Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Komunikat oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostatnio mam dosc spory problem ze swoja Audi na który nie mam żadnego pomysłu.

Gdy auto jezdzi dynamicznie (wyzsze obroty) lub ciagla jazda na autostradzie (wyzsze predkosci i obroty) wszystko jest ok.

Jesli jednak auto stoi odpalone (niskie obroty) lub "kulam" sie po miescie, lub zwykla jazda w miescie po bardzo zatloczonych drogach (co chwile rowniez swiatla, przejscia dla pieszych) wyskakuje na FIS`ie taki oto komunikat - mruga na przemian z wykrzyknikiem i wydaje piszczacy przerywany dzwiek.

Po dodaniu gazu - zwiekszenie obratow na postoju lub podczas jazdy komunikat znika. Nie wiem ale domyslam sie ze to cisnienie oleju...

LqvtET.jpg

Niestety w tej chwili nie mam mozliwosci podpiecia auta pod komputer i sprawdzenia bledow.

Szukalem juz na forum ale nie moge nic na temat mojego problemu znalezc.

Macie Koledzy moze jakies pomysly?

Pozdrawiam

Opublikowano

Musisz sprawdzić wszystko co jest związane z olejem, ciśnienie oleju, czujnik ciśnienia oleju, poziom, oraz może trzeba by zdjąć miskę i zobaczyć w jakiej kondycji jest smok. Na jakim jeździsz oleju ?

Opublikowano

Mobil Super 2000 10W-40 odkad ja mam (2 lata) jezdzi na tym, poprzedni wlasciciel tez uzywal polsyntetyka. Zaczelo to sie dziac po wymianie oleju i fitra - nie tak od razu w ten sam dzien tylko kilka dni po - nie wiem czy to istotne.

Opublikowano

Wykręć czujnik ciśnienia oleju ,w to miejsce manometr i będziesz wiedział jak jest z ciśnieniem. Miałem kiedys podobny problem a powodem był filtr oleju!

Opublikowano

Ogolnie to cisnienie jest bo juz jechalem 400km autostrada w jedna strone i tylko 1 postoj na tankowanie i nic takiego nie wyskakiwalo. Wiadomo autostrada - wieksze obroty ;) silnik nie zatarty i jezdzi bez zarzutu [emoji14] chyba kupie kabel vag i sprawdze bledy... moze cos pokaze :/

Opublikowano

Auto z turbem w benzynie na pół syntetyku. Zdrowy pewnie motor a ty lejessz pół syntetyk. Powodzenia

Opublikowano (edytowane)

Witam, kolega mniał to samo, gdy wysiadała mu pompa, jak jedździsz na autostradach przy większych obrotach to daje większe ciśnienie natoniast przy niższych już daje za słabe i stąd prawdopodobnie ta kontrolka


Ten półsyntetyk nie jest może dobry do tego silnika ale też bez przesady sąsiada passat b5 1997 rok, silnik 1.8T i ma dziś już 465.000 przejechane, cały czas lata trasy i też na mobilu 10w40 i nic tam się nie dzieje z silnikiem dodam, że od ok 300 tyśi zrobił na 10w40.

Sam też jeżdżę na tym mobilu 10w40 ponieważ na 5w40 strasznie stukały mi popychacze a teraz cisza już od ok 5.000km

Edytowane przez kkrzysiekk555
Opublikowano

Witam, udalo mi sie u kumpla znalezc kabel (pewnie taki najtanszy z allegro). Po podpieciu nie znalazlem zadnych bledow zwiazanych z cisnieniem oleju. Do wiekszosci opcji przez ten kabel nie mialem dostepu.

To co udalo mi sie odczytac o cisnieniu oleju przedstawiaja screeny:

1. od wolnych obrotow do okolo 1550 obrotow "Cisnienie oleju 2<minimum"

AaOXi7.png

2. od okolo 1550 obrotow w gore "Cisnienie oleju 2 w porzadku"

T5sdhd.png

Czy to sa wazne informacje wyjasniajace cos? Do manometru na razie jeszcze dostepu nie mam niestety ale sie staram ;) Dodam jeszcze ze ostatnio robilem trase okolo 600km w tym autostrada, miasto i drogi krajowe - w Łodzi wpadlem w korek i komunikat oleju raz sie zapalil. Wiadomo jak to w korku, co chwila jedynka, kawalek do przodu i znowu postoj.

Pozdrawiam

Opublikowano

zdejmij miske i wyczyść smoka.

Opublikowano

Sprawdz cisnienie oleju manometrem konecznie

Manometr z potrzebnymi koncowkami to dla siebie za okolo 30 zl ogarniesz a remont silnika?

Opublikowano

Jutro postaram sie gdzies podjechac i sprawdzic manometrem to cisnienie.

Powiedzcie mi tylko 2 rzeczy:

1. Gdzie to mierzyc? Rozumiem wykrecic czujnik w jego miejsce manometr i mierzymy?

2. Zrobic pomiar na wolnych obrotach, przy 2000 i 4000 czy jakos jeszcze inaczej?

Pozdrawiam i czekam na sugestie [emoji2]

Opublikowano

jak podjedziesz do mechanika to będzie wiedział.

podłączasz się w podstawie filrta oleju zamiast czujnika ciśnienia.

pomiar przy rozgrzanym silniku na wolnych powyżej 1 bar i przy 3k o/min miedzy 3-5.

od siebie dodam ze pomiar nie zawsze prawde powie . ja tak miałem, pomiar ok. kontrolka mrugała , w końcu micha zdjęta i smok zawalony syfem. wymieniłem ostatecznie cała pompe choć myśle że wystarczyłoby smoka wyczyścić

Opublikowano

nie chce cie martwic kolego Mateuszu ale mialem to samo w swojej Audi, tzn u mnie było małe cisnienie i pompa oleju do wymiany i kto wie czy u ciebie nie bedzie to samo, i tak jak koledzy wyzej pisali manometr prawde ci powie, i radziłbym ci zmienić olej na pełen syntetyk najlepiej 5w30, Castrol lub Mobil na tym nie oszczedzaj

Opublikowano

5w40 w zupełności starczy.I nie castrol.Jak juz to porządny syntetyk LM,Motul.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Moje b6 1.8t mialo ten sam przypadek. Też się bałem ze pompa jest do wymiany ale wystarczyło zmienić olej i filtr. Olej 5w30 castrol LL

Opublikowano

zdejmij miske i wyczyść smoka.

Potwierdzam ,i problem z głowy

Opublikowano

Witajcie, na dniach zabeiram się za ogarniecie tego tematu. Pewnie macie racje, sciagniecie miski i wyczyszczenie wszystkiego pomoze.

Mam jeszcze kilka pytań:

Od razu chcialbym wymienic olej, filtr (pomimo ze niedawno - ok 1000km byly wymieniane) oraz przeplukac silnik.

Czytalem troche na forum i polecacie do plukania srodek Liqui Moly Engine Flush - dobrze znalazlem, zrozumialem?

Jesli chodzi o olej to tak jak pisalem auto u poprzedniego wlasciciela jezdzilo na polsyntetyku 10w-40 (marki nie znam), u mnie przez 2 lata rowniez pracowal na 10w-40 Mobilu.

Na forum rowniez polecacie olej Liqui Moly i taki mam zamiar wlac. Nie jestem jednak przekonany do 5w-30 czy 5w-40 poniewaz auto juz dosc dlugo jezdzi na polsyntetyku i nie chce aby sie tam cos rozszczelnilo czy cos. Drugim wiekszym powodem jest to ze dosc mocno na cieplym silniku slychac samoregulatory - najprawdopodobniej (glownie tylko jeden), wiec "rzadszy" olej raczej nie bedzie lepszy w tym przypadku.

Z katalogu firmy znalazlem ze do tego silnika pasuje Super Leichtlauf 10W-40 - myslicie zeby lac ten czy jakis inny tej firmy 10w-40???

Pozdrawiam i dzieki za cenne uwagi.

Opublikowano

Co sie ma niby rozszczelnic ? Wyczysc smoka ,zalej 5W40 i zobacz wtedy czy bedzie slychac te samoregulatory

Opublikowano (edytowane)

witajcie koledzy.dolacze się do postu i potwierdze sugestie kolegow ze tylko 5w40 lmoja audi z silnikiem 1.8t aeb latala na polsyntetyku ale poszla plokanka i pelnysyntetyk i wszystko jest ok mati nic się nie roszczelni a co do ciśnienia to na dniach tez będę z tym dzialal mi kontrolka się nie zapala ale zalozylem zegar od ciśnienia oleju o pokazuje mi na bardzo rozgrzanym 0.4bara teoretycznie już powinna zapalić się kontrolka ale może tez być wina samego zegara.na dniach robie pomiar pozadnym manometrem i wymiana oleju micha w dol i smog do czyszczenia i powinno być ok

Edytowane przez mario1980
Opublikowano

lepiej się nie bawić w zmiany oleju, czyszczenie smoka, skoro miska już zdjęta lepiej wymienić pompę a dopiero jak później będzie nadal to samo zacząć się martwic. na 99% jest to wina pompy. miałem taki sam problem, zrobiłem płukankę silnika, nowy filtr, wlałem nowy olej spełniający odpowiednie normy- na miesiąc był spokój, dolałem ceramizera i znów chwila ciszy. wymieniłem pompę na nówkę i mam święty spokój.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...