misiek007a Opublikowano 23 Września 2008 Opublikowano 23 Września 2008 ;( ubywa mi plyn chlodniczy ostatnio zalalem na maxa jezdzilem dwa dni i stan zmniejszyl si eo jakis centymetr do dolu zalalem ponownie i znowu ubyl po 2 niach o co chodzi? co to moze byc? pozdro
andrzej_1970 Opublikowano 23 Września 2008 Opublikowano 23 Września 2008 Zobacz od spodu czy nigdzie na połączeniach nie wycieka i niema śladu takiego białego nalotu który pozostawia płyn chłodzący po odparowaniu no i sprawdż olej cz nie zmienił barwy co znaczyło by uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
misiek007a Opublikowano 23 Września 2008 Autor Opublikowano 23 Września 2008 Tak ajak patrzylem to nigdzie nie ma nalotu i nie widac zeby cos wyciekalo a jak samochod stoi to na podllozu tez nie widac zeby cos kapalo np olej jest wciaz taki sam
Cristoforo Opublikowano 23 Września 2008 Opublikowano 23 Września 2008 nie wiem jak jest w 2.5 ale w mojej też zalałem na maxa i po dłuższej jezdzie wywaliło płynu przez ten drugi zaworek spustowy znajdujacy sie w zbiorniczku i tak sobie wyrównało samo i trzyma mi tak juz od 3000km równiutku po miedzy min a max nie dolewaj na maxa pozostaw po pośrodku i spr na zimnym silniku ile masz płunu[br]Dopisany: 23 Wrzesień 2008, 19:06_________________________________________________jest za duze cisnienie w zbiorniczku i musi gdzies znaledz sobie ujscie
misiek007a Opublikowano 23 Września 2008 Autor Opublikowano 23 Września 2008 no dzieki za sugestie bo teraz mam taki stres z tym zwiazany
dandi Opublikowano 23 Września 2008 Opublikowano 23 Września 2008 jezdzij poprostu, jezeli nie zaswieci ci sie kontrolka zeby dolac, to nie dolewaj. Oczywiscia spogladaj czy plyn jest, bo mozesz miec rozwalony czujnik, ale jezeli nie zaswieci ci sie alert braku blynu, to narazie pozostaw to w spokoju. A co do tego co to moze byc to przyczyn jest wiele, jakis przewod, pompa wody, dziurka w chlodnicy. Gdyby nieszczelnosc byla tak duza, ze plyn kapalby na ulice , to by ci ze zbiorniczka znikal w ciagu 20 min a nie kilku dni, wiec albo sie gdzies saczy, albo za duzo wlewasz. Mozesz ew. sprawdzic szczelnosc ukladu pompka , pompujac powietrze do zbiorniczka i patrzac jednoczesniej czy cisnienie jest stabilne czy spada, oczywiscie musisz jakos uszczelnic miejsce gdzie wprowadzisz pompke
YATES Opublikowano 23 Września 2008 Opublikowano 23 Września 2008 Zostaw na minimum i przed każdą jazdą sprawdzaj czy czasami nie ubyło poniżej tego poziomu.
wojtekce Opublikowano 23 Września 2008 Opublikowano 23 Września 2008 nie zauważyłeś białego dymku za tobą może uszczelka pod głowicą i sprawdź czy sie nie robi za duże ciśnienie w zbiorniczku
Musashi Opublikowano 23 Września 2008 Opublikowano 23 Września 2008 powachaj plyn w zbiorniczku wyrownawczym. tylko przy zimnym motorze jezeli poczujesz zapach spalin sie boj - uszczelka pod glowica jezeli nie poczujesz, trzeba szukac wycieku, zdarzaja sie pekniecia trojnikow plastikowych ukladu chlodzenia, oraz chlodnicy, problem w znalezieniu jest spowodowany tym iz, plyn ucieka dopiero gdy silnik sie nagrzeje i wzrasta cisnienie, a na skutek wysokiej temperatury od razu odparowuje nie pozostawiajac widczonych sladow. jedyny sposob na znalezienie wycieku to badanie ukladu na zimno pod cisnieniem. tak jak jeden z kolegow sugerowal, tyle ze trzeba miec manometr oraz adapter.
neever Opublikowano 24 Września 2008 Opublikowano 24 Września 2008 Witam! Sprawdz dokładnie wszystki połaczenia (węże, weżyki, złączki, termostat itp) Jeżeli będzie tamtędy płyn uciekał to będziesz wyrażnie widział. U mnie też coś takiego miałem z tym że jak zalałem max to minął jakiś miesiąc i było minimum. Wymieniałem jakiś czas temu termostat i uszczelkę. Okazało się że ta uszczelka była jakaś felerna bo ciekło. Założyłem inną nową i odrazu problem z głowy. Teraz poziom ładnie się trzyma. Pozdr neever
Flyer Opublikowano 24 Września 2008 Opublikowano 24 Września 2008 Do wszystkiego co wymienili dorzuc tez pompe wody, ktora moze przeciekac. U mnie tez w 2.5 ubywalo plynu i winna byla wlasnie pompa wody... ktora juz byla na wykonczeniu.
misiek007a Opublikowano 24 Września 2008 Autor Opublikowano 24 Września 2008 Dobra posprawdzamtm to wszytko i napisze w temacie co i ja. i czy sie naprawilo. wielkie dzieki
mlodyy Opublikowano 24 Września 2008 Opublikowano 24 Września 2008 rozgrzej niunie zdejmij oslone silnika od spodu i poloz papier lub cos powino kapnac jesli nie to kanal i obserwowac na rozgrzanym silniku
hipcio Opublikowano 28 Września 2008 Opublikowano 28 Września 2008 Miałem podobny problem i powodem był pęknięty od spodu zbiornik wyrównawczy. Płyn wyciekał i jak koledzy pisali zaraz parował, więc prawie nie do wykrycia.
razk Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 u mnie podobny problem tylko w benzyniaku. Podjedz do jakiegos w miare dobrego warsztatu i popros by sprawdzili ci plyn chlodniczy. w moim przypadku zalewalem plynu prawie do max a po ok 2 godz jazdy wywalalo na FISIE ikonke plynu. ja pod mache a tam ok 1cm plynu w zbiorniczku. odkrecam, slychac syk i nagle z bulgotem plyn wraca do stanu poprzedniego podjechalem do mechanika, on za prubowke, wlal niebieskiego plynu, wlal troche mojego plynu ze zbiorniczka i szok! plyn w prob. zmienil sie na zielony wiec w plynie chlodniczym sa spaliny czyli padla uszczelka pod glowica z racji tego ze to V to do wymiany dwie uszczelki, jak juz glowice zdjete to sprawdzanie rownosci i czy nie sa pekniete. minimum 600zl wydatku. przy okazji prawdopodobnie rozwiazal sie problem braku grzania przez klime gdyz powodem na 90% jest zapowietrzanie przez spaliny calego ukladu. a tak na marginesie to czy ktos orientuje sie czy mozna w takim stanie troche pojezdzic skoro auto sie nie przegrzewa bo chwilowo cienko z kasa stoje a to w domu jedyny samochod. nie mowie o jakichs wielkich przebiegach leczo normalnej jezdzie do pracy.
zibizab Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 RAZK Lepiej pożycz kasy i zrób.jak pójdzie dużo plynu na tlok to zablokuje silnik ew.korbowód pęknie lub tlok
andegrand Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 witam ubywa płyn chłodniczy mazną szyby od środka czy nagrzewnica się rozszczelniła ? miesiąc temu wymieniałem termostat i było wszystko ok aż do dziś po przejechaniu 3 km ubyło z 0.7 cm ogrzewanie nie jest wcale takie dobre jak powinno być ???
mati101086 Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 kurcze u mnie tez ubywa plyn chłodniczy tylko problem ze nie wiem dlaczego. Opisze jakie objawy zaobserwowałem u siebie: wydaje mi się ze przybywa mi oleju ale jest to o tyle dziwna sprawa ze ani na bagnecie nie ma żadnych pęcherzy I nie robi się majonez to samo dotyczy korka wlewu oleju. Samochód kopci tak jakby na biało lecz nie na wolnych obrotach tylko jak np ruszam po czym po okolo minucie brak jakiegokolwiek dymka chociaż jak się przyjrzę to tak mi się wydaje jakby dymil na taki jakby bezbarwny kolor ale to raczej moje urojenie. Gdzie zacząć szukania problemu Sent from my GT-I5700 using Tapatalk
mati101086 Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 A I dodam ze jeżdżę z wypita wtyka od zbiornika płynu chłodzącego gdyż cały czas świeciła się kontrolka od niskiego stanu płynu chłodzącego
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się