Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż prawego intercoolera 1.8T BEX


krzysiekvtec

Rekomendowane odpowiedzi

IC zamontowany, nawet bez zdejmowania zderzaka.

Rura pomiędzy IC a rurą pasa zastosowałem oryginalną tylko ja przeciąłem i przedłużyłem rurą nierdzewką

IMG_20150528_220522_zpsbsmewfbo.jpg

Potrzebna była bo ma wyjście na DV.

Dołączyłem kawałek rurki tej co była podłączona do tego metalowego zbiornika powietrza.

Oczywiście zbiornik ten odłączony

Muszę jeszcze go zdemontować

Od turbiny zastosowałem kawałek węża wysokociśnieniowego (zbrojony)

Trochę sztywny ale dało się podłączyć.

IMG_20150528_220506_zpsiozbpxgb.jpg

Oby można było podłączyć wejście IC zastosowałem kolano pcv, na duże cisnienie.

To jest podłączenie doraźne, zmienię to kolano na kwasówkę, chodziło mi aby spasować kąt jaki jest potrzebny

Jest to 90 stopni, ale byłoby lepiej jakby było trochę mniej może 80 stopni

Nie jest to kolano od rur ściekowych 50mm, gdyby ktoś pomyślał :D

IMG_20150528_220451_zpsl3jvzqo3.jpg

Zostało zrobić zamocowanie, jakąś blaszkę i przykręconą do podłużnicy i założyć na IC taką gumkę

Zdjęcie od góry nie ma reflektora.

IMG_20150528_220413_zpsevom0rg5.jpg

Ostatnia rzecz do demontaż zderzaka i założenie kierownicy powietrza.

Może dziś dam radę.

Póki co szczelność sprawdzona kompresorem ciśnieniem 2bary wszystko szczelne

IMG_20150528_220658_zpskikgtpvs.jpg

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ic od 2,5 tdi??


czym się różni od bexowskiego?? prócz ceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszkę mniejszy ale nie wiele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszkę mniejszy ale nie wiele

Witam ja juz mam kupiony z bexa ale tylko ic i kompletnie nie wiem ile wezy i rur potrzebuje za komplet z bexa chca 450zl wiec to duzoo mugl bys mi powiedzieć albo nawet na szykować taki zestaw jak ty masz oczywiście zapłacę [emoji2]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ic z bexa z rurą metalową więc podobnie jak u mnie kolano 90 stopni do tego kawałek węża prostego około 15 cm.

Tak ja ja zrobiłem z rurą oryginalną od turbiny też się da tylko że z bexa ma wyjście ma dv, trzeba by którąś zaślepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

wczoraj wziąłem się za przymierzanie dsmic z bexa do a4 b7 1.8t i mam pewne wątpliwości.

Mianowicie co zrobić z osuszaczem od klimy, który jest w miejscu gdzie ma być drugi intercooler oraz czy i w b7 jest konieczność usunięcia suszarki.

Ogólnie nie przymierzyłem dokładnie, bo zestaw przyszedł mi, delikatnie mówiąc, wybrakowany o kilka rurek, więc pytam lekko na zaś oczekując braków z zamówienia.

Jeszcze jakby ktoś podpowiedział czy na zdjęciu tu są wszystkie węże, zaczepy i inne potrzebne elementy:

5376593690.jpg

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Edytowane przez piratdread
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osuszacza nie trzeba ruszać mieści się IC

Na zdjęciu raczej wszystko jest, swoją drogą ile zapłaciłeś za taki zestaw

Edit;

Zmienione u mnie kolanko na silikonowe.

Sprawdzona szczelność wyszło trochę nieszczelności przy silniku.

Eżektor oraz gniazda na wtryskiwacze pb

Dodam że najlepiej sprawdzać szczelność za turbiną.Powietrze nie przechodzi przez turbinę do miski oleju (nie bulgocze)

IMG_20150603_171314_zpshc1et1xj.jpg

Po zlogowaniu w upał 27stopni, temperatura w dolocie nie przekroczyła 35 stopni

W marcu robiłem logi i temp. w dolocie przekraczała 47 stopni przy 6000 obrotów.

Poprawa jest i to znaczna.

Koszt IC, kolano z 2,5TDI plus kolano z fmic.pl, opaski i kawałek rury nierdzewki, kierownica powietrza to wszystko około 120zł.

Naprawdę warto

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś chce to mam do sprzedania IC z 2.5 tdi z b5 - ten z czujnikiem.

Ja właśnie zamontowałem IC z 2.5 tdi z b5 z tym że ten drugi (prawy) - też wchodzi ładnie w prawe nadkole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montując IC z 2.5 tdi jak go zamocowaliście?

Wykorzystaliście uchwyt z b5 o numerze: 059145814?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba dorobić blaszkę i zamocować na jeden uchwyt Ic i gwint w belce po sai

Nie miałem czasu to zrobić.

IC i tak się trzyma na wężach dość sztywno

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ic od 2,5 tdi??

czym się różni od bexowskiego?? prócz ceny

2.5 tdi ma 2 przepływy powietrza przez IC i 2 rury wlotowe i trzeba by coś kombinować - ew 2 IC'ki 2.5 tdi + podwójna rura łącząca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pomyliłeś auta.To co jest u mnie to jest z B5 a nie B6 i IC jest bardzo podobny do bexa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

wczoraj wziąłem się za przymierzanie dsmic z bexa do a4 b7 1.8t i mam pewne wątpliwości.

Mianowicie co zrobić z osuszaczem od klimy, który jest w miejscu gdzie ma być drugi intercooler oraz czy i w b7 jest konieczność usunięcia suszarki.

Ogólnie nie przymierzyłem dokładnie, bo zestaw przyszedł mi, delikatnie mówiąc, wybrakowany o kilka rurek, więc pytam lekko na zaś oczekując braków z zamówienia.

Jeszcze jakby ktoś podpowiedział czy na zdjęciu tu są wszystkie węże, zaczepy i inne potrzebne elementy:

5376593690.jpg

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Masz dwie rury ok ale czy ta sztywna to jest do DV ? Bo dziwnie wyglada, wieszak na IC ma mieć wszystkie gumy aby stabilnie go zawiesić sprawdź czy są bo będą jaja na koniec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dwie rury ok ale czy ta sztywna to jest do DV ? Bo dziwnie wyglada, wieszak na IC ma mieć wszystkie gumy aby stabilnie go zawiesić sprawdź czy są bo będą jaja na koniec

Pytanie było raczej teoretyczne, bo w "kompletnym" zestawie, który kupiłem znalazła się jedynie rura do przepustnicy (którą jak się można domyślić posiadam) i jedna do lewego intercoolera.

Myślałem, żeby dokupić resztę, ale wygląda na to, że to odeślę i będe kombinował co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa sai tłoczy spaliny ubogie w tlen a bogate w niedopalone paliwo z powrotem do filtra powietrza

To nie EGR który wpycha w kolektor dolotowy część spalin :exclamation:

Pompa SAI (Secondary Air Injection) jak nazwa wskazuje tłoczy z puszki filtra dodatkowe, świeże powietrze by "zubożyć" niedopalone spaliny w kolektorze wylotowym w fazie nagrzewania się silnika, gdy pracuje on na ssaniu (bogatej mieszance) - dzięki temu katalizatory nie dostają po tyłku i dłużej będą sprawne. Przy okazji szybciej się nagrzewają.

Po drodze jest zawór kombinowany sterowany podciśnieniem.

ja pompę zdemontowałem całkiem, wtyczkę zaizolowałem i czeka na wyłączenie programowe, kto chce ją zostawić niech sie martwi gdzie upchnąc ogólnie da sie.

Usunięcie SAI ma jedynie sens przy wyciętych katach, w przeciwnym wypadku to proszenie się o problemy w przyszłości... :hi:

Do czego w takim razie ten zbiornik ciśnienia? :)

To albo zbiornik podciśnienia albo co bardziej prawdopodobne osuszacz czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji.

Nie mam pojęcia za co odpowiada ten zbiornik ale to już mówiłem, za to wiem, że nie ma go w etce co tym bardziej utwierdza mnie w przekonaniu że w piz... z nim

Acha, pewnie wsadziły go tam szwabki bo im zalegał na magazynie... :decayed::kox::banan:

No ale co się nie zrobi kosztem wyciśnięcia kilkunastu KM więcej... :kox:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...