Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wytrzymałość S-tronic, Tip-tronic w 3.0TDI 240KM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Panowie, potrafi ktoś podać konkretne wartości momentu które zniosą skrzynie 6A, 7A (tiptronic, s-tronic) dla silnika 3.0tdi 240KM (przed liftem) w a4 b8? Zdaje się , że każda z nich zniesie inny moment... ale jaki....? Czy to są te same krzynki co w A5? Z góry dzięki za odp.


Witam

Panowie, potrafi ktoś podać konkretne wartości momentu które zniosą skrzynie 6A, 7A (tiptronic, s-tronic) dla silnika 3.0tdi 240KM (przed liftem) w a4 b8? Zdaje się , że każda z nich zniesie inny moment... ale jaki....? Czy to są te same krzynki co w A5? Z góry dzięki za odp.

tego co udało mi się dowiedzieć, będzie dla potomnych:

Manual znosi 680Nm
Tiptronic jakieś 620Nm
S-tronic około 650Nm, po zrobieniu dla niej programu zniesie i 720Nm, ale znacznie szybciej się zużywa.

Inna informacja z drugiego źródła to taka, że automaty oba do 650Nm.

To samo ma się rozumieć dotyczy a5 sportback przed liftem :)

pozdro

Edytowane przez winczako
Opublikowano

Ja słyszałem że „s” trzyma 750.

Opublikowano

Panowie,

Przymierzam się do programu w moim 3.0tdi (CCWA).

Skrzynia to s-tronic. Nie chce przekroczyć 620-630Nm, a to powinno się udać samym programem. Czy jest sens w takiej sytuacji inwestować praktycznie drugie tyle w FIMC customowy? Wiem, że latem może być efekt "puchnięcia" ale czy w normalnej jeździe również? czy FIMC to zmieni?

dzięki

Opublikowano

czy ktoś wie ile wkoncu znosi ta skrzynia tiptronic w a4 b8? z tego co wyczytalem jest to juz ZF 6HP28 a na forach BMW piszą ze taka skrzynia (np w bmw 335d) znosi 700NM. inne zrodla czytalem ze skrzynie 6hp26 znsza 600NM i 6hp28 650NM, jeszcze gdzie indziej ze sa w tych skrzynia rozne konwertery i zaleznie ktory jest to max to 450nm 600nm albo 650nm. moze ktos wie gdzie mozna sie tego dowiedziec jednoznacznie?

Opublikowano (edytowane)

http://wiki.vag.cc/images/b/bb/385_6-%D1%82%D0%B8_%D1%81%D1%82%D1%83%D0%BF%D0%B5%D0%BD%D1%87%D0%B0%D1%82%D1%8B%D0%B5_%D0%90%D0%9A%D0%9F%D0%9F_09L_0AT_0B6_0BQ_90E.pdf

to mozesz poczytac.

3.0tdi z 240km w a4 tiptronic do 11/2011 700Nm.

Edytowane przez januszm41
Opublikowano

W B8 był jeszcze tiptronic ?

Opublikowano

Tip 6HP w B8 znosi do 800Nm.. abstrahujac od teorii, tak przynajmniej twierdzi kilku tunerow w PL. Nie widzialem setupu na takim momencie nigdzie.. wiec ciezko zweryfikowac czy maja racje :)

Opublikowano

Może i zniesie tylko jak długo ??

Opublikowano

Pewnie nie dlugo.. nie mniej jednak 650+ mozna spokojnie ladowac... a to daje juz okolice 330-340KM...

Opublikowano (edytowane)

to ja dla potomnych dodam, że S-tronic jest zaprojektowany na 550Nm (piszę o OB5 I gen)

jak wiadomo jest to wartość z marginesem bezpieczeństwa więc można przyjąć że te 600-650Nm przyjmie na klate

przy sofcie s-tronica rzeczywiście zwiększają ciśnienie oleju na sprzęgłach, ale pamiętajmy o tym że tu jest jeszcze dwumasa jak w manualu

Edytowane przez przemek530d
Opublikowano (edytowane)

nowsze S'ki / DSG trzymają dużo więcej, pamiętnej że nowe diesle seryjnie mają takiego niuta, o 2mas w manuału się jakąś ludzie nie martwią..

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

A jak jest z 8b tipem w b8 2.0tfsi w wersjach na USA?z tego co czytałem jest to zf8hp55z czyli jeszcze mocniejsza niż np w bmw f30 328i gdzie siedzi 8hp45z. Czy ktoś miał okazję jeździć taka a4 z 8b tipem po chipie? Wiem że w bmw ten 8b automat działa fajnie mimo że nie dwusprzeglowka.a tutaj raczej nie ma ograniczeń co do nm bo znosi chyba do 550nm

Opublikowano

Zrobiłem 1500km Allroadem z USA z tym 8 biegowym automatem - skrzynia moim zdaniem działa kiepsko, mulasto. Nie umywa się do S-Tronica.

Działa też zdecydowanie gorzej niż w BMW (miałem okazję sprawdzić ją w 525D czy X5 3.0d).

Opublikowano

A jak jest z 8b tipem w b8 2.0tfsi w wersjach na USA?z tego co czytałem jest to zf8hp55z czyli jeszcze mocniejsza niż np w bmw f30 328i gdzie siedzi 8hp45z. Czy ktoś miał okazję jeździć taka a4 z 8b tipem po chipie? Wiem że w bmw ten 8b automat działa fajnie mimo że nie dwusprzeglowka.a tutaj raczej nie ma ograniczeń co do nm bo znosi chyba do 550nm

ja jeżdziłem 8biegowym tipem w b8 zf8hp55 i powiem szczerze że jak na tipa jest szybka, przyjemnie się nią jeździ i wytrzymuje spoooro. ja polecam

Opublikowano

Też jeździłem i to zaledwie kilka dni temu, bez zarzutów

Opublikowano

Zrobiłem 1500km Allroadem z USA z tym 8 biegowym automatem - skrzynia moim zdaniem działa kiepsko, mulasto. Nie umywa się do S-Tronica.

Działa też zdecydowanie gorzej niż w BMW (miałem okazję sprawdzić ją w 525D czy X5 3.0d).

Dziwne, skoro te skrzynie beda ladowac praktycznie wszedzie, nawet do eSek...

Opublikowano (edytowane)

Komornik ale allroad 2.0tfsi? Czy też diesel jak w bmw? Może dlatego inne odczucia w stosunku do diesla w bmw bo tu diesel a tam bena

Edytowane przez dragon21
Opublikowano

W USA nie oferowali diesli w A4 :)

2.0 TFSI oczywiście.

Ewidentnie Audi musi mieć jakiś "gorszy" soft tej skrzyni. W trybie sport dawała radę, ale non stop tak się jeździć nie da.

Patrząc na warunki drogowe w USA, ewidentnie optymalizowali ją do ekonomicznej jazdy po highway'ach.

Opublikowano (edytowane)

900nm podobno..

Edytowane przez st4yKool

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...