Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rodzaje silników 3.0 TDI w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytanie brzmi następująco jaka jest różnica (a4 b8) w silniku 3.0 TDI między wersjami 204Km (450Nm) , 233Km (450Nm) , 240 Km (500Nm).

Czy chodzi tu tylko o turbosprężarkę oraz podkręcenie silnika czy są jakieś inne różnice ?

Jeśli tak jest i się nie mylę to czy do wersji 204 Km (450Nm) mogę przełożyć turbo z wersji 240 Km i będzie ok ?

Opublikowano

Podpinam sie pod pytanie :) ciocia wikipedia mówi tylko że:


od 11/2011 09/2007 - 11/2011 od 07/2011

150KW 176KW 180KW

204PS 240PS 245PS

3500-4500 4000-4400 4000-4500

multitronic 7-biegowa S tronic

to do 240PS

7-biegowa S tronic
3.0 TDI quattro do 08/2009 ze skrzynią 6-biegową tiptronic;

3.0 TDI clean diesel quattro do 11/2011 ze skrzynią 6-biegową tiptronic

Z tego co mi wiadomo to 204PS nie miały napędy quattro ale nie jestem do końca pewny :) z tabelki również wynika że 240PS miało 6 biegów w manualu lub automacie a 245PS 7 biegów więc może z tąd te 5 kucy więcej :)

Opublikowano

Tam masz dwa rodzaje turbin 204 jest z kkk a dwie pozostałe z garrett'a sama podmiana za wiele nie da ponieważ wielkość wałka jak i koła kompresji jest taka sama

Opublikowano

240 tez miały KKK.

Opublikowano

Koledzy, znamy już różnice jakie występują między wersjami 204KM / 240KM / 245KM ?

Opublikowano

Panowie jako ze sa pytania a nie ma odpowiedzi.. to napisze i ja..

Posiadam A5 z silnikiem 3.0 240km CCWA i chcialbym sie dowiedziec czy jest on zamienny z 245km CDUC.

Wiem ze CDUC maja niby inne wtryskiwacze (Magnetyczne).

Pytam poniewaz poprostu potrzebuje zrobic swap. a CDU sa swiezsze i latwiej go dostac pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

CDUC zdaje się że będzie miał turbinę z większą muszlą. Nawet jeśli są inne wtryski to nie powinno być problemów ze swapem. Najważniejsza jest komunikacja (wiązki , piny), czyli jeśli miałeś turbo KKK to jeśli nie chcesz rzeźbić musisz zostać przy turbo KKK, Nawet jeśli zostajesz przy swoich wtryskach / turbinie to wszystko powinno ładnie latać, będzie tylko konieczna wizyta u ogarniętego tunera.

A czemu swap ? motorynka zdechła ?

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

CDUC zdaje się że będzie miał turbinę z większą muszlą.
ZTCW silnik CDUC to inna konstrukcja niż poprzednie 3.0TDI przejęta z A6 C7. Ma na przykład rozrząd na 2 łańcuchach a nie na 4.
Opublikowano

mam takie pytanie który silnik jest lepszy mniej awaryjny i ogólnie bezpieczniejszy do kupna i tańszy w utrzymaniu CDUC CZY CCWA??

Opublikowano

CCWA 2007+ GTB2260VK

CDUC 2011 + GTB 2260VZK

skoro mam kasę na 2011+ to nie patrze na auta 2007.

Opublikowano

Podpowie ktoś od kiedy wychodziły silniki 3.0 245km?

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

google, autocentrum, jakikolwiek katalog

2011+.

Opublikowano (edytowane)

Z internetu potrafię korzystać, chodzi mi o to że gościu wystawia auto z 2008 roku a w opisie ma conajmniej 2011

http://otomoto.pl/oferta/audi-a4-audi-a4-b8-3-0-tdi-rakieta-szybsza-do-setki-niz-kwasniewski-ID6yDNLf.html

Dlatego napisałem tu bo wolę się upewnić

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez lolq1660
Opublikowano

sam nie wie co sprzedaje albo zrobił to z premedytacją, poproś go o kod silnika.

Opublikowano (edytowane)

Z silników 3.0tdi w B8 między rokiem 2008-2011, tj. tych na 4 łańcuchach,  najwydajniejszy układ common rail ma silnik CCLA, cała szyna CR tj. pompa wysokiego ciśnienia, wtryski, zawór CR i czujnik na sztnie CR są pod 2000 bar. Pozostałe min. CCWA i reszta mają CR na 1800 bar. Z tego co pamiętam, jedynie pierwsze 3.0 w A4/B8 tj. CAPA miajł najmniej wydajny CR 1600 bar.

Tylko, niestety CCLA był bardzo mało dostępny.

Edytowane przez mystic.pl
Opublikowano
Dnia 18.06.2017 o 08:50, mystic.pl napisał:

Z silników 3.0tdi w B8 między rokiem 2008-2011, tj. tych na 4 łańcuchach,  najwydajniejszy układ common rail ma silnik CCLA, cała szyna CR tj. pompa wysokiego ciśnienia, wtryski, zawór CR i czujnik na sztnie CR są pod 2000 bar. Pozostałe min. CCWA i reszta mają CR na 1800 bar. Z tego co pamiętam, jedynie pierwsze 3.0 w A4/B8 tj. CAPA miajł najmniej wydajny CR 1600 bar.

Tylko, niestety CCLA był bardzo mało dostępny.

Jaką moc ma ccla, 240?

 

Mozesz cos napisać silnikach w polifcie? Który jest wydajniejsze i bardziej dopracowany? 

Opublikowano (edytowane)

Z tego co pamiętam CCLA ma 240ps, a poliftów już nie sprawdzałem, to było w 2012 jak tematem się interesowałem, Orzeł modził swoje B8 na 350-360ps, a ja mu szukałem najbardziej wydajnych komponentów, 

Wtryski od CCLA miały końcówkę 059 130 855 GX

 

Tu macie różnice w osprzęcie CR wszystkich przedliftów B8:

CCLA.pdf

CCWA+CCWB+CAMA+CAMB.pdf

CAPA.pdf

CCLA_wtryskiwacz_1.jpeg

Pompa wys CCLA.pdf

pompa wys CCWA+CCWB+CAMA+CAMB.pdf

 

W tamtym czasie jedyną hybrydę miało ABT:

Turbo_ABT_Garett_do_3.0tdi.jpg

 

Heh, sprawdziłem allegro i jest taki silnik do łyknięcia:

http://allegro.pl/silnik-audi-a4-3-0-tdi-ccl-ccla-gratis-wymiana-i6771866657.html

http://allegro.pl/silnik-audi-a4-3-0-tdi-ccl-ccla-gwarancja-wymiana-i6760296819.html

 

 

Edytowane przez mystic.pl
Opublikowano

posiadam silnik CAPA, lepiej zrobić swap na CCLA czy przerabiać swój układ wtryskowy na 2000bar?

Opublikowano

Odswieze temat. W planach zakup B8 3,0 tdi FL plus hybryda turbiny i program. Teraz pytanie. Jaka jest w takim przypadku roznica pomiedzy 204 a 240 koni? Czy tylko turbina rozni te silniki? Pozdrawiam :)

Opublikowano

W 204PS nie bylo Quattro :thumbdown:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...