Skocz do zawartości
IGNOROWANY

QUATTRO czym sie różni od innych napędów 4X4?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
  W dniu 10.03.2017 o 13:52, szper11 napisał(a):

Torsen kieruje moment tam gdzie jest większa przyczepność pod warunkiem że ta przyczepność jest. Jeśli przyczepności brak Torsen zachowa się jak zwykły otwarty dyfer.

Rozwiń  

Dziękuję, ale nie denerwujcie się, że nie rozumiem :-)
Przecież przednie koła mają doskonałą przyczepność. Cały moment powinien być zatem skierowany na przód i auto powinno zjechać z rolek bez problemów.

  W dniu 10.03.2017 o 19:31, Dev napisał(a):

Charakterystyczną wielkością dla mechanizmów Torsen jest współczynnik TBR (Torque Bias Ratio). Współczynnik ten obrazuje proporcję momentu jaki mechanizm jest w stanie przekazać na oś o większej przyczepności w stosunku do osi drugiej np: TBR 4:1 oznacza, że na oś o większej przyczepności może trafić 4 razy więcej momentu

Rozwiń  

Czy to znaczy, że z powodu braku przyczepności tylnych kół - całkowity moment który może być przekazany na napęd jest ograniczony? I dlatego trzeba przyhamować tylne koła, żeby więcej momentu skierować na przód?

Opublikowano
  W dniu 13.03.2017 o 09:15, august napisał(a):

Czy to znaczy, że z powodu braku przyczepności tylnych kół - całkowity moment który może być przekazany na napęd jest ograniczony? I dlatego trzeba przyhamować tylne koła, żeby więcej momentu skierować na przód?

Rozwiń  

Dokładnie. Torsen przekaże np. do 4 razy więcej momentu na koła o lepszej przyczepności ale jeśli jedna oś jest na rolkach to na niej moment jest bliski zero a wiadomo że 4x0=0 i tylna oś stoi.

Opublikowano

dlatego EDS sprawę ratuję 

Opublikowano
  W dniu 13.03.2017 o 15:02, krzysiekml napisał(a):

dlatego EDS sprawę ratuję 

Rozwiń  

Ledwo

Opublikowano

EDS daje rade

ja na próbę po wymianie pompy ABS od Q podniosłem tylne koło do góry i normalnie auto zaczęło jechać z lewarkiem i to praktycznie na samym sprzęgle bez gazu

  • 5 lat później...
Opublikowano

Panowie mam pytanie odnośnie quattro, głównie chodzi o a4 b7 gdzie jest w proporcjach 50:50 i audi a6 c6 gdzie jest 50:50 początkowo a po lifcie 40:60 ( przynajmniej z tego co się dowiedziałem) i tutaj rodzi się pytanie jaka jest różnica w nich i czy jest jakaś przewaga jednego nad drugim ? Co sprawuje się lepiej w trudniejszych warunkach ? @Dev może Ty mi to wyjaśnisz lepiej ? 

Opublikowano

Mam B7 w Q i C6 polift w Q i nie widzę żadnej różnicy w działaniu tych napędów.

Opublikowano

I nie wyczuwasz nic że w b7 jest 50:50 a w c6 40:60 ? Nie wiem przy jakiś poślizgach w zimę czy coś podobnego ? Poza tym próbuje tez się dowiedzieć czy to dalej to pancerne quattro co w b7 czy już więcej elektroniki w nim.  Jak już jesteś posiadaczem jednego i drugiego modelu to, który bardziej przemawia do ciebie pod względem prowadzenia? Pytam bo zastanawiam się nad zmianą b7 1.8 T na 3.0 tfsi w quattro. Próbuje się jeszcze dowiedzieć czy to 3.0 tfsi jest lepsze od tego montowanego w c7 (czy jeszcze są stosowane śrubki stalowe a nie aluminiowe w silniku czy blok ogólnie lepszej jakości itd) 

Opublikowano
  W dniu 26.11.2022 o 19:20, Darecki8 napisał(a):

nie wyczuwasz nic że w b7 jest 50:50 a w c6 40:60 ?

Rozwiń  

Nic nie wyczuwam, tylko szczerze to odkąd mam B7 to C6 praktycznie kurzy się w garażu bo jeżdżę nią bardzo mało i może dlatego nic nie zauważyłem.

  W dniu 26.11.2022 o 19:20, Darecki8 napisał(a):

czy już więcej elektroniki w nim.

Rozwiń  

Sama mechanika jak w B7.

  W dniu 26.11.2022 o 19:20, Darecki8 napisał(a):

który bardziej przemawia do ciebie pod względem prowadzenia?

Rozwiń  

Wiadomo, że C6, chociaż zapewne w dużej mierze to zasługa zawieszenia 1BE w C6 vs. 1BA w B7.

  W dniu 26.11.2022 o 19:20, Darecki8 napisał(a):

Próbuje się jeszcze dowiedzieć czy to 3.0 tfsi jest lepsze od tego montowanego w c7

Rozwiń  

Tutaj Ci nie pomogę, mam 3,0 TDI w C6.

Opublikowano (edytowane)

A w b7 jaki masz silnik ? 

Edytowane przez Darecki8
Opublikowano
  W dniu 26.11.2022 o 19:20, Darecki8 napisał(a):

Próbuje się jeszcze dowiedzieć czy to 3.0 tfsi jest lepsze od tego montowanego w c7 (czy jeszcze są stosowane śrubki stalowe a nie aluminiowe w silniku czy blok ogólnie lepszej jakości itd) 

Rozwiń  

 

Tam jest aktywny dyferencjał.

 

 

Opublikowano
  W dniu 26.11.2022 o 21:16, Dev napisał(a):

 

Tam jest aktywny dyferencjał.

 

 

Rozwiń  

Czyli jest to trochę inne quattro niż w b7. Ale uważasz że lepsze/gorsze ? I drugie pytanie odnośnie tego 3.0 tfsi to co pytałem wcześniej, plus czy warto zmieniać z 1.8 T twoim zdaniem? Zależy mi na opinii co myślisz. 

Opublikowano

Yyy porównywanie 1.8t i 3.0tfsi to trochę tak średnio po mojemu. Ogólnie trzeba liczyć się że im więcej garów tym droższa eksploatacja i porównując te silniki trzeba patrzeć w kieszenie (inne kwestie jak moc itp pomijam narazie). Ogólnie wszystko co ma stały napęd realizowany w bardzo podobny sposób jeździ się praktycznie bez różnic. Mieszkając w stanach i rozmawiając o samochodach czasem ludzie pytali się czy samochód quattro zimą przy załączaniu się tyłu robi się czasem niestabilny na śliskim.... odp tu jest stały napęd, w usa audi nie jest popularne tam jak samochód z napędem na 4 to zazwyczaj haldex, te nowsze wynalazki pominę.  Pierwszy raz zima w quattro jeździłem a6 c4 i każdym innym z prawdziwym quattro jeździło mi się bez większych różnic w normalnej jeździe. Poślizgi itp wszystko zależy od opon itp itd. aby wyczuć różnice trzeba by było przesiąść się z samochodu do samochodu w tych samych warunkach.

 

W a6 sportowy dyfer był chyba od c7 w c6 chyba nie widziałem.

Opublikowano
  W dniu 27.11.2022 o 03:14, tass napisał(a):

W a6 sportowy dyfer był chyba od c7 w c6 chyba nie widziałem.

Rozwiń  

 

A4 S4/RS4 B8

A5 S4/RS5

A6 S6/RS6

A7 S7

A8 S8

SQ5

Opublikowano
  W dniu 27.11.2022 o 03:14, tass napisał(a):

Yyy porównywanie 1.8t i 3.0tfsi to trochę tak średnio po mojemu. Ogólnie trzeba liczyć się że im więcej garów tym droższa eksploatacja i porównując te silniki trzeba patrzeć w kieszenie (inne kwestie jak moc itp pomijam narazie). Ogólnie wszystko co ma stały napęd realizowany w bardzo podobny sposób jeździ się praktycznie bez różnic. Mieszkając w stanach i rozmawiając o samochodach czasem ludzie pytali się czy samochód quattro zimą przy załączaniu się tyłu robi się czasem niestabilny na śliskim.... odp tu jest stały napęd, w usa audi nie jest popularne tam jak samochód z napędem na 4 to zazwyczaj haldex, te nowsze wynalazki pominę.  Pierwszy raz zima w quattro jeździłem a6 c4 i każdym innym z prawdziwym quattro jeździło mi się bez większych różnic w normalnej jeździe. Poślizgi itp wszystko zależy od opon itp itd. aby wyczuć różnice trzeba by było przesiąść się z samochodu do samochodu w tych samych warunkach.

 

W a6 sportowy dyfer był chyba od c7 w c6 chyba nie widziałem.

Rozwiń  

Nie chce porównywać tych 2 silników ale zastanawiam sie czy ten 3.0 tfsi z c6 jest lepszy jakościowo niż ten z c7 plus. Bo zastanawiam sie nad zakupem c6 z tym silnikiem lub pozostaniu przy 1.8 T 

Opublikowano

Z C6 będzie bardziej zużyty, z C7 będzie gorzej wykonany. Jeden pies.

Opublikowano

C6 to też stara buda już, w środek silnika przy zakupie nie zajrzy, zależy jak ktoś eksploatował.

Opublikowano (edytowane)

No niby mam ciekawy egzemplarz z tym motorem na oku. I zatanawiam sie czy warto zmieniać na ten silnik/model czy zostać przy b7 z 1.8 T i zrobić z niego gdzieś 270 koni powiedzmy i te 350 niuta. Liczę po prostu na podpowiedź, na wasze zdanie żeby nie zrobić czegoś pochopnie i nie żałować. 

Edytowane przez Darecki8

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...