Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kolejność przy odpowietrzaniu hamulców z ABS w Audi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Odświeżę temat. Wczoraj przy wymianie płynu hamulcowego zapowietrzyła się pompa ABS. Niestety mojej pompy vagiem nie da się odpowietrzyć. Po kilkukrotnym odpowietrzaniu przy kołach myślałem że wszystko wróciło do normy, pedał ładnie twardniał po kilkukrotnym naciśnięciu. Niestety okazało się że podczas jazdy hamulce dramat. Więc z powrotem na podośnik i dalej odpowietrzanie we 2 osoby. Jest poprawa ale dalej kiepsko. Próbowałem jeszcze pohamować kilka razy żeby ABS się włączył, ale też to niewiele dało. Auto hamuje lepiej "na pompkę"

I teraz pytanie. Ktoś tutaj pisał że można poradzić sobie z pompą poprzez output tests. Jest to sprawdzona metoda?

Nie chcę robić tego grawitacyjnie, bo tak właśnie mi się zapowietrzyło, nie mam też dostępu do jakiegoś podciśnienia. Ewentualnie zostaje ASO...

Opublikowano
Godzinę temu, piti82 napisał:

Ewentualnie zostaje ASO...

Albo modlitwa

Opublikowano
Teraz, Dev napisał:

Albo modlitwa

A tak na poważnie...

Opublikowano

Pompa puszcza sekcjami normalnie na przewody???

Opublikowano
35 minut temu, Dev napisał:

Albo modlitwa

A ty co??

Nawrociles sie?

Opublikowano
13 minut temu, wesz82 napisał:

Pompa puszcza sekcjami normalnie na przewody???

To znaczy?

Opublikowano

Z pompy wychodzą przewody hamulcowe.

Sprawdź czy tam idzie plyn.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, wesz82 napisał:

Z pompy wychodzą przewody hamulcowe.

Sprawdź czy tam idzie plyn.

Rozumiem że trzeba je odkręcić.

Naciskać przy tym na hamulec?

Edytowane przez piti82
Opublikowano
2 godziny temu, piti82 napisał:

Rozumiem że trzeba je odkręcić.

Naciskać przy tym na hamulec?

2x tak

Opublikowano

Dzięki

Opublikowano

Najpierw odpowietrz pompę ABS robiąc to z każdym "wyjściowym" przewodem z pompy tak jak z zaciskami czyli deptaj-trzymaj. Możesz trzymać się kolejność tak jak przy zaciskach HR HL VR VL oczywiście możesz też tak dla pewności zrobić z pompą hamulcową  luzując przewody zasilające pompę ABS. Ja leciałem tak po wymianie pompy ABS i żadnych problemów nie miałem  ? 

Opublikowano

Dzięki, myślę że do końca tygodnia dam radę ogarnąć:)

Dzięki wszystkim za pomoc?

Opublikowano
7 godzin temu, piti82 napisał:

Dzięki, myślę że do końca tygodnia dam radę ogarnąć:)

Dzięki wszystkim za pomoc?

Napisze Ci od razu jak zrobić tyl.

Pewna mądra głowa mi kiedyś dała taka metodę bo tyl nie jest prosty w odp.

Musisz wykręcić tloczek ok 1.5 cm następnie podkladasz między tloczek a zacisk drewienko i zaczynasz pedalowac pedalem jak przy zwykłym odp tylko różnica jest taka że jak zablokujesz klockiem zacisk to możesz sobie nim potrzas potrzepac? tak by pomóc powietrzu się wydostać.

Musisz tylko to robić zawsze odpowietrznikiem ku górze.

Jak już przypuscmy odp to metoda tak z 5 razy to wkrecasz tloczek i dajesz to na auto.tam odpowietrz tradycyjnie ze 2 razy.

Po jakimś czasie możesz powtórzyć odp na aucie i będzie git.

Tutaj na bank będzie zapowietrzony  skoro pompa też dostała powietrza.

 

Opublikowano

Dzięki za pomoc, hamulce już ogarnięte. Z racji totalnego braku czasu i drugiego ludzika do pomocy umówiłem się do norauto na wymianę płynu i chłopaki zrobili wszystko pod ciśnieniem. Od wczoraj hamulce znów mnie cieszą.

Dziki wszystkim jeszcze raz za pomoc?

Opublikowano

Ostatnio odpaliłem na klonie z vcds 20.4.0 test pompy ABS i poszedł,na wcześniejszych wersjach nie dało się wykonać tego testu. Więc jest możliwość odpowietrzenia pompy procedurą testową.

Opublikowano (edytowane)

Za cholerę nie potrafiłem odkręcić odpowietrznika z tyłu. Co z tego że mam trzy klucze 11, jak nie ma dobrego dostępu żeby nimi kręcić bo blokuje mechanizm linki. Nasadka znowu nie chciała całkiem wejść, tylko tak do połowy, bo dzyndzel odpowietrznika nie pozwala wcisnąć go do końca.

Edytowane przez Jack0
Opublikowano
Godzinę temu, Gregi napisał:

Jakiej firmy polecacie przewody elastyczne?

 

Trw ate ferodo 

Opublikowano

Czy przy zmianie klocków i wciskaniu tłoczka konieczne jest odkręcenie odpowietrznika? czy nie będzie problemu, jak po prostu odkręcę korek i wcisnę tłoczek?

Opublikowano

Jak miałeś płyn wymieniany i jest czysty to będzie ok, ale zdarza się że jest tam syf wyglądający jak popłuczki

kawy i wtedy wepchniesz go w układ.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...