Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż prawego intercoolera 1.8T BEX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Najlepiej to najlepiej tą całą ekologię (SAI) wyrzucić, będzie lżej oraz zrobi się więcej miejsca pod maską.

Edytowane przez pelonek1
Opublikowano

Siemka, chciałem jechać na chipa, żeby uzyskać z B6 1.8T AVJ tą wymarzoną 2 przodu, na razie mam większe wtryski z saaba 2.3t, dp, ale na seryjnym pojedynczym intercoolerze średnio w to wierzę, że uda się uzyskać taki wynik, dlatego zamierzam założyć drugi prawy intercooler, wiadomo, że najlepszą opcją jest środkowy ic, ale jego koszt na razie za mną nie przemawia i chciałem dołożyć drugi prawy ic. Patrząc na cenę z bexa to już wole chyba dozbierać kasy i wziąć środkowy, ale czytałem na forum i jak dobrze rozumiem, po kilku przeróbkach podejdzie z 2.0tfsi lub 2.0tdi. Różnią się wydajnością od bexa? Jak dobrze rozumiem jeśli kupiłbym kompletny zestaw z 2.0tdi / 2.0tfsi to potrzebuje tylko łącznik i kawałek silikonu do dv, cienki wężyk od podciśnienia i to wszystko? Seryjna sprężarka z AVJ'a będzie trzymała te 200km?

Opublikowano
50 minut temu, Bruh_Bro napisał(a):

Seryjna sprężarka z AVJ'a będzie trzymała te 200km?

Jak hamownia zawyży o 10-20KM to jak najbardziej

Opublikowano
2 godziny temu, Bruh_Bro napisał(a):

Siemka, chciałem jechać na chipa, żeby uzyskać z B6 1.8T AVJ tą wymarzoną 2 przodu, na razie mam większe wtryski z saaba 2.3t, dp, ale na seryjnym pojedynczym intercoolerze średnio w to wierzę, że uda się uzyskać taki wynik, dlatego zamierzam założyć drugi prawy intercooler, wiadomo, że najlepszą opcją jest środkowy ic, ale jego koszt na razie za mną nie przemawia i chciałem dołożyć drugi prawy ic. Patrząc na cenę z bexa to już wole chyba dozbierać kasy i wziąć środkowy, ale czytałem na forum i jak dobrze rozumiem, po kilku przeróbkach podejdzie z 2.0tfsi lub 2.0tdi. Różnią się wydajnością od bexa? Jak dobrze rozumiem jeśli kupiłbym kompletny zestaw z 2.0tdi / 2.0tfsi to potrzebuje tylko łącznik i kawałek silikonu do dv, cienki wężyk od podciśnienia i to wszystko? Seryjna sprężarka z AVJ'a będzie trzymała te 200km?

Jest na forum opisane dokładnie co potrzeba do ic z 2.0tfsi, jak dobrze pamiętam potrzeba kolanko odpowiedniej średnicy, łącznik np. alu. i dobrze jak by miał wyjście na dv (trójnik) kawałek węża aby podłączyć dv i niezłe opaski zaciskowe.

Opublikowano
13 godzin temu, przem8 napisał(a):

Jak hamownia zawyży o 10-20KM to jak najbardziej

Czyli trzeba zainwestować w min. w K03s?

11 godzin temu, tass napisał(a):

Jest na forum opisane dokładnie co potrzeba do ic z 2.0tfsi, jak dobrze pamiętam potrzeba kolanko odpowiedniej średnicy, łącznik np. alu. i dobrze jak by miał wyjście na dv (trójnik) kawałek węża aby podłączyć dv i niezłe opaski zaciskowe.

Właśnie szukałem i nie mogłem znaleźć tego, dałbyś link?

 

Ogólnie lepiej na początku się przejechać na hamowanie, żeby zobaczyć ile KM wyciąga i czy trzyma serie i dopiero myśleć o chipie?

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Bruh_Bro napisał(a):

Czyli trzeba zainwestować w min. w K03s?

Jak seryjna k03 jest zdrowa i silnik dobrze podaje w sprzyjających warunkach będzie ze 200, oczywiście na większych wtryskiwaczach i ic niz seryjne, ale to nie będzie powtarzalne. Jak nie celujesz w więcej jak 220 to k03s wystarczy.

6 minut temu, Bruh_Bro napisał(a):

Ogólnie lepiej na początku się przejechać na hamowanie, żeby zobaczyć ile KM wyciąga i czy trzyma serie i dopiero myśleć o chipie?

Logi więcej powiedzą niż hamownia.

Edytowane przez przem8
Opublikowano
3 godziny temu, przem8 napisał(a):

Jak seryjna k03 jest zdrowa i silnik dobrze podaje w sprzyjających warunkach będzie ze 200, oczywiście na większych wtryskiwaczach i ic niz seryjne, ale to nie będzie powtarzalne. Jak nie celujesz w więcej jak 220 to k03s wystarczy.

Mocy nigdy za wiele, wiec w przyszłości na pewno bym chciał celować w większą moc, ale aktualnie chciałem celować w ~200 bo budżet ograniczony i myślałem, żeby jak coś to kupić K03s, ale szukając ich natknąłem się na coś takiego i w sumie nie wiem, czy jest sens interesowania się takimi ofertami https://www.olx.pl/d/oferta/turbina-turbosprezarka-turbo-vw-passat-audi-a4-hybryda-1-8t-320km-k03s-CID5-IDKhKQ4.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=0

 

3 godziny temu, przem8 napisał(a):

Logi więcej powiedzą niż hamownia.

Nigdy logów dynamicznych nie robiłem. Które najlepiej zrobić? Mógłbyś zerknąć jeśli jest taka opcja?

Opublikowano
9 minut temu, Bruh_Bro napisał(a):

Nigdy logów dynamicznych nie robiłem. Które najlepiej zrobić? Mógłbyś zerknąć jeśli jest taka opcja?

Jest podwieszony temat o diagnostyce 1.8t

10 minut temu, Bruh_Bro napisał(a):

~200 bo budżet ograniczony

To zostań przy tym co masz.

 

Dobra hybryda kosztuje od 2500 w górę.

Opublikowano

 

4 godziny temu, Bruh_Bro napisał(a):

 

Właśnie szukałem i nie mogłem znaleźć tego, dałbyś link?

 

 

 

W dniu 7.05.2021 o 15:58, cysiek18 napisał(a):

Jako że dużo osób pyta mnie o rozwiązanie związane  DV to zrobię szybką aktualizację:

Teraz troszkę to przebudowałem od czasu publikacji postu. Nie podobało mi się zagięcie rury od turbo do IC. Wcześniej musiałem jej użyć bo ma wejście na DV ale potem przemyślałem temat i wspawałem do aluminiowego łącznika króciec do podłączenia DV. Teraz to wygląda jak poniżej.

TURBO - DOLNE POŁĄCZENIE IC => Ori rura 8E0145790N (2.0 tdi BRD) lub 8E0145790G (2.0 tfsi)

GÓRNE POŁĄCZENIE IC - PAS PRZEDNI => Ori rura  8E0145708N (2.0 tdi BRD) lub 8E0145708K (2.0 tfsi) + aluminiowy trójnik 2x 54mm i 1x22mm do DV + kolanko silikonowe 54mm.

IMG_20180412_1306252.jpg

  • Dzięki 1
Opublikowano
6 godzin temu, przem8 napisał(a):

Jest podwieszony temat o diagnostyce 1.8t

To zostań przy tym co masz.

 

Dobra hybryda kosztuje od 2500 w górę.

W sensie celuje na razie w moc ~200km
Te logi wstawić tutaj, czy tam?
Czyli mam zrobić logi dynamiczne:

002+033,

003+020,

115+118?
Chciałem także sprawdzić działanie przepływomierza i do niego trzeba zrobić 002+033+115, ale lepiej robić chyba je parami tak jak napisałem wyżej tak?

 

@tass dzięki bardzo :) 

Opublikowano

witajcie 

Poczytałem wasze posty ale nie znalazłem informacji gdzie znajduje się  oryginalnie w bex pompa sai?

ma ktoś może fotkę lub mógłby to napisać?

Zastanawiam się nad dołożeniem prawego intercoolera ale chciałbym zostawić sai i zrobić to tak jak bexie.

z góry dzięki

Opublikowano
W dniu 16.01.2024 o 17:59, chrisx napisał(a):

witajcie 

Poczytałem wasze posty ale nie znalazłem informacji gdzie znajduje się  oryginalnie w bex pompa sai?

ma ktoś może fotkę lub mógłby to napisać?

Zastanawiam się nad dołożeniem prawego intercoolera ale chciałbym zostawić sai i zrobić to tak jak bexie.

z góry dzięki

SAI jest mocowane do bloku, na innym stelażu, w w/w miejscu jest opisane użycie dotychczasowych rurek do SAI, oryginalnie są inne, choć rozważ usunięcie tego wiatraczka, nie jest to skomplikowane ;) [wszystko w temacie jest opisane], pozdrawiam

Opublikowano

Panowie, ktoś wie, czy da się równie łatwo zrobić podobnego moda w budzie B5? Przerabiał już ktoś ten temat?

 

Silnik 1.8t AWT, który występował również w B6, ale jednak buda inna - wydaje mi się, że może być wyzwanie z mocowaniem IC, pewnie to z BEXa nie spasuje...

Opublikowano

witam

dołożyłem prawy intercooler z bexa ale nie mam węża do dv tego co idzie od tipa nie wiecie gdzie mozna coś takiego dorwać??? 

jeśli się nie mylę to numer 06B145712N.

 

Opublikowano
1 godzinę temu, chrisx napisał(a):

gdzie mozna coś takiego dorwać

OLX, OtoMoto, Allegro, ASO, różne sklepy motoryzacyjne.

Opublikowano

Witajcie troszkę mi to zajęło ale wkońcu zakończyłem. po zamontowaniu dodatkowego coollera wszystko chodzi nie ma błędów.

Dołożony prawy intercooler, pompa sai przeniesiona w miejsce jak w bex węże oryginalne z bex, wszystko prawie jak w oryginale :).

Ale żeby mieć pewność że wszystko jest ok trzeba zrobić logi - czy dobrze myślę??  

1713698455103.jpg

Opublikowano

Pod zderzak sline do B6 idzie tylko prawa kierownica o numerach 8E0117336C czy jeszcze jakaś podpasuje?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...