Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż prawego intercoolera 1.8T BEX


krzysiekvtec

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, grubcio1980 napisał:

380 mogą być na granicy ,ale z zapasem starcza 440

Ahaa dzięki za info, zobaczę jaka różnica w cenie 525 a 440? potem zawsze można z bex sprzedać ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za bexy że 200,a tam może być nieduża różnica. I tak będziesz zmieniał przed samym softem więc tuner ci doradzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, grubcio1980 napisał:

Za bexy że 200,a tam może być nieduża różnica. I tak będziesz zmieniał przed samym softem więc tuner ci doradzi

No chyba niecałe 20zl na sztuce więc zawsze można wziąść większe i myśleć dalej nad modem ?? tak wiem że przed samym programem ? a turbo kupić hybrydę czy swoje lepiej przerobić wg Ciebie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów.

 

Można prosić o aktualizację zdjęć z pierwszego posta? Właśnie będę się zabierał za montaż prawego IC do swojego BFB i przydała by się fotorelacja.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.05.2018 o 17:49, cysiek18 napisał:

Opiszę swoje poczynania z montażem prawe IC. Wybrałem opcje z zakupem IC od 2.0 tfsi lub tdi z uwagi na to że mocowanie IC oraz łapacz powietrza pasuje bez przeróbek. Praktycznie obyło się bez rzeźby :)

Co kupiłem:
Prawy IC: 8E0145806M lub 8E0145806Q
Uchwyt IC: 059145814B
Łapacz powietrza: 8E0117336J lub 8E0117336N
Rura IC z 2.0 tfsi: 8E0145708K
Kolanko silikonowe: 54mm
Łącznik: 54mm
Opaski zaciskowe: SGB 64-67mm 

Wiadomo, do wrzucenia IC trzeba zdjąć zderzak i lampę. Demontaż lampy dużo ułatwia. Chwilowo wyrzuciłem SAI, będę montował ten układ tak jak w BEX, bo póki co mój katalizator jeszcze jest w całkiem dobrym stanie., ale to jeszcze do przemyślenia :)

Po demontażu SAI uchwyt mocujemy w dziury po uchwycie SAI z tą różnicą że jeden otwór niżej. Po dokręceniu montujemy IC, jest ciasno i trzeba uważać, żeby nie przygiąć cienkich blaszek na IC, ale ogólnie się da to zrobić bezboleśnie:

IMG_20180405_182542.jpg

Montujemy łapacz powietrza i w sumie możemy składać lampę i zderzak, jednak łatwiej to zostawić na sam koniec :)

Starą rurę idącą od turbo do rury w pasie przednim trochę wyginamy i podłączamy do dolnej rury IC. Proponuję skręcić ją porządną opaską SGB 64-67mm. DV zostawiamy tak jak jest, tylko rurę od niej do tipa popuszczamy na opaskach i obracamy tak, żeby się nie zaginała :D

IMG_20180412_125555.jpg

 

Bierzemy się za górną rurę. Oryginalną rurę z 2.0 tfsi trochę obcinamy i łączymy z kolankiem silikonowym, zakładamy opaski SGB:

 

IMG_20180412_1304472.jpg

Opasek na razie nie skręcam, bo będziemy jeszcze układać rurę i może być potrzeba trochę ją obrócić. Najpierw mocujemy do IC a potem do rury w pasie przednim. Do montażu z IC użyłem oryginalnej opaski bo dostałem ją w zestawie z rurą. 

IMG_20180412_131106.jpg

Następnie zakładamy silikonowe kolanko na rurę w pasie przednim i układamy rurę. Skręcamy wszystkie opaski i mamy zamontowane i podłączone IC :)

IMG_20180412_131110.jpg

Montujemy lampę a w zderzaku wyciągamy zaślepkę obok halogenu:

IMG_20180405_183349.jpg

Składamy wszystko do kupy i cieszymy się lepszym chłodzeniem. 

IMG_20180407_112953.jpg

 

Całość robiłem pod blokiem, więc bez kanału się da :D

Czy ktos poradzil sobie z podlaczeniem dv wg tego opisu? nie trzeba przedluzac kwasowka/?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.05.2018 o 17:49, cysiek18 napisał:

Opiszę swoje poczynania z montażem prawe IC. Wybrałem opcje z zakupem IC od 2.0 tfsi lub tdi z uwagi na to że mocowanie IC oraz łapacz powietrza pasuje bez przeróbek. Praktycznie obyło się bez rzeźby :)

Co kupiłem:
Prawy IC: 8E0145806M lub 8E0145806Q
Uchwyt IC: 059145814B
Łapacz powietrza: 8E0117336J lub 8E0117336N
Rura IC z 2.0 tfsi: 8E0145708K
Kolanko silikonowe: 54mm
Łącznik: 54mm
Opaski zaciskowe: SGB 64-67mm 

Wiadomo, do wrzucenia IC trzeba zdjąć zderzak i lampę. Demontaż lampy dużo ułatwia. Chwilowo wyrzuciłem SAI, będę montował ten układ tak jak w BEX, bo póki co mój katalizator jeszcze jest w całkiem dobrym stanie., ale to jeszcze do przemyślenia :)

Po demontażu SAI uchwyt mocujemy w dziury po uchwycie SAI z tą różnicą że jeden otwór niżej. Po dokręceniu montujemy IC, jest ciasno i trzeba uważać, żeby nie przygiąć cienkich blaszek na IC, ale ogólnie się da to zrobić bezboleśnie:

IMG_20180405_182542.jpg

Montujemy łapacz powietrza i w sumie możemy składać lampę i zderzak, jednak łatwiej to zostawić na sam koniec :)

Starą rurę idącą od turbo do rury w pasie przednim trochę wyginamy i podłączamy do dolnej rury IC. Proponuję skręcić ją porządną opaską SGB 64-67mm. DV zostawiamy tak jak jest, tylko rurę od niej do tipa popuszczamy na opaskach i obracamy tak, żeby się nie zaginała :D

IMG_20180412_125555.jpg

 

Bierzemy się za górną rurę. Oryginalną rurę z 2.0 tfsi trochę obcinamy i łączymy z kolankiem silikonowym, zakładamy opaski SGB:

 

IMG_20180412_1304472.jpg

Opasek na razie nie skręcam, bo będziemy jeszcze układać rurę i może być potrzeba trochę ją obrócić. Najpierw mocujemy do IC a potem do rury w pasie przednim. Do montażu z IC użyłem oryginalnej opaski bo dostałem ją w zestawie z rurą. 

IMG_20180412_131106.jpg

Następnie zakładamy silikonowe kolanko na rurę w pasie przednim i układamy rurę. Skręcamy wszystkie opaski i mamy zamontowane i podłączone IC :)

IMG_20180412_131110.jpg

Montujemy lampę a w zderzaku wyciągamy zaślepkę obok halogenu:

IMG_20180405_183349.jpg

Składamy wszystko do kupy i cieszymy się lepszym chłodzeniem. 

IMG_20180407_112953.jpg

 

Całość robiłem pod blokiem, więc bez kanału się da :D

Jako że dużo osób pyta mnie o rozwiązanie związane  DV to zrobię szybką aktualizację:

Teraz troszkę to przebudowałem od czasu publikacji postu. Nie podobało mi się zagięcie rury od turbo do IC. Wcześniej musiałem jej użyć bo ma wejście na DV ale potem przemyślałem temat i wspawałem do aluminiowego łącznika króciec do podłączenia DV. Teraz to wygląda jak poniżej.

TURBO - DOLNE POŁĄCZENIE IC => Ori rura 8E0145790N (2.0 tdi BRD) lub 8E0145790G (2.0 tfsi)

GÓRNE POŁĄCZENIE IC - PAS PRZEDNI => Ori rura  8E0145708N (2.0 tdi BRD) lub 8E0145708K (2.0 tfsi) + aluminiowy trójnik 2x 54mm i 1x22mm do DV + kolanko silikonowe 54mm.

IMG_20180412_1306252.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Siemka

Również jestem po montażu prawego IC w B7  1.8T. Użyłem zestaw z 2.0 TFSI B7. Wzorowałem się na poście użytkownika cysiek18 z 11 strony tematu  (5 maj 2018) oraz poprawce z 7 maja 2021.
    *!!!Dodaję, że jestem laikiem ale chciałem się podzielić z wami moim projektem.


Graty:
         1) AUDI A4 B7 2.0 TFSI PRAWY INTERCOOLER (8E0145806M)

            2) WĄŻ IC RURA AUDI A4 B7 2.0 T TFSI (8E0145708M)

            3) AUDI A4 B7 2.0 TFSI UCHWYT IC PRAWY (059145814B)

            4) AUDI A4 B7 2.0 TFSI KIEROWNICA POWIETRZA
                        a)zderzak zwykły -  (8E0117336J)

                        b) zderzak Sline - (8E0117336N)

            5) Kolanko Silikonowe 90st (lepsze z mniejszym kątem np 80st ale takiego         chyba nie da       się dostać) 54mm ja dałem 56mm.

            6) wyspawany pod wymiar trójnik ( mogę polecić spawacza który mi zrobił           szybko i dobrze)

            7) AUDI A4 B7 2.0TFSI WĄŻ PRZEWÓD RURA IC-TURBO (8E0145790G)

            8) zaslepka SAI gotowa lub samozrobiona

            9) zakrętka od pepsi i tasma izolacyjna


Schemat jak to wygląda w 2.0tfsi:
Schemat 2.0

SAI:

SAI podzieliłem na 2 etapy

            1) od kombi zaworu do metalowej rurki wzdłuż silnika

            2)od tej metalowej  rurki do pompy i  z pompy do filtra

W moim przypadku zacząłem od du... strony i zacząłem demontować SAI od dołu (od pompy) a najgorsze tj. kombi zawór zostawiłem na koniec. Podejście do niego jest masakryczne i łatwo obrobić łeb. Potrzebny dobry nieobrobiony klucz(imbus L rozmiar 5 jak dobrze pamiętam)+ dokładne układanie klucza w śrubę + "chińskie" sprawne rączki i pójdzie.

*z początku użyłem zmęczonego klucza i lekko obrobiłem łeb, użyłem nowego i srube udało się  jeszcze wykręcić.

187967639_874344376447030_7357991637713597721_n.jpg

Aby dostać się do kombi zaworu musiałem rozpiąć wtyczki z cewek i przełożyć wiązkę gdzies na bok by nie przeszkadzała a następnie zdemontować odmę tak by był dostęp do kombizaworu - nie rozpinałem wszystkich rurek  tylko tak by móc przełożyć odmę na bok.
            Gdy mamy dostęp proponuję włożyć dłoń za silnik i wybadać "teren" starając się zlokalizować 3 interesujące nas sruby wchodzące w blok mocujące kombizawór do silnika. Bierzemy imbus L i staramy się je wykręcić dobrze lokując klucz w srubie i obierając kierunek ODKRĘCANIA! . Trzymają dosć mocno aż potrafi ten delikatny  klucz odginać ale jak pusci to albo obje..scie łeb albo po prostu pusciła i dalej będzie   z górki można spróbować wykręcić palcami. Wywalamy kombizawór i wszystko do metalowej rurki wzdłuż silnika. Mały wężyk  zaslepiamy srubą/srubką - ja chyba zrobiłem to srubą 6 i zaslepiamy otwór w silniku zaslepką gotową lub samorobioną\.

            *Jak poradzilismy sobie z tym można zdjąć zderzak już na tym etapie ale i bez tego        zdejmiecie pompę jednak skoro macie w planie montować IC za jedną robotą to warto         go zdjąć już teraz. Ja zdjąłem również lampy i podejrzewam, że jest to konieczne. Dołączam film na którym jest demontaż zderzaka, lamp oraz lewego IC , który warto     profilaktycznie przepłukać  z zewnątrz  i wypłukać wewnątrz np benzyną ekstrakcyjną   - jego demontaż i ponowne włożenie było  trochę problematyczny nie poszło tak           łatwo jak na filmie.        

          

           

Rozbieramy ten tunel powietrza obok filtra by mieć  dostęp to wyjścia SAI w filtrze powietrza.

tunel.jpg

Potem od spodu auta rozpinamy 2 węże + wtyczkę od pompy i demontujemy pompę. Znajduje się ona w mocowaniu które przykręcone  jest na 3 albo 4 śruby chyba 10tki. Ja zacząłem wyciągać samą pompę z mocowania ale podejrzewam że da się ściągnąć całość tj pompę z mocowaniem jeśli nie to pompa w mocowaniu  znajduje się na gumach ja wysunąłem te gumy i pompa chyba wyszła ( nie pamiętam dokładnie).

Następnie usunąłem rurkę idącą do metalowej rurki (w kierunku silnika). Plastikowa schodzi łatwo zaś metalowa przykręcona jest na 2 śruby ( chyba torxy). Po odkręceniu żeby ją wyciągnąć musiałem się trochę nagimnastykować ale wyszła.

Rozpinamy rurkę idącą do filtra i otwór w filtrze zaślepiamy nakrętką od pepsi owiniętą kilka razy taśmą izolacyjna by zwiększyć nieco jej średnice -  nakrętkę trzeba  wcisnąć tak by nie wypadła z lekkim oporem.

Zabezpieczamy wtyczkę jakąś folią, taśma przed wilgocią i lokujemy ją gdzieś np na trytytkę.

 

MONTAŻ PRAWEGO IC:
Bierzemy mocowanie i przykładamy w miejsce mocowania SAI - staramy się tylko dopasować otwory nic nie przykręcać jeszcze. Mocowanie przychodzi na 3 śrubki i pasuje idealnie. Jeśli mamy już ogarnięte jak to ma być wkładamy IC w mocowanie  i  razem z IC przykręcamy mocowanie śrubami, które mocowały pompę SAI.

Orurowanie:
Wykręcamy rurę idącą od turbo do pasa i wywalamy a montujemy kupioną ( w moim przypadku (8E0145790G) z 2.0TFSI).

 

Mocujemy rurę (8E0145708M) do górnego wyjscia IC ( narazie lekko załapujemy by móc jeszcze nią manewrować, wkładamy trójnik i dopasowywujemy kolanko - trzeba będzie je przyciąć. Ja dałem jak najkrótsze ramiona tak by opaski trzymały co spowodowało ze rura od pasa wżynała się w kolanko co mogło spowodować jego pęknięcie dlatego użyłem kolanka 56mm i wygląda to lepiej - czas pokaże jak będzie.
            *Zrobiłem po swojemu więc ten etap może lepiej zrobić wg instrukcji cysiek 11     i po prostu zamiast  skracać kolanko, skrócić ori rure z TFSI.


kolanko i trojnik.jpg

 

Jak wszystko pasuje załapujemy  opaski i  ustawiamy trójnik pod  zawór DV tak by nie było zgięć węży. Warto poluzować obie opaski na DV i wtedy ustawiać jego położenie.

Ściągamy opaski na gotowo i tyle, składamy wszystko.
Wszystko gra , jedynie można się przyczepić do tego kolanka gdyż wg mnie za ostro idzie w górę dlatego lepsze by było z kątem nieco mniejszym jak 90st. Ale jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś numer wężyka z kolektora do dv w bex?Ten z bfb za krótki a właściciel auta któremu wrzuciłem ten zestaw chce ori,nie zamiennik na metry,nie łączony z bfb,tylko ori jak w bex a nie mogę znaleźć numeru. 

Edytowane przez JarekST202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.08.2021 o 07:33, JarekST202 napisał:

Ma ktoś numer wężyka z kolektora do dv w bex?Ten z bfb za krótki a właściciel auta któremu wrzuciłem ten zestaw chce ori,nie zamiennik na metry,nie łączony z bfb,tylko ori jak w bex a nie mogę znaleźć numeru. 

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

Mechanik na przeglądzie stwierdził, że prawy intercooler jest do wymiany, caly czarny zaolejony (prawdopodobnie dziurawy).

Szukam zamiennika, ale nigdzie nie jest dostępny, nigdzie. Czy zamiast tego jakieś nowe idą? 

OEM 8E0145806F

EDIT: znalazłem na Amazonie, w PL brak

Edytowane przez johncreasy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli zbieram graty do montażu prawego IC z BEXa. Mam wszystko co potrzeba oprócz wężyka do podciśnienia oraz dwóch pozycji zaznaczonych strzałką na zdjęciu poniżej. Chciałbym zapytać/poprosić o kilka rzeczy:

1. Może ktoś napisać średnice wew/zew wężyka do podciśnienia.

2. Czy bez tych dwóch pozycji zaznaczonych strzałką na zdjęciu (kolanko oraz przewód) dam radę podłączyć DV wykorzystując pozostałości po jednym IC z mojego BFB?

3. Etka podaje że pozycja 24 ze zdjęcia ma numer 06B145712N. Czy będzie pasował przewód z nr 06B145712A?

IC BEX.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2021 o 20:28, pelonek1 napisał:

Powoli zbieram graty do montażu prawego IC z BEXa. Mam wszystko co potrzeba oprócz wężyka do podciśnienia oraz dwóch pozycji zaznaczonych strzałką na zdjęciu poniżej. Chciałbym zapytać/poprosić o kilka rzeczy:

1. Może ktoś napisać średnice wew/zew wężyka do podciśnienia.

2. Czy bez tych dwóch pozycji zaznaczonych strzałką na zdjęciu (kolanko oraz przewód) dam radę podłączyć DV wykorzystując pozostałości po jednym IC z mojego BFB?

3. Etka podaje że pozycja 24 ze zdjęcia ma numer 06B145712N. Czy będzie pasował przewód z nr 06B145712A?

IC BEX.png

 

Panowie może mi ktoś sprawdzić czy pozycja 24 z BEXa o nr 06B145712N pasuje zamiennie z BFB o nr 06B145712P? Wyglądają podobnie, tylko czy pasują? Pytam ponieważ do kompletu z BEXa brakuje mi tego jednego przewodu i nie chcę obudzić się z ręką w nocniku jak zdejmę zderzak i zacznę działać a przewód, który będę chciał wykorzystać ze swojego BFB nie będzie pasował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, udało Ci się złożyć wszystko w całość? Wszystko faktycznie ładnie pasuje? Jaki wyszedł Ci przybliżony koszt wszystkich gratów? Sam przymierzam się do dorzucenia drugiego IC lub FMICa, którego cena trochę odstrasza :kwasny:. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, potrzebuje zdemontowac prawy IC dolozony przez poprzedniego właściciela, bo nie mogę dostać się do osuszacza klimatyzacji. Zdjęcie z pierwszego postu nie działają, a na rys etui nie do konca to widac. Muszę demontować zderzak? Wiem, że IC trzyma się na łapie, ale po demontażu jednej śruby z tej łapy ani drgni. Jakieś wskazówki jak najprościej go wyciągnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjmiesz lampę to nie ma dostępu od góry do rurek? Od spodu odkręcisz obejmę osuszacza. Ktoś się kiedyś chwalił, że dokładał ic z bexa bez zdejmowania zderzaka i bez kanału więc pewnie się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...