Dev Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Nowe RSy mają dwa Haldexy na tylnym mechanizmie roznicowym. Golf 6 na przodzie ale nie kazda wersja
melman_zyrafa Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Nowe RSy mają dwa Haldexy na tylnym mechanizmie roznicowym. Golf 6 na przodzie ale nie kazda wersja Dev- czyli, że Haldexy na tylnej osi w nowych RSach pełnią funkcję sterowanej elektronicznie szpery? Natomiast ilość momentu trafiającego na całą tylną oś jest regulowana przez Torsena? Dobrze to rozumiem?
Dev Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Szczegółów Ci nie podam bo jeszcze nie badalem tematu. Moim zdaniem to przy dwóch haldexach z tylu Torsen jest zbędny
BEX4 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2015 czyli defakto prawdziwy(mechaniczny) napęd Q w latach 2000 był w modelach aut z silnikiem umieszczonym wzdłuż np A4 Natomiast modele aut jak TT,A3 z silnikami umieszczonymi w poprzek posiadały pseudo napęd Q przynajmniej ja tak rozumiem bo jak inaczej nazwać napęd na 4 koła jeżeli jest on załączany elektronicznie po cześci w skrajnych przypadkach np wpadnięciu w poślizg .Z tego co czytałem to właśnie ten napęd specjaliści uznali jako bardzo niebezpieczny i zdradziecki
Dev Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 To nie jest napęd na cztery koła, mylisz pojecia. wlasciwym okresleniem jest: naped na dwie osie. Ale i tak jest o niebo lepszy od poprzedniego
melman_zyrafa Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 czyli defakto prawdziwy(mechaniczny) napęd Q w latach 2000 był w modelach aut z silnikiem umieszczonym wzdłuż np A4 Natomiast modele aut jak TT,A3 z silnikami umieszczonymi w poprzek posiadały pseudo napęd Q przynajmniej ja tak rozumiem bo jak inaczej nazwać napęd na 4 koła jeżeli jest on załączany elektronicznie po cześci w skrajnych przypadkach np wpadnięciu w poślizg .Z tego co czytałem to właśnie ten napęd specjaliści uznali jako bardzo niebezpieczny i zdradziecki Quattro (Audi), 4Motion (VW) to nazwa handlowa dla obu rodzajów napędu na obie osie (Torsen i Haldex).
Kołomax Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 (edytowane) Jednak należy zaznaczyć że 4motion też miało stały napęd na torsenie (passat b5 i phaeton) oraz dołączalny haldex (golf) gdzie nowe haldexy mogą się załączyć jeszcze przed wystąpieniem poślizgu kół przednich.Quattro jak wyżej napisano - torsen , ale oprócz TT , A3 gdzie chodzi haldex R8 podobnie , ale napęd na przód realizowany jest za pomocą starego rozwiązania na sprzęgle wiskotycznymDo tego z tego co wiem torsen w tylnym dyferencjale występował tylko w Audi V8 , natomiast mechanizm międzyosiowy był : w ręcznej skrzyni - torsen , w automacie - planetarny z blokadą za pomocą sprzęgiełka płytkowego ( linika zmodyfikowana po uwadze kolegi Dev ) Co do nowego Rs tam zrezygnowano z torsena. Zastosowano dyferencjał międzyosiowy asymetryczny 40/60 z kołami koronowymi plus tarczki. Piasty napędów p/t dyferencjału międzyosiowego mają różną średnicę , stąd możliwy jest rozdział 40/60 Ale jakie i jak sterowane , tego niestety nie jestem pewien, ale sądzę że tarczki pełnią rolę aktywnej blokady , gdyż taki dyfer 40/60 to tak naprawdę dyfer otwarty asymetryczny. A tarczki być może są sterowane serwomotorami. Jak sądzę chcieli na siłę dać na tył więcej niutona , co w torsenie nie było osiągalne gdyż torsen przy normalnych warunkach drogowych zawsze rozdziela 50/50 Jedynie czym się może torsen X różnić od torsena Y to kątem zębatek - trybów śrubowych , co daje jedynie wybór mniejszego lub większego efektu samoblokowania przy ruszaniu przednimi kołami na lodzie np 20/80 , 30/70 , 40/60 ale przy dobrej przyczepności zawsze 50/50 Edytowane 10 Lutego 2015 przez Kołomax
erchi Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 Macan np. ma napęd z płynnym rozdziałem momentu między osiami. Ten napęd, w odróżnieniu od Q5, nie wymaga identycznych średnic opon. Porsche Traction Management (PTM): aktywny napęd na cztery koła z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym, automatycznym hamulcowym mechanizmem różnicowym (ABD) i regulacją poślizgu napędu (ASR)
Dev Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 (edytowane) Do tego z tego co wiem drugi torsen w tylnym dyferencjale występował w Audi V8 , A8 i WV Pheaton, przednie dyfry normalne - otwarte w tym przypadku tylko V8, A8 i VW Phaeton nie miały Torsena w tylnym dyfrze bo mają EDS Edytowane 9 Lutego 2015 przez Dev
Kołomax Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) w tym przypadku tylko V8, A8 i VW Phaeton nie miały Torsena w tylnym dyfrze bo mają EDS Masz rację Dev , nie wiem co mi się ubzdurało. Być może powiązałem że A8 to następca V8 , a A8 blisko mechaniką jest do Pheatona i dlatego mi się wkręciło.... Mea culpa Pozwolę sobie to poprawić po Twojej uwadze, by nie wprowadzało w błąd Edytowane 10 Lutego 2015 przez Kołomax
damian1911 Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 Ty mówisz o Haldexie. Dla ułatwienia przyjmijmy, że wszystkie auta w koncernie VAG mają: Haldex - dla silników poprzecznych- układ sterowany elektronicznie. To jest dołączane 4x4 Torsen - dla silników wzdłużnych - układ czysto mechaniczny. To jest stałe 4x4 Aa i "spięcie", jak to nazwałeś, napędu nie jest zależne od prędkości tylko od utraty przyczepności. Jeśli jedna oś zaczyna się ślizgać , moment jest kierowany na oś o większej przyczepności. Jeżeli ostatnio wpadłem prawą stroną samochodu poza droge do śniegu, to dlaczego próbując wyjechać koła po prawej stronie(czyli te o mniejszej przyczepności które były w sniegu) ślizgały się a koła po lewej stronie które były na drodze czyli miały dużo lepszą przyczepność stały w miejscu ?
Dev Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 Masz dwa "otwarte" dyfry bez blokady, normalna sprawa.
Away Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 Koledzy a jak się ma napęd AWD od Subaru do Quattro Audi? Czy to jest to samo? Który lepszy, porównująć quattro w naszych B6 a np. AWD w foresterze?
azure Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 Pytasz pod względem właściwości jezdnych czy kosztów utrzymania?
Away Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 Pytasz pod względem właściwości jezdnych czy kosztów utrzymania? Chętnie dowiem się jak najwięcej Każda informacja mnie intresuję n.t. zestawienia tych napędów.
Dev Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 Subaryna jest na wiskozie, audi na Torsenie. jak zawisniesz jedna osią subaru to sie wygrzebiesz, audi juz nie
muszka76 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Dev napisz proszę jak sprawdzic czy w mojej A4 prawidłowo działa naped Q bo ostatnio kiedy zjezdzałem z autostrady to gdyby nie ESP to by mnie obróciło.Już nie raz miałem sytuację kiedy tył zaczął wyprzedzać przód i czasami watpie czy napęd działa prawidłowo.Dodam ,że załozone są nowe opony.
Marcin6 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Hamowałeś podczas tego zjazdu? Opony wszystkie takie same?
muszka76 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Puscilem nogę z gazu i nie hamowalem .Auto samo ustawilo się prosto.Opony nowe i takie same.Już kilka razy tył mi uciekał dlatego chce to sprawdzić bo wszyscy tak chwalą quattro a ja mam inne wrażenia.Chyba nie ma znaczenia że silnik ciężki a tył lekki?Przecież to nie RWD prawda?
_quattro_ Opublikowano 31 Grudnia 2015 Opublikowano 31 Grudnia 2015 jak zawisniesz jedna osią subaru to sie wygrzebiesz, audi juz nie Mógłbyś rozwinąć te teorię? Bo to ciekawe co piszesz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się