wesz82 Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 Bez problemu jak sie ma dwie sprawne rece mozna dolac oleju nie korzystajac z kanalu. Korek jest nie daleko kostek. Bedzie albo imbus albo spline z otworkiem lub z dziurka zalezy co kto lubi;-)
lukaszooo Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 Trzeba miec odpowiedni klucz a dodatkowo duzą strzykawkę, bez kanału moze byc problem choć dla hardkorów jest to realne.
wesz82 Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 Ravanol ma specjalną końcówkę i nie ma potrzeby sie strzykać Ja przygotowałem sobie lejek itd i nawet tego nie użyłem Klucz albo 17 imbus (dla chcacego wystarczy srubę skontrować dwoma nakretkami i bedzie ok)gorzej ze splinem. Nic trudnego jak sie wie gdzie jest wlew
Emejcz Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 Można bez kanału ogarnąć od góry. Największy problem to, że trzeba imbusa takiego kupić ;P Jeszcze z odkręceniem korka na dole też lipa, że trzeba splina z dziurką dorwać, ja na szybko nie mogłem takiego kupić i kupiłem zwykły i trochę rozwierciłem tą wypustkę w śrubie aby podpasował. Ja u siebie podniosłem jeszcze troche na lewarku lewą stronę aby mi ciut więcej oleju weszło - ze 100-200ml, choć może to bezsensu.
lukaszooo Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 Każdy olej ma taką rurkę i szczerze mówiąc to jest ona mało przydatna.
wesz82 Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 Wymiane robilem zimowa pora. Uprzednio rozgrzalem olej w goracej wodzie i wszystkie lejki itd naprawde nie sa potrzebne olej lecial prawie jak woda. W VP poluzowalem filtr paliwa i dalem go troche na bok.
Hezen Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 (edytowane) Dla chcącego nic trudnego. Ja na kobyłkach spuszczałem olej, sciagałem miche i sterownik hydrauliczny w automacie Napełnienie skrzynki olejem to pikuś Więc nie przeżywajcie jakie to trudne, bo czasami są gorsze rzeczy do roboty. Edytowane 25 Listopada 2016 przez Hezen
lukaszooo Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 Zrobić można wszystko nawet koze wydymac tylko czasem trzeba się zastanowić czy warto. Za wymianę płaci się max 20zl i trwa to 10min jak wolisz kombinować pol dnia z kobylki lejkami przewodami i innymi bajerami to kombinuj według mnie mija się to z celem.
Hezen Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 W przypadku manuala niezbyt opłacalne. W automacie co innego, wymieniłem olej i filtr a przy okazji wyczysciłem sterownik hydrauliczny. Gra warta świeczki bo za samą wymiane oleju serwisy srogo kasują a nie wspomne o czyszczeniu hydrauliki. Wolałem się pogimnastykować, jakiejś tragedii nie było a z pewnością się opłacało
wesz82 Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 Zrobić można wszystko nawet koze wydymac tylko czasem trzeba się zastanowić czy warto. Za wymianę płaci się max 20zl i trwa to 10min jak wolisz kombinować pol dnia z kobylki lejkami przewodami i innymi bajerami to kombinuj według mnie mija się to z celem. Lukasz sco ty nawijasz???Jakie pol dnia??? Max 40 min i po sprawie. Fakt warto dac komus wymienic, do tego niech dobiora olej samemu i problem murowany. Szwgra volvo w duze mrozy musi postac 15 min i sie rozgrzac zanim uda sie ruszyc.
lukaszooo Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 Można to porównać do jedzenia ryżu pałeczki da się tylko po co.
wesz82 Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 Można to porównać do jedzenia ryżu pałeczki da się tylko po co.To juz inna bajka:-DKazdy zrobi jak zrobi... Sorry za smietnik w watku.
tomgt Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Panowie nie chce zakładać nowego wątku ale nie bardzo wiem który to wlew oleju tak wiem że w pierwszy poście jest opis ale mam wątpliwości. poniżej zdjęcie lewej i prawej strony skrzyni proszę o wskazanie Strona lewa Strona prawa Ktoś mi może powiedzieć jak to model skrzyni, na dole mam tylko oznaczanie FPS0100 a na lewej stronie
MemberA4 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 (edytowane) na pierwszym zdjęciu masz "wlew" oleju a jeśli chodzi o kod skrzyni to sam sobie odpowiedziałeś - FPS to ten kod Edytowane 1 Grudnia 2016 przez MemberA4
matisstz Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 Mam pytanie koledzy odnośnie śruby spustowej torsena mam taki oto zestaw i może miał ktoś z tym do czynienia jak i czym to odkręcić po ściągnięciu segera ? Pozdrawiam i z góry dzięki za info Matis
MemberA4 Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 (edytowane) 2 godziny temu, matisstz napisał: Mam pytanie koledzy odnośnie śruby spustowej torsena mam taki oto zestaw i może miał ktoś z tym do czynienia jak i czym to odkręcić po ściągnięciu segera ? Pozdrawiam i z góry dzięki za info Matis to nie jest śruba spustowa z torsena tylko "zaślepka" serwisowa przez którą po odkręceniu jej jest możliwość wypiecia zegera aby wyciągnąć flansze napędu wału według mnie w tych skrzyniach cały olej wypływa przez korek spustowy pod dyferencjałem. http://workshop-manuals.com/audi/a4_mk2/power_transmission/5-speed_manual_gearbox_01a_four-wheel_drive/final_drive_differential_differential_lock/renewing_oil_seal_for_flange_shaft_(rear)/ Edytowane 5 Lutego 2017 przez MemberA4
Rafal2410 Opublikowano 15 Lutego 2017 Opublikowano 15 Lutego 2017 a u mnie w ksiazce pisze ze oleju w manualu sie nie wymienia
A4CCH Opublikowano 16 Lutego 2017 Opublikowano 16 Lutego 2017 (edytowane) Witam Panowie, myślę czy nie zmienić oleju w skrzyni biegów, w sumie biegi chodzą dobrze, mróz itp. Czy jest jakiś większy sens, jak tak to dlaczego ? Mam oznaczenie skrzyni: DWH, w razie co zalewać polecany w wątku Ravenol MTF2 75W80 ? Jaki najlepiej wybrać do mojej skrzyni, dane autka o ile więcej potrzeba po lewej. Czy podczas takiej zmiany nie pogorszę sytuacji tym Ravenolem, teraz pewnie oryginał siedzi, co ile w ogóle się zmienia taki olej ? I czy w manualu (ośka) zlewam tylko korkiem pod skrzynią, czy gdzieś jeszcze ? Wchodzi ok. 2,5-3l ? Edytowane 16 Lutego 2017 przez A4CCH
Mariusz2090 Opublikowano 16 Lutego 2017 Opublikowano 16 Lutego 2017 (edytowane) WITAM! Co do wymiany oleju przekładniowego, to wymiana może nie jest konieczna, ale każdy olej po latach traci swoje właściwości smarne, więc wymiana nie zaszkodzi, a podrugie lepiej zapobiegać niż leczyć, bo jeśli olej miałby być wieczny to po co producent by robił spust i wlew oleju. Ja będę się zabierał za wymiane oleju w skrzyni, mam silnik AFN nie znam kodu skrzyni bo od niedawna go posiadam. Mam takie małe pytanko, oriętuje się ktoś jakie klucze będą mi potrzebne aby w miarę sprawnie poszło? Z góry wielkie THX Edytowane 16 Lutego 2017 przez Mariusz2090
Gość Opublikowano 21 Marca 2017 Opublikowano 21 Marca 2017 Panowie zaqchodzi pilna potrzeba wymiany oleju w skrzyni w a4 b5 1.6. Czy mogę zastosować olej MANNOL Extra Getriebeoel 75W-90 API GL 4/GL 5 LS . Autko za parę miesięcy pójdzie na sprzedaż a nie chcę inwestować w droższe oleje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się