boro81 Opublikowano 29 Maja 2015 Opublikowano 29 Maja 2015 nie chce tu robić auto reklamy , ale ten oto kolega ogarnął mi sondy http://www.turbodiesel.pl/
SMS Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Koledzy podepnę się pod temat, gdzie w Małopolsce usuwają sondy z ecu?
ivan1982 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 a moze jest na forum ktos kto powie jak usunac z ecu sondy i czym sie to zrobi ? vcds-em
dżejki Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 (edytowane) Usunięcie sond z ECU zajmuje ok 30 min, polega na wgraniu nowego kompletnego softu do kompa. Najpierw tuner zgrywa twój stary program i daje ci go na pendrive/płytce, następnie wgrywa nowy, gotowy program wykluczający sondy. Sam to robiłem jakiś czas temu we Wrocławskim ECU Project ZAZNACZAM ŻE CHŁOPAKI O MARCE AUDI WIEDZĄ PRAKRYCZNIE WSZYSTKO, JEST TO JEDYNA FIRMA KTÓRĄ JESTEM W STANIE POLECIĆ Z CZYSTYM SUMIENIEM. JEŚLI MASZ BRAKI W MOCY TO POWIEDZĄ OD CZEGO ZACZĄĆ, CO WYMIENIĆ- tak było w moim przypadku, gdzie mechanicy załamywali ręce kiedy mój ASN miał 150KM. Powoli i skrupulatnie moc rosła wraz z zaleceniami do których się stosowałem. Dodam ciekawostkę, że na wlepie przy wlewie jest napisane "pb 95/98" i to głupota ASN na PB95 ma około 200KM zalewasz PB98 i moc wraca do 220KM Edytowane 28 Sierpnia 2015 przez dżejki
BeyerBrown Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 A co jeśli mam na wlepce RON 91/95 i wszystkie tabelki/przeliczniki wskazują, że to tożsame z Pb 91/95?
dżejki Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Nie mam pojęcia, powyżej zamieściłem moje oraz ECU project spostrzeżenia podczas robienia pomiaru mocy. Jeśli jesteś rownież ciekaw czy 95/98 ma wpływ na moc twojego silnika to polecam udanie się na hamownie
BeyerBrown Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Na 99% nie ma, przynajmniej moja dupohamownia nie notuje przyrostu mocy Za to w instrukcji wyczytałem, że wlanie 91-ki ograniczy mi nieznacznie moc, a 95-tka gwarantuje uzyskanie nominalnych parametrów Mam wersję US i co za tym idzie inne ECU, dostrojone pod jankeskie paliwo
Kruk_89 Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 a co sadzicie o elektrycznych emulatorach ktore wpinamy w uklad elektryczny sady za katem owa sada daje komunikat ze kat jest wydupcony a ten owy emulator niby zmienia sygnal na taki ze jest ok i wysyla do ECU moze to zdac egzamin?
dżejki Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 Czyli mówisz o zwykłym oporniku. Check sie nie zapali, ale dawka paliwa będzie pobierana za przeproszeniem "z d*py" wycięcie sond lambda za pomocą programu zmienia mapę oraz ustala optymalna dawkę paliwa w zależności od temperatury powietrza, obciążenia silnika przy przyśpieszaniu itp.
Kruk_89 Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 hmm powiem szczerze nie ogarniam tego zbytnio ale dawke paliwa ustalaja pierwsze sądy wiec chyba wykluczenie tylnich sprawdzajacych za pomoco tego 'opornika' powiino przynieść skutek
dżejki Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 Będę śledzić temat, bo jestem bardzo ciekawy efektem montażu takiego "oszusta".
Kruk_89 Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 właśnie nie wiem czy się tego podjąć bo trochę szkoda kasy jeśli by miało nie działać teoretycznie to ma sygnalizować iż katalizator jest sprawny nic wiecej
Robero321 Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 Tylne sondy w ASN ie również mają wpływ na dawki paliwa. Co prawda bardziej na korekty niż na dawki bo od tego są pierwsze sondy. Jest to nie wielki wpływ ale jest. Rezystory już kiedyś były opisywane na forum i z tego co pamiętam była lipa
BeyerBrown Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 Tu jest opisane za co odpowiadają drugie sondy: https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8bW1sSDBHcVNySG8/view?usp=sharing (strona 22) W tym dokumencie z kolei pokazany jest też graficznie algorytm regulacji: https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8ZVJYWlRvSDVrY2M/view?usp=sharing (strona 29) Ktoś orientuje się jak bardzo magicy ingerują w układ regulacyjny zaszyty w ECU by wyłączyć "diagnostyczne" sondy?
Łukasz13 Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 Żadne elektroniczne emulatory nie zdają egzaminu, zresztą wystarczy poczytać ww. dokument jak testowany jest kat. Jesli chodzi o wyłączenie sondy to już kwesta tego jak "magik" jest ogarnięty w temacie, bo są tacy co wrzucają soft do odpowiedniego programu który zeruje tabele wszystkich błędów i wtedy już żaden błąd się nie pojawi to najgorszy możliwy sposób, innym sposobem przy sprawnych sondach jest wyłączenie samej diagnostyki kata przez wyzerowanie odpowiednich bitów, wtedy test kata w readiness przechodzi z góry na "zielono" i błąd niskiej sprawności kata się nie pojawia. Wyłączenie sond całkowicie tak żeby po odłaczeniu ich z wtyczek żaden bład się nie pojawiał jest już bardziej skomplikowane.
BeyerBrown Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 (edytowane) Dzięki za info, słyszałem kiedyś o takim spreparowaniu softu, że ignoruje zdefiniowane błędy... handlarze z tego typu usług korzystają by zamaskować mankamenty osprzętu strucla którego wystawiają na sprzedaż Rozumiem, że dwa pierwsze (podstawowe) opcje wygaszania lampki CHECK nie wyrzucają drugich sond z obwodu regulacyjnego... pytanie jak bardzo zmienia się wtedy skład mieszanki wchodzącej do komory spalania, na który wpływ mają owe sondy za katem? Bo one w przypadku braku katalizatora dostają do analizy inny skład spalin, tj. inna jest ilość tlenu w porównaniu do układu ze sprawnym katem. Czy spalanie wzrasta/maleje czy raczej ta korekta jest symboliczna? Edytowane 21 Września 2015 przez BeyerBrown
Kruk_89 Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 czyli co trzeba tunera szukać pogadam z Boro bo on cos takiego robil ciekawe tylko jaki koszt i w jaki sposob to sie odbylo
Robero321 Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 Jest symboliczna nie zauważyłem żadnego wzrostu spalania. Po usunięciu funkcji testowania katalizatora
BeyerBrown Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 (edytowane) Rob, pytanie na ile wpłynął sam fakt usunięcia katów (=mniejsze opory dla silnika) Wygląda na to, że bilans końcowy wyszedł Ci na 0 Edytowane 21 Września 2015 przez BeyerBrown
boro81 Opublikowano 22 Września 2015 Opublikowano 22 Września 2015 Panowie u mnie tuner wyłączył samą diagnostykę sond i od ponad pół roku brak błędów . Wzrostu spalania nie zauważyłem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się