Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie działa ogrzewanie fotela w Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej. 

Próbuje reanimować grzanie w jednym fotelu.

Fotel zwykły z dwiema matami B7. Ogólnie nie grzeje nic. 

Winny musi być fotel, bo na drugim podgrzewanie działa. 

Wziąłem się trochę od d*py strony, bo założyłem, że na pewno mata przerwana. Jednakże po rozebraniu tapicerki nie widać było przepaleń na macie.

Zmierzyłem też matę oparcia i jest przejście, ale opór jakiś totalnie minimalny (a i tak nie grzało).

Stwierdziłem, że może uszkodziły się na zgięciach i rozprułem jedno podejrzane miejsce w macie siedziska i prawdopodobnie było tam albo przerwane całkowicie albo wisiało i tak na włosku. 

 Chciałem to teraz zlutować i tu niespodzianka... Z jakiego materiału jest ten drut? Wygląda zwyczajnie,  nie mogę na nim zmierzyć przejścia nawet na krótkich odcinkach, ani nie mogę go zlutować... 

 

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

A nie trzeba było najpierw podejrzeć co się dzieje w blokach pomiarowych i sprawdzić błędy? 

Niektórzy lutowali maty i nie pisali żeby był z tym jakiś problem. Ja akurat jak łatałem maty, to zaprasowywalem końcówki kabli. Nie miałem też problemu z pomiarem ciągłości przebijając się szpilką przez izolacje, z wygladu byly jakby miedziane. 

Opublikowano

Pewnie tak byłoby lepiej, ale mata siedziska i tak ma kilka przerw, a to taki mój dodatkowy fotel z którym kombinuję. Znalazłem już wszystkie przerwy i występują na zagięciu. 

Mierzyłem termistor i chyba jest sprawny, bo podaje jakoś między 5-9k omów w zależności od tego czy go dotknę.

Nie wiem, może w b7 po którymś tam roczniku (mata jest 2006) coś się zmieniło... 

Próbowałem na różne sposoby to mierzyć, ni cholery nie szło. Próbowałem nawet do miernika doczepiać igły. Dopiero jak znalazłem te przerwy i przypaliłem zapalniczką te miedziane przewody zaczął mi to miernik widzieć i bez problemu zaczęły się lutować. 

Wygląda na to, że te druciki są pokryte jakąś izolacją dodatkowo i to ona nadaje im ten miedziany kolor.

Teraz pozostało tylko pytanie jak to naprawić. 

Mam ochotę dolutować zwykłego przewodu w izolacji, bo to i tak jest na zgięciu i nie musi grzać, ale obawiam się, że się stopi albo co.. 

 IMG_20190522_192143.jpg

IMG_20190522_192209.jpg

Opublikowano (edytowane)

Ogólnie to te druty są w przeźroczystej izolacji, akurat łatałem maty z B7 I tak to wyglądało. Ja dawałem kawałek zwykłego przewodu i nic się nie dzieje. A zamiast lutować używałem obcięty fragment konektora (fragment na zaprasowanie przewodu) i tam wkładałem końce łączonych przewodów, i zagniatałem praską, tak żeby chwyciło też kawałek izolacji. Wydaje mi się że takie połączenie jest trochę bardziej wytrzymałe od samego lutowania. 

Edytowane przez Bromchit
Opublikowano
2 godziny temu, Emejcz napisał:

 

Mam ochotę dolutować zwykłego przewodu w izolacji, bo to i tak jest na zgięciu i nie musi grzać, ale obawiam się, że się stopi albo co.. 

 

Lutuj śmiało, wytrzyma i nic się nie spali. Kilka foteli w ten sposób naprawiłem i podejrzewam, że grzeją do dzisiaj. Oryginalny przewód to dość osobliwa linka miedziana, musi dobrze napić się cyny i dostać temperatury z lutownicy aby połączenie było pewne.

Opublikowano

Już polutowałem z dodatkowym przewodem. W końcu jest ciągłość ;)

Jeszcze czeka mnie poklejenie i złożenie wszystkiego. 

Opublikowano

u mnie także padł termistor, w której kostce są kabelki od niego i jakie mają kolory. 

Opublikowano

i jak tam koledzy, ma ktoś rozpiskę wtyczek fotela ?

Opublikowano

@fajerski1 nadal potrzebujesz bo jak coś to jutro mogę poszukać i ci wyślę 

Opublikowano

pewnie że potrzebuję, jakie kolory kabli lub która wtyczka jest od termistora ?

Opublikowano

dzięki kolego Bromchit za schemacik. Kabelki od czujnika G59 są w czarnej kostce 8 pinowej, pin 1 i 2.

Opublikowano

AUDI A4 B8
mam pytanie odnośnie przełożenia ogrzewania z foteli elektrycznych (materiałowe naleśniki) na skórzane elektryczne bez ogrzewania.
Pytam gdyż mam możliwość kupić całe skórzane wnętrze w bdb cenie ale fotele przednie nie maja ogrzewania.

Czy da radę przełożyć ogrzewanie (maty itd.) ? jeśli tak to czy jest z tym dużo pracy?

ps.Szukałem info na forum, ale większości pytań dotyczyła dołożenia ogrzewania, a ja mam oryginalnie ogrzewanie ale ew.nowe fotele są bez ogrzewania.

Opublikowano

Maty są dostosowane do danego typu fotela raczej i w teorii da się raczej przełożyć, w praktyce niezbyt, bo fotele są inaczej ukształtowane.

Poza tym to temat odnośnie b6/b7.

Opublikowano

Panowie od jakiegos czasu mam problem z grzaniem fotela kierowcy poki bylo cieplo mialem to gdzies, ale przydało by sie bo jest chłodniej fotel czasem grzeje jak jade na jakas nierówność i bujnie autem to sie zalaczy, sprawdzilem kostke i w prawym fotelu jest a w fotelu kierowcy nie dochodzi prad i nie wiem czy jest jakis przekaznik zalaczajacy miedzy klimatronikiem A fotelem? 

Opublikowano

Czy ktoś poratuje schematem z ELSY dla fotela sporta grzanego w full elektryce z A6 C6. Nie grzeje kierowca wogole a kablekologia jest jednak nieco inna jak w B7 sporcie.

 

Opublikowano

Ok już rozkminiłem. Mam padniętą matę oparcia a że jest w szereg połączona z siedziskiem nie grzeje nic.

Siedzisko po podłączeniu na krótko ładnie grzeje, oporność 4,3 ohma odpietej maty.

Mata oparcia po podaniu 12V zimna, oporność różna ale wysoka 50 ohma i ponad. Ja ugniatałem boczek oparcia, ten o który haczymy przy wsiadaniu to oporność mocno skacze. Także ewidentnie poszła mata w okolicach tego boczka.

W A6 C6 sportach jest to tak rozwiązane że z głównej wiąchy grzania wychodzą dwa przewody i idą do dwuoinowej wtyczki, która zasila oparcie. Dalej główna wiązka leci do wtyczki siedziska 8 pinowej z 4 przewodami. Dwa cienkie to plus minus termistora, kolejne dwa grube to plus minus maty.

Ściągał ktoś z Was tapicerkę oparcia w stołku z C6 full elektryka? Wygląda podobnie jak sport z B7. Prosiłbym o jakieś wskazówki, może jakieś DIY w punktach??

Np:

1.jak sobie poradzić z plastikowymi pleckami, od której strony zacząć podważać żeby nic nie połamać

2. W jaki sposób zdemontować boczne plastiki, tam gdzie panel sterowania elektryką.

Opublikowano

Znalazłem przerwę maty oparcia. Uwalony był kabelek na samym początku, w dole oparcia gdzie wchodzą przewody zasilające matę. Polutowałem i oporność jaką mierze to 1.6Ohma.

Siedzisko daje 4.3 ohma.

Termistor 12,5kOhma

Spiołemwszystko i podłączyłem na krótko, grzeje.

Podłączyłem fotel w aucie, grzanie działa tylko jest PROBLEM ?.

Naprawiany fotel bardzo wolno się nagrzewa. Pasażer dosłownie po chwili osiągnął zadaną temperaturę ponad 60 stopni podglądając na VCDS.

Kierowca grzeje ale w ciągu 15 min przy ustawieniu na max grzanie osiągnął tylko 40 stopni.

W czym tkwi problem? Termistor sprawdzałem na krótko i oporność stopniowo spadała w trakcie nagrzewania maty

IMG20190924164433.jpg

Opublikowano

A jak wygląda czas nagrzewania w praktyce? Może różnicę zrobiło to, że na jednym fotelu siedziałeś. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...