Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż prawego intercoolera 1.8T BEX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie widzę takiego tematu wiec go zakładam, może sprawa wydaję się prosta ale jest kilka przeszkód które można ominąć czytając ten temat.

Więc potrzebujemy

- Prawy Intercooler bex 1.8 T

- Wąż górny łączący z turbiną

- Wąż dolny łączący z pasem przednim czyli drugim IC

- Wąż do zaworu DV

- Dłuższy wężyk do podciśnienia zaworu DV z racji że DV zmienia swoje miejsce

- Stojak Intercoolera i to ważne aby miał 3 gumy inaczej IC będzie się telepał na biegu jalowym i nie wiadomo co jeszcze ...

- Wlot/ Łapacz powietrza

- Kratka halogenu (wycinamy środek tak jak po stronie lewej)

Więc zaczynamy, nie będę tu opisywał jak zdemontować zderzak przedni oznaczę tylko gdzie są śruby mocujące 1,2,3,4 to samo druga strona dolna dokładkę zrywamy z zatrzasków.

IMG_7087.jpg

IMG_7111.jpg

odkręcamy pompę która trzyma się na 3 śrubach klucz nr 10

IMG_7086.jpg

ja pompę zdemontowałem całkiem, wtyczkę zaizolowałem i czeka na wyłączenie programowe, kto chce ją zostawić niech sie martwi gdzie upchnąc ogólnie da sie.

łapę intercoolera przykręcamy w miejsce lapy pompy ale jeden otwór niżej który zaznaczam na czerwono

IMG_7095.jpg

Intercooler wkładamy z łapą wiec raczej nie wejdzie od tak, trzeba odkręcić jedną stronę pasa, ja miałem do pomocy jeszcze jedne ręce które delikatnie odciągały pas a ja wkładałem IC i łapałem śrubką. kropkami zaznaczone sa śruby które trzeba odkręcić.

Zaciski warto ustawić tak aby byl dostęp do ich skręcenia

IMG_7087.jpg

ja przed wsadzeniem go wlałem mu 1l benzyny ekstrakcyjnej i porządnie go wyplukałem, zalecam zrobić to też z drugim jak już mamy rozebrane auto na pewno bedzie lepiej chłodził.

IMG_7094.jpg

Tu ic juz siedzi, zostaje zejśc do kanału podłączyć resztę węży sprawdzić wszystkie opaski czy są skręcone,

IMG_7100.jpg

widok z kanału

IMG_7104.jpg

IMG_7107.jpgIMG_7108.jpg

Jeśli o czymś zapomniałem albo coś was zastanawia chętnie odpowiem na pytania :)

dzięki za uwagę :)

Opublikowano

Świetna relacja, na pewno się przyda. :thumbup1:

Opublikowano

Obiecane logi z temperaturami Intercoolera

log na jednym IC temperatura na zewnątrz -2 stopnia

http://vaglog.pl/log_203080.html

log z dwoma IC temperatura na zewnątrz 8 stopni

http://vaglog.pl/log_203716.html

zmiana jest na duzy plus do tego wczesniej przepływ był 167g/s obecnie 184 i pewnie by jeszcze wiecej pokazalo :)

Opublikowano (edytowane)

Co to turbo tak późno wstaje? To k03s czy jakas hybryda? Gora dmucha rewelacyjnie. Jest moc.

Edytowane przez wampir
Opublikowano

Wtryski CI sie nie wyrabiaja od 6 tyś zapętlone...

Opublikowano

Jest moc, wtryski zamknęło po montażu IC :D

Opublikowano

Jak ci wyszło kasowo? Też mnie to czeka ale się zastanawiam co robić fmic czy 2smic. U mnie zadecyduje kasa, bo rzeźbił jakoś grubo nie będę.

Opublikowano

Tanio prawego icka z mocowaniem i osprzętem nie dostaniesz. Pewno f- mic jest w tej kasie. A z.tego co widzę to prawy wcale nie jest taki prosty, a szkoda.

Opublikowano

Komplet da się wyrwać za 550 zł a fmic 1400 i wiecej,

Opublikowano (edytowane)

No to jest kasa, którą można wydać. Trza poszukać. Tą kratkę od halogena też rozumiem zmieniałeś?

Edytowane przez grubcio1980
Opublikowano

A Po co ? Ja obie wycinalem aby wiecej powietra przez nie lecialo, lapacze tez w gore wyciete.

Opublikowano (edytowane)

Że tak dopytam bo znalazłem na allegro dwa w okolicach 500. Trzeba koniecznie prawy no nie? Nie są jakoś zamienne. Napisałem do gości, ale wolę się upewnić. Mógłbyś walnąć fotkę tych kratek jak to wygląda.

Edytowane przez grubcio1980
Opublikowano

te z allegro nie są kompletne potrzebujesz wszystko co wypisałem w pierwszym poście, co do kratek nic nie zmianiasz zostają te co masz

Opublikowano (edytowane)

Należy jeszcze dodać, że są dwa rodzaje coolera, jeden jest plastikową górą jak u Ciebie a drugi z aluminiową, jak się je kompletuje to trzeba zwrócić uwagę na to żeby nie utopić z mocowaniami bo są różne

Edytowane przez ganjaq
Opublikowano

do tego zestawu powinna być jeszcze plastikowa kierownica powietrza przed intercoolerem oraz dochodzi zmiana kratki przy halogenie jeśli ta którą mamy jest pełna. Do opisu przydałyby się też nr części z ETKI.

Opublikowano

Kratki w nadkola też podobno dobrze wsadzić :).

Opublikowano

ten z alu góra nie wiem jak by miał sie zmieścić, lampa praktycznie stoi na IC, co do kratki po co ja zmieniać skoro można wyciągnąć i wyciąć w niej wszystkie otwory. nie wiem co to jest kierownica powietrza ale jeśli chodzi ci o łapacz powietrza to oczywiście był w zestawie.

Opublikowano

Ja chyba zdecyduję się na fmic bo czas goni a boje się ze przy 230 kucach może już się gotować . Coś ktoś kiedyś wspomniał o lepszych rdzeniach do zestawu bexa . Jakieś info macie w tym temacie?

Opublikowano

ja mam ponad 230 km i przy złapaniu 7000rpm mialem 7 stopni na IC to do zagotowania dalega droga, wiadomo że centralny Fmic bedzie lepszy niż seria ale czy na tyle lepszy ze 1000zł dopłacić ? przelicz to na uzyskana moc a bedzie jje niewiele :]

Opublikowano (edytowane)

No ja właśnie ciekaw jestem jak w lato :) .

1000 to całkowity koszt montażu fmic wiec około 400 w kieszeni zostaje w porównaniu do duala ;).

Krzysiek nie możesz podjechać w ciepłe kraje jakieś i przetestować? :D bo dylemat mam straszny :D

Edytowane przez bongod

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...