Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zasada działania automatycznej klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak samochód jest wyposażony w ori webasto to przy wlaczonym trybie ECON do ogrzewania wnetrza nie bedzie odpalane webasto.

Opublikowano

Jak samochód jest wyposażony w ori webasto to przy wlaczonym trybie ECON do ogrzewania wnetrza nie bedzie odpalane webasto.

Webasto w A4 nie jest układem dogrzewającym (spomagającym układ ogrzewania w aucie - jak w Sharanie) ale układem grzania postojowego, więc co tu ma za znaczenie tryb ECON jesli i tak nie ma kluczyka w stacyjce?

Opublikowano

Witam.Jestem tu nowy.

A4 B6 posiadam od tygodnia. Nie moge rozgrysc klimatronika. Jak ustawie na 18 stopni po obu str. i dam nawiew srodek,góra,dół leci bardzo ciepłe powietrze tak samo jest jak ustawie na sama gore czy sam srodek czy dół .Ale jak wcisne obieg wew. [ przycisk zakrecona strzaleczka] ustawione tez na 18 stopni to juz leci chlodne powietrze .Dodam ze bez wł. obiegu czy dam na 18 czy na HI leci caly czas cieple a na wł. obiegu klima elegancko reaguje na zmiane stopni temp.A jak na dworze jest zimno i otworze drzwi to od razu zaczyna dmuchac cieplejszym jak zamkne po chwili wieje znow chlodnym .

Czy tak dziala klima w tym aucie czy u mnie jest cos nie tak?

Jesli komus sie chce to prosze udzielic info z gory dzieki pozdro.

Opublikowano

- przycisk eco nie świeci,

- włączony jest przycisk auto,

- czynnik w układzie jest

a dmucha letnim powietrzem to znaczy że powodem może być uszkodzona dysza rozprężna? bo gdyby sprężarka padła to na panelu paliłby się chyba tryb eco. prawda?

przez ostatni rok klima chłodziła aż miło a pewnego dnia osłabła jej moc i teraz lepiej uchylić okno :(

Opublikowano

Czynnika jest tyle co trzeba? Może mało?? Co mówi klimiarz ???

Opublikowano

ilość czynnika jest wystarczająca wg danych z vag, klimiarz sugeruje kompresor ... gdyż się nie załącza

dziwne jednak że chodzi w trybie auto

w zeszłym roku nie załączał się wentylator i winny był moduł nim sterujący. teraz również wentylator się nie załącza. wtedy jednak jak auto było w ruchu to było naturalne chłodzenie i dmuchało mroźnym powietrzem a gdy stawałem w korku rozłączało klime. teraz jest inaczej bo dmucha praktycznie jednakowo bez zmian podczas zmiany prędkości. wentylator z vaga wywołany uruchamia się

Opublikowano

ilość czynnika jest wystarczająca wg danych z vag, klimiarz sugeruje kompresor ... gdyż się nie załącza

dziwne jednak że chodzi w trybie auto

w zeszłym roku nie załączał się wentylator i winny był moduł nim sterujący. teraz również wentylator się nie załącza. wtedy jednak jak auto było w ruchu to było naturalne chłodzenie i dmuchało mroźnym powietrzem a gdy stawałem w korku rozłączało klime. teraz jest inaczej bo dmucha praktycznie jednakowo bez zmian podczas zmiany prędkości. wentylator z vaga wywołany uruchamia się

zapewne tarcza zabieraka zerwała się i leży na osłonie silnika. Sprawdź, miałem to samo.

Opublikowano

niby nic nie widać. w poniedziałek będę miał dostęp do kanału. ściągnę osłonę to będzie lepiej widać niż z pozycji leżącej. choć raczej nie wierzę że coś tam znajdę, bo jak ruszałem osłoną to nic na niej nie hałasowało

Opublikowano

ilość czynnika jest wystarczająca wg danych z vag, klimiarz sugeruje kompresor ... gdyż się nie załącza

dziwne jednak że chodzi w trybie auto

w zeszłym roku nie załączał się wentylator i winny był moduł nim sterujący. teraz również wentylator się nie załącza. wtedy jednak jak auto było w ruchu to było naturalne chłodzenie i dmuchało mroźnym powietrzem a gdy stawałem w korku rozłączało klime. teraz jest inaczej bo dmucha praktycznie jednakowo bez zmian podczas zmiany prędkości. wentylator z vaga wywołany uruchamia się

Vag pokazuje tylko ciśnienie a nie ilość czynnika..... Sprężarka bezsprzęgłowa a z elektrozaworem wydajnoiściowym ... i nie koniecznie do wymiany . Do speca od klim i sprawdzić ciśnienie po stronie hp i lp , albo podaj jakie widzi ciśnienie Vag po włączeniu klimy

Opublikowano

Sprawa się rozwiązała. wytarta guma przenosząca napęd na sprężarkę

Opublikowano

Witajcie,

Mam problem z moją klimatyzacją, a w sumie z jej obsługą ;(

-> klima nabita

-> chłodzi aż miło

-> błędów na kompie nie widać poza zamykaniem jednej klapy, ale to nie to(raczej).

W czym problem:

rozważmy 2 sytuację:

1.

- zmarzłem jak ... w budynku

- wsiadam do auta(stoi na zewnątrz budynku na słońcu: 19,5st komp pokazuje)

- chce się zagrzać, puszczam nawiew i podnoszę temp z 21 do 23

- silnik bardzo szybko dochodzi do 90st(na wskaźniku)

---- po ok 1-2 minutach czuje że leci zimne powietrze mimo iż wcześniej leciało ciepłe

- podnoszę z 23 do 25 -> ufff leci znowu ciepłe powietrze

---- po ok 1-2 minutach znowu leci zimne ;-(

- podnoszę na 28st -> noooo i wreście leci ciepłe powietrze cały czas

Dla testów na drugie strefie ustawiłem 27st i można było wyraźnie wyczuć zimnie powietrze a na mojej ciepłe a to tylko 1 st różnicy na nastawie.

2.

- Rano jadę jest ok 15 stopni, nawiew 22 -> jest OK

- Wracam z pracy(komp: 23st), samochód się zagrzał, klima na LO, ochłodziła mi już auto, ustawiam na 21 lub 22 stopni jak rano i kurcze leci mi ciepłe/gorące powietrze że mogę się ugotować.

Czyli w tych dwóch sytuacjach ni jak ma się temperatura, po prostu komputer robi sam co chce... ;-(

Pytania:

- może to jakiś czujnik temperatury dla klimy?

- a może to tak ma być?

Ktoś ma jakieś sugestie??

Opublikowano

Odpowiedz jakie ma oznaczenie klapa ktora wywala błąd

Opublikowano

Dość regularnie robię logi i je chomikuje:

15.05 -> czysto

06.05 -> czysto

29.04 -> czysto

23.04 -> czysto

16.04 -> czysto

15.04 -> czysto

09.04 -> błąd

01.04 -> błąd

30.03 -> błąd

25.03 -> czysto

20.03 -> czysto

17.03 -> błąd

13.03 -> czysto

07.03 -> czysto

logi robię odkąd go kupiłem(październik 2014)

------

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 820 043 H
Component: A4 Klimaautomat 1116
Coding: 00000
Shop #: WSC 63351
1 Fault Found:
00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

----------

Cały czas ten sam błąd, nic nie robiłem z tym poza kasowaniem go w VAGu

Nie znam się na tym do końca ale ta klapa raczej nie ma wpływu na to?, zwłaszcza na ten efekt iż po pewnym czasie sam zmienia temperaturę nawiewu(przypadek nr 1)

Opublikowano

Poczytaj sobie o tym błędzie i V107 ... może powodować własnie takie dziwne "objawy", zatem przećwicz klime dobrze z VAGiem w łapkach i byc może trzeba wymienić/naprawić potencjometr/silnik tej klapy

Trochę znajdziesz na naszym forum

a tu coś z zewnątrz:

http://www.auditimes.pl/topic/1539-klapy-od-nawiewu/

Opublikowano (edytowane)

Ja mam nieco inny problem, klima działa, adaptacja niedawno przeprowadzona i po problemie teraz leci powietrze jakie ustawie ale problem pojawia się rano, jak auto postoi całą noc i odpalę to przez jakieś 5 czy 10 min klimy nie ma po tym czasie zgaszę auto ponownie zapalę i klima działa i tak już cały dzień , nic nie świeci niepokojącego, klima po serwisie , dodatkowo wymieniony czujnik ciśnienie bo był walnięty , jakieś pomysły ??Dodam że rocznik to grudzień 2004

Edytowane przez kt65c453
Opublikowano

A ja mam pytanie. U kolegi w B7 zauważyłem że kiedy przełączałem temperaturę po stronie kierowcy to u pasażera przełączała się też lecz kiedy ruszyłem u pasażera to temperatury zrobiły się różne i nie umiałem już włączyć trybu DUAL (w innych autach miałem taki własnie przycisk)

Jaką kombinacją mogę to włączyć?????

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Trzymasz po swojej stronie auto parę sekund,

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Trzymasz po swojej stronie auto parę sekund,

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Tak myślałem że albo przytrzymać albo jakieś dwa naraz nacisnąć. Dzięki.

Działa!!!!!!!! A ma ktoś pomysł dlaczego klima raz chłodzi a raz nie? Mam taki przypadek że po włączeniu AC czyli ECON nie świeci w kompresorze tyknie zaworek i są chwile że przewody klimy koło filtra pyłkowego robią się zimne ale częściej mam tak że nic się nie dzieje, a VCDS pokazuje mi od 4,5-5,2 ciśnienie AC, dodam że klimatronik nie ma błędów, temperatury widzi wszystkie ok, sterowania klapami chodzą, czujnik ciśnienia też działa. Czy jest możliwe by w kompresorze coś raz załapało a raz chodził na luźno? A może to jest wina zaworu rozprężnego? Klima nabita kilka tygodni temu i szczelna (mam swoją stację do nabijania) zegary pokazują prawidłowe ciśnienie nabicia ale nieznacznie się wychylają po jej włączeniu a czasem normalnie 2 bar na niskim i 14 na wysokim. Chyba bym wolał żeby coś padło to wtedy łatwiej byłoby widzieć usterkę.

Opublikowano

Wyczytałem gdzieś, że jak jest włączona klimatyzacja to kiedy się mocno wciśnie pedał gazu, zostaje wyłączona klimatyzacja by auto miało pełną moc . Co o tym sądzicie ? I w takim razie o ile zwiększa się spalanie przy włączonej klimie ? Koleżanka ma A4 i zawsze jeździ z klimą włączoną. Ja kiedy się tylko da włączam ECON i zastanawiam się czy jest sens . Może sobie dać spokój i jeździć z zawsze włączoną klima ?

Opublikowano

To że eko nie świeci nie znaczy że klima w danym momencie działa, jak zjedziesz z temp włączy się jak na zewnątrz gorąco jak grzejesz to nie działa, tylko teraz zastanawia mnie funkcja odparowania szyb, czy wtedy działa grzanie i chłodzenie jednocześnie żeby osuszyć powietrze? Jak w zimie?

Wysłane za pomocą Commodore C64

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...