Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Emulator sondy lambda


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy podepnę się pod temat, gdzie w Małopolsce usuwają sondy z ecu?

Opublikowano

a moze jest na forum ktos kto powie jak usunac z ecu sondy i czym sie to zrobi ? vcds-em

Opublikowano (edytowane)

Usunięcie sond z ECU zajmuje ok 30 min, polega na wgraniu nowego kompletnego softu do kompa. Najpierw tuner zgrywa twój stary program i daje ci go na pendrive/płytce, następnie wgrywa nowy, gotowy program wykluczający sondy. Sam to robiłem jakiś czas temu we Wrocławskim ECU Project

ZAZNACZAM ŻE CHŁOPAKI O MARCE AUDI WIEDZĄ PRAKRYCZNIE WSZYSTKO, JEST TO JEDYNA FIRMA KTÓRĄ JESTEM W STANIE POLECIĆ Z CZYSTYM SUMIENIEM. JEŚLI MASZ BRAKI W MOCY TO POWIEDZĄ OD CZEGO ZACZĄĆ, CO WYMIENIĆ- tak było w moim przypadku, gdzie mechanicy załamywali ręce kiedy mój ASN miał 150KM. Powoli i skrupulatnie moc rosła wraz z zaleceniami do których się stosowałem. Dodam ciekawostkę, że na wlepie przy wlewie jest napisane "pb 95/98" i to głupota ASN na PB95 ma około 200KM zalewasz PB98 i moc wraca do 220KM :)

Edytowane przez dżejki
Opublikowano

A co jeśli mam na wlepce RON 91/95 i wszystkie tabelki/przeliczniki wskazują, że to tożsame z Pb 91/95? :wink:

Opublikowano

Nie mam pojęcia, powyżej zamieściłem moje oraz ECU project spostrzeżenia podczas robienia pomiaru mocy. Jeśli jesteś rownież ciekaw czy 95/98 ma wpływ na moc twojego silnika to polecam udanie się na hamownie :)

Opublikowano

Na 99% nie ma, przynajmniej moja dupohamownia nie notuje przyrostu mocy :D

Za to w instrukcji wyczytałem, że wlanie 91-ki ograniczy mi nieznacznie moc, a 95-tka gwarantuje uzyskanie nominalnych parametrów :)


Mam wersję US i co za tym idzie inne ECU, dostrojone pod jankeskie paliwo :wink:

Opublikowano

a co sadzicie o elektrycznych emulatorach ktore wpinamy w uklad elektryczny sady za katem owa sada daje komunikat ze kat jest wydupcony a ten owy emulator niby zmienia sygnal na taki ze jest ok i wysyla do ECU moze to zdac egzamin?

Opublikowano

Czyli mówisz o zwykłym oporniku.

Check sie nie zapali, ale dawka paliwa będzie pobierana za przeproszeniem "z d*py" wycięcie sond lambda za pomocą programu zmienia mapę oraz ustala optymalna dawkę paliwa w zależności od temperatury powietrza, obciążenia silnika przy przyśpieszaniu itp.

Opublikowano

hmm powiem szczerze nie ogarniam tego zbytnio ale dawke paliwa ustalaja pierwsze sądy wiec chyba wykluczenie tylnich sprawdzajacych za pomoco tego 'opornika' powiino przynieść skutek

Opublikowano

Będę śledzić temat, bo jestem bardzo ciekawy efektem montażu takiego "oszusta".

Opublikowano

właśnie nie wiem czy się tego podjąć bo trochę szkoda kasy jeśli by miało nie działać teoretycznie to ma sygnalizować iż katalizator jest sprawny nic wiecej

Opublikowano

Tylne sondy w ASN ie również mają wpływ na dawki paliwa. Co prawda bardziej na korekty niż na dawki bo od tego są pierwsze sondy. Jest to nie wielki wpływ ale jest.

Rezystory już kiedyś były opisywane na forum i z tego co pamiętam była lipa

Opublikowano

Tu jest opisane za co odpowiadają drugie sondy:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8bW1sSDBHcVNySG8/view?usp=sharing

(strona 22)

W tym dokumencie z kolei pokazany jest też graficznie algorytm regulacji:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8ZVJYWlRvSDVrY2M/view?usp=sharing

(strona 29)

:hi:

Ktoś orientuje się jak bardzo magicy ingerują w układ regulacyjny zaszyty w ECU by wyłączyć "diagnostyczne" sondy? :mysli:

Opublikowano

Żadne elektroniczne emulatory nie zdają egzaminu, zresztą wystarczy poczytać ww. dokument jak testowany jest kat. Jesli chodzi o wyłączenie sondy to już kwesta tego jak "magik" jest ogarnięty w temacie, bo są tacy co wrzucają soft do odpowiedniego programu który zeruje tabele wszystkich błędów :) i wtedy już żaden błąd się nie pojawi to najgorszy możliwy sposób, innym sposobem przy sprawnych sondach jest wyłączenie samej diagnostyki kata przez wyzerowanie odpowiednich bitów, wtedy test kata w readiness przechodzi z góry na "zielono" i błąd niskiej sprawności kata się nie pojawia. Wyłączenie sond całkowicie tak żeby po odłaczeniu ich z wtyczek żaden bład się nie pojawiał jest już bardziej skomplikowane.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za info, słyszałem kiedyś o takim spreparowaniu softu, że ignoruje zdefiniowane błędy... handlarze z tego typu usług korzystają by zamaskować mankamenty osprzętu strucla którego wystawiają na sprzedaż :facepalm:

Rozumiem, że dwa pierwsze (podstawowe) opcje wygaszania lampki CHECK nie wyrzucają drugich sond z obwodu regulacyjnego... pytanie jak bardzo zmienia się wtedy skład mieszanki wchodzącej do komory spalania, na który wpływ mają owe sondy za katem? Bo one w przypadku braku katalizatora dostają do analizy inny skład spalin, tj. inna jest ilość tlenu w porównaniu do układu ze sprawnym katem.

Czy spalanie wzrasta/maleje czy raczej ta korekta jest symboliczna?

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

czyli co trzeba tunera szukać pogadam z Boro bo on cos takiego robil ciekawe tylko jaki koszt i w jaki sposob to sie odbylo

Opublikowano

Jest symboliczna nie zauważyłem żadnego wzrostu spalania. Po usunięciu funkcji testowania katalizatora

Opublikowano (edytowane)

Rob, pytanie na ile wpłynął sam fakt usunięcia katów (=mniejsze opory dla silnika) :wink:

Wygląda na to, że bilans końcowy wyszedł Ci na 0

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Panowie u mnie tuner wyłączył samą diagnostykę sond i od ponad pół roku brak błędów . Wzrostu spalania nie zauważyłem ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...