Mat3oMax Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Witam mam problem z ogrzewaniem ostatnio jadę sobie wszystko działa, nawiew działa wieje ciepłe powietrze a tu nagle przestaje wiać ciepłe i teraz cały czas jest tylko zimne zmiana temperatury na panelu nic nie pomaga czy miał ktoś z was już taki problem z ogrzewaniem ? Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam
jacek70 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Czy podczas zmiany temperatury zmienia się położenie klapy nawiewu. Może jest otwarta cały czas. 1
lukaszooo Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Polecam ten temat, zrób to co opisane jest na pierwszej stronie. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/119271-bledy-silnikow-klap-nagrzewnicy-rozmieszczenie-opis-nastawy-podstawowe/
Mat3oMax Opublikowano 9 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2015 Tak to działa wszystko, ale wieje tylko zimne powietrze klapy słychać, że chodzą a jest cały czas zimne powietrze
BF10 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 może zamknięcie obiegu ? VAG może jakiś błąd pokaże.
lukaszooo Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Klap jest 6 wiec nie wiesz ktore chodzą a które nie. Bez vaga nic nie zrobisz. 1
Bartek221 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 po obu stronach jest zimna temperatura????
vdm Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Witam, miałem podobny problem do twojego Albo problem jest: 1. ze sterowaniem klimatronika 2. zabrudzona nagrzewnica 3. zapowietrzanie się układu chłodzenia lub zbyt mało płynu w układzie chłodzenia 4. źle wpięta instalacja gazowa do pkt 1. zrób adaptacje klap klimatronika - na forum jest jak to zrobić 2. na podszybiu będziesz miał dwa węże gumowe, które idą do nagrzewnicy, sprawdź czy są gorące, jeżeli nie to - odpiąć i spróbować przepłukać (będziesz widział czy są zapchane) - na forum jest jak to zrobić, Jeżeli jest przepływ to patrz niżej: 3. problem z głowicą, termostatem, czujnikiem temp. płynu, pompą wody Jeżeli termostat to: zagrzać auto do 90 Stopni i sprawdzić czy na wtyczce od termostatu jest ~12V Jeżeli nie to: Włącz zapłon i wetknij w jedno gniazdo (sprawdź jedno i drugie) wtyczki jeden koniec miernika a drugi do masy samochodu (może być minus na akumulatorze) - jeżeli pokaże ~12V to zasilanie jest. Wtedy jest problem ze sterowaniem termostatu Sterowanie termostatu jest za pomocą czujnika temp. płynu -pradopodobnie do wymiany Jeżeli nie ma zasilania w tych testach to sprawdź bezpiecznik (15A), który znajduje się w skrzynce po prawej stronie pod maską (prawy górny róg) - ja miałem spalony Ostatnia opcja to uszkodzony termostat, trzeba go wyjąć i sprawdzić czy działa - jest na forum jak to zrobić Jeżeli pompa to: Pompe wody możesz sprawdzić, zdejmując termostat, będziesz czuł wirnik pompy, wrzuć piąty bieg i delikatnie pchnij samochód, wirnik powinien się obracać Albo zdjąć rozrząd i wyjąć pompe Jeżeli nic z powyższych to prawdopodobnie głowica 4. zakładam, że gaz masz dłużej i nic wspólnego z tym nie ma Pozdrawiam i daj znać co było przyczyną 1
Arczi387 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Jeśli nagrzewnica jest zatkana to płukanie nic nie da/ Ostatnio był sezon na nagrzewnice wymieniłem chyba z 6 i każda po rozcięciu miała taki syf że ciężko było przewiercić wiertarka
Mat3oMax Opublikowano 10 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2015 (edytowane) po obu stronach jest zimna temperatura???? Tak po obu stronach jest zimne powietrze cały czas ! VAG prawdę Ci powie Podłączyłem VAG-a (Polski VAG 4.9) i pokazał jakieś tam błędy, ale skasowałem i nic nie pomogło ! Witam, miałem podobny problem do twojego Albo problem jest: 1. ze sterowaniem klimatronika 2. zabrudzona nagrzewnica 3. zapowietrzanie się układu chłodzenia lub zbyt mało płynu w układzie chłodzenia 4. źle wpięta instalacja gazowa do pkt 1. zrób adaptacje klap klimatronika - na forum jest jak to zrobić 2. na podszybiu będziesz miał dwa węże gumowe, które idą do nagrzewnicy, sprawdź czy są gorące, jeżeli nie to - odpiąć i spróbować przepłukać (będziesz widział czy są zapchane) - na forum jest jak to zrobić, Jeżeli jest przepływ to patrz niżej: 3. problem z głowicą, termostatem, czujnikiem temp. płynu, pompą wody Jeżeli termostat to: zagrzać auto do 90 Stopni i sprawdzić czy na wtyczce od termostatu jest ~12V Jeżeli nie to: Włącz zapłon i wetknij w jedno gniazdo (sprawdź jedno i drugie) wtyczki jeden koniec miernika a drugi do masy samochodu (może być minus na akumulatorze) - jeżeli pokaże ~12V to zasilanie jest. Wtedy jest problem ze sterowaniem termostatu Sterowanie termostatu jest za pomocą czujnika temp. płynu -pradopodobnie do wymiany Jeżeli nie ma zasilania w tych testach to sprawdź bezpiecznik (15A), który znajduje się w skrzynce po prawej stronie pod maską (prawy górny róg) - ja miałem spalony Ostatnia opcja to uszkodzony termostat, trzeba go wyjąć i sprawdzić czy działa - jest na forum jak to zrobić Jeżeli pompa to: Pompe wody możesz sprawdzić, zdejmując termostat, będziesz czuł wirnik pompy, wrzuć piąty bieg i delikatnie pchnij samochód, wirnik powinien się obracać Albo zdjąć rozrząd i wyjąć pompe Jeżeli nic z powyższych to prawdopodobnie głowica 4. zakładam, że gaz masz dłużej i nic wspólnego z tym nie ma Pozdrawiam i daj znać co było przyczyną Dziękuje kolego za podpowiedzi. Gaz założony nowy ma jakiś miesiąc i nie długo jadę na przegląd gazu do tego, co zakładał a po założeniu gazu było wszystko normalnie ogrzewanie było tylko teraz od jakiegoś czasu coś nie pochrzaniło i wieje raz zimne powietrze a czasami normalnie grzeje i wieje ciepłe. Edytowane 10 Stycznia 2015 przez Mat3oMax
MariuszML86 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 (edytowane) Witam. Podpinam się do tematu aby nie tworzyć nowego wątku. Otóż problem mam jak kolega wyżej z grzaniem, mianowicie autko nie grzeje na niskich obrotach. Tylko zauważyłem, że dzieje się tak po przez ciągłe zapowietrzanie się układu. Pomimo dolewania płynu i odpwietrzania historia powtarza się po zrobieniu ok 500 km. Byłem u mechaniora z tym, posprawdzał podumał i wykluczył uszczelkę pod głowicą. Nagrzewnicę zapchaną również wykluczył gdyż płyn przelatuję przez nią swobodnie. Jednak gdy odpowietrzałem układ używając do tego dziurki na przewodzie górnym od nagrzewnicy to zauważyłem, że nie zawsze leci tamtendy płyn.... dopiero jak się przygazuje porządnie :/ taka sytuacja trwa już około roku. Dodaję, że miesiąc temu wymieniałem rozrząd wraz z pompą zatem pompa też działa. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły co się dzieje z moim autkiem niech da znać.... Edytowane 11 Stycznia 2015 przez MariuszML86
Wojciech Melnik Opublikowano 24 Grudnia 2017 Opublikowano 24 Grudnia 2017 Witam mam taki nie typowy problem. Wymieniłem kawałek węża wody od instalacji LPG bo był dziurawy i uciekał płyn. Wstawiłem nowy waz i teraz mam problem bo nie leci mi cieple powietrze do kabiny tylko bucha zimne Przed zabiegiem wszystko było ok. Odpowietrzałem układ ale nic to nie daje Wskazówka na 90c i cały czas zimno. Co to może być ? Staram się mało jeździć żeby nie przegrzewać silnika
bartm3 Opublikowano 11 Stycznia 2020 Opublikowano 11 Stycznia 2020 Cześć. Mam w swojej a4 następujący problem. Z prawej strony wieje zimne powietrze, z lewej grzeje w miarę OK, ale chyba za lekko. Ostatnio rozbierałem silnik sterujący klapą nawiewu po prawej stronie, wymieniłem potencjometr i zrobiłem adaptację z nastawami. Bez zmian. Pytanie więc czy może być to zapchana nagrzewnica? Zastanawiam się czy tego tykać skoro po lewej przekazuje ciepłe powietrze. W zaleczeniu poglądowe zdjęcie, ustawiłem klapę manualnie na maxa i powietrze było także zimne.
pila24 Opublikowano 11 Stycznia 2020 Opublikowano 11 Stycznia 2020 Jak masz jeden wąż do nagrzewnicy gorący a drugi letni lub zimny to jest zapchana.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się