m1chal_p Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 (edytowane) Cześć, mam problem ze swoim Audi. Przy zmianie biegów słychać szurający dźwięk, zwalniający, który po chwili ustaje, wydaje mi się, że dochodzi z okolic skrzyni biegów/sprzęgła. Podobnie jest, gdy na postoju wcisnę sprzęgło, wkręcę silnik na obroty, a następnie puszczę pedał gazu. Mam również często problem ze wrzuceniem 1-go biegu. Wsteczny i pozostałe działają bez zarzutu. Dodam, że pedał sprzęgła chodzi gładko, nie bije, nie ma żadnego mrowienia. Znajomy podrzucił mi pomysł, że może to być kończące się łożysko oporowe. Nie znam się w temacie, dlatego pytam Was panowie. Pewnie skończy się na wyjęciu skrzyni, jednak może mnie naprowadzicie, co może być przyczyną problemów. Edytowane 24 Czerwca 2015 przez m1chal_p
mortek1986 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 to pewnie łozysko oporowe,ak by sie skrzynia sypała dzwiek był by cały czas,,, nasiłą by sie podczas przyspieszania
dor_v8 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Powodów może być wiele, nie możesz gdzieś po prostu pojechać do mechanika, tylko nasłuc**jesz ?
m1chal_p Opublikowano 7 Lutego 2015 Autor Opublikowano 7 Lutego 2015 @dor_v8 tak też zrobię, chciałem jednak się przygotować na ewentualną diagnozę Skrzynia zdjęta, okazało się, że do wymiany kwalifikuje się dwumas (ma duże luzy) i tarcza dociskowa sprzęgła, łożysko oporowe było w opłakanym stanie. O dziwo tarcza sprzęgła jest OK. Aby nie bawić się w półśrodki i korzystając z tego, że skrzynia jest na wierzchu, w nowym tygodniu wpadnie cały nowy zestaw. Dam znać o efektach.
krzych_87 Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 Witam mam podobny problem tyle że coś szumi jak rano zapale samochód i wcisne 1/3 sprzęgła coś strasznie szumi oraz podczas jazdy pod obciążeniem co to może być?
m1chal_p Opublikowano 4 Marca 2015 Autor Opublikowano 4 Marca 2015 Wymieniony komplet sprzęgła, dwumas, uszczelniacz na wale. Buda się nie trzęsie na jałowym, tak jak to było wcześniej Problem z wrzuceniem 1-go biegu pozostał. Czasami wchodzi bez problemu, a innym razem muszę ponownie wysprzęglić, aby gładko wszedł. Gdy nie wchodzi, wrzuca się tak jakby do połowy. Gdzie szukać przyczyny? Mechanik jeździł po wymianie i nie widział problemu. Jak myślicie, próbować z odpowietrzeniem sprzęgła?
Sebastianb6 Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 A jak jest już nagrzany to dalej masz problem z wbiciem biegu ?
m1chal_p Opublikowano 6 Marca 2015 Autor Opublikowano 6 Marca 2015 (edytowane) Ujmę to tak: gdy samochód stoi w miejscu, silnik zimny/rozgrzany, bez wciśniętego hamulca, 1. bieg wchodzi bez problemu. Problem mam gdy dojadę do świateł, zatrzymam się i spróbuję wrzucić jedynkę. Nie wchodzi do końca, jednak jest to losowe. Czasem wejdzie bez problemu, innym razem muszę wcisnąć ponownie sprzęgło, a jeszcze kiedy indziej muszę wrzucić 2-kę i dopiero 1 bieg wchodzi gładko. Byłem dzisiaj na odpowietrzeniu sprzęgła, pojawił się jeden bąbel powietrza. Bezpośrednio po tym odczułem różnicę. Zatrzymałem się, wyłączyłem silnik, a po ponownym uruchomieniu znowu na skrzyżowaniu pierwszy bieg zahaczył. Mechanik powiedział, że są dwa wyjścia: pompa sprzęgła niedomaga lub synchronizator w skrzyni. Edytowane 6 Marca 2015 przez m1chal_p
dzik Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 (edytowane) synchronizator w skrzyni chyba MIchale bys słyszał(zgrzyty), daj znać czy pomogła pompa sprzęgła . Ja bym jeszcze sprawdził oliwę w skrzyni biegów i ją wymienił. Edytowane 14 Marca 2015 przez dzik
m1chal_p Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2015 Z braku czasu odłożyłem problem z pierwszym biegiem na dalszy plan. Dzisiaj zauważyłem ciekawą przypadłość. Gdy 1-szy bieg nie chce wejść do końca, wystarczy że lekko puszczę pedał sprzęgła i od razu wskakuje na miejsce. Mechanicy najchętniej wymieniliby ponownie dwumas, ale w marcu wleciał nowy komplet Any idea?
marhew Opublikowano 12 Lipca 2015 Opublikowano 12 Lipca 2015 Może zwyczajnie jest za duży luz na mechanizmie zmiany biegów?
rade Opublikowano 12 Lipca 2015 Opublikowano 12 Lipca 2015 m1chal_p a jakie koszty wymiany łożyska przy okazji zmiany sprzęgła i dwumasu ? Bo u mnie trochę to wyje przy większych prędkościach :/ Za to ze sprzęgłem problemu nie mam, więc specjalnie bym tego też nie chciał robić.
m1chal_p Opublikowano 12 Lipca 2015 Autor Opublikowano 12 Lipca 2015 (edytowane) @rade za robociznę (sprzęgło, dwumas, komplet wahaczy przód) zapłaciłem 500zł u swojego mechanika. Do wymiany łożyska trzeba zdjąć skrzynię, więc koszt nie jest mały. Edytowane 12 Lipca 2015 przez m1chal_p
rade Opublikowano 12 Lipca 2015 Opublikowano 12 Lipca 2015 Bardziej chodziło mi ile takie łożysko bo jak robić to ze sprzęgłem/dwumasa przy okazji. Też 500 mi powiedział mechanik jak pytałem o sprzęgło i dwumas
m1chal_p Opublikowano 12 Lipca 2015 Autor Opublikowano 12 Lipca 2015 Łożysko w zależności od producenta 55-65zł
Radex121 Opublikowano 29 Lipca 2015 Opublikowano 29 Lipca 2015 Witam podłącze sie pod temat ponieważ niechce zakładać nowego wątku Co może oznaczać lekkie (odczuwalne) bicie na pedale sprzęgła gdy jest wciśnięte do oporu ? Nie nie dwumas bo jest wymieniony i nie sprzęgło bo tez wymienione
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się