Skocz do zawartości
IGNOROWANY

termostat 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam panowie potrzebuję pomocy w mojej adzi siedzi taki termostat 37769099.jpgw aso cena około 500zł bo jak stwierdził pan z serwisu trzeba kupić całość iż sam wkład do tego nie występuje a więc pytanie moje jest takie czy ktoś ma na to jakiś patent , może jednak można dopasować jakiś termostat do tej obudowy ??? z góry bardzo dziękuję za porady

Opublikowano

A co się dzieje, padła w nim grzałeczka czy tylko nie dogrzewa? Jak tylko nie dogrzewa, to rozbierz go i zobacz, nie brakuje środku oringu. Był wątek o tym na forum, wrzucałem w nim zdjecia jak to wygląda. Wiele osób tak naprawiło swój termostat, koszt znikomy.

Dodam tylko, że zanim naprawiłem swój ori, założyłem nowy firmy Behr i w zime okazało się że spada mi temperatura gdy dłużej hamowałem silnikiem (powiedzmy ze 120km/h do 60). Na starym naprawionym tego nie ma :-).

Opublikowano

Mam podobną sytuację. Przy spokojnej jeździe silnik nie morze się dogrzać na 90*C dopiero jak solidnie depnę do podłogi to złapie pożądaną temperaturę. Twierdzicie, że przyczyną może być jakiś oring?

Opublikowano

Więc już wiesz oring do wymiany a przy okazji sprawdzisz grzałkę.

Opublikowano

Tylko jak pomyślę ile jest rozbierania to nawet do garażu nie chce mi się schodzić :D Co za Janusz tak to zaprojektował :P

Opublikowano

No to zostaje jakiś dobry warsztat. Zrobią jak trzeba a ty tylko zapłacisz. No i jeszcze będziesz miał jakąś gwarancję. Jest to jakaś alternatywa.

Opublikowano

Bez przesady, wolę tą kasę na coś innego przeznaczyć. Kiedyś nabierze mocy urzędowej to się zrobi :D

Opublikowano (edytowane)

Podepne się, temperatura w trakcie jazdy wacha mi się w przedziale 55 stopni, na postoju dłuższym podejdzie do 90. Chciałem wyjąć termostat a przy okazji odpiąć tą kostkę odpiąć:

eng106_27616204321.jpg

Jak się później okazało w kostce (ponieważ w środku był jakiś płyn) został jeden z dwóch pinów, bolcy czujnika. Moje pytanie od czego ten czujnik, skoro czujnik temperatury jest ponoć w innym miejscu

Gdyby nie to że w kostce mi się piny pokruszyły to bym się teraz wkur... bo jak rozbierałem wkład to mi kable od grzałki odpadły. Szkoda bo wine za niedogrzewanie ponosi oring, ten mały na grzałce. Jak wymienie oring i poskładam bez wpiętej kostki to co się stanie, jaki wpływ na działanie termostatu ma ta kostka?

Zrobiłem, wymieniłem mały oring na samym dole termostatu i wszystko działa, co najlepsze bez podpiętej kostki tej na załączonym zdjęciu. Jeszcze raz zapytam co to za kostka bo vag żadnego błędu bez niej nie pokazuje. Dodam, że robota to jakieś 4 godziny na spokojnie z przerwami na papierosa :) jeżeli ma się wprawne ręce, nie potrzeba ściągać alternatora

Edytowane przez ganjaq
Opublikowano

A ta kostka nie jest właśnie od zasilania grzałki? Masz może numer katalogowy tego oringu czy dobierałeś na wymiar?

Opublikowano

A ta kostka nie jest właśnie od zasilania grzałki? Masz może numer katalogowy tego oringu czy dobierałeś na wymiar?

Dobierałem na wymiar a kostka nie mam pojęcia jaką pełni role. Wszystko działa, vag nie rzuca błędu

Opublikowano

tak ta kostka odpowiada za podgrzewanie grzałki a co za tym idzie otworz/zamknij wiecej lub mniej uchyla

Opublikowano

Jakoś mi to spokoju nie daje, termostat sterowany jest temperaturą więc jak dojdzie do swojej temperatury to kostka do niego podpięta jej nie zmniejszy, co jedynie może ją podgrzać

Opublikowano

Bo to chyba o to chodzi aby np. zimą szybciej się dogrzał silnik. Jeśli głupoty gadam to niech ktoś mądrzejszy mnie poprawi :D

Opublikowano (edytowane)

Bo to chyba o to chodzi aby np. zimą szybciej się dogrzał silnik. Jeśli głupoty gadam to niech ktoś mądrzejszy mnie poprawi :D

To Cie zdziwię bo nagrzewa się raczej normalnie, szybko mimo braku zasilania do grzałki. Niech ktoś powie co to za motyw z tą kostką i funkcją tej jak tu ją nazywamy grzałki.

Pytam bo nie zauważyłem różnicy, ani w spalaniu ani w dogrzewaniu a jest na dworze raczej zimno

Edytowane przez ganjaq
Opublikowano

Druciarskie podejście. Tak se to przerabiaj, a potem sprzedaj auto jako igłę :facepalm:

Opublikowano

Lepsze sterowanie temperaturą.

Na zegarach masz pewną bezwładność i nie widzisz jak termostat się otwiera (spada temp) potem się zamyka (rośnie temp)

Jeżeli grzałka jest sprawna to ecu steruje otwarciem i zamykaniem wcześniej sygnał ma z czujnika temperatury.

Takie coś ktoś wymyślił

Przerabiałem już ten temat termostatu.

Wystarczy włożyć do wrzątku i zobaczyć ile trzeba czasu aby się otworzył, a wiadomo gorąca woda jest z jednej strony termostatu w aucie

Opublikowano (edytowane)

Chłopcy i dziewczęta, wcześniej pisałem że kostka od grzałki się posypała, później pytałem jaki to ma wpływ na pracę auta wyczekując odpowiedzi. Pytanie dotyczyło wpływu więc ja opisywałem swoje spostrzeżenia. Myślisz że mnie na nowy termostat nie stać, tu sie da drut, tam się da kit i będzie git. Pisze to bo poczułem się obrażony, tym bardziej, że w ostatnie auto jakie sprzedałem włożyłem sporo czasu i pieniędzy i sam bym je od siebie kupił ale ostro się ze sobą targowałem i ostatecznie nie chciałem zejść z ceny

Edytowane przez ganjaq
Opublikowano

Poczekaj do lata i możesz się zdziwić.

Nie wiem może się mylę ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...