Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z wycieraczkami - zatrzymują się w połowie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Problem następujący : załączam wycieraczki,na wszystkich trybach działają lecz nie chowają się do podszybia tylko zatrzymują się w połowie szyby (nie kończą cyklu).Nie wyskoczył żaden błąd.Proszę o pomoc bo jazda z wycieraczkami rozłożonymi na przedniej szybie jest trochę uciążliwa :kwasny:

Opublikowano

Dokładnie tak samo miałem w ibi.

Zdjąłem mechanizm potem podjechałem do kolesia ten ładnie mi wsio rozebrał przeczyścił nasmarował i latało jak nówka.

Tylko zrób fotę jak ma być mechanizm złożony :wink:

Opublikowano

Czy może ktoś polecić jakiegoś speca blisko mnie (Chrzanów) który by rozwiązał mój problem?Próbowałem zrobić to sam,ale przerosło mnie to...Bardzo proszę o pomoc.

Opublikowano

Powoli dasz radę. Pierwsze to rozłącz silnik od mechanizmu. Zobacz czy silnik równo chodzi. Potem czyszczenie i smarowanie mechanizmu, zmontowane z silnikiem i wsjo wparjadkie.

Opublikowano

Powoli dasz radę. Pierwsze to rozłącz silnik od mechanizmu. Zobacz czy silnik równo chodzi. Potem czyszczenie i smarowanie mechanizmu, zmontowane z silnikiem i wsjo wparjadkie.

Myślisz że jest to usterka bardziej mechaniczna czy elektryczna?

Opublikowano

Jak rozlaczysz silniczek i bedzie on dzialal jak talala to mechaniczna.

Jak odlaczysz silniczek od mechanizmu i bedzie on normalnir pracowal to na bank mechaniczne.nawet bedziesz w stanie samemu to stwierdzic po tym jak bedziesz probowal rozruszac mechanizm.

Opublikowano

Kolego na spokojnie dasz radę. Zarezerwuj sobie na spokojnie 2 godziny i bedzie ok. Odkręć ramiona wycieraczek, odkręć mechanizm od nadwozia, trochę gimnastyki, żeby mechanizm wyjąć. Najciężej będzie zdjąć ramie mechanizmu z trzpienia na którym prcuje bo na 99% jest bez smaru. Może być potrzebny mały młotek. Jak uda ci się przejść ten etap bez niespodzianek to czyscisz trzpienie, smarujesz wszystkie powierzchnie styku i montaż do auta. Powodzenia.

Opublikowano

Hej

Temat rozwiązany przynajmniej częściowo - wycieraczki działają prawidłowo ale zostały wykryte 2 błędy :

01753 - Stage 1

01754 - Stage 2

mechanik złota rączka trochę "oszukał" temat i przesunął ten mechanizm o połowę cyklu i teraz normalnie chowają do podszybia.

Proszę teraz o pomoc w sprawie tych błędów co oznaczają?

Opublikowano
znalazłem coś takiego:

01753 window wiper motor (v) stage 1, static short circuit to earth.

01754 window wiper motor (v) stage 2, static short circuit to earth.


ale nie wiem jak to ugryźć ;(

Opublikowano
znalazłem coś takiego:
01753 window wiper motor (v) stage 1, static short circuit to earth.
01754 window wiper motor (v) stage 2, static short circuit to earth.
ale nie wiem jak to ugryźć ;(

no właśnie nie wiem co to za błędy...jakby ktoś mógł przetłumaczyć o co chodzi z tymi błędami

Opublikowano

przetłumaczyć to nie problem:

silniczek od wycieraczek, położenie 1, zwarcie do masy

silniczek od wycieraczek, położenie 2, zwarcie do masy

ale co dalej :(

Opublikowano

Może się mylę ale skoro błąd o zwarciu do masy to albo silnik, albo pająk. I to pająka bym sprawdził.

Opublikowano

Jutro wolne to będę temat rozgryzał dokładniej,dam znać co tam wyszło może komuś kiedyś się przyda...

Opublikowano

wydaje mi się, że tutaj bardziej chodzi o to, że ten silnik został "przestawiony" i dlatego są takie błędy - pewnie ma działać w jakiś zakresach, a działa w innych i dlatego wychodzą takie bzdury. Myślę, że jeżeli wycieraczki chodzą to nie ma co zachodzić w głowę tylko to olać.

Opublikowano

Sprawdziłem wszystko,cały mechanizm jest OK źle pracuje ten silniczek.Błędnie widzi pozycję zero tzn.nie chowa wycieraczek do podszybia tylko zero ma w połowie cyklu.Ale tak jak już pisałem wcześniej, przesunąłem ten mechanizm właśnie o tą połowę cyklu i jest OK.Wiem że następna jakaś usterka = wymiana silniczka i tyle.Narazie temat uznaję za zamknięty

Opublikowano

Ja miałem taki sam problem tylko w B5. Odpaliłem przymarznięte wycieraczkii rano i było szarpnięcie i nie wróciły już na swoje miejsce. Przestawiłem cykl. Nie powinno się tak robić ale szarpnąłem je podczas pracy ręcznie. Cofnąłem w stronę podszybia. Zatrzymywały się jeszcze wyżej. Szarpnąłem jeszcze raz i jakby przestawiłem cykl o 360 stopni i wróciły na swoją pozycje początkową. Tak lepiej nie robić bo można uszkodzić ale gdyby komuś stało się tak w trasie to może się przydać.

Opublikowano

witam wszystkich chciałbym podpowiedzieć wszystkim na temat zatrzymujących się wycieraczek , wczoraj sie za to wziołem po przeczytaniu różnych podpowiedzi ponieważ  mam  to nie pierwszy raz byłem pewny ze to coś innego niż zatarte trzpienie , niestety nie zadne moduły swiateł silniczki , gdzies znowu wyczytałem że jak nie pada to niedziałeją to już kompletna bzdura tak więc nic nie kombinujcie tylko bierzcie sie za demontarz mechanizmu wycieraczek ,i to nie jest dwie godziny jak ktos napisał tylko na spokojnie koło czterech samo rozruszanie sworzni koło godziny zajmie bo na szybko to pęknie odlew i możesz kupowac nowy mechanizm ,a i odrazu zamawiaj listwe poszybia bo niema szans żeby wymontowac bez uszkodzenia a tak apropo to nie miesci sie w głowie żeby czyścic sworznie co dwa lata lub częśćiej najlepiej odrazu spiłowac koło milimetra sworzen i wtedy spokój ,mowa oczywiśćie o audi a4 b6 rocznik 2001

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...