Szati 1991 Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 SiemaJest na to jakaś metoda ? na 10 tyś km wziął mi jakiś 1 litr oleju Turbo 2 lata po regeneracji
Kazek 1.9 Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 Jaki masz olej zalany ? Zmień sobie olej na Motula jak masz inny i bedzie po problemie
bozmek Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 To aż nie taka tragedia jaki przebieg może szzcelniacze zaworowe troche puszczają.
goldi Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 Nie ma tragedii może deptales mu i wziął trochę tego oleju na jakim smigasz oleju
jacek70 Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 Może być wszystkiego po trochu. Czyli trochę bierze turbo,trochę uszczelniacze, trochę pierścionki a jeszcze trochę gubi. Dochodzi do tego jakość oleju i ilość tys.km.
Szati 1991 Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Opublikowano 12 Lutego 2015 (edytowane) Olej obecnie Mobil 10W-40. Ale przy nadchodzącej wymianie zmieniany na Motul Edytowane 12 Lutego 2015 przez Szati 1991
Hezen Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 (edytowane) Zmiana oleju niewiele pomoże... może zacząć brać mniej, a może się okazać że zacznie go spijać więcej. Na pewno silnikowi i turbinie wyjdzie na dobrze przejście z 10W na 5W. Edytowane 12 Lutego 2015 przez Hezen
Art85 Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 mi bieże 1l na 1000 km zrobiłem uszczelniacze zaworowe, uszczelniłem silnik podmieniłem turbine i co dalej?? pozostało mi zwalić jeszcze raz głowice i wymienić pierścienie zaznacze że ciśnienie na celindrach szałowe nie jest wynosi po 24 i 25 bar. dodam że silnik dobrze mi pali nie dymi, a przynajmniej w normie jak na disla ma odczówalnom moc jak na AFN przystało tylko gdzie ten olej 1l na 10000k bym się nie przejmował
Hezen Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 (edytowane) Przed zdjęciem głowicy zrób próbę olejową, wtedy się okaże czy pierscienie czy jakis zawór się przywiesza. Turbina uzywana, jeśli tak to w jakim jest stanie? Możesz wyczyscić dolot, włożyć wąż od odmy w butelkę i przejechać 1 albo 2 tys. km i sprawdzić ile oleju jest w dolocie. Ja myślałem że mój pzypadek jest ciężki, bo dolewam 2l na 10tys. km a tu 1l na 1tys. czyli coś jest nie tak. Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 13 Lutego 2015 przez Hezen
Art85 Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 turbina jest niby pewna wyciągnięta z rozbitka, no powiedzmy że nowa nie jest ale nie powinna brać tyle oleju co poprzednia tak w nawiasie jak kupiłem to auto to miało wydmuchaną uszczelke teoretycznie. jak jeździło się do 2.500 obrotów to wody nie wywalało a jak depło się więcej to przez zbiorniczek potrafiło wydmuchać 2l płynu na krutkim odcinku drogi, przy czym nie gotowało go. po zdjęciu głowicy okazało się że głowica jest postrzelana i to bardzo, więc założyłem inna od 1Z tylko ją zregenerowałem więc jest pewna bo nie jest postrzelana zawory dotarte, uszczelniacze nowe i miało śmigać. silnik miał wycieki na wałku pośrednim i na wale więc zasugerowałem się że tamtedy olej ucieka. teraz wycieków nie ma a olej dalej ginie. wydaje mi się że poprzedni właściciel nie za często sprawdzał poziom płynu i przegrzał silnik pierścienie się posypały od temperatury. i teraz zastanawiam się czy nie lepiej włożyć dołu od 1Z który posiadam żeby nie okazało się że po wymianie pierścieni będzie za jakiś czas to samo.
Hezen Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 Tak jak pisałem zrób próbę olejową, jak ciśnienie się zwiększy to pierscienie do wymiany tym bardziej ze podejrzewasz że mogą być przytarte przez temperaturę. Obejrz silnik od góry i od dołu pod względem upoconych uszczelek. Sprawdź króciec od odmy, tuż przy bloku silnika bo zdarza się że plastikowe kolanko pęka i olej się leje po silniku. Wysłane z mojego GT-I9100
Szati 1991 Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Opublikowano 26 Lutego 2015 Podczas wymiany oleju znalazł się winowajca całej sprawy
Hezen Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 (edytowane) Ja juz mam kupiony ten wąż. Mógłbyś opisać jak najłatwiej dojść do tego kolanka - odkręcałeś jakieś węże i itp dla łatwiejszego dostępu? Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 26 Lutego 2015 przez Hezen
tfk83 Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 Ja mam już drugiego afna (pierwszy w Cordobie 1.9 TDi GT ) oba silniki mają apetyt na olej - dolewam trochę ponad litr, jak założę OCT mam nadzieję że mniej będzie przepalane. Ubytek 1l na 10k km to chyba norma -gdzieś wyczytałem że może brać nawet 1.5l. Mam obecnie wlany Liqui Moly 10W40 uważacie że powinienem przejść na 5W n jaka jest różnica?
Szati 1991 Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Opublikowano 26 Lutego 2015 Hazen wystarczy, że wymontujesz zaznaczony wąż i przedłużka sprężynowa i jest zrobione
Hezen Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 Szati dzięki za fote i porade z przedłużką sprężynową. Przy samym kolanku jest mało miejsca a ja głupi nie pomyślałem o przedłużce o której pisałeś. @tfk83, max to 1.5L na 10tys. jeśli bierze więcej należy się tym zainteresować. Wysłane z mojego GT-I9100
janusz_stg Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 Niech ktoś mi wytłumaczy jak turbina może brać olej i gdzie on się podziewa. Bo tego za nic nie potrafię zrozumieć skoro turbo to tak " dwa wirniki na jednej osi" smarowane olejem silnikowym specjalnym kanałem olejowym. W kanale tym stale płynie olej silnikowy ale jak rozumiem z silnika do silnika. Więc gdzie ten olej w turbo się podziewa? A może trubina ma nieszczelności na osi i olej przeciska się do kanału dolotowego powietrza do silnika i tam jest spalany?
goldi Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 Nie spotkałeś się nigdy ma drodze jak turbina puściła olej w cześć gorąca o została zadyma z tyłu i silnik potrafi wejść na maksymalne obroty że zgasić można zadlawiajac go wysokim biegiem
Hezen Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 (edytowane) Janusz, turbina nie bierze oleju tylko puszcza go. I tak jak pisałeś luz między wirnikiem a panweką (łożysko ślizgowe) powoduje przeciskanie oleju, także przez uszczelnienia, tym bardziej że olej przepływa przez turbinę pod wysokim ciśnieniem. Nawet nowe turbo puszcza olej, małe ilości ale przepuszcza, jest to spowodowane pasowaniem elementów które między sobą mają pewne tolerancje. Co do wysrania się turbiny - jeśli pusci bardzo dużą ilość oleju w dolot to silnik może na nim niekontrolowanie pracować tzw. rozbieganie silnika, na yt dużo filmów można znaleźć. W takim momencie wskazówka obrotomierza zamyka licznik a o uszkodzenie silnika nie trudno... często pogięte korbowody. Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 26 Lutego 2015 przez Hezen
eaglent Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 No chyba, że momentalnie zdusimy silnik, 5 bieg, hamulec w dechę i puszczać sprzęgło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się