kierownica i czuć mrowienie na pedałach oraz siedzeniu, przy wyższych obrotach silnik dziwnie buczy

- jak zdusze delikatnie silnik to słychać bicie dwumasy

Myślałem o wymianie poduszek ale sprawdzałem je dość dobrze i trzymają sztywno. Nie chce wymieniać drugi raz oleju, który może nie pomóc tym bardziej, że na postoju zarówno na uruchomionym/ wyłączonym silniku biegi wchodzą bez problemu. Może to skrzynia już ma dość albo ten dwumas. Jak to sprawdzić?

Opublikowano

Jeśli wymieniasz olej to na G052911 (A2 - to oznaczenie opakowania litrowego, więc może być też inne). Ten olej jest dedykowany do skrzyń z haczeniem.

Opublikowano

W zimę wymieniłem olej na G 055 532 A2 , objawy to ciężko wchodząca dwójka na zimnym, po rozgrzaniu było ok. Olej pomógł ale na kilka dni, wszystko wróciło do stanu z przed wymiany. Jak przejadę trochę więcej km to skrzynia chodzi idealnie.

Nie wiem czy tak powinno być ale jadać na jakimkolwiek biegu bez gazu i nagle go dodam to ciągnie mi lewarek

Opublikowano

bobikos - G052911 ten olej to przypadkiem nie jest do skrzyń przeznaczonych do Diesla ?

Opublikowano

Może i tak, chociaż ten był polecany na bolączkę z wbijaniem biegu. Jakie oznaczenie skrzyni?

Opublikowano (edytowane)

To samo w Passatach bylo. Jak zimny silnik to na początku ciezko wchodzi dwojka a jak się rozgrzeje to lepiej. Mam to samo u siebie i jeżdżę. Winne prawdopodobnie synchronizatory.

Edytowane przez rozek
Opublikowano

Oznaczenia nie znam :/, a chwilowo nie mam dostępu do kanału.

Opublikowano

oznaczenie skrzyni jeśli nie była zmieniana masz na wlepce auta (książka serwisowa lub pod kanapą tylną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...