Jump to content

Regenarcja Napędu Pompy oleju 2.0 TDI


Recommended Posts

Miał być kupiec na moją pompe,ale profilaktycznie ją rozebrałem aby sprawdzić luzy Gniazda napędu pompy... Jak się okazalo luzy są dosyć duże więc jako ze posiadam sprzęt na firmie to postanowilem zregenerować gniazdo w którym osadzony jest "Imbus". (Dodam że jestem w tym Temacie Laikiem,ale wydaje mi się że to nic trudnego)

Standardowo to gniazdo ma Imbus średnicy 6mm... powiększyłem to gniazdo do 7mm oraz dorobiłem imbusik który to napędza pod te Gniazda...

Takie luzy byly:
http://youtu.be/8_alFnR25zQ
Tak gniazda mniej więcej wyglądały na zdjęciu:
41f929b6b137090fmed.jpg


Tutaj już przygotowana Elektroda pod drążenie nowego Gniazda:
998ae0e6d45913bbmed.jpg

Na tym zdjęciu już na maszynie po Automatycznym Centrowaniu elektrody do Osi Elementu:
0866411a76edde97med.jpg

Na tym zdjęciu Detal już po drążeniu,z nowym Gniazdem na Imbus pod 7.1mm .
Standardowa długość tego 6-kątnego Gniazda to jakieś (z tego co wymierzyłem)

28mm... Na taką tez długość wydrążyłem nowe Gniazdo.
28b9e2d093c33d27med.jpg


Tutaj już Poskładane w Całość :D
903089738e9d8c5emed.jpg

Tutaj jeszcze Foto przed Drążeniem gniazda w wałku :) W trakcie Auto Centrowania do Osi Detalu :)
926597b90279042emed.jpg

No i Gniazdo na wałku :
237715fa514a3260med.jpg

Dorobiony imbus (przed przycięciem na wymiar i hartowaniem),pasowanie :)
24b1cd3cfb9c36demed.jpg

Tutaj jeszcze różnica w grubości Imbusika:
d514883f0cff4785med.jpg

Mierzyłem twardość oryginalnego Imbusika i tego co dorabiałem i hartowałem - Obydwa mają 54Hrc

Na filmiku jak widac Brak Luzów w Gnieździe Pompy:
http://youtu.be/3vEuWHLw8o8

A tutaj Gniazdo na wałku:
http://youtu.be/b-0jrOQYCY0

Tutaj już pompa Gotowa :)
818a02e9d3c4d58bmed.jpg


Dziękuje za Uwage... Czytała Krystyna Czubówna :D
POzdro

Edited by !Grześ
Link to post
Share on other sites

Hehe KubSon sam widziałeś dzisiaj na własne Oczy że Wszystko jest Okej :)
Działa,kręci się... luzów żadnych nie ma :)

Link to post
Share on other sites

Witam.Podepne sie pod temat moja pompa pojechala do regeneracji a jeszcze chcialbym wymienic lancuszek i napinacz czy do tej wymiany trzeba sciagac caly przod?

Link to post
Share on other sites

Witam.Podepne sie pod temat moja pompa pojechala do regeneracji a jeszcze chcialbym wymienic lancuszek i napinacz czy do tej wymiany trzeba sciagac caly przod?

tak

Link to post
Share on other sites

coś około 250tyś km bo kupiłem samochód z cofanym licznikiem :kox:
Pompa wyciągnięta z samochodu z przebiegiem licznikowum 190tys + 60 tyś cofnięty... czyli 250tys

Link to post
Share on other sites

Witam, ja także będę pod koniec miesiąca dawał do regeneracji pompę w moim 2.0 TDI BPW. Mam zatem pytanie do kolegów jak dobrać się do tej pompy, chodzi mi głównie jak zdjąć misę oleju? czy trzeba wyciągać silnik czy jest jakieś inne prostsze rozwiązanie. Mile był by widziany jakiś poradnik co trzeba rozebrać żeby się nie potrzebnie nie narobić. Z góry dziękuję za pomoc.

Link to post
Share on other sites

Do wyjecia miski nie trzeba wyjmować silnika. Po krótce Ci opiszę tą operacje. Na początek spuść oliwę, następnie zrzucasz przednie koła, odkręcasz przednią łapę silnika, tą przymocowaną do miski. Nie wiem jak u Ciebie,ale ja mam Brd i musiałem wykręcić kompresor klimy, więc poprzedzasz to zdjęciem paska wieloklinowego. Kompresor podwieś jakimś drutem do karoserii, nie odkrecaj przewodów od kompresora,żeby nie rozszczelnić klimy. Następnie odkręć śruby miski z części przedniej przy chłodnicy, bo jak uniesiesz silnik dostęp będzie gorszy. Teraz odkręcasz poduszki silnika od wózka i z silnikiem jedziesz do góry ile się da. Ja użyłem do tego belki do podnoszenia silników. Następnie odkręcasz wózek, ale tylko z przednich mocowań, tych co jest przykrecony stabilizator. Jak wózek jest opuszczony, bierzesz się za odkręcanie dwóch najgorszych śrub miski, czyli tych co są pomiędzy silnikiem a skrzynią. Do tego będzie Ci potrzebny dlugi klucz imbusowy z tzw. kulką chyba 5 ale nie jestem pewny. Następnie odkręć resztę śrub miski, opuść trochę silnik i micha wychodzi. Nie zapomnij odkręcić na początku rur od turbo i icka , żeby ich nie uszkodzić podczas unoszenia silnika. Pewnie o czymś zapomniałem bo sporo tego.

Edited by grami121
Link to post
Share on other sites

Ja z koleji kól nie demontuje-nie ma potrzeby

wyjmuje cały drążek stabilizatora wraz z alupodstawami silnika

Sruby miski imburs 5 i 10mm

Link to post
Share on other sites

Ja z koleji kól nie demontuje-nie ma potrzeby

wyjmuje cały drążek stabilizatora wraz z alupodstawami silnika

Sruby miski imburs 5 i 10mm

Ja też tak robię, ale ciężar kół robi swoje i potem wózek ciężko idzie na swoje miejsce do góry, dlatego je zdejmowałem. Zapewne da się zrobić bez ściągania kół.

Link to post
Share on other sites

Panowie orientuje sie ktos czy w 2.0 BMP ( poprzeczniak w passacie b6) trzeba wywalać cały zespół wałków z pompą oleju czy idzie wymienic sam zabierak wyciągając tylko pompę oleju?

Edited by Bartollo
Link to post
Share on other sites

Kolejna regeneracja gniazda :)

9697df8c727ee72fm.jpg

I efekt Końcowy :)

dee380ed6bbde80em.jpg

Na zdjęciach Nowy imbus o dwóch wymiarach 7mm na 20mm długości który wchodzi w Gniazdo na wałku,natomiast reszta imbusika pozostała w oryginalnym wymiarze 6mm z racji tego,że gniazdo samej pompy nie bylo wyrobione i można było spokojnie zostawić stary wymiar.

Na dwóch zdjęciach porównanie grubości imbusa oryginalnego i nowego (Nowy zostanie jeszcze przycięty na wymiar oryginalnego i zahartowany)

3eb458fc1b6b246am.jpg

b7d2b9dbc115d7acm.jpg

9d8e68998264c4aem.jpg

a5b5dfdba2bd9fbbm.jpg

d3d576e63c064e36m.jpg

0a2ab9222e08b001m.jpg

A tak wygląda imbus po 235tyś km przebiegu :)

0fc909f34a8ab12bm.jpg

Edited by !Grześ
Link to post
Share on other sites

Czyli jak rozumiem po zdjęciu misy zostaje odkrecenie kasety od bloku trzeba coś znaczyć ustawiać ? Konkretnie chodzi mi o BPW

Edited by wilu8
Link to post
Share on other sites

Noszę się z zamiarem wymiany rozrządu i tu powstaje pytanie: czy przy okazji warto zajrzeć do pompy oleju?!

Mam silnik 2,0 TDI 16V BRE z 2006r-czy on ma już napęd kołowy czy łańcuch?

Link to post
Share on other sites

Zaglądanie do napędu pompy oleju za pomocą imbusa nie ma nic wspólnego z rodzajem napędu wałków.

Wymiana rozrządu nie ma nic wspólnego z tym sprawdzeniem chyba że na zasadzie przy okazji tej roboty.

Link to post
Share on other sites

Panowie mam pytanie czy trzeba coś zaznaczać ustawiać jak chce wymienić "imbusik" chodzi mi o ułożenie kół zębatych itp. a może posiada ktoś jakaś fotorelacje albo filmik?

Link to post
Share on other sites

Do samego imbusa nie trzeba.

Zdejmujemy miskę, wyciągasz zegera i wyciągasz imbus.

Potem odkrecalem sama pompę oleju i masz piękne dojście do gniazda, wkładasz imbusa i spr luz.

Ciekawe jakiego będziesz miał imbusa -pełnego czy z nagwintowanymi otworami...

Link to post
Share on other sites

Sorry ale nie miałem wczesniej styczności z 2.0 tdi i ucze się dopiero, przy bmw to miałem wszystko obcykane. Czym różnią się imbusy z otworami i bez, a jak wyciągnąłeś całą pompę to coś sie ustawia? Bo bede wymieniał sprzegło olej filtry itd to już przy okazji chce zdjąć miske.

Link to post
Share on other sites

Nie nic się nie ustawia...

Imbus z otworem to pierwszego typu zabierak potem VW zrobiło zmianę konstrukcyjna na pełny bez otworów.

Miskę żeby zdjąć to musisz silnik umieść do góry i przednie mocowania sanek odkręcić aby sanki się opuściły bo będzie ciężko przy manewrowaniu miska

Link to post
Share on other sites

ok fajnie bo ktoś mi mówił że coś trzeba ustawiać bo później mogą sie koła zębate minąć i pompa nie będzie robić cisnienia. więc wole się upewnić co i jak. Moje audo ma niby 294tys km i nic nie było robione, tzn nie było robione sprzegło i podobno nikt nie zdejmował miski. A nie orientujecie sie czy ktoś zdjec nie wstawiał z demontażu pompy?

Link to post
Share on other sites

Ja jak dawałem pompę do regeneracji to kazali mi dokładnie zobaczyć jak są ustawione wałki, już teraz nie pamiętam dokładnie ale na obu są nacięcia i z tego co pamiętam to gostek kazał ustawić silnik tak jak do wymiany rozrządu zablokować blokadami i w tym właśnie momencie nacięcia na wałkach powinny być ustawione pionowo. Podobno ma to spore znaczenie bo wałki są tak wywarzone i tak mają pracować. Więc najlepiej zdjąć miskę zablokować silnik jak do wymiany czyli pierwszy tłok w górnym martwym punkcie i zerknąć jak są ustawione, a najlepiej zrobić zdjęcia.

Link to post
Share on other sites

do wymiany samego zabieraka gdzie jest moduł na kołach nie trzeba nic ostawiać, napęd na łańcuszku - to tak... przecież całej kasety z wałkami nie demontujesz..

Link to post
Share on other sites

No właśnie mówili mi że jak oddaje się pompe do tzw przerobienia czyli zrobienie nowego wałka i powiększenie gniazda to trzeba coś ustawiać. a w sumie dobrze mówicie ustawić rozrzad pozaznaczac itd ale w planach mam zerknąć jak to wygląda i ew wymienić wałek.

Link to post
Share on other sites

Do przerobienia wałka na powiększony imbus demontujesz kasetę i wyjmujesz wałek napędzający pompę oleju.

Wałek wysyłasz i otrzymujesz przerobiony.

Wkładasz do kasety tak by po włożeniu wałki były np. oba w linii czyli poziomo.

Silnik i rozrząd ustawione na znaki.

Wkładasz kasetę z wałkami. Z tyłu kasety masz na wałkach wycięcia. Mają być zablokowane specjalną blokadą. Oczywiście bez przesady da się zrobić bez niej.

Link to post
Share on other sites

!Grześ a możesz podac na pw cene za taką usługę regeracji gniazda w walku i dorobieniu imbusa , oraz jak dlugo trwa?

Link to post
Share on other sites

!Grześ a możesz podac na pw cene za taką usługę regeracji gniazda w walku i dorobieniu imbusa , oraz jak dlugo trwa?

Ja zapłaciłem 700zł. Warunek to trzeba samemu zdemontować kasetę z pompą oleju i zawieźć do nich na regenerację. Regeneracja trwała nie całą godzinę więc czekałem na miejscu u nich w firmie. Nawet kawy dali się napić.

Link to post
Share on other sites

!Grześ a możesz podac na pw cene za taką usługę regeracji gniazda w walku i dorobieniu imbusa , oraz jak dlugo trwa?

Ja zapłaciłem 700zł. Warunek to trzeba samemu zdemontować kasetę z pompą oleju i zawieźć do nich na regenerację. Regeneracja trwała nie całą godzinę więc czekałem na miejscu u nich w firmie. Nawet kawy dali się napić.

Ta firma drąży gniazdo imbusa i zakłada większy? czy Tylko Grześ z Wodzisławia robi takie rzeczy?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...